Wij hebben een lilac britse korthaar, van nu 9 maanden. Schat van een kat. Enorme knuffel en super zacht aardig. Haalt niet uit. Sloopt niet.
Hier ook britten. Allemaal lief, sociaal en aanhankelijk. Nog nooit uitgehaald, geblazen etc. Gek op die lompe dikkerds!
Ik ben niet bekend met ragdolls. Maar Brits kort haar vind ik geweldig! En zijn ook de enige katten die ik ken die goed om kunnen gaan met mijn autistische zoontje. Ze zijn niet snel bang voor zijn drukke karakter en als het ze toch te druk wordt lopen ze weg of zoeken ze het hoger op. Ook mag hij ze aaien, wat niet zachtjes gaat (we zijn er altijd bij en op zijn manier gaat het wel zachtjes, maar de meeste katten kunnen het niet waarderen) en ze accepteren het of lopen rustig weg. Wel weet ik dat er veel loos gefokt wordt met Brits kort haar. Zou ze dus ook echt zoeken bij een goede Fokker die aangesloten is bij de vereniging.
Ik zou als tip ook mee willen geven, vraag om referenties. Helaas heb ik een Brit met heel wat mankementen en is het zelfs bijna op een rechtzaak uitgekomen met de fokker. Verder ben ik heel blij met mijn 2 Britse kortharige. Zijn heel verschillend in karakter en verdenk m'n kater ervan eigenlijk een stout peutertje van 2 te zijn. Die is namelijk ondanks zijn leeftijd van 8 jaar, de hele dag stoute dingen aan het uithalen. Qua vacht moet ik hier bij beide erg opletten dat ze niet gaan vilten. Ik zit eraan te denken of een plukbeurt bij de kapper hier een uitkomst gaat bieden. Kammen lukt door de dikte van de vacht slecht.