Jullie hebben dat ook vast wel... van die dingen die je kleine engeltje doet, die ik dan eigenlijk opvoedkundig gezien zou moeten afkeuren. Wat ik heus wel probeer, met een stalen pedagofisch verantwoorde snuit, vooral in gezelschap (jaha, ik probeer mijn mini-dreumes wel wat manieren bij te brengen haha!). Maar van binnen (en vaak ook van buiten hoor) PROEST ik het uit! Julie heeft de laatste tijd de fijne gewoonte om bij alles en iedereen in het gezicht haar tong en te steken en dan heel hard "pffffffttttt" te doen met haar tong tussen haar lippen, snappen jullie wat ik bedoel? Alsof ze echt zegt, hee joh, bekijk het effe lekker! Daarbij een onwijs eigenzinnig snuitje en die grote blauwe ogen... echt, je kan me wegslepen! Ze doet het te pas en te onpas, naar ons, naar opa en oma en ook naar vreemde mensen in winkels en op straat. 8) Wat doen jullie kindjes in dit genre?
Toen M.ace aan plint zat te frunniken, en hem eraf wilde trekken, keek ik hem aan en zei duidelijk 'Pas op'. Waarop hij zijn hoofd omhoog deed, en riep 'Pas op'!! Voor het eerst dat hij me zo duidelijk herhaalde... Dus toen moest ik stiekem best wel lachen... haha, weg effect!
Het was dan wel niet mijn eigen kindje maar mijn nichtje. Ze was toen geloof ik 3.5. We waren gezellig met zijn alle uit eten. Voor de kids natuurlijk lekker frietjes. En in daar kregen we netjes bakjes met mayo bij op tafel. Nu zat mijn nichtje daar telkens met haar handen in. Ze vind mayo nogal lekker. Dus op een gegeven moment was mijn schoonzusje het zat en zei Jongedame dat wil ik niet meer zien!!. Waarop mijn nichtje zegt: Dan kijk je toch de andere kant op Mama. . Nou echt ik kwam niet meer bij. Weg effect ,maar kon me echt niet meer in houden.
Owww dat heb ik zooo vaak! Gisteren nog...we waren aan het bbq-en en Finn liep naar de tafel en wilde wat pakken...dus mn man zegt er wat van en maakt dat zo'n gebaar met n wijsvinger (jullie snappen vast wel wat ik bedoel) en Finn gelijk met zn vingertje naar papa! Haha...ik bescheurde het! En ook als ie aan het drinken is...hij heeft een keer met een volle mond lekker alles in de rondte gespuugd. Eigenlijk niet echt netjes...maar op dat moment was ie zoooo trots dat we zo moesten lachen! En toen het zo warm was is hij helemaal los gegaan mt de tuinslang....papa en mama natspuiten...het huis...de ramen...ook iets wat eigenlijk niet mag..maar wat hebben we een lol gehad!
haha wat een leuk topic!! Hier ook zeker 1x per dag... heb een zeer ondeugend ventje, dit straalt er ook aan alle kanten af.. Zo kwam hij gister met de gieter aan zetten, waar ongeveer 1 liter water in ZAT, ja je raad het al.. de hele weg van waar de gieter stond naar mij toe was zeiknat.. en dan lekker terug lopen en erin stampen... naar mij kijken en dan nee schudden... tja.. wat moet je dan? ik ben lekker mee gaan stampen in t water
"vroeger" toen hij nog klein was toen hebben wij hem leren boxen... was ow zo leuk! tot hij het bij de opa's en oma's enzo ging doen... mjah, toen hij een maand of 9 was had hij nog geen kracht. maar nu... van de week sloeg hij bijna oma's vals gebit uit der mond njah, dan moet je streng zijn en zeggen dat het niet mag (eigenlijk zielig want in het begin mocht het wel en lachte iedereen erom) nu zegt hij echt ALLES na! heel vervelend! van de week liepen we in de stad en was een mens, tjah stom om te zeggen maar twas net een heks... en die had er eigen echt super hard opgemaakt, lag echt een dikke laag plamuur op der gezicht, knalrode lippenstift, knalroze oogschaduw met fel blauwe mascara,... kortom, tzag er niet uit en ik met mijn grote mond tegen mijn vriend: Nou.. die is lelijk! (op zijn plat roosendaals klinkt het zo: Nouw, dies lilek! en jamie.. ja hoor: Nouw, Dies Lilek! ik schaamde me dood deed maar alsof ik het niet hoorde en liepen snel door
met dat drinken hebben we ook een x gehad... was echt zo komisch, hij kreeg ranja.. na een paar flinke slokken deed hij ook: ppsshhtt... tleek wel een fonteintje. dus ik zeg: Jamietje, niet doen, straks krijgen we allemaal mieren... wat zegt meneer: Mierrrr, pttt dood (als we op een mier staan buiten maken we altijd een plet geluidje: Ptt en dan zeggen we Dood! en meneer vind dat geweldig, een hele dag zoekt hij mieren
Als demi vervelend is dan waarschuwen we haar dat ze, als ze niet gaat luisteren, in de hoek moet staan. Nu is het al een paar keer gebeurd dat ze zelf naar de hoek loopt en daar heel trots gaat staan. Nou dan kan ik ook m'n lach niet houden.
De kleine stond gisteren met papa in de tuin. Omdat ik stond te koken had ik de achterdeur dicht gedaan. Ze wilde zo graag naar binnen, dat ze besloot door het hondenluik te gaan. Halverwege bleef ze nog even met haar kontje hangen achter het luik, maar uiteindelijk stond ze trots aan mijn been te trekken.
Esmay is dan nog wel vrij jong maar ze begint wel steeds meer dingen te ontdekken! En om die kleine dingen kan ik soms best wel lachen... Wat ze tegenwoordig b.v doet is als ze in haar wipstoeltje zit met haar speeltjes en haar speen met tut poppetje eraan dan zit ze eerst vrolijk te spelen, kijkt ze mijn kant op en ik zeg tegen haar: doe maar lekker spelen... speelt ze weer even verder en dan ineens zie ik haar handje naar de zijkant gaan dan roep ik al "Nee niet weggooien mama raapt het niet op hoor" en mevrouw zet een glimlach op en laat het speeltje vallen en tja mama pakt het dan toch maar weer op, vervolgens doet ze het gewoon weer en als ik het dan niet meer op raap dan komt papa wel om het op te rapen dan zit ze echt met een big smile naar me te kijken alsof ze wil zeggen " kijk mama ik heb het toch voor elkaar!" Gek he dat die kindjes dat op de een of andere manier al zo door krijgen Maar ik moet stiekem dan toch wel een beetje lachen... Al laat ik dat haar niet merken
Als mijn dochter op de strafstoel zit, dan gaat ze boos tegen me mummelen en met dr vingertje heen er weer Dan moet ik echt uit kijken dat ik niet ga lachen
als mijn dochter iets doet dat niet mag dan laat ik vaak zien hoe het dan wel moet, heel vaak doet ze het dan na, laatst ook, ik gaf haar iets aan en zei "alsjeblieft" waarop zij de bal op een mier gooide en "akkie" zei (betekend alsjeblieft)
Waar ik stiekem heel erg om moet lachen, is als Aaron doet alsof hij de hond een stukje van zijn koekje ofzo wil geven of de bal wil geven. Dan strekt hij zijn armpje uit en als de hond zijn snuit er bij heeft, trekt hij het snel weg. En wat een lol heeft meneer dan .
Oh dat komt elke dag wel voor geloof ik... paar dingetjes die ik zo bedenk: * als ik streng zeg, oweeeeee als papa hoort dat jij niet luistert naar mama! ...dan steekt mevrouw al een vingertje op * laatst zat ze weer eens in een keukenla dus mijn man zegt streng: Charlotte, waar zijn je oortjes??! wijst ze zo met een vinger op haar oor, nou dan kun je echt je lach niet inhouden hoor!
zelf ik begin te lachen als ik het lees. kan heel goed voor stellen hoe hilarisch het moet zijn geweest
Mijn zoontje van 11 maanden tijgert de kamer rond. Nou ligt er een kabel langs de deur. Ik weet het, die gaat vast ooit netjes vastgemaakt worden, maar tot die tijd zijn we boefie aan het afleren daar aan te komen. Nu tijgert hij erheen, kijkt dan om naar ons met zo'n ondeugend bekkie en gaat tegelijk heel langzaam met z'n handje naar het snoer. Eerst 'nee' zeggen natuurlijk, en als dat niet helpt en 1 van ons naar hem toeloopt tijgert hij razendsnel de andere kant op! Hij snapt het prima met zijn 11 maandjes
Hier ook een jongetje van 11 maanden. Lekker naar mama haar bloemetjes kruipen er voor gaan staan wachten tot ik kijk met een heel ondeugend smoeltje. Ik weet dan al wat hij van plan is dus ik zeg nee en meneer lachen en snel ff graaien en trekken aan de planten of bloemen. En lachen dan als ik er aan kom. Nou ja ik moet dan ook wel lachen. Maar zorg wel dat hij dit niet ziet. Vooral die ondeugende blik erbij.
Hahaha leuk topic! Wij hebben een klein mannetje die het al een paar maanden leuk vind om af en toe te spetteren met eten! Echt zo vervelend, alles zit onder! Maar het ziet er oh zo grappig uit... Maar het leuke is, als ik alleen ben kan ik nog wel boos kijken en nee zeggen, maar als we met meer mensen zijn gaat iedereen lachen en dan is het natuurlijk feest! En dan nu tijgert hij door het huis en gaat hij natuurlijk ook naar dingen waar hij juist niet aan mag zitten. Bijvoorbeeld ook zo'n los snoer... Of hij gaat naar de trap. Dan zeg ik: Lucas.... En kijk hem aan, dan kijkt hij snel de kant van de trap weer op, gaat ondeugend lachen en gaat vrolijk verder! Echt een boef... Dus dan moet je vaak ook wel even lachen ja...
stiekum niet, maar vandaag had sophie zo lekker gegeten dat alle eten op haar gezicht zat en wilden dus een foto maken. mn vriend zei dat ze naar buiten moest kijken, deed ze niet. dus ik zeg: kijk, sophie een vogel! dus zij gaat naar buiten kijken, beweegt met dr hoofdje alsof ze wat zoekt en zegt: ik zie m niet hoor mama.
ja als ze iets doet en ik waarschuw tel ik 1 2 en dan zegt zij heel triomfantelijk djie hou dan je gezicht maar eens in de plooi