Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik lees dat er meer mama's moe zijn:) ik kan hier nog niet echt vroeg naar bed i.v.m. Late voeding rond 22 a 22.30. Ik ging wel eens daarvoor naar bed en dan wekker zetten maar dat brengt weinig extra energie en maakt wel dat je 's avonds niet eens meer ff op kan ruimen etc.

@madelein: klinkt i.d.d wel als voldoende eten. Je noemt alleen geen porties. Heb je al geprobeerd te wegen?

O shit ze huilt weer

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ben ik weer:

Ik bedoelde voor en na voeding wegen. Misschien pakt ze allemaal kleine slokjes. En grote van porties fruit en groente maakt natuurlijk ook wel uit. Ik geef zo'n 200 gram fruit en 160 avond eten (omdat het iets zwaardere kost is en ze korter daarna een fles krijgt).

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Late voeding heb ik er af gehaald. Ik deed altijd een droomvoeding maar de laatste tijd wordt ze daar juist wakker van. Duurt dan zeker een uur voor ze weer slaapt. Ik ga er dan liever vroeg in en sta een keer op voor een nachtvoeding :). Slaapt jouw dochter dan wel de nacht door y30? Dat zou lekker zijn

Qua bijvoeding krijgt r niet heel veel binnen nog. Gemiddeld een kwart stuk fruit in de ochtend ( avocado, peer, banaan etc) in de middag een kwart boterham denk ik en id avond een schijf courgette en aardappel of wortel of eigenlijk alles wat wij eten. Is met rapley in deze fase vooral nog kennis maken met alle smaken en texturen heb ik begrepen.
    Ik zorg er daarnaast voor dat ze elke 3 uur wat drinkt bij mij overdag. Ze heeft het namelijk te druk om erom te vragen lijkt het. Ik moet eigenlijk zorgen dat ze voor ze gaat slapen minimaal 6x gedronken heeft die dag. Anders is het elke 3 uur feest id nacht ;). Gelukkig slaapt ze meestal gelijk weer verder na een nachtvoeding.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Pffff ik ben net ontploft. Weer een nacht met maar 5 uurtjes slaap, een kind wat al om 5.30 wakker was, terwijl ik nog tot 23.30 moet werken. Ml is normaal heel erg pittig in het huishouden, maar de laatste tijd lijken z'n prioriteiten overal te liggen behalve thuis. Kom net beneden liggen de etensresten van gister nog in de wasbak, en de korsten van sinaasappelsap persen van gister nog op het aanrecht. Kat gekotst, kind huilen want die is moe, overal zooi waaaaaaaahhhhh ik word gek!!!!!
    Pissig een duur interieur boek van hem in de kast gesmeten die al weken op de salon tafel slingert, boek nu stuk. Kan het niet laten om te denken 'lekker puh'.
    Van de week ook al een fles gekolfde melk weg kunnen gooien omdat hij niet naar de data had gekeken. Man af en toe denk ik wel eens dat alleen zijn een stuk minder energie zou kosten... Gisteravond wel tijd om met een of ander wijf te appen over een hond en niet de dingen voor z'n eigen gezin regelen. Ben er even zo klaar mee!!!!

*einde klaagzang*

5. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Madelein: knuffel! Iedereen heeft af en toe zo'n dag en het is ook niet leuk als je man dan totaal niet meehelpt. Die van mij kan ook zo'n spoor van vernieling achterlaten.

Wat betreft bijvoeding: volgens mij is het totaal geen probleem als ze het eerste jaar vrij weinig binnenkrijgen. Ze redden het ook op alleen melk. Pas na een jaar wordt vast voedsel belangrijker. Maak jezelf dus niet gek met allerlei schema's.

Hier ook moe!! Eerst oudste dochter flink ziek. Daarna man gevloerd. Ligt vanaf zaterdag met hoge koorts op bed en is vandaag pas weer af en toe uit bed. Naast dat ik voor hem moet zorgen, moet ik echt alles alleen doen, dus dochter (die altijd voor 7 uur wakker is) smeert iedere ovhtend haar eigen brood en eet dit op voor de televisie. Totaal niet wat ik wil, maar omdat de kleine in de avond vooral wil clusteren, pas rond 2300 slaapt en ik nog twee nachtvoedingen geef, red ik het echt niet om zo vroeg al mee naar beneden te gaan. Oudste verveelt zich ook flink, want meeste vriendjes zijn op vakantie en juist deze week had ik geen BSO ingepland. Dus die is ook niet de gezelligste. Ok, klaagmodus hier ook weer uit :D

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, zwaar he zulke dagen. Hopelijk gaat het nu beter.

Madelein, snap dat je ontbloft bent. Mannen... soms...
    Mijn mei tai kan je niet op veel manieren knopen. Hoger dragen kan ik nog proberen, goede tip. Rugdragen lukt helaas nog niet in mijn eentje.
    Wat doe jij als R in de draagdoek zit?

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @minty: irritant he... Ben flink uit m'n dak gegaan en dat heeft wel geholpen. Hij gaf toe dat het voor mij een stuk zwaarder is dan voor hem en hij gaat een stap harder lopen. Lief.

Ik had idd ook begrepen dat ze tot een jaar genoeg hebben aan melk als je op verzoek blijft voeden. Maar ik word dan wel onzeker als ik lees dat anderen veel minder vaak voeden. Niet doen dus ..

O jemig zeg dat is zwaar idd. Dan maar even voor de tv idd. Het is niet anders. zij zal het niet erg vinden vermoed ik ;)

@nijntje: mei tai is idd beperkt. Heb je wel eens een doek geprobeerd? Kan je toch meer kanten mee op. Weet niet waar je woont maar je mag er anders wel een van mij lenen?
    Rugdragen in mei tai mag volgens mij pas als ze zelfstandig kunnen zitten.

Ik doe echt alles met haar. Was, huishouden, paard longeren, stal mesten, wei mesten.
    Edit: Foto draait :(

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,5 KB
      Weergaven:
      10
  8. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ontplofdag dus! Hier ook ruzie. Manlief heeft de hele dag hier geklust met z'n vader terwijl ik dus de oppas had over een baby die een slechte dag had en een puberende peuter. Er wil er altijd wel eentje iets van je, de hele dag door. Plus het huishouden en voor iedereen koken etc. Ik moet wel constant horen hoe hard ze werken. Toen ik aangaf dat ik constant 2 jengelende kids had gehad de hele dag, moest ik horen "Pfff, dat valt vast mee". Dan word ik dus heel nijdig. Iedereen ligt nu lekker te ronken terwijl ik nu pas even kan zitten.

Zoontje zit hier trouwens heel vaak met de iPad. Meestal aan het einde van de dag. Hij is dan moe (lees: vervelend), baby heeft dan huiluurtje en ik moet dan koken. Ik baal er ontzettend van en voel me er slecht bij, maar ik vind het toch een enorme uitkomst op dit moment.

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #229 conejita, 4 aug 2016
    Laatst bewerkt: 4 aug 2016
    Madelein, leuke foto!
    Fijn dat je man snel toch bijtrok en inzag dat hij echt ff meer zijn best moet doen.
    Ik moest laatst ook nog aan je nichtje denken. Zo erg :(. Hoe gaat het nu met de ouders? Zwaar zeker.

Minty, ook ff fijn om te horen wat jij zegt over dat bv het eerste jaar voldoende is. Kb eet stukken peer, brood, komkommer, banaan, aardappel. Heb geen schema, vind ik wel fijn. Is dus ok?
    Wat zwaar, al die zorg voor de zieken, en dan zelf ook koorts. Wie zorg er voor jou?

Y30, wat naar dat ze de hele dag huilde... Hoe kan dat nou he, denk je dan :( Misschien toch ergens last van? En ook een ziek familielid... Zelfde ziekte als mijn schoonzus?

Nijn misschien is dat rugdragen idd iets voor jou? En over die hangmatjes, volgens mij zijn die er wel voor babies hoor :). Was geen grap ;).
    Wat leuk en lief dat hij zo lacht naar andere mensen. Kb doet dat ook, is heel goedlachs en pakt iedereen in.

Zal ik de klaagmodus even doorbreken hier? Heb twee hele fijne dagen gehad met een van mijn beste vriendinnen die aan de andere kant van de wereld woont en ik dus weinig zie. Bovendien valt Kb nu zelf in slaap, zonder huilen :). En slaapt ook langer. Af en toe huilt hij nog maar hij kán het nu en ik ben helemaal gelukkig. Eindelijk ook eens even siësta's houden en bijslapen.

10. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    @y30 kunnen het geen tandjes zijn? Hier was J. een tijdje terug ook opeens heel huilerig maar die heeft nu al 5 tandjes.. Nr 6 is ook bijna door. Hij was met niets te troosten en idd ook een paar keer mt de fles in slaap gekregen wat ik helemaal niet van hem kende..

11. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Will: hoe gaat het met de zwangerschap?

@Draagdoek: ik gebruik hem ook regelmatig. Heel fijn om je handen vrij te hebben, zeker bij een tweede. Ik heb hier ook nog een ergonomische draagzak liggen (ergobaby). Die mag vanaf een half jaar geloof ik. Ze moeten hun hoofd goed omhoog kunnen houden, maar zelfstandig zitten is geen must.

@Conejita: top!! Fijn ook dat het slapen steeds beter gaat. Ik heb zelf overigens geen koorts hoor...gelukkig.

@Madelein: ziet er zeer comfortabel uit zo. Fijn dat man snel weer bijtrok.

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, geen idee vanaf wanneer je in een mei tai mag rugdragen. Zou sowieso niet weten hoe ik hem in m'n eentje op m'n rug krijg :D
    Leuk zo met R op je rug!
    Lief van je dat ik er 1 zou mogen lenen, maar denk niet dat ik daarna ook nog een doek ga kopen. M'n man gebruikt de mei tai het meest ('s avonds buiten wandelen als T echt onrustig is) en hij gaat echt niet met een doek lopen.

Conejita, wat fijn dat je je vriendinnen hebt gezien die ver weg wonen en heerlijk dat Kb zelf in slaap viel afgelopen dagen. En ook al zo'n lachebek dus haha :D

Ik moet deze week veel werken, dus zie T wat minder, maar gelukkig schijnt hij wel vrolijk te zijn en goed te slapen. Waar hij maandag en dinsdag nou last van had...
    Alleen 's nachts ligt hij nog vaak tussen ons in, omdat hij vaak huilt en bij ons slaapt hoor je hem niet meer.

Heb ook de aerosleep hoeslakens besteld, want hij blijft graag op z'n gezicht liggen dus ik lig de hele tijd te waken, als hij in z'n eigen bedje ligt. Heb een aerosleep topper met een katoenen hoeslaken. Morgen komen de 'gaatjes' lakens. Had niet verwacht dit ooit te gaan kopen, dacht je laat een baby toch gewoon op z'n rug liggen ;)
    Voor degenen die ook de aerosleep topper hebben, hoe vaak wassen jullie hem en hoe snel is hij droog?

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb een manduca zak en die mag echt pas op de rug als ze zelfstandig kunnen zitten. Rugdragen met doek in 'ruck' mag wel al vanaf de geboorte. Double hammock ook pas als ze kunnen zitten.
    @nijntje: doek of drager lijkt me weinig uitmaken als het jou en T rust geeft, maar zelf weten ;). Mei tai op de rug zijn manieren voor, kwestie van filmpjes bekijken en veel oefenen :).
    Lekker bij jullie leggen. Heb ik ook steeds gedaan en nu slaapt r alleen maar als ze in dr eigen bed ligt. Dus verwennen doe je ze niet. Ik vind het eigenlijk wel heel jammer dat ze niet meer in slaap valt als ze naast me ligt :(.
    Aerosleep topper was ik als ze gespuugd heeft en anders elke 3 weken of zo. duurt wel een dag voor het droog is dus ik heb er 2

14. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Minty, 2 weken geleden eerste echo gehad. Toen bleek het vruchtje 5,5 week te zijn terwijl ik al 7 weken zwanger was. Viel behoorlijk tegen en was bang dat het al fout was maar het hartje klopte al en volgens vk geen reden tot bezorgdheid. Van de week 2 dagen forse buikpijn en nog geen misselijkheid (bij J al vanaf 6 weken) dus ik was er van overtuigd dat het misgelopen was. Spoedecho gehad en bleek nu 8 weken (halve week ingelopen) te zijn. Alles zag er prima uit en buikpijn is ondertussen minder. Dus al met al niet zonder zorgen maar er is toch ook wel wat hoop...

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, wat jammer dat ze niet meer naast jou in slaap valt. Vind het echt heerlijk wakker worden zo met z'n 3tjes in bed.
    Balen dat die topper niet snel droogt. T spuugt meerdere keren per dag. Ook in bed. Daarom had ik een molton, hoeslaken en hydrofiel over de topper, tot hij zo begon te draaien.

Will, wat een spanning zeg. Hopelijk blijft het goed gaan.

Ik ga een poging doen tot slapen. Best laat laat voor mijn doen want moet morgen werken.

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Will, duimen omhoog hier! Spannend weer.

Dat met zijn drietjes wakker worden is wel heel knus he :).
    Ze worden zo snel groot!

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @will: wat onzeker weer. Duimen draaien voor je!!
    @nijntje: ja is idd Cold turkey afkicken voor me. Ze heeft heel veel bij ons ( mij) geslapen door de erge verborgen reflux. Wekenlang nachten op m'n borst geslapen omdat ze anders geen oog dicht deed van de pijn. Ik sliep dan met 3 kussens onder m'n bovenlijf zodat we wat hoger lagen. Toen dat minder was heb ik dr na iedere vroege voeding naast me gelegd en sliepen we zo. Maar ze is nu gewoon te afgeleid en te druk. Ze valt soms bijna jn slaap maar dan ziet ze mij en is weer klaar wakker. Zo jammer. Hoop wel dat dit weer minder wordt over een tijdje en we weer samen kunnen slapen. Ik deed ook vaak een middag dutje samen met haar. Zij op dr buikje tegen me aan, ik met m'n arm over haar heen. Wang tegen wang. Heerlijk.

R spuugde ook heel veel maar door die gaas structuur van de aerosleep is het matrasje wel droog. Je hoeft hem dus niet bij iedere keer spugen te wassen. Je hebt ze trouwens met stof eronder ( protect) en de 'gewone'. Die gewone droogt binnen een paar uur, die andere duurt een dag.

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, jeetje dan had ze heel veel last als je zo moest slapen. Hopelijk kunnen jullie straks weer samen slapen.
    Ik heb de aerosleep evolution pack. Met die absorberende laag is dat dacht ik.

Vannacht was drama, nog nooit zo erg meegemaakt. Ik wilde net gaan slapen en toen begon T te huilen. Echt kei en keihard. Ik kreeg hem niet stil dus na een uur heb ik mijn man gebeld dat ie thuis moest komen. Die zat lekker in de kroeg terwijl ik vandaag moet werken en dus slaap nodig had. Was een hele korte nacht :(

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    was hij ziek, Nijn? pijn?
    hoe gaat het nu?

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden,

Ff paar daagjes geen tijd gehad, net bij gelezen.
    "Fijn" om te lezen dat het niet alleen hier soms pittig is, met de kids maar soms ook met man, net als jullie omschrijven.

@conejita: fijn dat je vriendinnen hebt gezien. M.b.t. Je vraag nee is niet de zelfde ziekte. In dit geval is het Parkinson in een zeer ver gevorderd stadium. Ik zie hem morgen waarschijnlijk voor het laatst.

Kom straks verder kletsen, moet ff met kids bezig.

Deel Deze Pagina