eng speelgoed ;)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Athina, Jun 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

hebben jullie kindjes dat ook ? Dat ze doodsbang lijken te zijn voor gewoon leuke dingen?

Zo heeft m'n dochter een pinguin, (opblaasbaar) met ballen in z'n buik en als je daar tegen aan tikt, gaat hij wiebelen en krijg je een leuk muziekje. Tussen de 6 en 8 maanden, vond ze hem erg leuk. Maar om het speelgoed te wisselen hebben we hem even weggestopt. Nu pas weer tevoorschijn gehaalt, maar oooooh, ze begin te brullen! Als ze hem ziet alleen al.... ! Ze moet er niks meer van weten ! En hij is zo leuk !

En nog zoiets: Smorgens op mijn bed hebben we tegenwoordig een beetje een vast spelletje. Lekker even liedjes luisteren op mama's mobiele telefoon. Daar staan heel veel mp3 deuntjes op. Zo ook zo'n hard lachende baby....
    Maar ook die vind ze verschrikkelijk! Van de week ook: M'n man was met haar aan het spelen en ze had m'n mobiel gezien en vooruit: liedjes luisteren met papa nu, want ze wijst hem aan, en geeft hem dan aan ons en begint al te dansen haha.
    Maar toen m'n man 2 tellen uit de kamer was, en ze hem nog vast had, begon ze ineens dus weer keihard te brullen. Had ze per ongeluk die lachende baby opgezet.

Ik dacht minstens dat ze met haar hoofd tegen de kast was gevallen, zo ging ze tekeer!

Enerzijds vind ik het wat zielig, maar anderzijds moet ik er zooooo om lachen :D ! De meeste mensen moeten vanzelf lachen als ze die lachende baby horen, maar Fae begint juist keihard te brullen?!

Meer kindjes die voor -in onze ogen- onlogische dingen zo bang zijn? En waarvoor dan hihi?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is bang voor de telefoon.... Als de telefoon gaat rent hij naar een hoek van de kamer, gaat plat op zijn buik liggen en doet zijn handen voor zijn gezicht... :D En als ik toevallig in de keuken ben als de telefoon gaat komt hij met een heel angstig gezicht mij halen... We hebben pas een andere telefoon gekocht die een ander geluid maakt, niet zo schel, maar hij heeft het nog steeds... Raar eigenlijk, want de bij de gsm van mijn man heeft hij het niet.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is alleen bang voor vuilniszakken.

Hij zat er een keer naast toen ik de vuilniszak ging verwisselen. Ik was er zo'n beetje mee aan 't wapperen zeg maar, zodat 'ie goed openging. En dat maakte best veel lawaai. En sindsdien begint 'ie meteen met z'n oogjes te knipperen als ik de vuilniszakken tevoorschijn haal. En als ik ze niet snel genoeg weer opberg begint 'ie keihard te krijsen.

(@ Bluesky, even offtopic, maar ik zag van de week jullie geboortekaartje van Jitte hangen, bij de vk, erg mooi! :)).

4. Hier eentje die panisch is voor babymuziekjes die uit knuffeltjes of de mobile komen...beetje vreemd ook, want ze vond ze voorheen geweldig... ze is nu 20 maanden..

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna is bang voor de stofzuiger, ook als hij niet aan staat.;)
    Vandeweek stond hij naast de deuropening tussen de woonkamer en de keuken, en ze durfde de keuken niet in.:p

En ikke me eerst maar een half uur afvragen waarom ze me niet volgde en voor de deur stond te piepen.:D
    Toen ik de stofzuiger geaaid had en gezegd 'sttt...brave stofzuiger' durfde ze er langs.:D

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Hihi! :) Milan vindt de stofzuiger juist geweldig, daar kan meneertje zich gerust een uur mee vermaken. Hij vindt 't helemaal prachtig als ik ga stofzuigen, dan gaat 'ie allemaal in z'n handjes klappen en lachen enzo.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha ja de stofzuiger is hier ook favoriet, daar gaat ze gelijk achteraan...

wat jij schrijft lucia, hebben wij ook zoiets gehad met die pinguin: Ik had hem maar gauw in de gang gegooid, toen ze zo begon te brullen. Maar later ging ik even naar de keuken (door de gang) en automatisch kwam ze gelijk achter me aan gekropen op hoge snelheid, tot ze in de gang die pinguin zag staan... Ze wou ZO graag naar mama... maarja.. die pinguin! Dus toch maar niet haha
    Een keer later in een andere ruimte een zelfde dilemma en toen ging ze in 1 streep op hoge snelheid naar me toe, zonder nog een keer naar die o zo enge pinguin te kijken en ik moest haar gelijk oppakken hihi

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje is bang voor de pop.. Ik wilde hem (uit pedagogisch oogpunt) een oude pop geven die nog bij mijn ouders lag. Maar hij moest er echt niet van hebben.
    Die pop lag tussen het speelgoed, maar hij speelde er netjes omheen..

Net zijn moeder ;)

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Eerlijk toegeven, je lag innerlijk plat van het lachen!:D
    (ikke iig wel toen met die stofzuiger, poeh!)

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hihihi.. Dank je wel... :) Ken ik je dan ook, of heb je het aan de naam gezien?

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Niet alleen innerlijk :D

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm anne was ineens bang voor konijnen
    echt doodsbang ook
    arme beest had niet eens wat gedaan... zat gewoon in zn hok op de kinderboerderij en had niet eens gekeken.

en paar weken later bij de kinderboerderij.. stopte ze dr vinger zo zonder problemen in het hok en beet het konijn erin
    gek genoeg.. vind ze sinds die tijd konijnen dus niet meer eng..
    terwijl ze toen echt gilde en echt een bloedend vingertje had

ze stapt zo het hok van de koe in, geitjes in de kinderwagen zijn hartstikke gezellig, kalf wat dr broek op eet krijgt er een aai op zn bol bij.. schaap ook geen punt maar wel wat saai.. en dan helemaal door het lint van een konijn dat niet eens bewoog...
    ik snapte er niets van :)

13. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    wat schattig allemaal zeg! Mila is nergens bang voor, integendeel, die wil alles hebben! maar kan nog komen, ze is wel jonger dan de meeste van jullie kids. ben benieuwd!

zou wel erg handig zijn als ze dan toevallig bang word van de afstandbediening, de tv-gids, of de oplader van de laptop..

14. Saskia78

Hmm bang voor de afstandsbediening, telefoons en joysticks zou ik ook wel wat vinden.. helaas zitten die vol lampjes en knopjes en heeft het eerder aantrekkingskracht dan dat ze er bang van is :)
    leuk is ook.. je kan de xbox aanzetten door op een knop op de joystick te drukken.. dat had ze VEEL te snel door naar mijn zin :)

15. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    heb er geen moeite mee dat ze met mijn telefoon speelt (mijn vader moest zelfs wel lachen toen ze hem per ongeluk een keer gebeld had en hele verhalen aan het vertellen was tegen opa terwijl ik onder de douche stond) maar de afstandbediening: verschrikkelijk!!! manlief kan inderdaad zijn xbox/playstation/wat hij nu weer wil voorlopig wel even vergeten!

16. Saskia78

het punt is ook niet dat ze met mijn telefoon speelt...
    heb een iphone met een mooie plastic case er omheen die behoorlijk wat kan hebben...
    punt is dat ze nu door heeft hoe je icoontjes kan verwijderen en dat vind ik dan toch weer wat minder practisch :)

17. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Jonathan heeft een koe die loeit, en in het begin moest hij altijd heel hard lachen als ik m aan het loeien maakte, maar de laatste tijd begint hij dan heel hard te krijsen. Hij vindt m wel leuk als hij niet loeit ;)

18. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat vond mijn moeder eerst ook niet erg...tot ze een paar keer met haar mobiel gegooid heeft en dat ding nu volledig naar de kl*ten is.:D Dus opletten als ze een beetje wilder begint te worden.;)

19. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    xander is niet zo snel ergens bang voor maar hij is als de dood voor de deurbel, wij wonen in een appartement dus 2 bellen. 1 beneden en 1 hier aan de deur en allebei is hij helemaal in paniek. en zins een paar dagen is hij bang van me sms toon gewoon een standaard piep piep. dus die heb ik veranderd is een melodietje en die is echt 2x zo hard en schel is en enze vindt hij weer helemaal geweldig!!!! wel heel apart hoe ze zo anders op dingen kunnen reageren, en nu wel iets het einde vinden en straks weer helemaal niks vinden.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg met 6 maanden een mooie tol. Die tol maakt vrij veel herrie als hij draait.. huilen was het. Nu is hij 10 maanden en hij vindt het prachtig! Verder is hij (nog) nergens bang voor

Share This Page