Y30, wat goed zeg van je zoontje! Annaenmarie, T. is bijna 8 maanden en kreeg z'n 1e tandje denk met bijna 6,5 maand. De pijn duurde wel een paar weken. Verschilt ook wel per kind natuurlijk. Hoe oud is Sid nu dan? Minty, wat moeilijk zeg. Hopelijk gaat het nu steeds beter met je neefje.
Minty, gelukkig krabbelt je neefje wat op? Heftig joh, net geboren en dan al geopereerd . Veel sterkte voor jou en de ouders en de rest vd familie! Y30, wat fijn dat je zoontje nu toch zelf gaat poepen op de wc. Kan me voorstellen dat het toch wat stress geeft als hij straks naar school moet. Hier goed nieuws: Kb slaapt veel beter s nachts (ook wrsch weer door slaaptraining van mij). Hij heeft zelfs een keer het klokkie rond geslapen. Ik werd helemaal onrustig en deed geen oog dicht haha. Ik dacht wat is dit?? (steeds kijken of hij wel ademde.) Nu wordt hij wakker om 22/23 voor een papfles en dan nog maar 1 x en slaapt dan tot 8 u. Hij gaat er ook pas om 20.15 in meestal en slaapt weinig overdag gemiddeld 2-2.5 uur ongeveer. Maar wat is dit heerlijk! Wat een rust! Ik probeer ook geen borst meer te geven s nachts. Missch scheelt dat ook. Soms is het nog wel drama, maar dan is er meestal wat, nu tandjes inderdaad. Nijn hoe gaat het met de reflux van ? Annneenmarie, succes met je nieuwe werk!
Conejita, wat fijn zeg dat Kb beter slaapt! En wat herkenbaar, als hij wel een keer doorslaapt zelf niet kunnen slapen. Wat slaapt hij overdag weinig zeg. Is dat sinds kort? Hier slaapt hij rustig 5 uur overdag, verdeeld over 3 en soms 2 slaapjes. Maar snachs wordt hij vaak wakker, misschien haalt hij dat overdag in... Met spugen gaat het zo veel beter. De melk zijn we nog meer gaan verdikken en nu hij zo veel andere dingen eet en veel rechtop zit, spuugt hij niet meer elke dag. En als hij spuugt is het een beetje. Geen hele vloedgolven meer een aantal keer per dag. Geven jullie wel eens bruine bonen? Hij had het hier pas voor de eerste keer op en heeft zo veel gehuild snachts. Leek erop dat hij buikpijn had.
Nou Kb slaapt volgens mij idd zo goed s nachts omdat hij zo moe is . Soms slaapt hij wel tot 8.45 of 9 uur! Wel fijn dat hij het iig inhaalt. Hij slaapt zo weinig trouwens omdat hij van 9-15 naar het kdv gaat en het daar veel te leuk is om te slapen . Als hij mij mij thuis is slaapt hij meer. Nee ik geef geen br bonen, zelfs ook geen ui (wat ze hier wel in de gepureerde groenten doen vanaf 6 mnd op het kdv). Ik ben daar wel voorzichtig in. Fijn dat hij minder spuugt! En huilen ook minder? Een vriendin v mij vermoedt dat haar zoontje missch verborgen reflux heeft. Kan ze ook eens verdikken met jhbpm of moet dat echt met toestemming v ha of cb?
@conejita: wat heerlijk dat je mannetje nu goed slaapt! De slaapjes overdag is prima hoor, hij is ook al een hele vent. Meer dan 2,5 tot 3 uur hebben ze overdag op deze leeftijd vaak niet nodig als ze 's nachts goed slapen. @nijn: wat zul je veel gedaan krijgen overdag met al zoveel slaap uurtjes, ook wel fijn! Denk i.d.d wel dat het te maken heeft met onrustig slapen 's nachts. Hier: ziekenboeg Woensdag heeft kleine meid om 16 uur toen ik naar uit bed haalde haar hele kamer blank gezet door enorm over te geven. Daarna steeds diaree. Ze wilde gister en eergister niet goed drinken dus uitdroging dreigde, uiteindelijk zelfs met spuitjes melk bezig geweest omdat ze dat wel nam. Vanmorgen was diaree iets minder dun dus hopelijk gaan het goede kant op. En om het feest compleet te maken heb ik sinds donderdag avond de zelfde buikgriep, dus gister halve dag in bed, en ook steeds diaree. Gelukkig had mijn vent toevallig een dag vrij, kon hij bijspringen.
@Y30: sterkte! En wat fijn dat KB zo goed slaapt zeg. Wat zul je eraan toe zijn Conejita. Met ons kleine neefje gaat het stap voor stap een beetje beter gelukkig. En met de kleine dame gaat het heel goed. Hier kunnen we ook alweer een tijdje doorslapen. Ze gaat om 22:00 naar bed en is rond 07:00 uur weer wakker. Ook overdag gaat het slapen steeds beter en verder is ze heel vrolijk. We merken nu ook dat ze eigenlijk altijd moe is zodra ze gaat jengelen. Dus dan leg ik haar op bed en is ze vrij snel vertrokken. Ze slaapt nog wel bij ons op de kamer, maar dat vinden we ook gewoon gezellig. Voor het eerst in mijn leven ben ik ook nu al bezig met de zomervakantie voor volgend jaar. We zijn dit jaar alleen een weekend weggeweest omdat de kleine net geboren was en nu merk ik wel dat ik een beetje een vakantie heb gemist (man ook). Misschien dat we van de winter ook nog wel een weekje gaan, maar we zitten altijd vast aan de vakanties.
@minty: wat fijn dat het met beide ukkies beter gaat Hier: ik was zondag weer beter en mijn kleine meid ook. Manlief is zaterdag ziek geworden en voelde zich maandag weer echt beter.
Goed nieuws Minty! Blij om te horen. Wauw van 22 tot 7 . Das nog een een brug te ver voor ons maar ik ben al blij als hij 1 of 2 x wakker wordt en ik hem zonder drama terug kan leggen . Hij valt nu ook zonder drama in slaap. Ja was ben er zeker aan toe . Sommigen die ik ken hebben het al over een tweede maar die hebben dan ook babies die al vanaf week 3 doorslapen. Ja, zo lust ik er ook nog wel eentje . Y30, fijn dat iedereen ook weer beter is bij jullie. Ik vind ziek zijn met een kind echt zwaar.
Conejita, oh vreemd zeg dat ze ui geven op het kdv, dat mag toch pas vanaf 1 jaar dacht ik. T. huilt ook minder idd, maar dat kan zo weer omslaan. Als ik het boek moet geloven zou hij nu in een sprongetje moeten zitten... Over je vriendin en jbpm, geen idee of dat ook bij verborgen reflux wordt gebruikt... Persoonlijk zou ik het eerst overleggen, maar ze kan het gewoon zo kopen. Y30, wat vervelend die ziekenboeg. Gelukkig gaat het nu weer beter. Minty, heerlijk 's nachts doorslapen! T. kan sinds enkele dagen ineens nieuwe dingen: terug zwaaien, van buikligging naar zitten, van zitten naar liggen, op handen en knieën zitten (hee gaat ie toch bijna kruipen) en hij praat met andere 'woordjes'. Wel slaapt hij ineens veel minder overdag, dus we moeten even wat zien te veranderen aan z'n slaaptijden, want nu is hij steeds uren wakker voordat hij 's avonds naar bed gaat.
Als moeder kun je eigenlijk nooit ziek zijn. @Conejita: heel herkenbaar hoor wat je zegt. Onze oudste lijkt meer op KB volgens mij. Ik moest er na een jaar ook echt nog niet aan denken. Maar als ze allemaal zo zouden zijn als deze, dan had ik er nog wel twee bij gewild. Oh ja, en als ik niet al die miskramen had gehad en nuet al tegen de 40 zou zijn. Oftewel: ons gezin is compleet.
@ Nijntje, Sid is nu 7,5 maanden. Op andere gebieden is hij super snel. Kruipt sinds een dik week fatsoenlijk want hij probeert het al sinds 4 maanden. Trekt zich recht in de box en probeert het ook aan ons salontafel. Veel te gevaarlijk! Ik heb Sid nog maar 1 keer bruine bonen gegeven. Op de voedingslijst van Kind en gezin bij ons las ik dat ze dat nog niet mogen maar op potje staat vanaf 4 maanden dus.... Wat fijn dat T nieuwe dingen kan. Weer een frustratie minder. Althans dat is bij Sid zo @ conejita, wat heerlijk dat Kaleb goed slaapt. Sid slaapt ongeveer als Kaleb. Wel gaat hij tussen de 6-7u slapen. Hij is van patroon verandert. Eerst werd hij dan wakker rond een uur op 11 's avonds om te drinken. Nu slaapt hij door maar wordt dan tussen 1 en 3u 's nachts wakkker. Midden in mijn slaap maar ik mag niet klagen. Moet gewoon vroeger naar bed . Sid slaapt overdag ook niet overdreven veel. Hij komt ook maar aan zo'n 2.5u Hij heeft soms van die uitschieters. Vooral als ik thuis ben en hij bij me op de schoot mag slapen. Mijn nieuwe werk valt goed mee. Alleen best zwaar. Na langer dan een jaar niets doen. Went wel zeker! Enige kutte. Ik heb 2 uurtjes te weinig om in bijberoep te starten. Ze beloven dat ik het nog ga krijgen. Even geduld nog. Financieel zijn we er serieus op achteruit aan het gaan en dat baart me soms zorgen maar komt goed.
@conejita: hier inderdaad jbpm bij verborgen reflux, maar wij hadden het idee dat m.n. Het vele rechtop leven ( zelfs slapen) het meeste Effect had. Voortgang kids: gaat snel bij jullie! Kleine meid is nu 9,5 mnd maar zelf gaan zitten vanuit lig of optrekken tot staan is er echt nog niet bij. Verder tijgert ze al heel lang, waardoor het kruipen nu pas geprobeerd wordt. (was bij zoontje ook zo).
Uien: ja gek he, elk land is weer anders. Een vriendin van mij is Duitse en ander half Japans en die doen het ook weer anders. Je doet dus gewoon waar je je goed bij voelt. Ik volg meestal de Nederlandse richtlijnen maar af en toe ga ik ook in de Spaanse mee. Grappige is, Kb at nauwelijks brood. Nu zaten we laatst wat te drinken op een terrasje en hier krijg je altijd brood met tomaat en olijfolie (tomaat uitgesmeerd zeg maar). Is heel Catalaans. Hij vond het heerlijk! Nu geef ik hem dat elke dag haha echt een mix van culturen dus. Ja nou, slapen gaat nog steeds af en aan. Soms "probeert" hij het weer en moet ik weer even "trainen". Het lijkt echt alsof hij de grenzen nodig heeft deze Kleine Boef! Doet zijn naam eer aan . Sid dus ook maar 2.5 u per dag. Hier ook ja, soms langer idd, als hij bij mij mag liggen . 'S middags doe ik dat vaak wel want 30 u p week op het kdv vind ik toch wel veel. Gelukkig heeft hij het prima naar zijn zin en ze maken bijna al het speelgoed zelf, dus hij vindt alles reuze leuk, alles is anders. Kb slaapt ' s middags wel tot 18 uur dus gaat daarom ook later naar bed. Hier duurt de dag zowieso langer. Nijn, ja zou het echt proberen om hem overdag iets minder te laten slapen. Hier maakt dat echt wel uit. Slaapt ' s nachts beter sinds hij maar 2/2.5 uur slaapt. Wel nachten van 12 uur gelukkig. Hier stond hij gister even los ! Maar was foutje volgens mij haha. Maar het is wel een snelle. Ach elk kind is anders en dat is juist mooi toch. Minty jouw oudste was ook pittig dus qua slapen. Gelukkig zit er wel verbetering in. Het "opvoeden" werpt wel zijn vruchten af. Heb jij ook zoveel "geoefend" en "getraind" met hem (beetje raar woord). Ja precies, ik had eigenlijk drie kinderen gewild maar dat zie ik er niet van komen. Ook niet finanacieel en vanwege leeftijd. Alhoewel, stel we krijgen er nog eentje en met Noa erbij zijn het er alsnog drie . Alleen dan twee in huis. Anneenmarie, succes met je werk! Ik weet hoe het is, hier ook moeilijke tijden, maar houd de moed erin hoor!
Hey meiden, ff klagen We zitten hier weer in de sprongetjes ellende. Al de hele week een erg plakkerig meisje, huilen als je niet bij haar in de buurt blijft, en extreem vroeg wakker. Afgelopen nacht weer wat nieuws ter aanvulling...van 2.20 uur tot 4.30 wakker en huilen (lees schreeuwen). Voeding hielp niet, troosten niet, schone luier en ff wakker mogen zijn om tot zicnzelf te komen, niets had succes. Vond het echt heel sneu, maar ook wel lullig voor mezelf na al de hele week slaap te kort. Hoe is het bij jullie?
Pittig Y 30! Hier kan het na 5 dagen super te zijn gegaan in eens weer protest, drama en brullen zijn en 1.5 dag later is er weer niets aan de hand . Ben wel een beetje moe ook (erg moe) van al die onrust, ben ook erg afgevallen. Zit nog steeds (alweer, was een tijdje niet) aan de nachtvoedingen. Maar ben te moe om er iets aan te doen nu . Maar.... hij zegt mama en papa . Dat maakt veel goed haha. Vaak is het een uitroep maar hij krijgt wel door wat bij wie hoort lijkt het . Iig leuk om te horen de hele dag door
Tjee conejita hij gaat echt als een speer! Zie je niet vaak dat ze zowel fysiek als verbaal snel gaan. Nachtvoeding weer is wel balen! Dat is o.a. De reden dat ik zo vroeg op ga als ze wakker is omdat ik haar niet weer wil aan wennen dat ik haar voed en dan naar bed. Dus dan maar om 5 uur er uit, maar goed ook pittig. Hopelijk na sprongetje weer wat schappelijker tijden.
Conejita: even ter aanvulling op bericht van gister. Ik heb mijn eigen regel al weer gebroken hoor, moet je ook niet hardop zeggen dat soort dingen Ondanks dat we haar gister avond hebben gerekt om weer op oude tijd te zitten (lees: pas om 20 uur naar bed) was ze vanmorgen op biologische klok wakker (zoals altijd in sprong met poep) dus 4.15 i.p.v. 5.15. Dat vond ik zelfs te ver gaan dus verschoond, flesje en terug naar bed. Was 15 min stil, dus hoopvol maar daarna 45 min gehuild iedere keer paar minuutjes stil en weer huilen. Troosten hielp niet. Dus maar opgegeven, en eruit. Ze is wel moe maar ja... Vandaag zal qua "schema" wel helemaal in de soep lopen En ik lig er 's avonds steeds vroeger in
@Conejita: wij hebben inderdaad ook wel getraind bij oudste en ze heeft ook vele uren op mij buik/borst geslapen. Nog voordat ze twee was sliep ze overdag al helemaal niet meer en ook een snellerd zowel motorisch als verbaal. Ze heeft nooit rust in haar kont gehad, wil(de) altijd meer dan dat ze kon en raakt(e) daardoor snel gefrustreerd. Ze blijft een pittige dame die haar grenzen niet goed kent, maar de scherpe randjes zijn er nu wel af. Ook is ze altijd heel gevoelig geweest voor prikkels. Allemaal dingen die er als baby al inzaten. @Sterkte Y30! Eerst ziekenboeg, nu dit. Zal wel even bikkelen zijn. @Eef: hoe gaat het met jou?