Pcos en de bloeduitslagen, en wat nu?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Dicky88, Jul 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

Nov 20, 2014
    597
    46
    28
    Eindelijk na 2 maanden mijn bloeduitslagen gekregen.
    Op beeld was al pcos vastgesteld.

Gisteren ook meteen een glucosetest gedaan ivm hogere insuline waarde en normalen glucosewaarde van de bloedtesten van 2 maanden terug. Hopelijk geen diabetes!

Hier mijn uitslagen:
    Glucose 4.5 mmol/l
    Cortisol 334 nmol/l (pfiwue, laag, nog angst dat hij te hoog was, geschiedenis: ziekte van Cushing gehad)
    Tsh 3.1 mU/l
    Lh 7 u/l
    Fsh 6.1 u/l
    Oestradiol 218 pmol/l
    Testesteron 1.65 nmol/l
    Insuline 323 pmol/l
    Progesteron 1,1 nmol/l
    17 (oh) progesteron 1.5 nmol/l
    Androsteendion 4.6 nmol/l
    Dhea 14.1 nmol/l
    Dheas 3.2 umol/l
    Shbg 22.7 nmol/l
    Inhibine b 51 ng/l
    Prolactine 0.22 u/l
    Amh 10.6 ug/l

Vrije androgen index = 7.3

Geclassificeerd als who2 pcos.

Volgens arts, excuus professor gynaecologie, zijn de volgende veelste hoog:
    Tsh (op internet val ik onder normaalwaarde)
    Lh
    Fsh
    Oestradiol
    Testosteron (volgens internet nog binnen normaal grens?)

En is mijn shbg veelste laag.

Aan het afwachten op mijn glucosetest uitslagen of ik diabetes heb, krijg ik pas volgende week...

Ik heb totaal geen uitleg gekregen wat te doen met pcos. Ik mag over een half jaar terug komen.
    Ik moet ondanks kinderwens wel van hem aan de Diane 35 om baarmoederslijmvlies te veranderen. Moet de pil dan wel dag in dag uit de maand rond doorslikken van hem. Liever niet met die zooi.
    Hij had het ook vaag over een kuur om een bloeding te krijgen, maar raadde mij dat af. Toch benieuwd of andere pcos patiënten dit wel doen?

Ook raadde hij mij aan binnen dit half jaar een maagverkleining te doen,.... Door mijn Cushing aangekomen met weinig te eten (door extreme cortisol waardes toen)
    Eet alsnog te weinig, en zit bomvol van mini maaltijden. Eet vanuit diëtist met moeite max. 1300 kcal (gezonde voeding!)
    Hij bleef maar doordrammen dat ik die operatie moet doen voor die tijd om de laatste kilo's te verliezen.

Het werd gekker, of mijn vriend maar even een afspraak moest maken voor zaadonderzoek. Daar kwamen we niet voor. Meer omdat ik al bijna een jaar niet menstrueer.

Hij benadrukte ook nog even dat ik gestoord ben als ik nu zwanger zou worden! Uhm, nee niet de bedoeling nu. Eerst dit onder controle en even rust zo na mijn heftige ziekte.
    Volgens mij heeft die vent zich niet ingelezen waarvoor we kwamen. Ondanks dat nog te vertellen daar.
    Ben namelijk bij 2 gynaecologen geweest en daarna voor uitslagen weer bij hem ivm voorgeschiedenis van Cushing.

Ik ben echt ten einde raad. Heb geen idee waar ik nu sta, wat ik doen moet, enz.

Iemand die kan kijken naar mijn waardes, adviezen heeft omtrent van alles?
    Dank is groot!
    Maandag kan ik bij huisarts terecht voor deze vreemde situatie.
    En pas in oktober bij mijn endocrinoloog die mijn Cushing heeft behandeld.

Share This Page