rainbow loom

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Nog meer mensen last van uitdrogende en snel knappende elastiekjes. Ik gebruik de elastiekjes van pipo's en heb nu een bandje om waarvan de elastiekjes uitgedroogd lijken. Er zijn er al een paar gebroken en heb dat bandje echt niet vaak om (6x denk ik).

Welke elastiekjes gebruiken jullie?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gelukkig heb je hem gevonden, ik kreeg hem op een of andere manier hier niet geplakt met mijn telefoon.

Wij hebben hem vrijdag binnen gekregen maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er eigenlijk nog niet naar gekeken heb verder.

Hier hebben wij (nog) geen last van knappende/uitgedroogde elastiekjes en toch hebben onze opbergdozen al een paar dagen vensterbank zon achter de rug en hebben ze gisteren de hele dag in de warme auto gelegen pal in de zon (of tenminste die zon scheen van 8 tot 15.30 daarna kwam er regen). Wij hebben de Rainbow loom elastiekjes. (al hebben wij ook 2 kleurige elastiekjes van de pipoos maar daar merk ik ook nog niets aan).

Zelf niets meer gemaakt sinds mijn 'koraalarmband', heb wel een leuke op het oog, maar ik heb er nog geen zin in gehad om ervoor te gaan zitten.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    #303 Paarse80, 29 jun 2014
    Laatst bewerkt: 29 jun 2014
    Ja hier ook een verslaafde. Ik heb voor mijn zoons piratenooglapjes gemaakt. Voor de oudste in legerkleuren en voor de jongste in blauw.

Ook ben ik bezig met een megatobymasker. Dat is wel wat werk, pfff, gaat gestaag. Mijn jongste is daar zo gek van. Ik had een halve gemaakt om te proberen, was niet helemaal goed gegaan. Nu opnieuw en hopelijk beter.

De foto haal ik straks weer weg. Je kunt een PB sturen als je het wil zien!

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat leuk!
    Heb je een link voor de piraten ooglap voor mij?

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nee ik heb geen link, gewoon zelf bedacht ;)

6. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Aaaah ik heb m gemist:(
    Ik stuur je ff pbtje;)

8. Ik kreeg gister op FB een tip tegen uitdrogende elastiekjes.

Inspuiten met siliconenspray, of een beetje inmeren met babyolie. Even laten intrekken, en dan afdrogen, en ze schijnen weer als nieuw te zijn.

Ik heb het nog niet geprobeerd. Maar ik denk ik deel hem toch ff..

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb totaal geen last van uitdrogende elastiekjes .. waar drogen die vanuit dan ? Douche , zon ?

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar koop je op dit moment een goede betaalbare starterskit?
    En hoeveel elastiekjes gaan er in 1 armbandje?

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Geen idee wat er in 1 armbandje gaat.
    Lijkt me nogal afhankelijk van je arm en het soort armbandje ook :)

Maar voor 6€ kun je een verstelbare loom met een leuke voorraad elastiekjes kopen.
    Vind je het dan echt leuk kun je altijd nog bijkopen voor 1-3€ per 300 elastiekjes.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Hier hebben wij de dumphal..misschien is er ook zoiets bij jullie in de buurt..daar verkopen ze dat soort spul voor lage prijzen. Een starterkit 5,00 en een starterkit met 2800 stiekjes 12,50.

In een kinderarmbandje 30-40 stiekjes ongeveer. Mijn armbandje heeft 44 stiekjes maar ik heb nogal dunne polsen.

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag bij Marskramer een starterkit met 6000 stiekjes (voor 24 bandjes) voor een tientje. Action ben ik donderdag in de buurt, heeft die wat?

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een irritant gefreubel zeg!
    Ik snapte er de eerste keer geen bal van en al mijn. Stiekjes gedraaid natuurlijk, duh! Gelukkig begreep zoon wat de bedoeling was en zo heeft hij zelf zijn eerste loombandje gemaakt!!!

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hihi

Hier werd gister ook nog enigzins geirriteerd iets uit m'n hand getrokken...
    "Mam!! Zo is het NIET goed he?!"
    Oops :)

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hihi, ik kwam deze tegen. Helaas zonder beschrijving.

Voor degene die geen doctor who fan zijn: dit is dus de 10e doctor uit doctor who (gespeeld door david tennant)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Knap hoor

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteravond nog wat fishtail-armbandjes gemaakt op een vork!

Ik wou de Starburst-armband maken, maar serieus, wat een onding! Niet gelukt dus.
    Ik heb ook een heel glad loom-bord (funloom), die uit het filmpje is een hele andere.

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    je kunt beter zo n doorzichtig rekje hebben. pinnetje zijn groter en hebben een diepere opening.

Ik heb gisteren een leuke gemaakt op de monster tail. Gumdrop armband. Echt weer iets heel anders.

Starburst armband is goed te verlengen zodat hij helemaal rondom je pols gaat.
    Je maakt m aan de bovenkant niet dicht.
    Zet m weer helemaal beneden met het boventje sterretje op je loom en je kunt er weer sterretjes aan vast maken.

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het witte rekje van de funloom, echt een onding.
    Ik vond het sterretje moeilijk te onthouden hoor! Ik zal als ik de rust heb het nog eens proberen.

Deel Deze Pagina