yes! we hebben m!!

Discussion in 'Babynamen' started by maartje25, Aug 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal,

JOEHOE!! We hebben DE naam!! Ondanks dat je hem kzou kunnen afkorten naar een jongensnaam vainden we hem zo leuk dat we dat voor lief nemen. ( wij korten m sowieso niet af)

Vraagje: toen jullie DE naam hadden gevonden en jullie kindje werd geboren waren jullie toen ook nog zeker over de naam? Je leest vaak dat als je je kindje ziet dat je daar weleens anders over zou kunnen denken? Tot in hoe ver is dit waar?

Groetjes maartje

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    met 37 weken eindelijk zeker over de naam en toen was het hem ook helemaal. Altijd super blij mee geweest en als ik nu denk dat hij één van de andere namen had gehad die we op ons lijstje hadden, klinkt dat echt zo raar! Wij zijn helemaal tevreden!

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Bij onze eerste klopte de naam vanaf 24 weken voor ons gevoel, en na de bevalling nog steeds! Wel moest ik eraan wennen dat er een gezichtje paste bij de naam. :)

Nu zijn we er sinds 1 week uit en moet ik eraan wennen dat het deze naam wordt. Ben ook erg benieuwd of deze naam klopt na de bevalling. Anders hebben we nog een andere naam (+combi met tweede naam) achter de hand, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat het nu weer klopt.

4. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    :DWij hadden bij de naam Dean allebij gelijk het Wow-factor gevoel (al vanaf 20wk)
    En we hadden het er laatst over dat we nog zo blij zijn met onze keuze. Het is gewoon echt een Deantje hihi :)
    Maar nu voor het 2de jongetje ...we hebben geen flauw idee, omdat we geen van beide een wow factor gevoel hebben bij alle namen die we zijn afgegaan.
    Zo zeker we over Dean waren, zo onzeker zijn we nu over praktisch alle namen;)

5. Noah04

Noah04 Actief lid

May 9, 2014
    354
    0
    0
    Hier bijna 25 weken zwanger. Pas sinds 2 dagen overduidelijk en zonder twijfel duidelijk of er hier een jongen of meisje komt. En dus ook pas sinds kort de definitieve naam duidelijk.
    Sta er 100% achter, de naam smelt op mijn tong, maar vind het dus ook een gek idee dat er bij mij een kindje komt met die naam.
    In een restaurant kan ik nooit kiezen tussen twee of drie gerechten en neem dan meestal maar wat iedereen neemt. En nu moet ik dus een naam kiezen (waarvan ik niet wil dat iedereen 'm neemt ;) ), en waar mijn kindje zijn/haar hele leven mee moet doen.

6. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Sinds een week of 24 wisten we de naam zeker en hebben toen gezegd dat we niet meer naar andere namen zouden kijken

Na de bevalling paste het ook echt bij haar en nu helemaal !

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bij beiden wisten we het rond de 20 weken en hebben daarna ook bijna niet getwijfeld. Bij N paste de naam gelijk bij haar en heb er tot op heden geen spijt van, ben juist nog elke dag blij met de keuze. Met de nieuwe baby is het nog even afwachten natuurlijk.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    Voordat ik zwanger was waren we 100% zeker van de namen Rosalie en Mike. Rosalie werd na een tijdje Rosa-Lynn, Mike bleef Mike. Maar toen ik eenmaal zwanger was ging ik twijfelen over de jongensnaam. Toen werd het Ryan, wat voor mij al iets een twijfelgeval was, omdat ik de 2e naam die we hadden mooier vond. Ik zei dit tegen VL en hij zei dat hij onze 2e meisjesnaam ook mooier vond. Dus uiteindelijk hebben we besloten om te gaan voor onze 2e namen, Emma en Finn.

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij thijs zijn we het de avond voor de bevalling pas eens geworden over de jongensnaam, de meisjesnaam wisten we al maanden.
    Hij is echt een thijs, onze tweede naam was bram maar dit past ook echt niet bij hem.

10. maartje25

Jullie hadden dus geen 'naam achter de hand?'
    Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zal weten welke naam we achter de hand zouden moeten hebben maar ben toch benieuwd

11. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Nee wij hadden niks achter de hand haha we waren gewoon super overtuigd van de naam

12. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Wij hadden vroeger namen zoals jaiden/jaimy/damian ect.
    Maar omdat zwanger worden bij ons moeilijk ging veranderde onze smaak ook. We houden nu van korte goed uit te spreken namen.

Bij de oudste hadden we met 12 weken de naam. Halverwege wel getwijfeld maar toch de naam gehouden. Naam past echt bij der en nooit spijt van gehad. Bij de 2de hadden we de naam al voor de zwangerschap nooit getwijfeld. Man voor voor de zwangerschap de naam niks maar na even wennen vond ie hem toch heel leuk.

En de naam die we nu hebben hadden we al voor de eerste. Die vind ik even leuk als de andere namen vandaar de twijfel bij de eerste toen en ben blij dat we hem nu dan toch kunnen gaan gebruiken. Hij stond met 30 weken echt vast. Hebben eerst andere namen gezocht maar uiteindelijk toch erachter gekomen dat dit de naam is.

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    hier beide keren rond de 22-24 weken eruit over de naam, vond het de eerste keer toen het geslacht een verrassing was wat makkelijker omdat het daardoor wat theoretischer bleef (het wordt ..... OF .....)
    maar beide keren echt een 'ja, dit is het!'-gevoel en ook geen enkele twijfel meer over gehad, geen naam achter de hand of achteraf denken; ze ziet er meer uit als een.... ;)

fijn dat jullie eruit zijn! veel verdere voorpret toegewenst

14. maartje25

Mijn man moet nog wel wennen aan de naam hoor :) maar ik denk dat je als a.s. moeder zijnde wel aanvoelt of het DE naam is of niet?

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier geen naam achter de hand. We hadden de namen als sinds we kort bij elkaar waren en toen liet ons zoontje ons ook nog een paar jaar wachten. Nooit getwijfeld over de naam.

Voor een meisje hadden we een naam die ik nu minder vind. Waar we eerst woonden, kwamen beide namen nauwelijks voor en waar we nu wonen redelijk vaak.

16. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Bij de eerste vrij lang moeten zoeken naar de naam, maar wel de naam gevonden.

Bij nr twee konden we alleen op meisjesnamen vinden, gelukkig bleek bij de echo's het ook echt een meisje te zijn.

De namen passen ook echt bij de kinderen, de eerste betekend man van de kerk - onze zoon houdt enorm van regels en duidelijkheid. De tweede betekend blonde viking, onze dochter is niet alleen blond maar ook een echte rouwdouwer

Share This Page