Onterecht of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Vandaag haalde ik mijn zoon (4 jaar) op van de bso en werd ik aangesproken door een leidster. Ze vertelde dat ze vandaag een beetje boos was geworden op mijn zoon. Mijn zoon had om iets gevraagd en ze had het hem meegegeven naar buiten met de woorden: als je er klaar mee bent kom je het weer naar mij terugbrengen. Mijn zoon heeft er vervolgens mee gespeeld buiten. Na een uurtje kwam de leidster en zag dat het geen waar mijn zoon mee had gespeeld buiten kapot op de grond lag. Vervolgens heeft ze hem daar (volgens zoon een beetje boos) op aangesproken. Mijn zoon heeft aangegeven dat hij het niet kapot heeft gemaakt maar een ander jongetje (hij noemde de naam van het jongetje erbij). De leidster vond dat het zijn verantwoordelijkheid was omdat zij het aan hem had meegegeven, dus moest mijn zoon zijn excuses aanbieden aan de leidinggevende of iets in die trant.

Nu zat ik er nog eens over na te denken, en eigenlijk vind ik het best wel onterecht. Ik snap dat ze hem verantwoordelijkheid proberen bij te brengen, en dat moedig ik alleen maar aan, maar mijn zoon is 4 jaar oud! Ik vind eigenlijk niet dat ze hem hier boos op aan had hoeven spreken terwijl een ander kindje het stuk heeft gemaakt, en hij vervolgens met het kapotte ding in zijn handen zijn excuses aan had hoeven bieden.

Moet ik het laten gaan of de leidster hier nog over aanspreken?

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik zou haar erop aanspreken. Ze er kan inderdaad niet vanuit gaan dat een 4-jarige die verantwoording aan kan. Het zijn kinderen!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vraag mij zelfs af of een kind van 4 wel beseft wat verantwoordelijkheid inhoudt.. Beetje vreemd..

Ik zou haar er ook op aanspreken, ik vind het niet netjes..

4. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind het een beetje een overtrokken reactie om excuses aan te moeten bieden aan de leidinggevende, daar is hij iets te klein voor.

Over wie het kapot heeft gemaakt daar moet je je denk ik buiten laten. Ik vind wel dat de juf mag zeggen dat het niet fijn is dat het kapot is, dat het niet de afspraak was, maar dan moet wel klaar zijn.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

belachelijk, het kind is 4 jaar, je kunt dat niet van een kind van 4 verwachten. En dan aan leidinggevende excuses aanbieden?!
    ik zou hier nog niet klaar mee zijn.

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vind het niet verkeerd dat ze je zoon aanspreekt op het niet nakomen van de afspraak( dus het voorwerp terugbrengen als je klaar bent). MAAR dan wel op een normalen, niet boze, manier.
    Dat het kapot is vind ik ook haar verantwoordelijkheid. Ten eerste geef het niet mee, ten tweede geef je het wel mee....hou het beter in de gaten.
    Hij is pas 4...;)

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik weet trouwens niet of ze het woord verantwoordelijkheid ook daadwerkelijk heeft gebruikt. Ik hoop het niet want ik neem aan dat ze zelf wel begrijpt dat een kind van 4 nog geen idee heeft van wat dat woord betekent. Wel had mijn zoontje het natuurlijk weer naar haar toe kunnen brengen, dat hij dit niet heeft gedaan vind ik gezien zijn leeftijd ook begrijpelijk. Daar had ze hem best op een normale manier op kunnen aanspreken, maar tegelijkertijd rekening moeten houden met zijn leeftijd en dus niet boos moeten worden.

Ik ga hier morgen nog maar eens een gesprekje over voeren denk ik.

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83

11. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hij is 4! Daar kan een leidster echt anders op inspringen dan op deze manier.
    Daarbij, ze geeft aan dat hij er mee mag spelen, maar als hij er klaar mee is, dat hij het dan weer aan haar moet geven.
    Een kind in zijn spel, is die woorden na het spelen, zodra het dus wat anders gaat doen, is afgeleid, wat anders ziet, echt vergeten. Daarvoor is hij gewoon nog te jong.
    Totaal geen opzet dus, maar een kind van 4, wat zich van geen kwaad bewust is.
    Daarbij, als er iemand bij was bij het buitenspelen, dan zou dat diegene zijn die hier meer over kan vertellen. En als niemand het gezien heeft, dat zij dat zo, dan vind ik dat het geen welles nietes kwestie moet worden van wie het dan stuk heeft gemaakt.
    De leidster is verantwoordelijk wat zij meegeeft, zij heeft deze beslissing gemaakt, dus zij mag er op aangesproken worden.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dit sorry vind ik genoeg met vier jaar hoor.

Moet ze zelf maar beter opletten excuus aan leidinggevende aanbieden no way.

Het zijn kinderen zelfs het kindje waar bij het kapot gegaan is is nog te jong om het te beseffen.

Denk dat ik wel net zo zou reageren als jij van :( oke en dan thuis verder na denken van wat is er gebeurt!! Iets is kapot gegaan o wat erg...:)

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113

18. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Wat een overtrokken reactie zeg. -.-

Ze had tegen jouw zoontje kunnen zeggen wat de afspraak was, nl. aan haar geven als hij klaar was met spelen. Vervolgens had ze het andere kindje kunnen aanspreken op zijn gedrag. Speelgoed bewust (?) stuk maken is niet oké. Maar dat jouw zoontje daarvoor excuses moest maken?!

19. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ben wel benieuwd ts of je de BSO leidster nog gesproken hebt en wat haar reactie was ;)

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ach gos kind is 4 jaar oud!
    Ze hadden zelf beter op moeten Letten! Hun zijn verantwoordelijk!

Deel Deze Pagina