Goedenavond dames, Per 1 september begin ik met mijn nieuwe baan, dit keer zonder lease-auto zoals bij mijn huidige werkgever. Dit houdt dus in dat we een auto moeten kopen. Erg veel bevat de spaarrekening op dit moment niet vanwege verbouwing, dus we moeten gaan lenen. (* hier hoef ik geen commentaar op ) Bij de verzekering auto nemen we allrisk met vergoeden aanschafwaarde bij totall loss etc. Dit is dus geen risico voor de lening. Waar moeten we op letten? - we willen boetevrij tussentijds aflossen - +/- 500,- per maand aflossen - binnen 1,5 jaar de lening afbetaald hebben Waar begin ik met kijken? Hebben jullie ervaring met een bepaalde bank? Waar betaal ik weinig rente?
Vaak heeft een garage ook een samenwerking met een verstrekker van consumptief crediet. Dat zou je nog even kunnen vragen bv.
Ik heb onze lening via Geldshop lopen. Eerst was het via een ander, maar die bleken bij iedere wijziging een flink bedrag zelf te innen. Geldshop kijkt regelmatig of we ergens anders een lagere rente kunnen krijgen. Wel hebben wij een doorlopend krediet zodat de rente wat lager is, je mag daar gewoon zoveel je wilt op aflossen.
Dat ik mijn auto kocht (ook met lening) toen heb ik dat gedaan via de garage zelf, Betaalde ik elke maand een x bedrag en dat was zonder rente, enige wat er bij kwam was 1 malig 50 euro om die lening te kunnen doen, Misschien heeft de garage waar jij uhm wilt halen ook zo een regeling
Ik leen liever bij een onafhankelijke partij, welke dus geen connectie heeft met de betreffende garage!
wij lenen bij freo. daar kun je tussentijds extra aflossen en er zijn wel mogelijkheden te treffen mbt betalingen ed.
Deze zagen wij bij independer als een van de goedkoopste voorbij komen. Goede ervaringen daarmee dus?
Een tip misschien: een auto via mijn domein.. Het is wel met reclame (kan ook zonder maar dan betaalmiddel geloof ik 10 euro meer per maand) Mijn man heeft een auto via hen en betaald 199 euro per maand dat is inclusief verzekering en onderhoud je betaald alleen het tanken en evt de wegenbelasting (mman heeft een 107 die tot 2014 belastingvrij is) en levertijd was super snel binnen drie weken kon hij het ophalen.. Er zijn ook nog andere auto s maar daar betaal je dan wel meer voor en je bent wel beperkt met geloof ik 16.000 km ofzo?aar je kan er meer bijkopen als je wilt..
We willen liever een auto zonder reclame Hebben een onwijs mooie, goede en praktische auto gezien. Na het aflossen is het dan ook echt van ons. Dat vind ik prettiger..
Oh ja dat kan natuurlijk maar ik dacht ik geef de tip dr Mijn man kan m na twee jaar kopen, terug geven of inruilen voor een ander.. Maar voor ons was het nu tijdelijk zodat we twee jaar de tijd hebben om te sparen zodat hij daarna een andere kan kopen gewoon zelf
Via Ohra.nl een doorlopend krediet voor 5,5% rente. Je mag naast de maandelijkse termijn ook gewoon extra aflossen zonder consequenties.