Wij hebben een zoontje dat B.eau heet en krijgen nu weer een jongetje. Wat betreft de naam hebben we er een waarvan ik steeds geen leukere tegenkom. Mijn man moest even wennen, maar vindt dit inmiddels ook een goede naam. Nu vraag ik me af, laat ik het hierbij, accepteer ik dat dit het leukste is wat ik heb gezien/kan bedenken (terwijl ik er toch duidelijk niet van uit m'n dak ga)? Of ga ik (nu ik 34 weken ben) toch verder zoeken? Hebben jullie suggesties voor een broertje voor onze B.eau?
Ik weet niet of er bekenden meelezen en wil daarom de naam die we hebben bedacht niet noemen... Maar hoop op leuke combi's van jullie met B.eau zodat ik misschien toch van idee verander!
Hm, wat vind je van... Abe, Abel Adam Alec, Alex Anthony / Antonie Aric Arnaud Art, Arthur Aubin Chris Dan / Den Dane, Dave Daniel David Deon, Dion Dorian Eben, Eden Elliott Eloi Emil / Émile / Emiel Enzo Eric / Erik Evan Ezra Fabien Felix Florian Gaël Glen Gus Hugo Ivan Jaron Jay Jim Joël Jonah, Jonathan Josh Josse Jules Julien Kai / Kaj Kian Laurens Len / Lenn Leon Les, Lex Levi Liam Logan Loïc Luc / Luuk Lucas Maël Marc Marlon Matthias Matthieu Max, Maxim / Maxime Mick, Mike Milo Nash Nate, Nathan Noah, Noé, Noel / Noël Nolan Olivier Ollie Oscar Otis Otto Owen Ozzy / Ozzie Phil Pip Quin, Quint, Quinten Ralf Remi Rick Robin Rolf Ruben Sam, Samuel Silvijn Simon Stan Stef / Steph Thom, Thomas Tim Tobias, Toby Tobin Tony Trey, Troy Victor Ward Wolf Yannick Yves Zeph / Seph / Zef / Sef
Zelf vond ik Chris ook heel leuk, maar daar kan m'n man niets mee. Hij vindt namen als Clint erg leuk, dat vind ik dan weer niets. We willen een korte naam, 1a2 lettergrepen denk ik, niet te populair, maar ook niet zo apart dat hij altijd de juf moet gaan verbeteren als het namenlijstje wordt opgenoemd. Dus een uitspraak die voor zichzelf spreekt. Een oerhollandse naam past denk ik weer niet zo bij B.eau. Een naam die ook gebruikelijk is in Engeland/Amerika maakt zijn naam wat stoerder en een Franse naam houdt zijn naam wat zachter. We hebben geloof ik allebei wel de voorkeur voor de stoerdere (en dus Engelse) namen. Maar wel weer gebruikelijk hier zijn. Lastig dus. Ik vond Dean bijv ook leuk, maar dat vond m'n man weer te ver gaan in het Engelse. Moeilijk moeilijk. Uit het lijstje vind ik Leon ook erg leuk, maar mijn naam begint ook met een L (is misschien niet zo praktisch) en we hebben een neefje D.ion. De namen worden als alle 5 de kleinkinderen bij m'n ouders zijn nu al door elkaar gegooid (niet met opzet), maar als er 2 namen zijn die in uitspraak zo dicht bij elkaar liggen en het zijn dan ook nog eens precies de 2 kleinste, dan wordt het wel heel ingewikkeld denk ik..
Beau en Manu Beau en Finn Beau en Sepp Beau en Abel Beau en Vince Beau en Roan Beau en Lenn Beau en Mike/Mika Beau en Luca/Luke Succes!