Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, hoe is het onderzoek gegaan? Hopelijk viel het mee en voel je je niet te beroerd na die narcose. Heb je al de uitslag?
    Dus jouw mannetje ook al ziek, hoe gaat het nu met hem?

Ik dacht dat T. weer beter was, maar sinds vannacht is het weer begonnen. De vlekjes waren na 1 dag weg en aangezien het weer goed ging, ben ik niet bij de huisarts geweest.
    Vannacht heeft hij weer in z'n bed gespuugd (al z'n avondeten... bah...) en z'n slaapzak was helemaal vies van de diarree. Was dus weer een druk nachtje...
    Hij blijft nu van die vieze luiers hebben, heel waterig is het en nu zit er dus ineens luieruitslag. Doet echt onwijs pijn met verschonen. Nu dus ff googlen hoe we dit het beste aan gaan pakken met schoonmaken en insmeren.

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Och wat zielig he. En een vieze boel ja brrr.

Onderzoek goed gegaan, er zit een ontsteking en er is een kweekje afgenomen. Nu drie weken wachten op de uitslag.
    De voorbereiding was erger:16 zakjes laxeermiddel in 4 uur moest ik drinken. Vreselijk. En daarna 4 u niks eten.
    En ook erg naar: mocht/ mag geen bv geven 24u na narcose. Arme Kb. En arme man, dat was krijsen de halve nacht. Mijn man moest hem nemen want ik moest rusten en als hij mij rook werd het erger.. zo zielig.
    Kb lijkt iets beter. Gister maar 1x diarree ipv 3x.(maar wel elk half uur wakker als hij alleen in zijn bedje lag dus hij voelt zich toch nog niet goed).
    Ik zie ook een beetje schimmelige rode huid bij zijn piemeltje. Moet ik daarmee naar de ha?
    Een vriendin van mij haar schoonzusje is vk op een kinderafdeling(of kraam) en die zei zonder luier laten af en toe, vaak verschonen en met zink smeren (sudo oid?).
    Als ik het aanraak heeft hij geen pijn.

Ga jij nog naar de ha Nijn?

Wat een ziekenboeg he.

Hier is het ook inene een hele stuk kouder geworden, echt gure wind af en toe. Bij jullie ook koud he?

Anneenmarie, hoe is het met Sid?

Y30, 5 u is wel erg vroeg ja! Met een flesje of de borst gaat ze ook niet meer slapen? En iets later naar bed? Helpt dat?

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wat naar die ziekenboeg!!

Waterige poep in combinatie met luieruitslag deed me ook denken aan tandjes. En als ze die krijgen dipt de weerstand vaak en zijn ze vatbaar voor virusjes.
    M.b.t. Luieruitslag, ik ben erg enthousiast over sudocreme en dan flink maizena er over heen.

Hier wordt het vroeger en vroeger (4.20) mevrouw zit in het hoogtepunt van de sprong, maakt het op de creche ook bont;).

4. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ Nijntje, Sid dinsdag gaat Sid weer naar de crèche en is hij weer de oude.
    Wat erg dat T zo moest overgeven. Zijn de vlekjes al weg?

@ conjita, blij om te horen dat het onderzoek goed gegaan is. Hij je er last van gehad? Nu 3 weken spannend afwachten.

@ Y30, pff 4.20u. Om hoe laat gaat ze dan slapen en valt ze nadien niet meer in slaap?

Sid heeft eergisteren voor het eerst klokje rond geslapen van 6 tot 6. Gisterennacht van 17.30u tot 2.45u en dan van iets na 3 tot 8.30u. heerlijk. Sinds de antibiotica slaapt hij eigenlijk zeer goed. Woensdag zijn laatste dosis gehad dus hopelijk blijft hij zo goed slapen.

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Fijn dat sid beter is!

Ze gaat om 19 uur naar bed. En slaapt nog 2x overdag.
    Ik hoor haar vanavond steeds hoesten, zo sneu ze hoest zich wakker

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Jeetje wat een draakje zeg! :D met slaapzak en al? Ongelofelijk haha. Handenbindertje. Vanaf wanneer sliep zij door?

Kb vannacht om 24.30 flesje en om 6u bv, geslapen tot 7.30. Voor ons een supernacht! Dit soort nachten geven me echt vertrouwen. Soms moet ik er om22 u effe heen, hand op de rug leggen en hij slaapt weer verder. We komen er wel ;)

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Haha Y30 wat spookt ze op de crèche allemaal uit dan? Ben wel benieuwd naar :D. 4.20 is wel errug vroeg he! Hopen dat ze snel weer wat langer slaapt!

Fijn dat Sid ook beter is en goed zeg, klokje rond. Wat een zegen :).

Ja ik doe zinkzalf erop en hij poept nu weer normaal. Het huidje ziet er ook al meteen rustiger uit.

Ik heb zelf nog wel last van mijn buik. Maar gelukkig is min moeder hier om een handje te helpen.

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Die dag dat ze na 14.15 niet meer geslapen had werd ze natuurlijk aan het eind van de middag (mama is er pas rond 17.45) enorm chagrijnig/moe. Maar slapen ho maar ook niet lekker in een hang wieg terwijl de leidsters wiegen, niets is dan goed. Op een gegeven moment had ze uit nijdigheid 2x op de hand van de leidster geslagen, ze wilde geen hapje meer. En ze greep de bril van de ander van het hoofd;)

Op schoot was ook niet goed ging ze met haar hoofd naar achter gooien, alleen op de arm rond lopen:):)

9. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pittig Y30! Hopelijk snel weer wat rust in de tent.

@Conejita: vanaf haar tweede verjaardag sliep ze echt door. Daarvoor wel af en toe een oaar weken, maar dan weer een hele periode niet. Ze slaapt nog steeds niet veel voor een kind van zes (10 uur), maar je kunt een bom naast haar bed laten afgaan, wakker zal ze niet worden.

@Anna: fijn dat de kuur werkt.

@Luieruitslag: ik zweer bij billenzalf van Weleda en ook oliedoekjes kunnen helpen ipv normale billendoekjes.

Ook hier gesnotter en gehoest bij de kleine meid. En ons neefje (met de aangeboren afwijking) is eindelijk thuis. Hij zal nog diverse operaties moeten ondergaan de komende jaren, maar naar omstandigheden gaat het goed.

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, dat klinkt niet fijn, die voorbereiding. Gelukkig is het achter de rug. Spannend de uitslag straks.

Annaenmarie, ja de vlekjes waren na 1 dag weg.
    En heeft Sid nog vaker doorgeslapen? Is hij weer helemaal beter?

Y30, haha het zal je werk zijn, leidster op een kdv en dan van die kindjes die niet willen slapen en dan maar gaan slaan enzo ;)

Minty, fijn dat je neefje thuis is. Wanneer is de volgende operatie?

Met T. ging het steeds slechter, steeds vaker doorlekken en wel bijna 10 diarree luiers per dag. Ook steeds minder eten en drinken.
    Ben vandaag bij de ha geweest en het is iets wat ik nooit had verwacht, een middenoorontsteking. Zijn wang is ook regelmatig rood, maar ik dacht dat het door z'n hoektand kwam.
    Hij is een aantal weken verkouden geweest, maar dat was nu over. Hij moet nu 2 dagen paracetamol en neusspray en als het niet snel beter gaat, krijgt hij AB.
    Zo zielig, ik heb hem hier zo lang mee laten lopen :( :( :(
    Toen hij 6 weken oud was zijn we ook al ivm diarree naar de dokter geweest en toen konden ze er niks aan doen, daarom wilde ik nu niet weer zo snel gaan.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: niet al te streng zijn voor jezelf he! Ik zou het ook heel naar vinden hoor dat zo'n kleintje al zo lang last heeft. Maar ik snap dat je bij diaree niet aan oorontsteking denkt.
    Een volgende keer (want oorontsteking is het meestal zo: het ene kind heeft het nooit en het andere vaak) ben je er alert op.

Mijn zoontje had het destijds 2 mnd lang bijna aanhoudend. Kuur, paar dagen weg en de hoge koorts kwam terug. Zo zielig! Uiteindelijk met 16 mnd al amandelen eruit en buisjes. Maar goed zo heftig hoeft het nou ook weer niet te gaan hoor;)

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: wat super fijn dat je neefje thuis is!! Daar hebben ze lang op moeten wachten! Heftig hoor zo'n start.

Hier: vanmorgen 4.39 uur. Dikke hoestbui en tja toen heftig huilen en klaar wakker. Het is nu al ruim 3 weken niet later geweest dan 5.15 (meestal nog iets voor 5 uur) deze week ook 3 afspraken 'savonds, zie er gewoon een beetje tegenop, (ondanks dat het leuke dingen zijn) omdat ik dan niet op tijd naar bed kan.
    Over een week zou de sprong zo'n beetje voorbij moeten zijn, normaal slaapt ze daarna weer langer. Ik hoop zoooo dat dat dit keer ook zo is. Want zo vroeg en ook zo'n lange periode was het nooit eerder.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, waar had jouw zoontje last van tijdens die oorontsteking? Dus ook koorts? T. heeft 2 weken geleden 1 dag koorts gehad, verder niet. Heeft lang geduurd zeg bij jouw zoontje!
    Vervelend dat je dochter zo vroeg wakker was! Snap dat je tegen afspraken savonds op ziet. Maar gaat ze echt niet meer slapen daarna? Hier werd T. om 4.15 wakker, maar na een schone luier viel hij op een gegeven moment wel weer in slaap tot 6 uur. Ok wel in ons bed maar ja.

T. zou nu zo ongeveer uit een sprongetje van 4 weken moeten komen, maar ik heb nog niet gemerkt dat hij erin zit. Die sprong hiervoor duurde wel veel langer, alsof hij er 2 achter elkaar heeft gehad. Of hij slaat deze lekker over ;)

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Mijn zoontje had hoge koorts bij oorontsteking echt 39,5 -39,8 en dan werd het door de AB gedurende een paar dagen minder om vervolgens weer op te laaien. Hij was niet heel erg huilerig of zo. Sliep wel meer en zat soms aan zijn oor (niet erg veel). En soms loopoor, maar dat was echt pas na meerdere keren ontsteking.

Nee, ze gaat niet meer slapen, helaas.
    Wat ik voor vanavond op de planning had heb ik afgezegd, ga zo lekker naar mijn mandje;)

15. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ Nijntje, Sid heeft nog een keer een keer klokje rond geslapen :). Ik vind hem goed slapen. Gaat tussen 17.30u-18.30u slapen wordt dan tussen 1u-3u wakker voor flesje en dan weer tussen 6-8u. Mag niet klagen.

Sid heeft weer een hoestje en sinds enkele dagen heeft hij rode wangetjes en regelmatig lichtjes verhoogde temperatuur 37.8. De kinderverzorgster denkt dat hij misschien tandjes krijgt. Goed in het oog houden. Hij eet ook niet veel meer. Groenten moet hij helemaal niet hebben. Hij is verzot op de fles en krijgt dan wat meer fruit. Vind het lastig maar als hij niet wilt niets aan te doen hé.
    Geert en ik zijn ook zwaar verkouden dus waarschijnlijk heeft hij het weer van ons gekregen.

Zoals Y30 zegt moet niet al te streng zijn voor jezelf! Je weet het ook niet altijd wat er aan de hand is hé. Ik vind het soms ook moeilijk om naar de HA te gaan met Sid. Sinds de crèche snottert hij constant. Wanneer ga je dan naar de HA? Ik zal blij zijn als het beter weer is!

@ Minty, idd super dat je neefje thuis is!

@ Y30, ik snap dat je er tegenop zie om 's avonds nog afspraken te hebben. Ik hoop het ook zo voor je dat je weldra wat meer nachtrust hebt want zo iets hou je niet vol!
    Je hebt gelijk om je afspraak van de avond af te zeggen. Ga maar lekker vroeg onder de wol. Slaapt ze nu dan van 19u tot 4u?

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Y30: wat pittig zeg! Hopelijk is het sprongetje snel weer voorbij.

@Nijn: inderdaad, niet te streng zijn hoor. De huisarts heeft nu ook niet erg veel andere dingen voorgeschreven dan paracetamol, dus uiteindelijk is de situatie ook niet erg veranderd.

Oudste was hier ook continu verkouden toen ze naar een kdv ging. Wij helaas ook.

17. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken de combi oorontsteking en diarree overigens niet. Oudste heeft ook een keer oorontsteking gehad, maar dat herkenden we vooral door de koorts en omdat ze de hele tijd aan haar oor zat. Was ook rood overigens.

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ze slaapt van 19-4.30 ongeveer. Vanmorgen was het niet meteen gillen maar praten met mopperen, dus pas om 5.05 eruit gegaan toen ze het echt niet leuk meer vond. Maar goed je slaapt niet meer vanaf 4.30

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, groot gelijk dat je gisteravond hebt afgezegd. Je bent gewoon kapot na zo weinig slaap. Hopelijk snel langere nachten voor jullie.
    Klinkt ook wel logisch die hoge koorts bij oorontsteking, daarom vind ik het ook zo raar dat T. oorontsteking zonder koorts heeft.

Annaenmarie, rot dat Sid ook weer ziekjes is. Duurt lang he bij die kleintjes. Beterschap!

Ik ga straks weer naar de huisarts. Gaat nog niet beter helaas. Verbaas me ook dat hij niet uitdroogt met zo weinig eten en drinken. Hij blijft gewoon vrolijk. Neem aan dat we nu AB krijgen.

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Bij twijfelende huisarts zou ik daar echt op staan! Ging hier echt alleen met ab over. En uiteindelijk dat dus zelfs niet meer, maar daar gaan we bij jullie niet vanuit.

Deel Deze Pagina