Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Fijn dat het werkt! Bij mij lagen ze allebei al snel op hun eigen kamer omdat we elkaar wakker hielden;)

Maar die nacht voedingen zijn er nu dus ook af? Heb je geen last van zere borsten dan? In 1 keer van 2a3 voedingen naar niets.

Mooi dat ze geen last heeft van d'r tandjes.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier: vandaag naar cb geweest. Ze is nu 6m3w (met 6 maanden was ze ziek en moesten we afbellen). Ze is nu 73,2 cm en 7285 gram , hoofdje 43,8 cm. Moet ik wel bij zeggen dat ze al gepoept had en vlak voor voeding zat, dus denk dat gewicht iets beïnvloed was daardoor.

Maar lang en slank dus, net als haar broer, die was nog ruim een cm groter met een week jonger.:)

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hihihi y30 ik durf bijna niks over r te zeggen... Die weegt denk ik 8 kg en is rond de 65 cm... Spekkie! Wij 'mogen' woensdag weer.
    Wanneer is zij precies geboren eigenlijk?

Uhm ja mega zere borsten. Kolf ook vlak voor ik ga slapen. Wat extra voorraad opbouwen en ben een beetje bang dat ze als dr tandje door is toch weer meer gaat drinken. Ineens zit ze op 5 voedingen per dag. Wel heel weinig voor haar doen. Mocht het zo blijven bouw ik het kolven langzaam af

4. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat. Voor mij begint de bevalling nu langzaam dichterbij te komen (vandaag 29 weken).. Nu slik ik nog steeds 5mg prednisolon. Als volgende week bij de groeiecho blijkt dat alles goed op schema is dan wil ik in een week afbouwen via 2.5 mg naar 0 mg. Nu is er in mijn ziekenhuis een stressschema van kracht dat wordt opgestart indien je in het afgelopen jaar minimaal 3 maanden 10mg of meer prednisolon hebt geslikt. In het geval van een keizersnede wordt dit schema via de anesthesist opgestart. Echter bij een bevalling (lijkt mij ook een stresssituatie) is het niet helemaal duidelijk of er dan een stress schema wordt opgestart. Hoe ging dat bij jullie?

Dankjewel weer voor de antwoorden!

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    10 daagjes eerder dan r

Ik denk trouwens niet dat je nog terug zult schieten naar meer voedingen hoor, misschien tijdelijk bij een sprongetje.

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Stress schema is hier ook besproken maar bij jouw dosering niet van toepassing. Is bij 10 mg of meer ten tijde van bevalling, althans dat was hier zo. Lukte hier pas een paar weken van te voren om op 7,5 mg te komen, daarom is het besproken. Uiteindelijk dus met 7,5 mg bevallen. Geen enkel probleem ervaren.

Als je geen prednison gebruikt maakt je lichaam (bijnieren) zo'n 5 mg cortison per dag aan, bij hogere doseringen worden je bijnieren lui omdat ze niets hoeven te doen, maar bij de doseringen die jij noemt hoef je daar niet bang voor te zijn.

Veel succes met de laatste periode!!

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Beetje late reacties...

Madelein, wij hebben hema slaapzakjes, die zijn dubbellaags. Is die lodger slaapzak niet dubbel? Heb ook een puckababy, het zomergedeelte is wel 1 laag, maar de slaapzak is veel te wijd bij armen en hoofd :(
    Wat heerlijk zeg een vakantie geboekt! In welke maand gaan jullie?
    Wat leuk het eerste tandje! En wat goed zeg dat ze op haar eigen kamertje wil slapen.

Conejita, heerlijk buiten in badje. Hebben wij nog niet geprobeerd, maar wel een opblaasbadje gekocht.
    Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws over je schoonzus. Heel veel sterkte!!

Daisy, fijn dat alles goed gaat en het gaat nu echt opschieten. Die groeiecho's zijn ook maar een inschatting, klopt echt niet altijd. Hier zou hij ook groter dan gemiddeld zijn en hij was uiteindelijk kleiner dan gemiddeld (3060).

Y30, zo zij is zeker slank. T was met 4 maanden al zwaarder haha.

MM85, ik mocht stoppen met 12 weken (gewoon in 1x van Gent), maar ben pas met 16 of 18 ofzo gestopt (afgebouwd). Waarom gebruik jij het nu nog steesd?

Slapen: bleef lastig met die hitte. Zonder slaapzak lukte het echt niet.
    Verder blijft hij draaien, dwarsliggen, rollen naar buik en doet benen tussen de spijlen. Hoe kan je nou slapen als je zo druk bezig bent...
    Afgelopen dagen was het echt een drama, uur lang huilen enzo en vandaag gaat hij meteen slapen zonder te huilen. Die dagen zijn schaars.

Slapen ze bij jullie als jullie op visite zijn ofzo? Het lukt ons echt niet... Dus dan wordt hij erg huilerig.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: vandaag alweer 7 voedingen te pakken. Ze wisselt vaak helaas. Altijd al gedaan.
    Grappig dat ze zo dichtbij elkaar zitten!
    @niintje: nee die van lodger is enkellaags en echt zo dun als een hydrofiel.
    R huilt gelukkig amper, maar als ze niet moe genoeg is blijft zij ook draaien en doen. Dus meestal neem ik dr dan weer mee naar beneden tot ze echt doodop is. Dan valt ze in slaap.

9. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nijntje: wat ik bij de oudste deed op visite was haar in de draagzak doen. Dan beetje wiegen en meestal sliep ze dan iig wel een uurtje bij mij op mij buik. Ik heb wel een goede, ergonomische draagzak. Draagdoek is ook een optie. Die gebruik ik nu bij de kleine dame. Tenminste, als het niet te warm is.

@Madelein: fijn dat haar eigen kamer werkt.

@Eef: hier begint ze met 4,5 week ook wat onrustiger te worden en minder te slapen. Zolang ze op mij logt slaapt ze wel, maar zodra ik haar in bed, box of stilstaande wandelwagen leg wordt ze wakker. Ze huilt ook wat sneller, maar is wel heel goed troostbaar. Jammer dat de draagdoek nu eigenlijk te warm is, want hij is ideaal voor dit meisje.

Bestaan er eigenlijk ook slaapzakjes voor newborns? Ik heb een hele stapel liggen, maar die zijn allemaal te groot en ze trapt haar lakentje de hele tijd van zich af. Met de warmte op zich geen ramp, maar niet zo handig als het kouder wordt.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @minty: Hema heeft slaapzakjes voor ukjes. En lodger ook.
    @nijntje: r slaapt ook lastiger als we ergens zijn maar uiteindelijk lukt het wel. In de kinderwagenbak is het handigst vind ik.

Hier net weer keuring bij cb gehad. We hebben een vlot meisje, doet al veel meer dan ze zou 'moeten'. Verder 65 cm en 7600 gram, hoofdje 43.7. Goed gekeurd!

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ben net beetje geschrokken. T is op z'n buik in slaap gevallen en dan met zn gezicht op matras en handen ertussen. Heb wel aerosleep maar dan met normale lakens erop...

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat is wel schrikken ja. R heeft dat ook een tijd gedaan. Op zich mogen katoenen hoeslakens volgens mij ook, staat iets over op de site van aerosleep.
    Werd ie wel vlot wakker?

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Minty dat is ook nog wel een idee die draagzak. Die van ons is nu te warm, maar misschien straks als het minder warm wordt.

Madelein, wat fijn dat alles weer goed was.
    Past ze nog in de wagenbak dan bij jou? Hier gaat het echt nog maar net. Hij slaapt er ook niet meer goed in. Wil over een maand het zitgedeelte gaan gebruiken als het echt niet meer past.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oh ik dacht alleen die gaatjes lakens. Ik ga het een opzoeken.
    Hij werd niet wakker toen ik hem op z'n rug legde. Ik hou hem maar goed in de gaten.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Al eens een doek geprobeerd? Zweer ik bij.

Ja past nog. Wordt wel wat krapjes maar ze kan er nog op dr buik in. Ze ook maar klein he, 65 cm.
    Je hebt ook van die pop up tentjes, mijn zus liet haar kids daar vroeger altijd in slapen als ze ergens was.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wij hebben een mei tai, die is van draagdoekenstof.

Haha dan geef ik zeker groeiversnellers. Hij was met 4 maanden 66 cm. Morgen is hij 5 maanden, maar dan hoeven we niet naar het cb.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Die zou nu niet te warm moeten zijn toch? Ik heb gister en vandaag ook gewoon gedragen, ging prima.

Hihi die van ons is gewoon klein hoor ;). Met dr geboorte 47cm , 3515 gram. Ze volgt dus keurig dr eigen lijntje, alleen qua lengte zit ze op -1. Gewicht 0 lijn.

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nu is het niet te warm, maar heb hem nu niet nodig. Afgelopen weekend vond ik het te warm, toen we een dagje bij mn ouders waren. T heeft het altijd snel warm, zweet dan ook. Vetlaagje he ;)

T was nog veel lichter bij geboorte, van - naar + lijn dus :D

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    oef schrikken inderdaad!
    ik heb geen aerosleep...Kb is erg behendig en slaapt op zijn buik en zij. Maar niet echt met gezicht IN matras..
    draait T zich wel makkelijk om?

Madelein, Kb is ook 8 kilo en 65 cm :)

MM85, wat fijn dat jouw zwangerschap al opschiet! heb geen ervaring met jouw medicatie.

Hier weer terug in eigen land. bloedheet hier, pfff.
    bezoek was heel goed, het werd erg gewaardeerd dat we kwamen en het is fijn om iets te kunnen "doen", ook al is het maar er zijn. schoonzus heeft het erg zwaar. dat was natuurlijk moeilijk om te zien. ze is een binnenvetter dus dat maakt het niet zo makkelijk om te steunen, maar je doet wat je kan.
    met de slaapjes van Kb heb ik alle verwachtingen los gelaten en ik was dus een stuk relaxter, en minder moe nu. dat is fijn.
    een vriendin van mij heeft mij The baby whisperer kado gedaan, die ga ik nu ophalen van het postkantoor. ben benieuwd.

trouwens, Kb is zelf in slaap gevallen! helaas maar 1x. zeker weer per ongeluk ;)

ik ga vanavond om 23 of 24 een papfles geven (met moedermelk). eens zien of hij daar iets langer op slaapt....

Dais, hoe gaat het met jou?
    Nuage, met jou? lees jij ook mee?

Madelein, gefeliciteerd met R haar eerste tandje :D
    ze komen eerst onder toch?

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, wat fijn dat jullie bezoek gewaardeerd werd. Zal een moeilijke tijd worden. Lastig dat je dan zo ver weg woont zeker?
    Hoe warm is het nu eigenlijk in spanje?
    T kan nu wel makkelijk omdraaien en kan natuurlijk ook gewoon z'n hoofd opzij draaien, dus hij zal wel lekker hebben gelegen. We houden hem nu goed in de gaten, heb dat ook aan de oppas gevraagd.

T is vandaag 5 maanden. Wat gaat het hard!

Deel Deze Pagina