Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #281 conejita, 15 aug 2016
    Laatst bewerkt: 15 aug 2016
    Nou vrolijk ook weer niet ;) maar eigenlijk wil ik gewoon NIET horen van kinderen die doorslapen ....;) Het doet wel wat met je hoor, nooit meer dan 3/4 uur slaap achter elkaar. Voordeel is dat ik nog niet werk. Wel druk bezig met zoeken.

Y30, wat een droppies inderdaad! Die vliegtuigpose sooocute!
    Nijn, mijn hemel, wat een kanjer :$:)!
    Wat een gedoe he, die sprongetjes. Echt weer even alle zeilen bijzetten.
    Hier juist in rustiger vaarwater (mocht ook wel eens :p). Hij slaapt niet door maar een mijlpaal is hier al van 2.30-7.30. En vanmorgen hoorde ik hem om 7u wakker worden, even laten rommelen, en; hij viel weer in slaap tot 8.30! (Ging ook laat naar bed, sliep pas om 21u).
    Verder is mij man vrij, eindelijk!!! Vandaar weinig bezoek van mij.

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben ook weer terug na 2 weekjes vakantie van mijn man. Weinig bijzonders gedaan vanwege de baby, maar gewoon lekker thuis, nog even bij mijn schoonouders langs waar er altijd wel iemand met ons zoontje wil spelen, en vriendjes van hem uitnodigen bij ons thuis.
    En, ook belangrijk, samen de nachtvoedingen geven! Ik vroeg me al af hoe lang dat nog ging duren, maar blijkbaar is er geen regel als ik jullie verhalen zo lees. Er is er 1 's avonds rond 22-23 uur, 1x midden in de nacht en dan weer ' s morgens rond 6-7 uur. Nu zijn ze dus weer allemaal voor mij vanaf vanavond :(

Ik ga zo eens spieken op je profiel Daisy, voor de fotootjes. Van harte gefeliciteerd!!! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie!

Ik heb trouwens mijn ouderschapsverlof opgenomen en ben nog vrij tot begin februari. Heerlijk! Ik zag me niet over 3 weken al mijn meisje afzetten s morgens vroeg...:)

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is de laatste voeding rond 22:00. Dan komt ze nog een keer tussen 04:00 en 05:00 uur en weer zo tussen 07:00 en 08:00. Overdag doet ze op het moment alleen hazenslaapjes, dat is wel wat minder. Ik doe haar ook regelmatig in de draagdoek, maar na een uurtje vindt mijn rug dat wel genoeg. Ach, er komt overdag vanzelf wel wat meer ritme in hopelijk, maar ze is nog zo klein.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: ze is inderdaad nog heel klein, hier was toen ook nog helemaal geen ritme overdag hoor.

@eef: lekker dat verlengde verlof!

Hier was vanacht weer o.k. Hopelijk blijft dat nu weer zo tot volgende sprong. (Maar zal het er niet te vaak over hebben conejita;) )
    het extra voeden 's nachts heeft wel wat met de BV gedaan, borsten staan vanavond op springen.

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Haha lief van je ;)
    Kb komt om 02.00 en om 05.00 ongeveer. Maar wat hij wel doet is uitslapen! Ik hoorde hem gisteren pruttelen om 7.00 en daarna werd hij echt wakker om 8.30! Hij was ook pas om 20.30 gaan slapen. Maar toch erg fijn!

Eef, lekker nog even bij je meisje zijn! Heerlijk he.
    Ik heb morgen een sollicitatiegesprek en donderdag ook eentje. Ben wel weer toe aan werken hoewel het wel zwaar zal worden vanwege de nachten vrees ik..

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Sorry, druk druk druk pfff

Zal maar niet vertellen hoe r de laatste dagen slaapt ;). Het wordt echt beter! Hou vol meis!

Heerlijk Eef!! Kind wegbrengen vind ik nog steeds vreselijk. Gelukkig gaat ze naar haar opa's en oma's. Dat scheelt voor mij al enorm, weten dat ze ergens is waar mensen heel veel van haar houden.

Gister lekker paar uur naar het strand geweest met z'n drietjes, daarna hapje gegeten. R was helemaal gelukkig met m'n sleutelbos dus we hadden er geen kind aan, ondanks dat ze maar 2x een half uurtje had geslapen overdag. Om 20.00 thuis en drinken en naar bed. Bij naar bed gaan nog wel een dingetje, ze schreeuwde ineens, op de
    camera zag ik dat ze helemaal door de spijlen lag met een arm. Das niks nieuws maar toen ik dr recht ging leggen zag ik dat haar knuffel doekje helemaal om dr heen gedraaid zat. Pff. Nu maar een knoop erin gelegd zodat ie minder lang is...

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Madelein: toch schrikken dat soort dingen! Weet nog dat ik mijn zoontje ooit even 1 a 2 min heb laten huilen 's nachts (in de hoop dat ie weer in slaap zou vallen) toen het gek klonk en ik alsnog ging kijken lag hij helemaal onder de deken, toen ook zo geschrokken.

Vraagje: wij hebben veel leuke jurkjes die ik nu pas uit de kast haal omdat het steeds of te koud was of zo warm dat alleen romper beter was. Maar nu zijn ze inmiddels wat kort. Is daar iets voor? Heb namelijk een jurkje gekregen waar een bijpassend kort broekje bij zit, maar zie die dingen nooit in de winkel.

8. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30, ik heb een heleboel legginkjes...lang en driekwart. Ook bij jurkjes doe ik die aan omdat die toch vaak omhoog kruipen als ze zo klein zijn.

Madelein, zo liet ik m'n zoontje ooit even huilen. Toch klonk het anders en toen ik ging kijken had hij z'n mutsje helemaal over z'n hoofd gedraaid gekregen (die had hij alvast aan om naar buiten te gaan). Je zag z'n hele gezicht niet meer en even dacht ik dat hij z'n nek 180 graden had gedraaid!!

Conejita, suc6 met solliciteren!!

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eef, mag je daar ouderschapsverlof opnemen zonder een gedeelte van de week te werken? Lekker hoor, fijn om langer thuis te zijn.

Conejita, succes met solliciteren!!

Madelein, gelukkig zag je het op de camera, daar schrik je wel van natuurlijk.

Wij zijn net van 19.30 tot 21 uur bezig geweest om T in slaap te krijgen... De rest vd dag sliep hij heel goed en had een goede bui, dus had dit niet verwacht. Alsof hij ergens last van had... hij had erwtjes gegeten, maar wel al voor de 3e dag.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    I.d.d veel succes met solliciteren conejita!

@nijntje: vervelend he als ze zo van streek zijn en je niet helder hebt waarom! Is week 29 al gearriveerd?
    Dan krijgen ze het volgens oei moeilijk met afstand van mama en papa. Speelt hier nu nog.

@eef: ja, driekwart kan ook, zal eens zoeken.

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje, je kunt hier tot het derde jaar van je kindje volledig verlof opnemen of deeltijd. Of beginnen met volledig en vervolgens deeltijd. Dat laatste is ons plan: tot februari volledig en vervolgens ga ik 80% werken. Je krijgt de eerste 6 maanden een kleine financiële bijdrage van de staat bij volledig verlof. En je werkgever kan het niet weigeren. Bij deeltijd kan hij wel bepalen wat je weekindeling dan wordt.

Vervelend he, die dagen dat ze niet willen en je niet weet waarom. Je zoekt dan naar mogelijke verklaringen maar vaak zijn die er niet echt. Bij mijn zoontje van 3,5 is dat nog steeds zo. Soms heeft hij echt een pestdag. Of is hij na het middageditie opeens heel huilerig de rest van de middag/avond. Niks om ongerust over te zijn dus, maar wel vervelend op dat moment!

M'n dochtertje is weer eens te vroeg vertrokken voor de nacht. Na een fles om 18u. Dat wordt dus middernacht en vervolgens weer om de 3-4 uur... Wordt een leuke nacht dus... Zucht...

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @niintje: wat naar dat jullie zo bezig zijn geweest. weer mee naar beneden nemen de volgende keer tot hij echt moe is?
    @y30: je hebt wel losse broekjes voor onder jurkjes oa bij de h m volgens mij. Maar denk dat je dan nu te laat bent omdat de zomer bijna voorbij is :(
    @eef: wat heerlijk dat je zo lang verlof op kunt nemen!

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Slik, ik hoorde m'n dochtertje net huilen alsof ze een doek in d'r mond had terwijl er toch niks in d'r park ligt. Zie ik dat ze op d'r buik ligt! Ze is pas 8 weken :(
    Ik hoop dat het een "ongelukje" was want ik heb liever dat ze zo lang mogelijk op d'r rug blijft liggen. Ik vind dit wel een beetje eng. Ze ligt ook altijd met d'r kontje in de lucht te wiegelen dus het verbaasd me niet echt maar ik vind dit wel wat snel....Als ze het nog een keer doet, toch maar eens aan de arts vragen hoe ik dat in de gaten moet gaan houden 's nachts. Hoe doen jullie dat? Houden jullie het rollen tegen?

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb r tot ze 4 maanden was naast me gehad. Mede om die reden. En een aerosleep topper op de matras.
    Rollen tegenhouden zou ik niet doen, dat is mi gevaarlijker dan laten rollen.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
  16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik weet niet zo goed wat ik hier op zeggen moet. Niemand weet precies wat er in een baby om gaat, en dit scenario wat geschetst wordt is wel erg heftig en zwart-wit.

ik ben er gelukkig altijd voor mijn meisje en laat haar niet huilen, maar ze slaapt niet bij ons in bed en heeft dat ook nooit gedaan. Maakt dat me een beroerde moeder?! Zou je na zo'n vlog haast wel denken.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: wat schrikken! En inderdaad heel snel, dat beloofd nog wat qua motorische ontwikkeling (op zich leuk, toch). Ik heb ook aero sleep en heb haar in een slaapzakje, daar draaien ze toch iets minder makkelijk in.

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, hij is bijna 25 weken en volgens oei zijn ze met 26 weken op z'n slechtst tijdens dit sprongetje. Precies als we op vakantie zijn, oeps ;)
    Die van 29 weken klinkt ook wel lastig idd. Is wel korter dan de andere sprongetjes zie ik.

Eef, fijn hoor dat je nog extra volledig verlof op kan nemen.
    Heeft je zoontje ook nog echt van die sprongetjes, of is het gewoon af en toe een dag?
    Jeetje wat snel van je dochtertje! Ik vond het ook eng toen hij begon om te rollen, maar toen was hij wel al 4,5 maand. In het begin ging ik vaak kijken als hij sliep, ook 's nachts. Ben erg blij met de aerosleep.

Madelein, we hebben hem ook 2x weer mee naar beneden genomen en hij was echt wel moe. Hij viel ook steeds bijna in slaap in bed en begon dan weer te huilen. Zo zielig. Alleen als je hem rechtop hield stopte hij met huilen.
    Over die link... vreselijk als mensen hun baby laten huilen. Helaas komt het troosten en weg gaan me wel bekend voor, T wilde een lange tijd echt niet slapen en hij kan niet de hele dag bij ons zijn en wakker blijven. Gelukkig hebben we nu meer regelmaat en gaat het beter. Maar ik zal hem altijd troosten en nooit laten huilen.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: ik schrijf dat het precies is hoe WIJ het voelen. Niemand zegt dat jij een slechte moeder bent als je het anders doet ;).
    @nijntje: o haha nee dat kan je niet eeuwig blijven doen nee. Wij gaan met r een boek lezen ( prentenboek) of muziekjes luisteren als ze te wakker is om te slapen maar te moe om nog gezellig te zijn. Vaak valt ze daarna dan wel in slaap.
    Wij hebben met r ook wel een periode gehad dat ze moeilijk in slaap viel. Dan liet ik haar in dr bed en bleef ernaast zitten en tegen dr praten en over dr koppie aaien tot ze rustig was. Als ze na 15 min nog huilde pakte ik dr en troostte ik dr. Dit is 1-2x nodig geweest.

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: dat van het troosten en dan weg gaan was ook het stukje van de link die bij mij het heftigst binnen kwam. Want ja soms huilt ze als ik weg loop. Ik ga dan bovenaan de trap zitten en tel tot 60 max. 90 seconde als het in die tijd niet beter wordt ga ik weer naar haar toe, om te knuffelen, of haar in slaap te voeden, maar als je dan leest hoe deze moeder denkt dat een baby zich voelt bij dit soort ouder gedrag (troosten en weg lopen) komt dat wel rot binnen. Ze kunnen inderdaad niet de hele dag bij je zijn en wakker blijven. Gelukkig komt het hier ook haast niet meer voor.

Deel Deze Pagina