Hallo, Ik heb wat tips nodig en ik denk dat ik dan het beste hier kan zijn. Mijn meisje is pas 19 maanden, maar ik plaats het hier omdat hier vast meer kindjes zijn die overdag niet meer slapen als bij baby en dreumes. Mijn dochter slaapt dus al een tijdje niet meer overdag. Dat gaat in principe gewoon helemaal goed, maar ik zelf zit elke keer met mijn handen in het haar. Als ik wat in huis probeer te doen gaat ze of vervelend doen, of mij voor de voeten lopen.. Het is dus erg lastig om alles voor elkaar te krijgen als zij wakker is, helemaal omdat ik zwanger ben en niet zoveel kan. Dus wie kan mij helpen met tips??? Oh voor de tv zetten dat werkt helaas niet.
Milan slaapt ook al heeeel lang overdag niet meer. Wat wij doen is vooral heel veel samen doen, hem laten helpen met vanalles en nog wat. Hij vindt 't allemaal reuze interessant. Het duurt natuurlijk wel een stuk langer (dat wat hij doet, moet ik nog een keer doen ), maar 't lukt zo wel. Ik geef hem bijv. een plantenspuit met wat water (en dan pak ik zelf een fles met schoonmaakspul) en een doekje en dan laat ik 'm maar wat z'n gang gaan. Stofzuigen vind ie ook leuk (of ik ga stofzuigen en hij pakt de kruimeldief). En dingen die echt niet gaan met hem erbij (wc schoonmaken bijv.) doe ik 's avonds als 'ie in bed ligt.
Wij hebben een schoonmaakster Nu zijn we beide niet de hele week thuis, maar schoonmaken met de kinderen er bij duurt me veeeeel te lang. En we doen het ook niet als ze op bed liggen, omdat we gelijkvloers wonen en ik ze niet wakker wil houden met veel gestommel naast hun slaapkamers. Uiteindelijk kostte het ons zoveel moeite om bepaalde taken gedaan te krijgen in het weekend, dat we dus besloten hebben om een schoonmaakster aan te nemen.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik probeer haar zoveel mogelijk mee te laten doen. Maar dan duurt het inderdaad heeeel erg lang. En dingen als stofzuigen enzo weet ik niet hoe ik haar moet laten meehelpen. Heb geen speelgoed stofzuigertje ofzo haha. Zodra ik alles afneem helpt ze keurig mee. Alleen geef ik haar dan een billendoekje en dan gaat ze alles poetsen. Maar bijvoorbeeld opruimen vind ik verschikkelijk! Alles wat ik opruim haalt ze zooo weer tevoorschijn. Het heeft dus totaal geen zin. Wellicht ga ik maar eens kijken voor wat kinder schoonmaakspullen bij de speelgoed winkel hahaha. Een schoonmaakster vind ik een hele goede optie haha, denk dat dat het ook wordt als ik straks weer aan het werk ga. Ik ga wisselende diensten draaien en daarnaast nog studeren. Met 2 kids erbij en een man met fulltime baan ga ik het huishouden denk ik echt niet volledig trekken.
mijn oudste slaapt smiddags niet meer en als ik het huishouden doe kijkt zij tv of zit ze te kleuren ofzo.... en soms helpt ze me mee.... ze moet ook leren zichzelf te vermaken en dat gaat haar goed af ... kan niet de hele dag er maar bij gaan zitten want het huishouden gaat niet vanzelf....
Ìn de avond. Ik doe meestal na 19.00 uur nog veel. Afstoffen, wc, stofzuigen, keuken. ( standaard elke dag keuken en stofzuigen, wc en afstoffen om de dag) Boven doe ik op zondag als man thuis is. Als Isabella naar de PSZ is doe ik dingen en soms ook wel als ze gewoon rondlopen/kruipen
We doen heeel veel samen. Helpen is haar hobby geloof ik. En tja. natuurlijk is de voortafel wel doorweekt als ze hem voor de 100e keer met een doekje afneemt, maar dat is niet zo erg. En nog een voordeel: Zodra ze iets morst, rent ze zelf naar de keuken om een doekje te halen.
Mijn dochter sliep ook niet meer vanaf een maand of 19. We deden en doen nog steeds de grote dingen in het weekend of `s avonds. Was in de wasmachine stoppen, wasmachine aanzeten, was eruit halen en ophangen, vaatwasser leegruimen, tafel afnemen e.d. hielp/helpt ze of mee of ze speelde/speelt even zelf en daarna gaan wij weer iets samen doen.
Misschien bij het opruimen/schoonmaken een kinderliedjes cd aandoen? Dan onder het opruimen gek doen, beetje springen en dansen en weer verder met opruimen. Mijn dochter kan zich uitstekend vermaken en ze heeft ook door dat ze niet hoeft te gaan zeuren of dreinen als ik bezig ben maar heb haar dit van begin aangeleerd en als er een fase was van broekspijpen hangen dan ging ik vaak gewoon door, heel lullig misschien maar zolang er geen alarm was en zolang ik haar genoeg kon dragen en troosten vond ik het wel goed om haar soms even te laten gaan in haar hangfase. Alleen met was opvouwen/strijken dan gaat een kinderliedjescd aan omdat ik dit in haar slaapkamer doe en zij zo lekker op bed kan springen en gek doen met haar knuffels.
Moet er trouwens bij zeggen dat mijn dochter vanaf der geboorte geen grote/goed slaapster is geweest en al met 11 maanden op 1 slaapje van circa 3 kwartier zat en met 14 maanden geen 1 meer. Dus ik heb nooit echt de tijden gehad om op te ruimen en of schoon te maken onder haar slaapje(s) dus waarschijnlijk gewenning ook van beiden?
Mijn dochter is 's morgens lekker lui Dus als zij op de bank hangt en tv kijkt, maak ik beneden schoon. Stofzuigen, was ophangen ed. Doe ik tussendoor, ze kan zich heel goed zelf vermaken. Op zondag is mijn man thuis dus dan doe ik boven lekker alles schoonmaken.
Bij ons is het helaas pindakaas, in het weekend het huis doorwerken. De één blijft beneden met de kids en doet wat er gedaan kan worden. En de ander gaat boven aan de gang en zo wisselen we dan. Dat de kids een tijdje naar boven gaan en degene beneden even flink aan de gang kan.