Ellende met ex

Discussion in 'Alleen en zwanger' started by dushi78, Jul 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dushi78

dushi78 Lid

Jul 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve allemaal,

Ook ik word een alleenstaande mama, het is een heel verhaal en weet ook niet meer goed wat ik moet of kan doen.

In november 2012 leerde ik mijn ex kennen, in december 2012 kregen we wat maar al snel bleken we niet echt bij elkaar te passen, in januari 2013 zetten ik er dan ook een punt achter, in die korte tijd dronk en rookte meneer heel veel, was zelfs een x opgepakt (heeft ook een strafblad en heeft meerdere keren gezeten)
    Nadat wij 1,5 week uit elkaar waren kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ja dat moest ik hem vertellen (vond een vriendin) ik ben naar hem toe gegaan en eerst geloofde hij het niet, en uiteindelijk was het goed en dacht meneer dat we wel weer samen zouden komen, ja maar dat was mijn bedoeling niet, het was natuurlijk niet zomaar al over, ik kan gewoon niet samen leven met hem.
    2 dagen later kreeg ik een app van zijn vader, hoe ik het allemaal dacht te gaan doen, en dat het voor meneer niet echt een optie was omdat hij al 2 kinderen heeft en dat hij niet nog meer alimentatie kon betalen, en hoe we dat eventueel zouden doen als we samen zouden gaan wonen want ik werkte niet en dan moest ik maar een baan gaan zoeken want van 1 salaris zouden we er niet gaan komen...... Ho wacht even dacht ik.... Mijn schoonvader (toen nog) gaat mij nu vertellen wat ik moet doen.... Ik gaf aan dat hij mij totaal niet kende en dat hij ook de reden niet wist waarom ik niet werkte. Hij had zijn oordeel dus al klaar.
    Ik gaf aan dat ik het kind sowieso zou houden, dat als ik oud en wijs genoeg ben om met iemand naar bed te gaan ik daar ook de consequenties voor draag. Immers waren zijn zoon en ik er samen bij toen het gebeurde en wisten we dat die kans er in zat. Ging er niet vanuit dat ik binnen een maand zwanger zou zijn aangezien ik in mijn vorige relatie 3,5 jaar bezig ben geweest om zwanger te worden. Maar het is wel degelijk besproken, en toen ik de vraag stelde ja stel dat, toen was zijn antwoord, ja dan is het zo.... Maar ja dat verteld meneer natuurlijk niet aan zijn vader.
    Ik was nu de boosdoener want ja ik wou een kind en hij had er al 2 en voor hem kwam het niet zo goed uit.

Na een gesprek met zijn vader begon alle ellende, meneer dronk veel en als hij dan gedronken had werd hij erg vervellend. Wou langs komen en dan blijven slapen, langs komen vond ik goed maar slapen niet, dan was ik weer een egoïst omdat ik het kind wou houden en niet nadacht. Ik was slecht omdat ik het kind dan alleen op zou voeden.
    Na een aantal weken waren we voor het eerst weer redelijk tegen elkaar, ik sprak met een vriend van hem en die heeft blijkbaar iets verteld wat niet waar was, waardoor meneer helemaal uit zijn stekker ging, hij wenste mij en de baby dood ik was een kk slet en vies en hij zou mijn deur wel intrappen als hij de kleine niet mocht zien, en ga zo maar door, dit was voor mij de druppel, ik heb me zo druk gemaakt dat ik zelfs in het ziekenhuis belande met maag en buikpijn ik ben 3 dagen opgenomen, gelukkig is alles goed met de kleine maar ik leef elke dag met angst, ook omdat ik weet waar hij toe in staat is. Hij gaat echt door de deur als het moet.

Ik ben bij een advocaat geweest die kan mij niet helpen tenzij hij iets doet, ik heb melding bij de politie gemaakt en meer kan ik niet doen.

Ook kreeg ik te horen dat als het allemaal wel goed was tussen ons dat hij de baby in het begin toch niet mee nam want dat was geen doen met zijn andere kinderen, met andere woorden alles moet gaan zoals het hem dan uit komt.

Diep in mijn hart weet ik dat de baby een vader verdiend maar zo'n vader wens ik niet voor mijn kindje.
    Heb een tijd geen contact gehad, dit omdat de politie mij dit afraad ik sta dan alleen maar sterker.
    1x in de 6-7 weken app hij is om te vragen hoe het gaat en als ik dan niets terug stuur ben ik slecht en zegt hij dat ik hem later niets kan verwijten, en dat hij het niet netjes vind dat ik niet reageer.

Hij vergeet dat hij ons dood wenste, dat ik het kindje maar weg moest laten halen, dat ik een slechte moeder zal zijn en dat hij me uit maakte voor kk slet en vieze hoer en nog meer van dat soort dingen.

Het is erg verdrietig allemaal en heb er dan ook echt nachten van wakker gelegen, en nog.
    Ik ben morgen 28 weken en heb gelukkig veel steun van mijn moeder en beste vriendin, maar er is niemand die me echt begrijpt.
    Ik woon sinds een jaartje in Zaandam en zou het dan ook wel leuk vinden om alleenstaande mama's in de buurt te leren kennen.

Dank jullie wel voor het lezen, sorry voor de lange tekst maar moest echt even me ei kwijt.
    Loop hier al vanaf week 4 mee, en moet ook nog wel even :)

Maar 1 ding weet ik zeker, die kleine is meer dan welkom en ik zal zorgen ondanks alles dat ik me best zal doen om hem een goed leven te geven ;) al is het het laatste wat ik doe.

Heel veel liefs voor jullie

2. mama4life

mama4life Bekend lid

Dec 20, 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Meid wat ben jij ontzettend sterk.. Jouw kleine wonder heeft echt heel veel geluk met jou als mama! Petje af dat jij zo vecht voor jezelf en je kleintje..

Ik woon niet echt in de buurt, maar wilde wel ff mn bewondering uiten.. Heel veel sterkte gewenst en k hoop dat je toch van je zwangerschap geniet..

Dikke digiknuf

3. dushi78

dushi78 Lid

Jul 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je lieve reactie :)

4. InesTaina

InesTaina Actief lid

Jan 21, 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Aan alleen jou heeft jou kindje meer als genoeg!!
    Blijf zo sterk!
    Liefs

5. dushi78

dushi78 Lid

Jul 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel InesTaina ik doe me best :)

6. 25012010

25012010 Niet meer actief

ik kom ook niet ui de buurt maar meid! je bent echt een sterke vrouw...en wis je dat vrouwens zijn eingelijk sterker dan mannen want wij kunnen zwanger worden en kindje op aarde zetten en zij niet...echt meid ik snap heel goed dat niemand jou berijp...en dat zullen ze ook niet doen en je moet boven staan denk aan leuke dingen met je babytje en je ex is gewoon triest persoon die denkt dat hij jou in zijn handen heeft maar Nee jij leid je eigen leventje en het leven duurt al zo kort .... anders kun je altijd opnemen gesprek of maak foto van de berichtjes dan kan je altijd gebruiken voor later...heel veel su6 meid! srry als ik bot klinkt maar wilde steun geven en laten zien dat je boven moet staan dan zo zielig persoontje

7. xxxxe

xxxxe Lid

Apr 28, 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej meis,
    Wat een rot situatie zeg.. ik sta er ook alleen voor, ook naar eigen keuze..
    De vader van mijn kindje zit in de gevangenis, kwam een week nadat we de relatie hadden verbroken en hij zich had aangegeven erachter dat ik zwanger was, om steun te zoeken ook gezegd tegen hem dat ik zwanger was, ontzettend dom achteraf.. wil hem er ook absoluut niet bij hebben, hij heeft ook een strafblad en ja losse handjes, ben ook bij de politie geweest maar ze konden niks doen, heb geen bewijs.. hij gaat nu dus een rechtzaak aanspannen tegen me voor erkenning en gezag, hoop zo dat hij t niet krijgt.. ben ook bij n advocaat geweest, kon ook nog niks doen, jeugdzorg en kinderbescherming ook niet, dus gewoon afwachten, heel belachelijk eigenlijk..
    Maar je moet niet bang zijn, t komt wel goed.. als jij m niet in zijn of haar buurt wil hebben, jij bent de moeder en hij heeft n strafblad en alles..
    Komt allemaal wel goed! Niet te druk maken,
    Liefs

8. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier hoef ik niks aan toe te voegen ze haalt me de woorden uit de mond ;)succes meissie

9. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    gezien zijn verleden en heden maakt hij weing kans om via een rechtzaak jou te dwingen het kind aan hem te geven goed van je dat je alles al heb uitgezocht in zoverre mogelijk maar wel verstandig van je succes en hoop dat hij nog ff mag zitten kun je genieten in alle rust van je zwangerschap

10. xxxxe

xxxxe Lid

Apr 28, 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is waar mamie82, hoop dat zij ook der rust vind en echt kan gaan genieten,
    Alleen zijn is al moeilijk genoeg, en dan zo'n rotsituatie erbij..
    Maar de kleintjes komen wel groot, met of zonder papa!
    En je zult heus niet altijd alleen blijven, zat leuke en verstandige kerels op de wereld :)
    Nogmaals succes meis

11. dushi78

dushi78 Lid

Jul 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve xxxxe,

Dank je wel voor je reactie, ik herken heel veel in je verhaal, ja helaas is het allemaal maar afwachten en ja pas als het uit de hand loopt worden we geholpen.
    Het is nie anders.
    Jij ook sterkte en geluk met de kleine ;)

Liefs

12. xxxxe

xxxxe Lid

Apr 28, 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij dat ik ook niet de enige ben in zo'n situatie :)
    Maar wij zijn sterke mama's, we komen er ook wel zonder hun!

Ja idd er moet eerst wat gebeuren, en dan kan t al te laat zijn..
    Maar ze weten meestal wel wat in belang is van t kindje in de rechtzaak!

Nouja positief blijven en genieten meis!
    Jij ook veel geluk met je kleintje,
    Liefs!

13. dushi78

dushi78 Lid

Jul 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas loopt meneerje gewoon vrij rond dus genieten is er niet bij en heb ik echt elke dag de angst dat hij voor de deur staat.
    Maar ja meer dan afwachten kunnen we niet, we kunnen alleen hopen dat alles mee zal vallen in de toekomst :) Dank jullie wel voor alle steun en lieve woorden.

14. xxxxe

xxxxe Lid

Apr 28, 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga dan naar de politie meis, vraag een straatverbod aan en praat met de afdeling huiselijk geweld.. dit is niet goed voor jou en voor je kindje als je je zo drukt maakt.. valt hij je lastig qua bellen of sms'en of andere dingen? Kun je allemaal daar aangeven he..
    Liefss

15. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    lieve dushi. met een moeder die zo voor haar kind gaat is een vader minder nodig. xxx

16. Rodaina

Rodaina Bekend lid

Mar 9, 2013
    609
    48
    28
    Je bent een sterke vrouw! Ik wil je veel succes wensen en veel geluk met je kleine wonder!

17. dushi78

dushi78 Lid

Jul 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden dank jullie wel voor de lieve woorden :) doet me goed.

Liefs

Share This Page