We waren op zoek naar een groter huis in de buurt. Maar dat valt niet mee want er staat weinig leuks te koop. Ons oog viel op een mooie 2 onder 1 kap. 2 keer bezichtiging gedaan en toen de knoop doorgehakt; ons huis in de verkoop en een aankoopmakelaar in de arm genomen. Uiteindelijk een bod gedaan onder voorbehoud van verkoop eigen woning. Nu komt het mooie: na 4 dagen kregen we een reactie van de verkoopmakelaar, de verkoper heeft zich bedacht en wil in het huis blijven wonen! Lekker is dat! Als we dat eerder hadden geweten hadden we niet al die moeite gedaan! Viavia weten we dat het gaat om een echtpaar wat in scheiding ligt, de man is ervandoor gegaan en de vrouw woont nog in het huis. Nu verdenken we haar ervan dat ze gewoon de verkoop wil frustreren, omdat ze zolang mogelijk in het huis wil blijven wonen. Misschien weet haar man niet eens dat er een bod is geweest. Het bord van de makelaar staat ook gewoon nog in de tuin. Zou er nog iets zijn wat ik zou kunnen doen, of moet ik het maar laten rusten? Het is zo'n leuk huis.....wat zouden jullie doen?
Wat een lastige situatie. Geen ervaring mee maar ik denk dat dit gewoon kan? Ik weet het echt niet. Ik hoop voor je dat ze het toch wil verkopen. Succes!
Ze kunnen deze gewoon terugtrekken uit de verkoop... Ik zou er niet eens tussen willen zitten (scheiding), dus laten zoals het is...
Hier kan je niets meer aan doen. Het komt er op neer dat er niet akkoord is gegaan met jullie bod. Zolang er niets is geaccepteerd vanaf verkopende kant hebben zij alle ruimte om de verkoop ongedaan te maken. Zou hier ook geen moeite meer insteken. Je kan die vrouw verdenken maar daar schiet je echt niets mee op.
Verkoper mag dit inderdaad doen. Hoe vervelend ook, zolang er nog niets ondertekend is, staat nog niets vast.
Ja inderdaad een kwestie van aanbod en aanvaarding. Hebben ze niet ingestemd met het bod en is de koopovereenkomst nog niet getekend dan kan je er niks aan doen helaas!
Maargoed TS heeft toch een punt mbt de man? Misschien weet hij niks van bod. Zou toch eens met de makelaar gaan praten inderdaad!
Ik denk dat je weinig kunt doen in deze situatie...met die verdenkingen schiet je weinig op...het is immers 'haar recht' om uiteindelijk een bod af te wijzen, en dan kun je niks. Tenzij jullie makelaar nog een trucje weet, denk ik dat jullie er niks aan kunnen veranderen..helaas
ik denk toch dat ik eventjes afwacht of ze het echt uit de verkoop gaat halen. Het bord van de makelaar staat nog steeds in de tuin.... en het huis staat ook nog steeds op hun site en op funda. Da's toch best raar? Als het er volgende week nog staat kan ik best die makelaar nog eens bellen toch? Ik ben ook bang dat ze het bod niet met haar man besproken heeft, maar meteen maar wat geroepen heeft om ervanaf te zijn. Het was gewoon een goed openingsbod, niet bizar laag ofzo, dat ze bedoelde "nou voor dat geld blijf ik er zelf wel wonen" ofzo.
Ik denk dat ze nu iets anders aan hun hoofd hebben dan de advertentie van funda te halen. Ik kan mij zo voorstellen dat de pl**ris daar is uitgebroken en dat alle plannen zijn omgegooid. En misschien veranderd het volgende week wel weer. Hoe dan ook zou ik zelf terugtrekken als ik jullie was. Juist omdat het zo wankel staat en ik zou er geen zin in hebben om tijdens de onderhandeling, of net voor het tekenen alsnog gedoe te krijgen omdat zij het ergens niet over eens kunnen worden, snap je? Maar misschien ben ik wel een angsthaas wat dat betreft.