Radiator wordt niet warm, idee?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyp, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames.

Ik hoop dat op het forum iemand zit, die er verstand van heeft. Of misschien een man/vriend thuis heeft zitten die er verstand van heeft of nog beter misschien cv-monteur is.

Al onze radiatoren in huis worden lekker warm, behalve die op onze slaapkamer. Hij is niet steenkoud ofzo, maar wel koud, hij wordt helemaal niet warm. We hebben hem al ontlucht en we hebben de ketel bijgevuld, maar niets lijkt te helpen.

Misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn, ik hoop iets kleins.

Alvast bedankt!

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    vraagje van man: Heb je alle radiatoren ontlucht? (en dus niet alleen die van de slaapkamer) en ben je boven begonnen?

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ontluchten denk ik, dan zit er lucht in de leiding daar. Je moet dan ergens onderaan de radiator ietsvan een kraantje opendraaien. Daarna moet je hem ook weer bijvullen geloof.

Sorry, meer verstand heb ik er niet van.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

We hebben de radiator al ontlucht, maar er zat ook geen lucht in, meteen water. Beneden hebben we nog niet ontlucht, maar die worden wel gewoon warm.

Ontluchting zat bovenop...

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Alle radiatoren boven zijn wel ontlucht, zat ook geen lucht in... Beneden dus nog niet.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Misschien open draaien?

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hihi... dat hadden we al gedaan. Hij staat helemaal open. ;)

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zit er een thermostaatkraan op de radiator?

Het kan zijn dat het bimetaal in de kraan dan kapot is.

Je kunt nog proberen ze beneden ook te ontluchten, als er beneden water uit komt, dan is de radiator boven te licht.

Pff. voor mij echt abracadabra. Ik citeer man hier. :) (die overigens akoestisch adviseur is, en geen CVman.)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    ;)

Je weet het nooit.

Dat is mij weleens overkomen, :oops:

:)

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zit er nog wel genoeg water op? Anders eens alle radiatoren bijvullen.. ;)

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Even naar de druk op de meter kijken?

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    De kraan die op de radiator zit staan niet goed open, of er is iets met die kraan.

Vuil, vast of kapot.

( ik citeer mijn man, die overigens koelmonteur is en dieselmonteur)

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

@bosi.... het zou wel een actie voor mij zijn hoor hihi....

@lizab... thermostaatkraan? Ik heb geen idee, gewoon zo'n ding die je open en dicht moet draaien. We hebben net alle radiatoren nog een keer ontlucht, overal kwam water uit. Boven op het expansievat zat ook een ontluchtding, die hebben we ook ontlucht, daar kwam wel een zooi lucht uit.

@mamavanesmee... dat kan niet, je kunt alleen bijvullen bij de ketel zelf. (volgens mij hoor, ben ook zo'n helder licht daarin hihi)

@wup... drukmeter staat op 1.5 bar.

We hebben dus zojuist alles weer ontlucht, bijvullen hoefde niet, barmeter staat nog op 1.5 bar. We zijn even aan het stoken naar 25graden (arm meisje, had ik in bed gelegd met een winterslaapzak aan) In de slaapkamer werd ie al lauw aan de bovenkant, onderkant was koud. Lijkt me dan wel dat er genoeg water inzit, anders zou de bovenkant van de radiator nooit warm kunnen worden.

Andere radiatoren zijn nu wel loeiheet, alleen die in onze slaapkamer niet. Lauw is in ieder geval al iets beter dan heet. Ik ga straks nog een keertje voelen.

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Denk ook aan de knop, hier ook weleens het probleem, beetje morrelen (doet mijn man altijd dus geen idee hoe of wat) en hij is weer warm :D

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

@snoopy.. we hebben hem al een aantal keer open en dicht gedraaid... Maar niets leek/lijkt te helpen.. Ik ga weer even kijken..

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nee maar dat helpt idd ook niet, maar kan zijn dat het pinnetje wat de knop doet draaien niet meegaat ofzo, mijn man die gaat dan met een schroevendraaier aan de slag en dan doet ie t weer maar ligt eraan wat voor knop je hebt geloof ik.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb net gevoeld, hij blijft maar een beetje lauw (te weinig om de kamer op te warmen) De leiding erheen is wel loeiwarm, dus ik zou bijna denken dat het inderdaad aan de knop ligt?

@lizab.. dat bimetaan of iets, kan het dan wel zo zijn, dat hij iets warmte doorlaat? Of is het dan zo dat hij helemaal niets doorlaat? En zou dat het zijn, is dat duur en moeilijk om te repareren?

18. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

als het beneden warm genoeg is dan word de verwarming bijna niet warm boven, dit omdat de thermostaat beneden is.(de knop waar je de graden instelt)

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar op de rest van de kamers word het wel warm, zegt ze. Dus wel in de andere slaapkamers.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat klopt... We hebben gisteravond het warm gestookt tot 25 graden, dus dan zouden de verwarmingen boven ook mee moeten doen, aangezien die allemaal open staan. Alle kamers werden warm, behalve onze slaapkamer, die radiator bleef lauw. Verwarmde de kamer ook niet.

Ik denk dat ik het zo ga voorleggen aan mijn pa, dat die even gaat kijken. Bleh, wil echt niet nog zo'n nacht, het slaat helemaal op mijn (al krakkemikkige) rug en schouders.

Deel Deze Pagina