Ja ik hoop ook dat dit op mijn werk kan. Heb het aangegeven bij het uitzendbureau (werk eerste 3 mnd voor hen) en ze dacht dat het geen probleem was. Maar ik heb nog niet direct met mijn baas gesproken. Wel spannend maar het is een groot bedrijf dus er zal vast ergens een vriezer zijn . Kolfruimte... Geen idee hoe dat hier is. Zal vandaag even mijn buurvrouwen vragen hoe dat hier geregeld is.
Ja, ik heb meteen aangegeven het wel te gaan doen. Als zij dat mooi vinden en het zijn mensen die zo dichtbij staan, zeg ik geen nee. Maar wel met lood in mijn schoenen. Ga nu zo eerst nog een mail naar hem sturen die hij dan morgen nog kan lezen. Merk dat er nog dingen "niet gezegd zijn", m.n. Mooie herinneringen die ik nog op wil halen. Alles wat je nu wel of juist niet doet komt zoveel preciezer dan normaal. Echt het gevoel "na morgen kan het niet meer".
Wat bizar lijkt me dat. En loodzwaar inderdaad. Knap en mooi dat je het toch gaat doen. Bijzonder ook wel dat je gevraagd bent. Enorm veel sterkte.
@Y30: wat heftig allemaal zeg! Veel sterkte vandaag. Fijn dat je het nog kan (en durft te) delen. Dat maakt het afscheid niet minder moeilijk, maar misschien wel, tja, hoe zeg je dat...milder?
Het heeft me inderdaad goed gedaan om die mail te schrijven gister avond, de wetenschap dat ik hem nog heb kunnen zeggen hoe belangrijk hij voor me geweest is. en ik had er vanmorgen al een lieve reactie van mijn tante op, dus dat was ook fijn. ik zie wel erg op tegen crematie zaterdag, maar dat is natuurlijk wel logisch. Verder moe niet alleen van alle emoties, maar ook van een hele slechte nacht met onze kleine meid. Pfff
Y30, alsnog gecondoleerd...wat moeilijk zeg, spreken bij het afscheid. Superknap en mooi dat je het toch doet! Minty, ik ben ook een beetje afgeweken van de vaccinatie kalender en heb de eerste twee vaccinaties niet dezelfde dag gedaan zoals dat (hier) wordt voorgeschreven. Ik heb er een maand tussen gelaten om haar niet in 1x de supercocktail te geven. Toch was ze er nog wel van uit haar doen een dag of 2. Maar je kunt best een beetje afwijken van het schema....Misschien even overleggen met de arts? Daisy, wat fijn dat het zo goed gaat en je lekker kunt genieten!, Conejita & Minty: ik wilde inderdaad eicellen doneren, aan de eicellenbank. Die hebben hier echt een chronisch tekort. Het is redelijk heftig, zoals voor vrouwen die ivf doen. Dus hormonen toedienen door prikken, controle echo's en de punctie. Maar na alle onderzoeken die ik heb gehad vond ik dat dit er dan ook nog wel bijkon...Nu zit ik er nog een beetje in, in al dat medische. Over 2 jaar zou ik er waarschijnlijk meer moeite mee hebben. Nu was vooral de tijd het lastigst, om naar de afspraken te kunnen terwijl ik 2 kids thuis heb. Maar achteraf misschien maar beter dat ik ben afgewezen. Misschien kwamen de miskramen wel door slechte eicellen. Dan wil ik geen miskraam-eitjes geven aan vrouwen die al zo lang bezig zijn om zwanger te raken. Die valse hoop en teleurstelling hoeft er dan niet nog eens bij! En wat spannend Conejita, weer aan de slag gaan! Ik kan wel geloven dat je je goed kunt bezighouden met alle voorbereidingen rond Kb! Ookal komt dat uiteindelijk allemaal gewoon goed... D Maar daar zijn we nu moeders voor he! :-D Wanneer wordt hij weer gewogen? Ik zou me over dat gewicht ook geen zorgen maken voorlopig...zeker niet als hij nog een flinke reserve had. Gewoon even in de gaten houden of hij de volgende keer z'n lijntje volgt. M'n dochter begint enorm op haar handjes te sabbelen en belletjes te blazen. Verder zijn haar poepluiers onveranderd maar ik hou het toch in de gaten. M'n zoontje had met 4,5 maanden al 2 tanden. Minty: Rollen heeft ze trouwens niet meer gedaan en ik stimuleer vooral niks! Oef!!wel wil ze constant rechtzitten. Niet over de schouder maar met haar rug tegen m'n buik en zo recht mogelijk...en maar kijken naar d'r grote broer...haha.... En hier begin je pas met puree enzo bij 6 maanden. Tot die tijd is het melk. Dus jouw 6 maanden lijken me ook geen slecht idee Nijntje, al wat meer duidelijkheid over het wel of niet hebben van de reflux? Heeft hij nog veel last gehad tijdens de vakantie? Hier trouwens nog steeds een buikje. Bij m'n zoon was die na een week of 1-2 weer weg maar nu na 2,5 maanden krijg ik nog steeds soms felicitaties of de vraag voor wanneer ik ben uitgerekend... :-/ Ik ben slank dus dat buikje zie je goed...een echt 4 maanden buikje
Y30, heel veel sterkte!! Eef, balen van je buikje. Misschien trekt het nog weg, ze zeggen natuurlijk 9 maanden ontzwangeren Mijn buik is ook nog wel iets boller volgens mij, maar ik doe er ook niets aan. Nog geen duidelijkheid of het reflux is of niet, ben niet bij de huisarts geweest. Vraag me af of dat het is. Het enige is, dat het niet normaal is dat hij nog spuugt met 6 maanden volgens het CB. We zijn de flessen hard aan het afbouwen, hij krijgt nu kleinere flessen, voor het geval dat hij last van reflux heeft. Nu hij meer vast voedsel krijgt lijkt hij ook wel minder te gaan spugen, dus wie weet gaat het straks vanzelf over. Helaas heeft hij wel echt nog van die huilbuien en zijn z'n slaapjes ook weer dramatisch. Draagzak wordt veel gebruikt, ook op vakantie. Vindt die mei tai steeds lastiger worden om te knopen, nu hij zwaarder wordt, dus ik heb ook maar een echte draagzak (ergobaby) besteld.
@eef: hmm dat is wel vervelend. ik denk ook dat het nog wel weg gaat maar tof is natuurlijk anders. @nijntje: hij gaat er o.a. Door de vaste voeding wel over heen groeien, maar tot die tijd is het wel zwaar
Hier: afgelopen nacht ook weer pittig. En vanavond ook weer moeite met naar bed. Pas bij poging 5. Onderwijl oudste naar bed brengen met haar op de arm, omdat papa weg moest, pfff.
Sorry voor mijn gezeur maar ik weet echt niet meer wat we moeten doen T. is al vanaf 14 uur wakker en we krijgen hem niet in slaap. Normaal doet hij 's middags nog 3e slaapje en gaat hij er 's avonds om 19.30 uur weer in. Hij is gewoon overstuur als hij in bed ligt. En huilt ook als hij er niet in ligt. M'n man is nu al voor de 2e keer vanavond met de draagzak op stap..... Ik heb net maar paracetamol gegeven, ik zie wel een tandje zitten die bijna door lijkt te komen. Wat doen jullie in zulke situaties?
Nijntje, er is denk ik helaas weinig te doen. Als jullie mannetje echt een doorkomend tandje heeft en pijn heeft dan lijkt me troosten de beste oplossing. En inderdaad een pijnstiller zou ik ook durven. Dat deed ik bij m'n zoontje ook af en toe bij de tandjes. Verder houd ik zelf veel van rust en zou ik dat ook aan m'n baby geven die overstuur is. Een rustige ruimte zonder fel licht, tv, etc... En anders proberen af te leiden met een speeltje...Misschien laten indommelen terwijl hij naar een automatische mobiele kijkt? Succes!!!
Nijn, denk je dat hij pijn heeft? Missch toch die "reflux"? Anders nog uitgebreider medisch laten onderzoeken? Hier ook drama weer hoor. Omdat ik hele dag training heb, Kb bij mijn man is, en de laatste 1.5 u bij oppas. Maandagavond duurde de 2 uur voordat hij echt sliep (ook vreselijk warm en benauwd hier, dat helpt ook niet mee). Vandaag had ik daar geen zin in en heb ik hem idd in de draagdoek gedaan. En vannacht bij mij in bed. Echte antwoorden heb ik niet helaas. Missch toch ook weer een sprongetje? Ik zou ook paracetamol geven in zo'n geval denk ik. Leuk he babies Oja, als hij echt krijst zetten we wel eens het liedje op van Woezel en PiP. Vind hij geweldig. Of relaxte muziek voor babies op YouTube. Toen hij ziek was deden we dat. Dat hielp ook.
Nee, al een tijd niet meer. Denk zo rond 6 maanden gestopt. Wel tussen 5 en 6 maand afgebouwd, dus niet in eens gestopt.
@nijntje: ik voed in slaap op dat soort momenten. Tegenwoordig met de fles. In donkere slaapkamer, en dan slapend bedje in.
Bedankt voor jullie tips. We hebben natuurlijk al veel geprobeerd, maar in een donkere kamer de laatste fles en muziek voor babies nog niet Na een hele lange avond is hij tussen ons in in slaap gevallen. Hij lag schuin op kussens en dat sliep blijkbaar wel prettig... Hij wilde gewoon niet plat liggen. Vandaag slaapt hij gelukkig overdag weer normaal in z'n bedje en veel langer dan normaal, hij heeft zeker wat slaap in te halen Maar wat het nou gisteren was... ik weet het dan echt ff niet meer en we hebben vaker zulke momenten. Maar jullie hebben ook wel van zulke ingewikkelde avonden toch, lees ik zo nu en dan. Hoeveel fruit geven jullie trouwens? Hij eet met gemak een heel stuk fruit op, nu hij veel minder melk krijgt. Kan niet echt richtlijnen vinden wat ze max. mogen.
Conejita, ja hahaha leuk babies Eerst zit ik jaren te 'klagen' dat ik geen baby kan krijgen en nu klaag ik dat mijn baby veel huilt. Maar gelukkig hebben we ook veel leuke momenten met hem hoor Hij kan zo onwijs lachen
Nou weer drama net, krijsen.... terwijl het de hele dag goed ging, had anders wel een dokter gaan bellen natuurlijk. Nieuwe draagzak is wel super, hij lijkt er wel lichter in, zit echt fijn.
@Eef: mijn buik is ook nog vrij bol. Ik ben verder ook slank, dus daardoor zie je het ook extra. En hier ook kleine meid die veel op haar handjes zuigt de laatste dagen. Soms krijgt ze haar duimpje te pakken en gaat ze daarop sabbelen. Verder gaat het heel goed. Vorige week woog ze alweer 5100 gram. Ze is over het algemeen heel tevreden en hoewel ze overdag alleen maar miniskaapjes doet, gaan de nachten best goed. Of het nou komt omdat het de tweede is, of dat ze echt een stuk rustiger is, ik ervaar het wel als makkelijker dan bij de oudste. @Nijntje: Ergobaby is echt een hele fijne draagzak. Bij de oudste tot bijna 3 gebruikt. Verder veel sterkte. Het zou inderdaad goed een een tandje kunnen zijn. En wat betreft fruit: volgens mij zit daar geen limiet aan. Het zouden overigens ook darmkrampjes kunnen zijn in reactie op het vaste voedsel. Dat is nou echt fijn van dat ze op een gegeven moment kunnen praten Al zitten daar ook weer nadelen aan...