vraagje over het werken met dieren?

Discussion in 'Gezondheid' started by loes123, Mar 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loes123

loes123 Lid

Mar 7, 2008
    16
    0
    0
    hallo allemaal,
    mijn vraag kon ik niet direct terugvinden, dus stel ik hem bij deze.
    Weet iemand wat je wel en niet mag als je met dieren werkt?
    ik werk in een asiel met honden en katten, op de dierenambulance met oa vogels(duiven enzo) honden en katten, en op school met allerlei dieren, vee en reptielen, knagers ga zo maar door. ook ben in afdelings inspecteur voor de dierenbescherming en kom ik veel in aanraking met verwaarloosde dieren. dat ik geen kattebak mag verschonen is mij bekend en een katte krab ook. maar zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
    alvast erg bedankt voor jullie antwoorden!

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    papegaaien moet je mee uitkijken (en parkieten enzo dus ook). vanwege een of andere bacterie, vraag me niet welke...

en natuurlijk uitkijken dan je niet gekrabt/gebeten/omver geduwd wordt. werk je ook met grote dieren (vee/poaarden)? kijk dan extra uit met duwen/trappen natuurlijk.

ik neem verder aan dat je je tetanus-injecties op peil hebt als je met dieren werkt?

3. loes123

loes123 Lid

Mar 7, 2008
    16
    0
    0
    dank je wel voor je antwoord.
    zal uitkijken met parkieten en papegaaien.nee heb geen tetanus gehad, heb ik nog niet nodig gehad. kan ik nu zeker niet meer halen of wel?

4. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Toch ook uitkijken met honden, vanwege eventuele worminfecties of is dat niet zo?

Wij hebben trouwens een kat die nog wel eens naast de bak poept. Kan ik dat met handschoenen en evt een mondkapje wel opruimen? Mijn vriend zit voor 6 weken op zee, en om nou bij elk drolletje mijn moeder op te laten draven. :S Vind ik zo vervelend, ook al maakt zij er geen probleem van.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Zo lang je niet uit de kattenbak eet, valt het allemaal wel mee... Gewoon zorgen dat je er niet rechtstreeks mee in aanraking komt (handschoenen dragen) en nadien je handen wassen...

Dit staat op de site van het RIVM:

6. Lelie4

Lelie4 Actief lid

Feb 10, 2008
    182
    0
    0
    Baardagamen kunnen drager zijn van de salmonella bacterie. In principe als je je handen goed wast en desinfecteerd moet het geen probleem zijn maar ik laat ze even aan mijn man over!

Leuk werk trouwens hoor!

7. loes123

loes123 Lid

Mar 7, 2008
    16
    0
    0
    mhhhhhh, ga morgen op excursie naar een reptielenhuis met school. maar ff niet doen dus?

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik denk dat met dieren werken/omgaan inderdaad gewoon kan, zolang je ze maar niet gaat aflikken.

Inderdaad de kattenbak enz met handschoenen doen en gewoon je handen goed wassen voordat je wat anders gaat doen.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Overigens laat ik de kattenbak ook aan mn man over hoor ;)

10. Lelie4

Lelie4 Actief lid

Feb 10, 2008
    182
    0
    0
    Je kan rustig in de buurt komen van reptielen hoor maar als je ze vast hebt gehad gewoon even goed je handen ontsmetten zeker bij baardagamen!

Gewoon altijd goed je handen ontsmetten denk met alle dieren!

11. loes123

loes123 Lid

Mar 7, 2008
    16
    0
    0
    bedankt voor de antwoorden. ben toch maar niet gegaan, voelde me ook niet zo lekker.
    met de veel voorkomende dieren zoals honden en katten, weet ik wel hoe ik het moet aanpakken, alleen dieren zoals reptielen daar ben ik niet zo mee bekend.
    ben gewoon heel voorzichtig met wat ik nu doe.

12. Lelie4

Lelie4 Actief lid

Feb 10, 2008
    182
    0
    0
    Ja dat ken ik wel hoor, laat gewoon zo veel mogelijk door mijn man doen maar nogmaals goed ontsmetten doet wonderen en door gewoon in een ruimte te zijn met reptielen kan geen kwaad!

Heel veel succes!

13. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik ook hoor, hij wil niet dat ik doe ;)

14. Lelie4

Lelie4 Actief lid

Feb 10, 2008
    182
    0
    0
    Ik vind het toch super smerig die kattenbak dus komt mooi uit :)

15. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Haha, goedemorgen, ja het is idd smerig :p ! Maar nu gaat katten meer naar buiten, is wel wat fijner dan in oude flat (ben pas verhuisd)

Share This Page