Ik vind je instructeur maar een botte l-ul. Als dat een 'methode' is, zullen er wel héél veel mensen slagen Vind dat van die spiegels overigens ook belachelijk. Ik vind dat inschatten iets is wat je moet leren en hoe doe je dat? Juist, door steeds weer te kíjken (in je spiegels dus) of je iets goed hebt ingeschat. Zou lekker zijn, als je je spiegels nergens voor mocht gebruiken en alles maar moest inschatten. 'Nou, ik schat in dat die fietser de rotonde nog niet op is gereden en dat ik dus best rechtsaf kan slaan. Ik kijk niet in m'n spiegels hoor, dat schat ik gewoon!' Goed, ik hoop dat je je rijbewijs ontzettend snel haalt, bewijs maar dat iedereen ongelijk heeft! Komt vast wel goed!
Haha ja hier dus ook 1e les was 10 minuten op industrieterrein.. Daarna ga je de weg op incl. snelweg. Dit scheen gewoon redelijk normaal te zijn bij deze rijschool. Het gaat je lukken hoor in 25 lessen Lekker veel onofficiële rijlessen nemen
heel herkenbaar die opmerkingen. ik kreeg het ook van iedereen, maar ik moet dan ook toegeven dat ik niet de handigste ben. iedereen was verbaasd toen ik mijn rijbewijs in 1 keer haalde. en mijn broertje die op dezelfde dag afreed en waarvan iedereen dacht dat hij in 1 keer zou slagen is 2 keer gezakt. dus laat ze een poepie ruiken. ik heb trouwens wel 35 lessen gehad.
Ohhh dat ken ik.. Alleen vertelde ik bijna niemand dat ik rijlessen had.. Maar mijn vriend zelf had er een handje van om dat toen te zeggen.. Ik ben 1,5 maand geleden ongeveer examen gedaan en meteen geslaagd... En toen hield vriend lief wel zijn mond hoor want hij heeft er 2 keer over gedaan .. En toen zette ik op fb ..geslaagd voor mijn rijbewijs in 1 keer.. Op een paar vriendinnen na wist niemand het en idd zo moeilijk is het niet hoor en ik ben super blij met me rijbewijs ik heb er 3 maande. Over gedaan 2keer in de week.. Theorie was ik wel eerst voor gezakt had ik niet zo handig gepland tergelijk met mijn school examens .. Toen die voorbij waren en nog een weekje op vakantie geweest was ik ook meteen geslaagd voor theorie .. Dus doe die in een rustige periode ..
Oh ja en jij bepaald wanneer je praktijk examen wil doen hoor .. Heb ik ook gedaan.. Ik zij tegen me rij instructeur van over 4 weken wil ik examen doen..(rekening houdend met wacht tijd bij CBR ) en hij vroeg hem aan voor mij .. En vraag een ttt aan.. Ik was zo zenuwachtig tijdens de ttt omdat ik een heel ander beeld had van een examinator .. Door mijn ttt (waar ik voor gezakt was door een stomme fout door de zenuwen) wist ik wat ik kon verwachten tijdens praktijk examen en dat heeft mij echt geholpen voor en tijdens mijn praktijk examen ...
Die opmerkingen zijn ook vreselijk irritant. Tevens vind ik dat een groot deel van de rijbewijshouders het volgens mij bij een pakje boter hebben gekregen, die kunnen echt niet rijden en/of anticiperen. Ik heb in totaal inc examens (ja 4 x ivm faalangst) 36 uur gereden. Ik wist dat ik het prima kon maar ja he, faalangst. Houdt er rekening mee dat er bij de examens maar 40% mag slagen. Een kennis werkte daar en had zijn mond voorbijgesproken. Erg vervelend als je daarom zakt maar je kan er dus niks aan doen.
Dan zou iedere rijschool toch een lager slagingspercentage hebben heh. Wij hebben met onze rijschool een percentage van 75-95% de eerste keer. Lijkt me stug dat als er maar 40% mag slagen ze dit bij bepaalde rijscholen doen maar bij iedereen. Dan zouden wij dus niet dat slagingspercentage kunnen hebben. Op onze examenlocatie is dat in ieder geval echt niet zo. Als er leerlingen zakken is dat echt terecht. Veelal maken ze elkaar de kop gek omdat ze stoer willen doen en niet toe willen geven dat het aan henzelf lag. Ja ok ben gezakt maar het was echt niet terecht hoor want ik keek bijv niet goed naar de borden zeggen ze dan. Dat is echt zn onzin want daar zak je echt niet op. Nu heb ik het dan wel over de 16-18 jarige mannelijke kandidaat Overigens is er een speciaal faalangst examen. Dit willen de meeste rijschoolhouders alleen niet omdat dit te lang duurt, of de leerlingen zelf niet omdat het duurder is. Maar ts heeft dat niet nodig volgens mij.
Ik denk ook niet dat ik dat nodig heb. Het zou mij sterk verbazen. Maar ach, misschien tzt wel en krijg ik de bibberaties van de gedachte aan een praktijkexamen; dus klets gerust verder Je kan de info maar nodig hebben ! Ik zag net dat rijden zonder rijbewijs een boete oplevert van 230 euro, laat staan als je dan ook een ongeluk krijgt (verzekeringstechnisch). Ik weet niet of het dan wel verstandig is als ik wat onofficiële lessen van mijn vriend krijg op de openbare weg. Beter zoeken we privéterrein!
op een industrieterrein kan je ook mooi oefenen hoor. Bochtjes achteruit, inparkeren, fileparkeren, noodstop, van alles te verzinnen Klinkt misschien stom dit maar vind de boete wel meevallen Ik vind het kwalijker om zonder rijbewijs te rijden dan te bellen achter het stuur en die boete gaat meen ik over de 300 (350?)
Haha, nou, ik heb liever geen boetes voor wat dan ook. Bellen tijdens het rijden zou ik sowieso niet doen. Ik ben toevallig iemand die het akelig vind hoe de meeste mensen van mijn leeftijd permanent aan hun telefoon vastgegroeid zitten en heb de mijne altijd wel ergens in huis rondslingeren en nooit bij de hand. Lijkt me sterk dat ik hem bij me heb, in de auto. Of misschien uit, in het dashboardkastje, lol.
Ik vond die bemoeienissen die iedereen heeft met mensen met rijles ook heel vervelend! Om die reden heb ik afgezien van mijn ouders, niemand verteld dat ik rijles had En toen opeens lekker het papiertje rondzwaaien, wát een verbazing
Idd. Je bent niet verzekerd. Als je op priveterrein gaat rijden met het al van jezelf zijn of je moet toestemming hebben va eigennaar.
Wat lief van je vriend en heel veel succes. Komt echte wel goed ! Hier gisteren een "Try the bike" les cadeau gehad van mijn man. Zodra het weer beter word ga ik aan mijn motorrijbewijs beginnen... ik wil net zoals mijn man een Harley. Ik heb 29 lessen nodig gehad voor mijn autorijbewijs, in 1x geslaagd. Jij kan het ook !!
TS: Wat een geweldig kado van je vriend. Ik hoop dat je snel het papiertje mag halen. Suc6 met de lessen en met de irritante opmerkingen. Nou ik ben gewaarschuwt. Ik wil binnenkort ook aan rijlessen beginnen en heb geen zin in irritante opmerkingen. Ik denk dat ik het ook maar stil hou.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik mocht 'vroeger' gewoon meteen rijden op de weg, ik woonde toen wel in een dorp. Maar mocht gelijk alles doen...
Mwa, ik neem aan dat je over je ook schouders kijkt voordat je afslaat. Ik vind zonder spiegels rijden echt niet zo gek, heb ik ook moeten doen. Idd krijg je er een betere inzicht door + ben je genoodzaakt om ook extra goed over de schouder te kijken, in sommige gevallen natuurlijk van groot belang. Verder vind ik het echt een geweldige cadeau van je vriend, dat zijn nog eens cadeautjes! En die opmerkingen....tjah...laat ze lekker kletsen. Door er boos om te worden ben je waarschijnlijk een leuke prooi of zo. Goed dat je zo zelfverzekerd bent, maar in sommige stukken kom je iets te zelfverzekerd over. Je hebt er over dat je al echt kunt rijden en dat je inzicht al echt goed is en dat de instructeur irritant is omdat hij je af en toe corrigeert. Dat doet hij natuurlijk niet voor niks. Je hebt nog wat te leren lijkt mij. En...heel irritant ik weet het EN in cliche, maar rijden kun je pas een beetje als je je rijbewijs gehaald hebt en goed rijden als je aardig wat kilometertjes op hebt zitten. Waarschijnlijk ben je inderdaad een snelle leerling met een goed inzicht, maar sta open voor je instructeur, want dat is hij niets voor niets lijkt me Veel succes!
Wat een lief cadeau zeg!! Heel veel succes! Hoop dat je 'm binnen de 30 lessen haalt. Al is het alleen al om je middelvinger op te kunnen steken tegen je 'haters' Ik moet trouwens enorm lachen om je schrijfstijl Grappig!
Ik had ook geen zin in opmerkingen en vragen de hele tijd. Dus alleen mijn man, ouders en schoonouders wisten dat ik weer rijlessen had (al had schoonmoeder zich verluld :x). In tegenstelling tot jou was ik wel enorm zenuwachtig in de auto (had ook al 50 lessen gehad, eerste keer gezakt, beide in 2008). Maar had een fijne instructrice (bewust ook een vrouw gekozen!!) en ben in oktober geslaagd met nog eens 20 lessen. Was enorm zenuwachtig toen maar had zo'n lieve man met afrijden (en heb verder ook gewoon goed gereden hoor ) als je rijlessen volgens RIS volgt is de eerste les alleen sturen. O en super lief van je vriend!!
Dit is nieuw en heet RIS (rijopleiding in stappen) door deze methode leer je stap voor stap de basistechniek waardoor je het sneller leert dan alles in een keer tegelijk moet doen. Vaak is de eerste les het sturen al een hele inspanning. Bijvoorbeeld de Bijzondere verrichtingen leer je daardoor veel sneller. Als je alleen stuurt heb je dat snel onder de knie waardoor je dat 'vanzelf' doet en zo weer al je aandacht kunt geven aan remmen en gas geven etc etc
Gisteravond lekker in het donker gereden. Dat beviel mij een stuk beter dan overdag rijden, moet ik zeggen. Briljant!!! Lekker de weg voor mezelf; zonder dat ik afgeleid wordt door huizen, gebouwen, en weetikveel. De lijnen van de weg waren een stuk beter te zien en het hele contrast is gewoon prettiger voor de ogen (vond ik). De tweede les; koppeling/schakelen. En nee, ik heb de auto niet uit laten vallen. De instructeur vond dat ik het supergoed deed! Ik reed zelfs niet meer zo dicht aan de kant van de weg Goed voor mijn zelfvertrouwen Ik wist wel dat ik ergens goed in was, haha! Nachtblind ben ik zeker niet, en om half acht 's avonds is het best lekker rustig op de weg... Helaas pas volgende week vrijdag weer. Het liefst zou ik dagelijks rijden, lol.