Hoi dames We weten het geslacht nog niet, maar was even benieuwd wat jullie vinden van de jongensnaam Raff? Ons zoontje heet Q.uinn Is het niet storend dat het allebei eindigd met een dubbele letter zeg maar? Groetjes Anna
Ik ken de naam nog niet en vind het ook niet zo mooi. De naam doet me eerder aan een hond denken! (Sorry!) Quinn vind ik daarentegen wel erg leuk. En als jullie de naam erg mooi vinden dan zou het me niet storen dat beide namen op een dubbele letter eindigen.
Ik ken wel een Raffael die de roepnaam Raff heeft. Ik vind het wel leuk, maar zou het zelf nooit kiezen. Maar om nou te zeggen dat het geen leuke naam is, nee dat zeker niet. Tja en honden namen zijn tegenwoordig ook hetzelfde als mensennamen. Er zijn haast nog maar weinig honden die echt hondennamen krijgen tegenwoordig. Ik persoonlijk zou die vergelijking dus onrelevant vinden.
Ik snap nooit de dubbel F bij die naam zo.. Ik zou het dus gewoon als Raf doen.. Zo heet onze zoon ook en wij hadden/hebben erg leuke reacties erop!! Het is een prachtige naam (met 1 F hihi)
Stond hier ook hoog op het lijstje, alleen dan wel als Raf. Vind dubbele letters niet nodig en ook niet zo leuk staan.
Leuk, maar dan met één 'f'. Die tweede 'f' heeft totaal geen functie en vind ik maar 'raar' uitzien. Dus Raf!
Nou duidelijk dus met 1 f hihi Is inderdaad ook een goede optie, niet aan gedacht eerlijk gezegd. Zag m ergens staan met dubbel f dus vandaar. Rafael vind ik niks, hou van korte namen met 1 of 2 lettergrepen en hou ook niet van een naam en dan een andere of afkorting als roepnaam. En over de hondennaam, ik ken geen hond die zo heet en tja tegenwoordig kan elke naam voor een hond geloof ik. Dus daar hecht ik geen waarde aan. Iedereen bedankt voor de reacties!
Zo denken wij juist niet, we kijken of we een naam mooi vinden of niet en niet of ie toevallig "hip" is of niet.. Misschien houden wij dan van hippe namen haha want Rafael is onze smaak niet Smaken verschillen, gelukkig maar