Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte Y30! Klinkt behoorlijk pittig. Hopelijk zijn ze snel weer beter. En wat betreft de late voeding. Ik zou me er niet al te druk over maken hoor. Hij komt vanzelf een keer te vervallen.

@Conejita: als het maar om 1x kolven gaat, dan zou je ervoor kunnen kiezen om op dit moment af te bouwen en de rest wel gewoon bv te geven. Zeker als het zoveel stress geeft. Je miet jezef wel afvragen of het al die stress waard is. Hij heeft nu al zolang bv gekregen, een beetje poedermelk vs. een gestressde moeder: daar weegt de extra stress wellicht niet tegenop. Ik weet ook nog niet of ik straks ga kolven hoor. Zou wel graag de ochtend- en avondvoeding willen blijven geven, maar overdag stap ik dan denk ik ook over op de fles.

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, zwaar he die nachten dat ze zo weinig slapen. Blijft bij jou dus ook wel lastig, dat slapen.
    Over tandpasta, ik had een proeftubetje elmex voor kinderen gekregen en die gebruikt ik nu maar. Ik ga nog uitzoeken wat het beste is voor baby's. We vergeten helaas nog steeds vaak z'n tanden te poetsen, maar als we het doen, vindt hij het gelukkig wel leuk.

Y30, vervelend zeg, hoe gaat het nu? Ik hoop dat jullie wat meer slaap hebben gekregen, zo lastig als ze niet slapen.
    En wat zei de huisarts?

Zijn T. z'n tandjes door, zit ie in z'n 29-30 weken dipje. Het is ook altijd wat he ;) Ik moet de hele dag met hem lopen, bij ons zitten of zelf/samen spelen wil hij niet meer. Hij blijft dan gewoon huilen, hij is er schor van... Paar nachten geleden bleef hij gewoon rustig 2 uur huilen midden in de nacht. En wij maar troosten en op de schommelstoel...

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijn: vervelend zo van het 1 in het ander! Schor van huilen, ohw dat vind ik altijd zo sneu. Ook als ze verkouden/ hoesterig zijn en ze hebben zo'n rauw huiltje.

Hier: huisarts is een rot vent, eerst al een kleine preek toen hij merkte dat ik met meer dingen dan de aangemelde klacht kwam. En vervolgens zegt ie van beide dingen dat ik het maar even aan moet kijken. Knie was wel ontstoken dus moet ik meerdere malen per dag met een nat doekje op zodat net vuil er uit zou trekken, en afdekken zodat broeken de plek niet kapot schuren. Bultje van mijn dochter moet eerst erger worden om te kunnen zien of het wat is. Moest er maar sudocreme opsmeren want dat was overal goed voor.

Enige positieve punt, tegen mijn zoontje deed hij wel lief.
    Maar goed deze man kan het bij mij toch niet meer makkelijk goed doen na zijn houding bij de verwonding van mijn meisje toen ze 2 weken was. Nooit excuses gehad voor zijn onterechte opmerking over dat het ziekenhuis bij zo'n gekke verwonding wel zou vragen naar kindermishandeling. Ziekenhuis vroeg er helemaal niet naar...

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, dat klinkt zeker als een rot vent! Zeker met die opmerking bij je dochtertje.
    Hopelijk hoef je niet met deze klachten nog eens terug en geneest het vanzelf.

5. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Y30: is een andere huisarts geen optie?

@Nijntje: sterkte! Niet leuk als ze zo verdrietig zijn. Hopelijk is hij snel weer wat vrolijker.

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Het is een maatschap en de andere huisarts (vrouw) is wel heel fijn. Helaas werken ze beiden 24 uur dus je kunt op de meeste dagen niet kiezen.

7. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hoi meiden,

Sorry dat ik even niets meer van me heb laten horen. Ik heb het zo ontzettend druk gehad dat ik er niet meer aan dacht om hier te komen schrijven. Er is ondertussen hier ontzettend veel geschreven dat het onmogelijk is om er op te reageren.

Sinds begin september gaat Sid naar de crèche en hij doet het ontzettend goed. Ik heb ook werk gevonden voor 19u. Ik ga bij mensen thuis huishoudelijke hulp doen. Niet echt mijn droomjob maar is gemakkelijk te combineren met mijn bijberoep.

Sinds enkele weken is Sid serieus geconstipeerd. Heb er gisteren heel de voormiddag voor in het ziekenhuis gezetten (juist op mijn verjaardag). Daar heeft hij zoutoplossing gehad maar heeft niet mogen baten. Sinds vandaag zijn we met zakjes poeder begonnen die hij bij zijn pap moet doen. Moet binnen 48u beginnen werken. Ik ben benieuwd want dat manneke heeft al wat afgezien. Als hij een beetje kan gaan (na het opsteken van een zetpil) komen er van die harde keutels uit. Zoveel pijn heeft hij dan. Echt hard verscheurend.

@ conjita, Ik meende me te lezen maar kan het niet terug vinden dat je schoonzus te dode is opgeschreven? Vind het echt lastig dat ik het niet meer terug vind.

Waarom wil je persé zo lang borstvoeding blijven geven, als ik dat mag vragen? Lukt het ook niet om alleen maar 's morgens en 's avonds te geven? Sinds een kleine 2 weken krijgt onze Sid vaste voeding en krijgt hij meestal 's morgens en 's avonds bv en dat lukt me vrij goed. Ik zou graag binnen enkele weken helemaal stoppen maar vind het moeilijk om het te doen. 1) omdat ik het hem graag geef. Je ziet hem dan zo genieten. 2) omdat ik bang ben om terug mijn menstruatie te krijgen. Ik heb er zoveel last van en ben bang dat de endo weer gaat woekeren. 3) Dat betekend het einde van de moederschap. Er zullen geen kinderen meer komen. Hoewel ik Sid nog graag een broertje of een zusje wil geven maar ik kan het mentaal niet meer aan om nog eens zwanger te worden.

Wat die nachten van je betreft pfff ik heb het zo met je te doen. Omdat Sid zo slecht sliep ben ik nacht pap beginnen te gebruiken. Heeft goed gewerkt qua slapen alleen is hij sindsdien geconstipeerd. Ik gebruikte eerst een andere merk maar ik dacht biologisch is beter (had ik beter niet gedaan) dus overgeschakeld. Met de eerste pap had hij geen last.

Wat voor werk doe je?

@ Y30, wat een rotvent die huisarts van je hopelijk tref je hem niet te veel!

@ Nijntje, veel sterkte meid. Hopelijk voelt jij zich snel beter!

8. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier even kort berichtje.
    Het gaat gelukig allemaal goed.. Wel behoorlijk druk op het moment. Kga mijn baan opzeggen en voor mezelf beginnen en dat kost veel tijd/energie. Zeker met een knul van 9 maanden en kben ondertussen al weer 15 weken zwanger. De tijd gaat nu iig heel wat sneller dan tijdens de zwangerschap van J..

Voor de meiden waar het op het moment niet zo lekker loopt, heel veel sterkte en succes!

9. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Will: wat fijn dat je ditmaal niet die miskramen ellende hoeft mee te maken! Gefeliciteerd!

@Anna: is de pil geen optie? En dan doorslikken?

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie: wat sneu voor je mannetje, hopelijk helpen de poeders snel.

Kleine meid heeft hier sinds hapjes ook erg vaste poep, maar niet iedere dag en ook niet zo pijnlijk als jij beschrijft. Wat hier wel helpt is meer water door de hapjes (als ik potje geef (daar zit standaard veel water in) heeft ze nergens last van. Ook een mini scheutje milde olijfolie helpt de darmpjes smeren.

@will: jeetje 15 weken al weer. Fijn dat alles zo goed gaat! Hoop voor je dat de kleine gaat lopen voordat de baby geboren wordt.

11. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    y30, vandaag weer naar spoed geweest omdat hij vanmiddag toch wat pijn had. Na onderzoek hebben ze weer iets bijgegeven. Als Sid tegen het einde van de week niet kaka heeft gedaan gaan ze foto's maken..

Wat je allemaal opsomt doen we ook allemaal. Hij heeft enorme pipi pampers. Nu moet ik de draagzak proberen werkt blijkbaar ook heeft de kinderarts juist gezegd.

@ Minty, ik verdraag de pil niet zo goed. Hebt dat jaren genomen maar toen ik er meestopte toen ik zwanger werd van de meiden had ik ontzettend veel ontwenningsverschijnselen en mijn libido ging er serieus mee achteruit. Nu ga ik Nuvaring gebruiken. Ook een pil natuurlijk maar werkt veel plaatselijker. Heb met mijn gyn afgesproken om nu een jaar of 2 af te wachten of dat er toch nog geen kinderwens zou zijn en dan ga ik voor een spiraaltje of zo.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wat naar voor jullie en vooral voor jullie mannetje. Wel appart ik had met mijn zoontje nergens last van en toen mijn dochter wel last kreeg zei men dat constipatie ook met name een vrouwen kwaal is. Hormonale werking op de darmen.
    Gaat bij jullie duidelijk niet op.

Geven jullie aardappel?

Zetmeel constipeert ook en de darmen schijnen het pas later goed te kunnen verteren.

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #433 conejita, 26 sep 2016
    Laatst bewerkt: 26 sep 2016
    Hoi Anneenmari! Fijn om weer even iets van jou te horen! Maar oh nee je arme mannetje :(. Foto's maken? Ik hoop dat hij snel opknapt! Geen idee wat je zou kunnen doen, geen ervaring mee.

Ja schoonzusje is ongeneeslijk ziek. Maar ze kan er ook nog wel een paar jaar mee doorlopen hoor. Maar tis natuurlijk verschrikkelijk ja. We gaan voor Sinterklaas naar Nederland dus dan zien we elkaar weer als familie.

Kolven: de stress is eigenlijk alweer weggevallen. Ik geef ook gewoon poedermelk mee naar het kdv, mocht mijn melk niet genoeg zijn dan kunnen ze dat geven. Daar doe ik ook niet moeilijk over (dat scheelt al idd, stress over een flesje poedermelk is het inderdaad niet waard, Y30).

Hier ook in een sprong. Kb klaagt meer en erg mama mama mama. Wat voor mij wel leuk is :) maar niet als ik er niet ben :(. Ik bid veel voor hem dat hij zich veilig mag gaan voelen op de crèche en voor wijsheid voor mij hoe ermee om te gaan. Dat geeft me rust (en wijsheid ;)).
    Ik ben nu twee nachten naast hem gaan liggen op zijn kamer zodat hij zich daar veilig gaat voelen en ik er steeds ben. In het begin even wennen maar vannacht al een stuk beter! 2 x wakker vóór twaalf uur (1x door snot) en 2x na twaalf uur. Hiervoor was het elke 1.5 u :$.
    Net weer bv gegeven en hij slaapt weer in. Hij maakt dan toch 11uur 's nachts. Das wel mooi.
    Volgens mij wil hij gewoon voelen dat ik er ben.
    Wat geeft het al een rust als je weet wat het is he, en je er dus op in kan spelen .
    Overdag gaat het slapen echt goed. Er is dus hoop ;). Ik houd me ook steeds vast aan alle kleine stapjes en bedenk me dan dat het ook tijd nodig heeft. Zo houd ik het vol.
    Het is gewoon een kind dat overdag maar door en door gaat, speelt en vrolijk is, en alles komt er 's nachts uit.

Nijn, hoe gaat het bij jou? Ook gebroken nachten?

Madelein, jij nog op vakantie?

Will, supermama! Echt petje af hoor, zwanger en een knul van 9mnd. En voor jezelf beginnen. Top! Wat ga je doen?

Nog even een vraagje: Kb drinkt op het kdv 1 fles van ong 130- 150 ml (net wat ik heb afgekolfd) om een uur of 10. En dan om 12 u een bakje groenten (helemaal op). En dan haal ik hem om 15 op en dan krijgt hij weer bv, 's middags krijgt hij fruit en dat is het (soms rijstwafel ook).
    Is dit genoeg?
    Brood is hij niet zo van en ik weet ook niet goed hoe ik het aan moet bieden (zowieso niet zo'n broodcultuur hier).
    Ik geef hem vaak een rijstwafel maar er komt meer op de grond dan in zijn mond :D.

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: groeit hij inmiddels weer goed? Zo ja, weet je dat hij voldoende krijgt.mals je hem granen wilt geven zonder broodcultuur;) zo je pap kunnen geven.

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier: CB vandaag ben wel benieuwd naar groei. We hebben het idee dat ze goed gegroeid is ook in breedte;)

En woensdag eindelijk op vakantie! Zie wel op tegen de heisa van twee kleine kids mee in vliegtuig e.d. Maar verder echt zin in.

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heerlijk Y30: geniet ervan! Waar gaan jullie naartoe? Ook lekker dat het nog buiten het seizoen om kan. Wij zitten nu echt vast aan de schoolvakanties...

@Anna: ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Zo zielig voor ze als ze zoveel last hebben. Zelf heb ik er (nog) geen ervaring mee. Bij de oudste was het vaker juist een beetje te slap.

@Conejita: fijn dat je erachter bent wat het is. Best pittig zo'n energiek jongetje! Zou hij soms misschien ook overprikkeld zijn en daardoor niet zo goed meer kunnen slapen.

Hier gaat het met de kleine heel goed. Ze is zo relaxed. De oudste is op het moment wat vermoeid. Ze is nog maar net 6 en zit nu in groep 3. Dus allemaal best pittig en ze loopt ook best een beetje op haar tenen volgens mij. Dat komt er thuis af en toe uit. Dan ben ik wel even blij dat ik nog niet hoef te werken en echt even tijd heb voor haar.

17. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Gisterenmorgen Sid een lavement gegeven en gisterenavond en nacht een kakje. Weliswaar ontzettend pijnlijk. Gisterennacht nog veel last gehad maar sinds vandaag geen pijnlijke kak meer! Hij is ondertussen al 5 keer geweest :). Wat ben ik blij!

@ Will, ik vind het ook super van je dat je die stap durft te zetten om zelfstandige te worden met 2 jonge kindjes. Ben ook zeer benieuwd wat je gaat doen.

@ conejita, ik ben blij voor je dat je minder stress ervaart ivm met het kolven.
    Het komt goed met je kleine man. Je bent al goed op weg :).

Inderdaad wat Y30 zegt: groeit hij inmiddels weer goed? Dan weet je het hé.

@ Y30, hoe was het bij de CB? Ben ook benieuwd waar jullie op vakantie gaan?

@ Minty, Welke leeftijd in welke groep? We kennen dat niet in België.

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #438 conejita, 27 sep 2016
    Laatst bewerkt: 27 sep 2016
    Annemarie wat fijn dat hij "gekakt" heeft. Hier in Spanje zeggen ze ook "caca" en dus ben ik nu "kakken" gaan zeggen (lol). Mijn man en ik mixen alle talen zo'n beetje ;). Toen Kb krampjes had en caca echt een ding was zeiden we vaak "to kak or not to kak" :D, dat was immers heel belangrijk! :D
    Dus ik kan me je opluchting voorstellen.

Minty wat fijn dat je nu wat extra aandacht ook kunt hebben voor je oudste dochter. En ook super dat je kleine meisje zo relaxed is!

Groeit hij goed, dat weet ik dus niet. Heb pas 19 okt afspraak bij arts. Maar hij zat altijd boven het gemiddelde en de laatste keer erop. Hij is nog steeds stevig en megasterk dus ik maak me niet echt zorgen. Ga wel een boterham geven denk ik toch erbij.
    Wat doen jullie erop? Beetje geprakte banaan?
    Of papje ook een idee ja.

Arme kind had vandaag maar 45 min geslapen op het kdv. Pfff maak me dan toch wel zorgen.
    Zou een ritueeltje helpen ook op het kdv?
    Hij slaapt nu in de wagen. Ik laat het maar even zo, dat is veilig voor hem. Als hij wat meer gewend is, gaan we wel over op bedje.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier weer terug van vakantie maar rete druk, zaterdag met m'n nieuwe baan beginnen en nog 100 dingen te regelen. Geen bijlees tijd :(

Heerlijke vakantie gehad! R heeft het super gedaan! hebben het heerlijk gehad. Ze is zo ongelofelijk vrolijk en gezellig. Kruipen en zitten daarentegen heeft ze helemaal opgegeven lijkt wel. Maf kind.

Ze gaat steeds beter eten ook, paar dagen geleden kip gegeven, en gister voor het eerst een mini gehakt balletje gemaakt voor dr. Heerlijk vond ze het!
    Ze heeft wel nog steeds eczeem. Dat is minder.

Brood doen wij met avocado, banaan of wat geprakt fruit ( aarbei of perzik bijvoorbeeld). Soms alleen een laagje margarine.
    R krijgt s ochtends naast dr fruit ook een klein bakje havermout pap, vind ze heerlijk! Misschien een idee voor kb en de kleine van Annaenmarie?

Nou m'n was is op de helft, ga eens kijken of ik het af ga krijgen vandaag... Hmpf..

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    succes met je nieuwe baan Madelein!

balen als het meteen weer zo druk is.

zal eens kijken voor havermoutpap ja, bedankt.

Y30, fijne vakantie! succes in het vliegtuig.
    wat fijn dat je meisje ook wat in de breedte is gegroeid :)

mijn ouders zijn er nu. echt genieten doen ze van Kb. en ik dáár weer van. mis Noa wel veel de laatste tijd. hoe zou het zijn geweest áls..
    hoe vol leven zit Kb! en bij Noa was het al over voordat ze geboren was. bizar gewoon.
    mijn ouders zijn er ook mee bezig. mooi is dat. ze wordt gemist en nooit vergeten.

Deel Deze Pagina