Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ conejita, die vraag stel ik me soms ook vooral als ik kindjes zie van vriendinnen. Er is een jongetje die zou even oud zijn geweest als ons Marie. Dat is een gemis dat we altijd met ons mee zullen dragen. Gisterennacht dat ik nog ik zou 6 kinderen kunnen hebben! Met de miskramen erbij pff. Wel fijn dat je ouders er nog mee bezig zijn maar tegelijkertijd ook zo pijnlijk. Het is bij jou nog vrij recent allemaal. Er komt een tijd dat je er minder mee bezig bent maar er zijn van die momenten.

@ madelein, proficiat met je nieuwe baan. Wat houdt het in?

Een goede tip om Sid havermout te geven. Hij is nog maar een maand met vast voedsel bezig en het is nog zoeken wat ik hem allemaal moet geven.

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Annaenmarie, wat zielig zeg dat Sid zo'n last had van z'n darmen. Hoe gaat het nu, nog steeds goed? Komt het door de overgang naar vast voedsel?
    Hier duurde het maar een paar dagen en dat was al zo vervelend, echt heel naar dat Sid er zo lang last van heeft (gehad).
    Grappig dat jullie het trouwens in België kak noemen, zo mocht ik dat vroeger thuis echt niet noemen hihi.

Conejita, o jee weer een sprong bij Kb? Die duurt weer 4 weken ofzo dacht ik. Hopelijk heeft hij er niet te veel last van.
    Hier is T ook nog niet 'normaal'. Hij heeft enkele dagen goed geslapen en ook de hele nacht in z'n eigen bedje, maar nu niet meer helaas. Hij lag gisteren al om 22 uur in ons bed ;) Overdag is hij ook nog steeds super aanhankelijk en eenkennig.
    Over die boterham... op het overzicht van mijn CB staat dat je er alleen boter op moet doen en vanaf 8 maanden ofzo kan je er beleg op doen: jonge- of smeerkaas met weinig zout, kwark, geprakt fruit, tomaat.
    T. eet eigenlijk gewoon een stukje droog brood. Een kwart tot een halve per dag. We bouwen het rustig op. Hij lijkt ook eindelijk iets minder hongerig te worden.
    Hopelijk gaat het slapen straks beter op het kdv. Misschien als hij straks wat meer gewend is. T. had ook even nodig voordat hij goed sliep bij de oppas en nu slaapt hij er meestal goed.
    Wat leuk dat je ouders er zijn/waren. Heerlijk om ze te zien genieten met Kb en wat fijn dat ze ook nog aan N denken. Moeilijk hoor om haar te moeten missen :(

Y30, beetje laat, maar nog een fijne vakantie!

Madelein, fijn dat de vakantie zo geslaagd was. Hoe is je nieuwe baan?

Vanaf wanneer gingen jullie kleintjes kruipen? En wanneer staan?
    T. kruipt niet, maar probeert steeds overeind te komen door op handen en voeten te gaan staan. Als ik op de grond zit en hij zit op mijn been, pakt hij me beet en gaat gewoon staan.

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn, tijgerde eerst, met 6.5 mnd denk ik en een paar weken later kroop hij. Ik denk net 7 mnd.
    Staan kwam daarna pas.
    T doet het omgekeerd ?;)
    Hoeveel weken is T nu? Ja hier ook aanhankelijker!
    Neigt T nog steeds meer naar je man?

4. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ Nijntje, Sid tijgert al sinds 4 maanden. Sinds hij naar de crèche gaat 5,5 maanden maakt hij de kruip bewegingen maar tijgert hij dan. Sinds enkele dagen kruipt hij nu en dan. Sinds de crèche heeft hij zoveel bijgeleerd. Hij gaat nu supersnel vooruit. Ik moet echt ogen op mijn rug hebben. Hij kan ook al even rechtzitten zonder ondersteuning.

Grappig dat je thuis geen kaka mocht zeggen!

Het heeft een dikke weeg goed gegaan. Sinds enkele dagen gaat hij weer minder en als hij gaat heeft hij harde stoelgang maar nog niet pijnlijk. Ik ben sinds gisteren terug met lactulose begonnen en vandaag met forlax. ja, komt door de overgang van voedsel maar we hebben alles in huis mocht het weer zo erg worden.

Enkele dagen terug werd Sid brullend wakker en was echt niet te trosten. Geert heeft zeker 2 uur hem moeten troosten. De dag er op weer maar niet meer zo lang. Ik sliep alleen met hem dus heb ik een lampje aangelaten en toen viel hij in slaap. Enkele uren later weer brullend wakker geworden omdat ik het nachtlampje uit had gedaan. Sinds enkele dagen slapen we met licht aan en hij weent niet meer. Ik las in 'oei ik groep' dat ze rond de 29-30w ontdekken dat de moeder weg kan lopen en hen kan achter laten.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, hij is bijna 32 weken. Hij neigt ook nog steeds meer naar mijn man idd. Alleen als we beide thuis zijn hoor. Best jammer hoor. Maar het lijkt steeds beter te gaan, mijn man geeft hem niet steeds meer zijn zin.

Annaenmarie, oei die 29 30 weken waren echt de moeilijkste weken hier. Ook snachts lang huilen enzo.

Nou ik denk dat T nooit gaat kruipen. Zitten kan hij al heel lang goed, als wij hem neerzetten, want liggen is saai he ;) Verder probeert hij met de dag meer te gaan staan. Ook in zn badje pakt hij gewoon de rand vast. Kruipen probeert hij niet eens meer. Ik heb ook nooit gekropen vroeger.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Haha, nee? Jij ook nooit gekropen? Grappig.
    Ik heb wel eens gehoord dat als je het echt graag wil stimuleren, je zelf kruipend door de kamer kunt gaan. Kinderen doen immers alles na?
    Wij hebben het wel eens gedaan en (toevallig of niet) Kb kroop voor het eerst een lang stuk achter elkaar toen mijn man een keer kruipend de kamer inkwam na zijn werk :D.

Anneenmarie, wat naar he dat gekrijs. Hier ook nachten met een krijsend kind. Ik denk tandjes want op het kdv zeggen ze ook dat hij af en toe "aanvallen" heeft waarop er geen land met hem te bezeilen is. En grimassen, veel kwijl etc.
    Arme Sid, met zijn darmpjes. Baby zijn is ook niet niks he.
    Gelukkig heb je alles in huis voor het geval dat.
    Doe je ook wel eens wat olijfolie door zijn eten?
    Wat leuk dat Sid het zo naar zijn zin heeft op het kdv en zoveel leert.
    Ik heb nu ook het idee dat Kb het leuk vindt. Het is ook een rustige groep, altijd dezelfde leidsters, en hij slaapt nu ook in zijn bedje ipv alleen in de wagen.
    Komt het toch nog allemaal goed :p (hier nog regelmatig radeloos).

Nijn, wel goed dat je man hem niet altijd zijn zin geeft.
    Het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase! ;)

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden, ff een berichtje vanaf vakantie. We zitten in zuid spanje, op bezoek bij mijn vader (wel eigen onder komen). Beetje dubbele vakantie, enerzijds fijn om er even uit te zijn, en heerlijk weer. anderzijds niet veel mogelijk met een opstandige peuter en een baby die nog 2 keer slaapt overdag. Verder zijn papa en de keine meid allebei ziek. Ik ga dus meerdere keren op een dag heen en weer tussen ff lekker ontspannen in de zon of 's avonds met tapas en een wijntje, en gehuil en gezeur wat spanning geeft tussen mij en man die zich niet goed voelt waardoor ik net zo lief thuis zou zijn. Beetje dubbel dus. Hopelijk zijn ze snel beter, zou al veel schelen.

M.b.t. Alle poep praat ff een vraagje: mijn mannetje moet in februari al naar school maar is qua ontlasting niet zindelijk en na van alles geprobeerd te hebben, van "het komt vanzelf " tot beloning systemen weet ik het niet meer. Als ik er te veel mee bezig ga, houd hij zijn poep op wat ook niet wenselijk is. Maar zelf wil hij absoluut niet naar de wc. Kan hij zo uberhaupt naar school?

8. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Y30: wat vervelend dat man en dochter ziek zijn en dat de vakantie daardoor nogal dubbel is. Ik hoop voor je dat ze snel weer opknappen. Hoe is het weer daar eigenlijk?

Wat betreft zindelijkheid: ze hebben het op school liever niet, maar volgens mij weigeren ze kinderen niet om die reden. Ik zou op tijd even in gesprek gaan met de school en dan bijv. afspreken dat hij luierbroekjes aan krijgt voor eventuele ongelukjes. Toen ik de oudste zindelijk wilde maken heb ik haar twee weken in haar blote billen rond laten lopen. Toen was het met zowel poep als plas echt in een mum van tijd gelukt. Heb je dat al geprobeerd? Maar ik besef me dat ik makkelijk praten heb omdat het me bijna geen moeite heeft gekost.

@Nuage: hoe gaat get eigenlijk met jou? Lang niet gezien.

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: het is hier heerlijk weer, zelfs nog een paar dagen gehad die voor de kids wat te warm(boven de 30 graden) waren. Daar dus ook wel echt van genoten. Vanaf 's ochtends 9.30 al buiten kunnen zitten in t.shirt en tot 's nachts.

M.b.t. Blote billen. Met mooi weer buiten gedaan, hij vraagt echter zelf om luierbroekje als hij moet poepen. Even op wc proberen lukt af en toe maar poepen niet. Geef je geen luierbroekje werd hij eerder echt gespannen/ angstig, erg sneu. Tegenwoordig houd hij zijn poep dan op, wat ik liever niet heb. Gister is manlief weer erg met wc gang met hem bezig geweest (beloning op internet uitgezocht wat hij kan verdienen, geen luierbroekje aan etc) gevolg hele dag wel windjes geen poep. Denk dat hij er niet aan toe is, maar tips om hem hier op positieve manier bij te ondersteunen zijn welkom!

10. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Y30, Wat spijtig dat je man en dochter ziek zijn nu jullie op vakantie zijn. Hopelijk snel beter en daardoor zullen de spanningen wel minderen.

Zindelijkheid: kan ik je helaas niet meehelpen. Ben zover nog niet maar wat Minty zegt help wel. Heb ik van vriendinnen gehoord. Hij heeft nog een paar maanden hé. Hoelang zijn jullie al aan het oefenen?

11. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ conejita, als ik er aan denk doe ik wel wat olijfolie in zijn eten. Meestal moet hij mijn verse eten niet en dan geef ik een potje en dan vergeet ik het wel eens. Vandaag nog bij de kinderarts geweest en blijkt dat we hem te veel melk geven. Hij krijgt 's morgens en 's avonds bv onder dag 1 of 2 flesjes en voor het slapengaan nog een. Waarschijnlijk is dat het probleem nu maar 1 flesje en 2x bv. Hij moet meer groenten en fruit eten. SId is niet zo'n grote eter.

@ Nijntje, tot nu toe heeft Sid niet echt een voorkeur. Wel is hij iets blijer als hij de papa zie maar dat is normaal zeker. Mij zie hij nog elke dag hé. Vanaf volgende week begin ik te werken. Ergens blij maar ik ga het zo druk hebben. Ach, we zien wel!

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, haha heb een paar keer kruipen voorgedaan, maar meneer wil nog steeds alleen maar staan :-D

Y30, wat rot zieken op vakantie. Hopelijk is iedereen weer snel beter!

Annaenmarie, oh dus van te veel melk kan hij verstopping krijgen?
    Hopelijk gaat het met minder beter. Hier krijgt hij ook 3x melk, maar hij is een grote en makkelijke eter. Ik maak ook altijd vers en als hij het niet lekker vindt, maak ik soms net een andere combinatie en dan vindt hij het lekker. Bonen en broccoli vindt hij bijvoorbeeld veel lekkerder met een tomaatje erdoor. Maar wij eten zelf ook vaak gemengd.
    Of ben je nog bij het begin? Per 1 soort geven?

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie: m.b.t. Melk en verstopping. Van BV krijgt een kind sowieso geen verstopping want dat werkt eerder laxerend.

En verder valt het mij op dat consultatie bureau altijd erg op de melk taks zit. Dus of ze het heeft gezegd omdat hij er verstopping van zou krijgen of omdat zij gewoon vinden dat er per leeftijdscategorie een maximaal aantal CC per dag mag worden gegeven, vraag ik me af.
    Bij ons komen ze namelijk ook altijd met dat "dit hoort je kind nu te eten tabelletje" waarbij er m.n. Altijd gevraagd wordt naar hoeveelheid flessen. Waarom ik het zeg is dat ik het jammer zou vinden als je hier heel veel hoop in legt m.b.t. De oplossing voor de verstopping terwijl het misschien alleen hun standaard babbeltje is geweest. Al hoop ik natuurlijk met je mee dat het wel helpt!

M.b.t. Je vraag: we zijn er al langer af en aan mee bezig geweest maar wilde nooit te veel nadruk er op leggen altijd begrepen dat dat contraproductief werkt. De laatste maanden wel echt veel aan het oefenen met even op de wc proberen, blote billen bij het zwembadje etc. En dus nu op vakantie ook echt tijd voor genomen maar zonder succes. Gister had hij het over zere billen, vind ik dan zo niet de bedoeling, maar mijn man wil perse doorzetten. Niet op wc poepen maar ook geen luierbroekje. Maar nu hij al twee dagen niet gepoept heeft, hij houd het zelfs fysiek tegen lijkt het mij tijd om een luierbroekje aan te doen (wou ik gister avond al) wil ook geen kind met extreme verstopping.

Wat zouden jullie doen? Vind het altijd zo lastig als man en ik het oneens zijn over aanpak, ook dat geeft dan weer spanning...

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: je vroeg naar nuage, zij heeft hier nooit geschreven. Misschien ff gaan buurten in oude topic:)

15. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Y30, dat hij het dan ophoudt. Dat betekent tevens dat hij dus eigenlijk allang zindelijk is. Anders zou hij het niet kunnen ophouden. Ik neem aan dat je stickers e.d. ook allemaal al hebt geprobeerd?

Hier ook wat minder nieuws. We hebben er een neefje bij, maar hij wordt nu meteen geopereerd aan een blaasextrofie. Het is niet levensbedreigend, maar hij zal waarschijnlijk altijd een handicap houden mbt zindelijkheid. Ook is zijn piemeltje misvormd :(

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    #456 Nijntje01, 14 okt 2016
    Laatst bewerkt: 14 okt 2016
    Minty, wat een rot nieuws zeg! Is de operatie goed gegaan? Wat lijkt me dat moeilijk, meteen je baby een operatie moeten laten ondergaan. Hadden ze dit van te voren op een echo gezien of kan dat niet?

Wat gaan die tandjes snel zeg... T. heeft dus 2 ondertandjes en nu heeft hij weer zo'n pijn en je ziet aan de bovenkant een hoektand aan de voorkant erdoorheen. Heel vaag, die je ziet die hele tand erdoorheen schijnen. Dacht dat eerst de middelste boventanden door zouden komen.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: wat heftig! Krijg ik gewoon kippenvel van als ik er te lang over na denk. Zo'n humpie onder het mes. Hoop dat de operatie goed gegaan is.

Hier heeft ons mannetje inmiddels 2x op de wc gepoept. Dinsdag in spanje na bijna 3 dagen geen luierbroekje en gister thuis. Hij houd het dus nog steeds lang op maar toch al 2 x gelukt, zo blij mee

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Vandaag zelfs uit zichzelf op wc gepoept zonder om luierbroekje te vragen. Zo fijn dat het nu toch in orde lijkt te komen voor hij naar school gaat.

19. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @Nijntje, sinds kort meng ik Sid zijn eten maar groenten blijft hij niet lekker vinden. AL hoewel hij gisteren het wel lekker vond. Het was rode biet, wortelen en bloemkool. Vandaag heeft hij 300gr fruit uit een potje gegeten:)

Hoe oud is T nu want Sid heeft nog altijd geen tandjes? Hopelijk is de pijn snel weg. Duurt dat lang dat pijn?

@Y30, Ze zeggen dat je van te veel zuivel verstoppingen krijgt maar ik denk omdat hij zo weinig eet? Ach, komt wel goed. Hij is ook nog maar pas begonnen met vaste voeding. Gisteren heeft hij nog 5 pampers vuil gemaakt. Soms verschiet ik er van hoeveel er uit zo'n klein mannetje kan komen:)! Maar hij kakt precies alleen maar veel als we een glycerine stopje opsteken. Nu moeten we een kak schema bijhouden en over enkele weken moeten we weer naar de kinderarts.

Wat heerlijk dat je mannetje uit zichzelf kaka heeft gedaan:). Komt goed!

@Minty, inderdaad wat een rot nieuws. Hoe gaan de ouders er mee om?

20. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn Y30, dat het nu toch nog uit zichzelf lijkt op te lossen.

Wat betreft neefje: hij heeft er heel slecht bij gelegen door complicaties), maar sinds een paar dagen gaat het gelukkig wat beter. Ik heb alleen zijn vader (broer man) even gezien. Neefje zelf ook nog niet. Maar het is echt overleven voor ze. Bizar, heftig en best wel confronterend allemaal.

Deel Deze Pagina