Alleen van mij?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Als ik ergens ben wil ik mijn kleine meid niet afgeven en eigenlijk alleen zelf vasthouden of mijn vriend. Eigen familie vind ik ook nog niet zo erg maar mijn ooms en tantes enzo heb ik liever niet...

    hebben jullie hier ook last van? ik weet niet hoe het komt maar wil het gewoon niet al dat getrek en gepluk, het is een mensje geen speelgoed!

    Ook merk ik dat ze er naderhand last van krijgt.
    Hoe gaan jullie hier mee om?

    liefs
     
  2. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb er helemaal geen moeite mee als ze door iemand anders wordt vastgehouden. Alle mensen die hier in de kraamtijd zijn geweest hebben haar ook vastgehouden (vond mijn man leuk voor de foto).
    Maar ik moet ook zeggen dat ze het helemaal niet erg vindt. Ze lijkt het juist geweldig te vinden al die aandacht.
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heb ik helemaal geen problemen mee. Ik vind het juist leuk om vrienden/familie lekker bezig te zien met onze meisjes, word ik alleen maar trotser van :)

    En eerlijk is eerlijk, met een tweeling in huis vind ik het juist zo lekker om eens een ander een flesje te laten geven ofzo.

    Ik moet er wel bij zeggen dat ik er niet van houd als m'n meisjes van hand tot hand gaan. Wil er zelf wel controle op houden (bij grote verjaardagen bv)
     
  4. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ja idd dat bedoel ik eigenlijk ook bij grote verjaardagen enz.

    dan is het al zo druk en ik merk dat ze er niet zo goed tegen kan zodra we thuis zijn zijn we de pineut.

    blijft dat zo of moet ik het dan anders aan pakken?
     
  5. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb het ook hoor. Soms vind ik het al vervelend dat 'onbekende' mensen haar kunnen zien.. Net of ik mijn geheim moet prijsgeven..

    Het liefst doe ik haar in mijn broekzak en hou ik haar alleen voor mezelf.. Maar helaas gaat dat niet..
    De laatste tijd maakt het me niet zoveel meer uit, maar in het begin vond ik het verschrikkelijk haar te moeten 'delen' met de buitenwereld, het was toch mijn meisje?

    Hihi..
     
  6. mamariska

    mamariska Lid

    17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    alle kraamvisites hebben haar hier ook vast gehad(vonden we ook leuk voor de foto's) maar dan wel net voor of na de voeding sliepse dan sliepse zij vond dat ook niet erg. mijn vriend geeft zaterdag zijn verjaardag en dan komen er nog al veel vriendenen wij hebben een benedewoning dus best gehorig hebben we beslaoten dat ze eennachtje naar oma gaat want chayenne gaat anders echt niet slapen als we veel visite hebben
     
  7. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik ken dat gevoel wel hoor. Ik wil haar ook het liefst bij me houden op een verjaardag, maar ik probeer om dat niet te doen. Het is denk ik wel belangrijk dat ze ook bij andere mensen op schoot zit, anders moet ze straks helemaal niks van andere mensen hebben. Ik wil er ook wel zelf controle over houden hoor, niet dat ze van hand tot hand gaat.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Ja hoor, dat ken ik ook. Bij de meeste familie enzo vind ik het niet zo erg of goede vrienden, maar de rest hoeft van mij niet altijd zo. En als ze slaapt, jammer dan, ik ga haar er niet voor uit bed halen.
    Verder denk ik ook, tja, waarom zou ik? Iedereen heeft toch een persoonlijke grens, waarom moet er met kinderen altijd zo gesleept worden en van arm tot arm gaan? Ik vond dat als kind ook vaak helemaal niet leuk (lag er nog aan bij wie) en trek zelf kinderen ook niet bij me op schoot, geen behoefte aan en vaak vinden die kinderen dat wel zo fijn. Het kan me dan ook niet zoveel schelen of ze hier wel of niet aan went, als volwassene zit je ook niet bij iedereen op schoot of op de arm.
     
  9. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik moet zeggen dat ik het ook eigenlijk helemaal niets vind als de kleine bij iemand anders zit. Dan zie ik al dat onhandige gedoe al en wordt ik er al helemaal niet goed van, haha. Ook met de fles geven heb ik dat wel.
    Misschien komt het ook omdat ik merk dat hij het zelf ook niks vindt. Vaak gaat hij huilen als iemand anders hem vast heeft dan ik, mijn partner of mijn moeder. En het is best moeilijk vind ik, want ik wil wel dat hij went aan andere mensen, maar als hij er zo ´slecht´ op reageert, wil je hem dat eigenlijk ook weer niet aandoen..... Lastig hoor!
    x Linda
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    bij ons heeft ook alle kraamvisite Dano vastgehouden. maar de eerste 4 weken zijn baby's in een soort winterslaap. DUs ja tuurlijk vinden ze dat niet erg.

    Nu ben ik op verjaardagen e.d. echt een bitch Dano komt bij niemand te zitten. hoge uitzondering bij zijn opa en oma.

    Ik heb op mijn eigen verjaardag dit wel toegelaten en savonds hadden wij een overstuur kind wat overprikkeld was en niet meer kon slapen.
     
  11. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Tijdens kraambezoek alleen opa's, oma's en ooms en tantes van mijn dochter. Voor de rest niemand want a) of ze sliep of b) ik ging naar boven om bv te geven.

    Nu geef ik haar ook niet al te vaak weg want ze vindt het niet leuk, ze gaat heel vaak huilen bij iemand anders in de armen. Alleen mijn en zijn ouders en onze broers/zussen vind ik totaal niet erg.

    Fles geven is echt alleen mijn man of ik want we weten precies wanneer ze moet boeren of wanneer er iets is.
     
  12. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Bibiche dat vind ik ook wat de fles betreft...dat vind ik eigenlijk gewoon eng om anderen te laten doen...onze meid spugde in het begin veel en stikte soms zowat...noway dat iemand anders het gaat doen, weet nu precies hoe het wel en niet moet bij haar!

    angel ayes wat zeg je tegen mensen die met open armen voor je kindje gaan staan en zegge, geef es effe? Ik weet me dan meestal geen raad maar wil ook echt niet dat ze van hot naar her gesleept word!

    Meestal zeg ik nu even niet het is te druk, maar om dat nou iedere keer te zeggen...
     
  13. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Gewoon zeggen liever niet :) Ik vind dat je tegenover mensen niet hoeft te verantwoorden. Ik zeg altijd nee lieverd niet ze vindt het te druk en ze wilt echt alleen maar bij mij zijn.
     
  14. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik herken het helemaal!
    Heb het nu nog steeds! wil gewoon niet dat iedereen mijn mannetje in de armen neemt.
    Ik kies de mensen wel uit!

    Kraamvisite heeft niemand mijn mannetje vast gehouden, en daar ben ik heel tevreden over.
    (het fijne bij ons was dat we een kraamfeest gaven, en iedereen wel snapt dat je je kind niet aan iedereen geeft)
    Ik waak als een leeuw over mijn kindje, en iedereen merkt dat al. Dus vragen ze het niet eens!
    hihi! en als het wel gevraagd wordt zeg ik ook gewoon dat ik het liever niet heb.
     
  15. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik herken het wel. Het wordt na verloop van tijd wel iets makkelijker. Maar ik laat Jelte ook alleen zitten bij mij of mijn man, opa's en oma's.
     
  16. Niet meer actief

    als ik iemand bijv. niet echt mag of ik zelf ook niet bij diegene op schoot zou willen (hihi) dan doe ik het niet maar familie/vrienden wel hoor.. hoewel liever mijn schoonmoeder ook niet maar ja dat moet wel maar ze pas niet op verder en als onbekenden haar even bekijken voel ik me juist supertrots..
     
  17. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik herken het ook.
    Ik had ook nog een postnatale depressie 'andersom' zeg maar... Ik was all over Iman... Niemand mocht bij haar in de buurt komen enz...


    Maar het wordt makkelijker, want als nu Iman wil pakken geeft ze zelf heel duidelijk aan dat ze dat niet wil haha.. Dus nu hoef ik er niet voor te zorgen dat iedereen van haar afblijft.
     
  18. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    haha sweetangel, wilde net hetzelfde antwoorden, keira schut heftig nee op alles wat je vraagt, dus komt goed uit op zulk soort momenten-- keira wil je bij die en die, en die staan vol spanning met uitgestrekte armen..en zij schut hevtig nee.. hihihi maar bij mensen die ze wel wil strekt ze haar armen uit zonder ook maar wat te zeggen! als me schoonzus komt gaat ze echt opzij hangen en gooit ze zichzelf zowat die kant uit.. en bij mijn moeder draait ze rustig haar hoofd weg als ik haar over wil pakken.. dus is maar net haar bui of bij wie. maar echt iedereen wil even oppakken, raar is dat, doe ik zelf niet idd. tenzij de moeder het zelf zegt- en de fles geven of eten geven, nee dat doet niemand dus, mischien mijn moeder, of als ze bij de oppas is, en soms mijn schoonzusje, die geeft dan bijv een yoghurtje aan haar zoontje, dan geeft ze ook aan keira. maar verder eigenlijk aleen ik hoor. en straks op het kdv.
     

Deel Deze Pagina