Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Cenejita, sterkte met de sprong... lastig he soms.
    Ik zou ook zeggen dat T in een sprong zit, maar volgens het schema zit hij in de goede weken. Misschien loopt hij achter door ziekte, want zijn vorige sprong heb ik niet ongemerkt.

T. heeft nu weer ontstoken oogjes, we blijven bezig met hem ;) Gelukkig geen diarree meer afgelopen dagen.
    Ook lijkt hij eindelijk niet meer melk te spugen, dus zijn jbpm aan het afbouwen. Sinds hij minder spuugt huilt hij ook minder en is het naar bed brengen makkelijker. Misschien had hij er toch wel zelf ook last van met liggen enzo :(

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier weer 4.45 vanmorgen. Na 4 o.k. Ochtenden weer een paar vroeg omdat ze ziek was, en daarna weer paar ochtenden 5.30 (vind ik eerlijk gezegd de vroegst acceptabele tijd om de dag te beginnen). Sprong is voorbij en ze is beter en dan toch weer zo vroeg vanmorgen...ben het een beetje zat merk ik:(

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik kwam iedereen alvast even een fijne pakjesavond wensen!!

Geniet er zelf zo van, sinterklaas spanning en blijdschap zien door de ogen van mijn mannetje.:):)

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, slaapt ze alweer wat langer?
    Veel plezier met pakjesavond. Wij vieren het ook, maar T. snapt er toch niks van en ik ben niet zo van SK ;)

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoihoi

Hier ook SK gevierd, mijn man was voor het eerst bij het hele feestgebeuren, superleuk. Mijn neefjes zijn 4 en 5 en de Sint kwam echt langs dus het feest was compleet. Kb lag toen net in bed want hij had de hele dag maar 45 min :$ geslapen. Toch hield hij het supergoed vol verder. Superschattig met een pietenpetje op :).
    De nachten uiteraard weer pittig, maar heb hem nu maar effe steeds de borst gegeven en naast me gehad. Dan slapen we tenminste allemaal. Wel balen want hij was net van de borst af 's nachts . Nu straks dus weer opnieuw beginnen ...
    De twee nachten voordat we weg gingen (zitten nu dus in Ned) sliep hij van 20 tot 7.30 met 1x wakker voor een flesje! Hoop dat we daar weer naar toe kunnen straks.

Nijn ach ja wat naar dan he, als je beseft dat hij wrsch al die keren last heeft gehad...
    Y30, ik hoop dat ze snel wat langer gaat slapen!

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Eerste Sint kadootje

Bijgevoegde bestanden:

7. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hey meiden,

Heb nu even de tijd gevonden om te reageren. Ik zit nu in een drukke periode. 2-1 is de opening van mijn cateringbedrijfje dus veel werk. Website afwerken, producten bestellen, reclame maken,..... nog zoveel te doen maar het komt goed.

@ nijntje, T al beter?

@ Eef, blij om weer van je te horen en dat alles goed gaat.
    Mijn vriend is verpleger dus hij weet alles over EHBO maar je hebt gelijk dat zo'n cursus handig is want onlangs had ik Sid een stukje brood gegeven (van die zelfgemaakte) en hij verslikte zich en ik wist echt niet wat te doen en mijn vriend greep direct in. Was echt verschieten.

Momenteel gebruik ik geen voorbehoedsmiddel. Ben nog namelijk aan het wachten tot ik ongesteld ben en dan ga ik de nuvaring gebruiken. Best prijzig bijna €40 voor 3 maar dat werkt het beste bij mij. Ik denk dat ik al één keer ongesteld ben geweest.

@ Minty, hier ook amper seks, kan me niet herinner wanneer we het voor het laatste gedaan hebben. Deels omdat we altijd moe zijn door ons werk en zorg Sid en omdat we het financieel even moeilijk hebben. Mijn vriend is niet blij met mijn beslissing om zelfstandige te zijn. Ik verdiende met mijn vorige job zeer goed maar was ook constant aan het werk en hij mist dat leventje. Het is nu soms wel puzzelen. Vanaf januari zal ik het hopelijk drukker hebben. In december heb ik 3 feestje en in januari al 1 dus ziet er al goed uit.

Y30, pff nog altijd zo vroeg wakker? Ik ben totaal geen ochtend mens en als Sid voor 6u wakker neem ik heb mee in bed en meestal slaapt hij nog even. Hij is meestal rond 5.30u wakker. Hij gaat ook rond 6u 's avonds slapen. Al geprobeerd om te rekken maar dat lukt echt niet.

@ conejita, wat een mooie foto. Ben jij dat met K? Hier hebben we geen Sint gevierd. Vind Sid er nog te klein voor.

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi A&M, dat ben ik met Kb. Ik was ook blij dat hij al in bed lag toen de "echte" Sint langs kwam. Hij was al overprikkeld genoeg..
    Wel heerlijk om weer thuis te zijn, eigen bed, eigen ritme, pfff, zo'n vakantie is hard werk eigenlijk :p.

Jeetje wat knap zeg, dat je het toch maar doet je eigen bedrijfje :). Heel veel succes hoor!
    Wat jammer dat je man je niet echt steunt. Lijkt me dan extra pittig.
    Zat je nou in de catering?

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: leuke foto! En heel herkenbaar dat van vakantie hard werken vonden wij in oktober ook.
    Nu kan hij mooi weer in zijn eigen omgeving bijkomen.

@annaenmarie: heel veel succes bij het opstarten van je bedrijfje, hopelijk draait je man na de eerste paar feesten (inkomsten) bij.

Hier was pakjesavond echt super leuk. Mijn zoontje vond alles rond Sint dit jaar helemaal geweldig (wordt in februari 4) en onze kleine meid heeft heet goed vol gehouden. We hadden het klein gehouden alleen 2 opa's en oma's. Echt genoten met zijn allen.

Qua rust valt het nog niet mee. Nu is ze weer ziek en rommelt 's nachts.

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Conejita, wat grappig met zo'n echte Pieter pet!

Nijntje, nee hoor, we hebben nog geen plannen. We houden het bij twee. Ik weet niet eens of ik dankzij de medicijnen zwanger ben gebleven dus het risico van weer dit traject neem ik niet. Ik vind als werkende twee kids ook wel voldoende....
    Fijn dat het met T zo de goede kant opgaat! Ik word altijd erg blij als m'n kinderen niet meer aan het sukkelen zijn. Op het moment is m'n dochtertje wel aan de sukkel. Snipverkouden. En de eerste tandjes. Toch slaapt ze snachts nog steeds aardig door dus ik mag niet klagen!
    Lijkt me super zwaar Y30, dat vroege opstaan.....hopelijk deelt je man mee in de pret!

Hier: ik ga nog even door met die pil en dan stop ik er mee. Ik ben zowat de hele tijd ongesteld. Wat ben ik jaloers op jullie allemaal die nog niet ongesteld zijn. Is dat door de borstvoeding? Bovendien zijn we ook niet echt actief (tot grote spijt van m'n man :-D) dus met een pakje rubbertjes komen we al een heel eind! Maak alleen laatste strip nog af.

M'n zoontje eet haast niet meer. S middags eet hij minder en savonds NIKS. Dat is sinds dat stikvoorval. Toch eet hij zonder moeite koek, taart, etc dus vind ik het wel een selectief trauma. Ik vraag me af hoe lang dat weer gaat duren.

Annaenmarie, wat super zeg...zoveel energie! Ik hoop dat het snel als een trein gaat lopen!

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Haha Eef, een selectief trauma :D. Slim ventje heb je ;).
    Wel vervelend dat hij zo slecht eet.
    Mijn moeder deed bij mij als baby altijd het kookvocht van de groenten door de vla (ieuw) als ik echt moeilijk deed. Dan kreeg ik toch vitaminen binnen! :p misschien een tip, of trapt hij daar niet in denk je?

Dat sukkelen met snotverkouden, griepjes, tandjes, pffff is echt zwaar ja. Net als "vakantie" met een baby ;).
    Wij nu in rustig vaarwater maar Kb heeft de gewoonte op om weer heel vaak wakker te worden (na t ziek zijn van vorige week, zat vol met snot). Dus moet het hem nu weer afleren. Bij hem gaat echt nooit iets vanzelf wat slapen betreft ;).
    Maar gelukkig maakt hij het dubbel en dwars goed overdag :). Heerlijk kind, superzelfstandig spelen, en lacht de hele dag door. Ik geniet echt met volle teugen!
    Hij leert ook zo ontzettend veel, ik wil soms de tijd stil zetten. Hebben jullie dat ook?

Twee kids lijkt mij ook genoeg idd als je ook nog werkt. Maar ik moet er nu nog niet aan denken hoor. Eerst maar eens doorslapen ;).

Eef, wat vervelend dat je steeds ongesteld bent? Hoe kan dat dan?
    Ik geef idd nog volop bv, Kb is er erg aan gehecht, en ik ook. Denk dat ik ook wel langer doorga dan een jaar. We zien wel..

Ik heb trouwens de uitslag gekregen van dat darmonderzoek en ik heb dus een chronische darmziekte colitus ulcerosa. Gelukkig is het bij mij heel weinig/ licht. De klachten vallen mee. Wel in de gaten blijven houden.
    Fijne bijkomstigheid is dat ik superslank ben :). Ik weeg weer wat ik vóór Noa woog. Kan ook door de bv komen.
    En ik eet gewoon heerlijk alles wat los en vast zit. :)
    Het kan wel erger de ontsteking dus ik probeer goed op mijn rust te letten (waar mogelijk met een nachtbraker). Vroeg naar bed en zo.
    Goede zelfzorg zeg maar.
    Inheb ook een vast contract gekrgen en werk nu een dag minder :). 20 u (4x5) en ben heeeeel blij wan hier in Spanje is part time werken vaak niet mogelijk. En Kb heeft het super naar zijn zin op het kdv, vandaag gaan ze een activiteit doen met yoghurt :).

Y30, wat leuk dat je zoontje zo genoten heeft van het Sinterklaasfeest! Toch echt een gezellig traditie vind ik het.

Anticonceptie: ik gebruikte ook de nuvaring en ga die straks ook weer gebruiken denk ik als ik ongesteld wordt. Wel duur ja, maar hier moet je de pil ook zelf betalen dacht ik.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: ik ben ook al wel weer 4 x ongesteld geweest hoor. Toen ik sterk aan het minderen was met bv werd ik ongesteld. Want bv moet je wel vrij veel geven wil het je cyclus blokken. (En zelfs dat niet bij iedereen).

M.b.t. Vroeg opstaan, nee man deelt niet in de pret. Heel soms 'snachts maar zeker niet 's ochtends. Nu 2 ochtendjes 6.15 gehad, heerlijk:)

@conejita: leuke fase he dit. Ik geniet ook zo momenteel. Alles lekker aan het ontdekken en iedere dag weer nieuwe dingen die ze kan of leuk vindt. Zo tof. Weet nog dat ik dit bij mijn zoontje ook zo'n mooie tijd vond.

Wel minder dat je een darmziekte hebt. Is er iets aan te doen?

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja heerlijke leeftijd dit! Ik lig vaak in een deuk met Kb, hij is zó een clown :D. Hij slaapt nu in ene overdag supergoed :$! En de nachten gaan ook beter :). Mijn consequente aanpak werkt supergoed.

Nee er is niets aan te doen, en de kans is er dat het erger wordt... het is het zusje van Crohn.. zit wel in de familie ook.
    Ik krijg wel anti ontstekingsmiddel en lees wel op internet van ervaringen van mensen dat je met voeding toch wel invloed kunt uitoefenen op de mate waarin het terugkomt. (Het zijn steeds "aanvallen" v ontstekingen)
    Dus ben daar over aan t lezen, maar ik eet eigenlijk al best gezond.
    Ik maak me niet echt zorgen, maar als het erger wordt kan het wel je dagelijkse leven flink beïnvloeden. Maar dat zien we dan wel weer..

6.15 lekker "uitgeslapen" ;) dus.
    Maar gaat de goede kant op!

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: goed voor jezelf zorgen dus. En fijn dat het slapen beter gaat.

@Eef: ik geef inderdaad nog volledig bv. Bij de oudste werd ik weer ongesteld toen ik ging afbpuwen.

Moet weg, later meer :)

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, leuke foto!
    Wat fijn dat je een vast contract hebt gekregen en een dag minder mag werken. Wel balen van je colitus. Heb je er veel last van?
    Toevallig dat Kb nu ook overdag goed slaapt. T. doet dat ook al een paar weken en dat is zoo heerlijk.

Annaenmarie, spannend, veel succes met je eigen bedrijfje!

Eef, eet je zoontje inmiddels al weer beter? Lastig zeg als hij niet wil eten 's avonds.

Y30, spuugt jouw dochtertje nu helemaal niet meer zonder jbpm? Wij krijgen het nog niet helemaal afgebouwd, dan spuugt hij gewoon weer. Minder dan een half schepje lukt nog niet. Hoe lang duurde het afbouwen bij jullie? Wij zijn al heel lang bezig.

Hier gaat het zo hard met T. Hij kan nog steeds niet kruipen, maar hij geniet er erg van om zichzelf overal aan op te trekken. Hij kan echt niet stil zitten en is alleen maar bezig om met gaan staan.
    Ook vindt hij het heerlijk om naar bed te gaan. Hij huilt niet meer als we hem in bed leggen en hij wil zelfs niet meer schommelen op de schommelstoel. We moeten hem gewoon meteen in bed leggen.
    's Nachts wordt hij helaas nog wel een paar keer wakker en slaapt de halve nacht bij ons.

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nijntje: wat gaat het dan snel he! Nog even en de eerste wordt alweer 1. Jongste (6maanden nu) slaapt nog steeds volledige nacht bij ons. Nog nooit op eigen kamer geslapen. We vinden het wel gezellig 😊

Hier gaat het ook hard. Ze kan nu rollen en begint steeds meer geluidjes te maken. En de hele dag door lachen, behalve als ze honger heeft. Ze is een vreetzak. We zijn nu ook begonnen met vaste voeding en dat vindt ze helemaal prima. Wel ook hier nog steeds veel spugen, maar ik heb niet de indruk dat ze er echt last van heeft. Ik denk soms dat het ook komt omdat ze te gulzig is.

@Eef: gaat het eten ondertussen weer beter? Moet voor jullie allemaal wel schrikken zijn geweest.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Minty, wat heerlijk dat ze de hele dag lacht! Slaapt ze in jullie bed of naast jullie in eigen bedje?
    Krijgt ze ook jbpm voor het spugen?

Nou T. gaat ineens het hele huis door al kruipend/schuivend. Niets is meer veilig ;) Ik hobbel erachteraan aangezien hij regelmatig valt als hij gaat staan aan niet geschikte dingen.
    Vannacht sliep hij ook ineens tot 5 uur in zn eigen kamer en daarna nog tot 8 uur naast mij. Mag dus niet klagen vandaag. Helaas zijn zulke nachten zeldzaam.

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: de afbouw ging hier niet echt lastig. rond een half jaar was het gewoon een stuk beter. Vaste voeding hielp veel.

Hier ook een kleine die hele dagen overal tegen aan wil staan. I.d.d erg opletten steeds.

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Haha...ik deed m'n zoon een mutsje op zodat het vallen iets minder hard aankwam. Ze moeten wel iets voelen anders leren ze niets van gevaar enzo dus zette ik ook weer geen helm op... :-D

M'n zoontje eet nog steeds niet beter savonds. Nou ja, als hij echt honger zou hebben zou hij wel eten denk ik dan maar. M'n dochtertje moet ook beginnen met puree enzo maar ze is ziek dus stel ik het wat uit. Al drie-vier weken aan de sukkel met de ademhaling. Die rakelt. Neus spoelen maakt weinig verschil. Begin van de week kreeg ze ook koorts dus naar de dokter. Die heeft fysio voorgeschreven om het slijm los te krijgen maar dat doet ook niks. Wat medicijnen ook, zoals een puffertje. Maar doet ook weinig. Nu toch maar ab proberen want ze ademt soms echt supersnel en piepend. Er kan ook geen glimlachje vanaf terwijl het zo'n lachebekje is. Hopelijk werkt het.

Moet dat afbouwen perse met de jbpm? Als ze straks nog maar een flesje per dag hebben zal het spugen vanzelf wel overgaan toch? Is het niet goed te lang dat spul te eten?

Dochtertje slaapt nu met 6 maanden ook nog steeds bij ons. Eigen bedje maar tegen het onze aan. Zeker nu ze zo piept wil ik haar bij me hebben. En zowieso is d'r kamer nog steeds een bouwput :-D

Fijne kerst allemaal! Zal komende dagen niet veel tijd hebben dus bij deze alvast! ;)
    Vorig jaar was het nu zo'n spannende tijd met de 3 maanden termijn...en het jaar ervoor had ik nu m'n 3e miskraam en sloot ik me bij jullie aan....en nu ga ik m'n meisje aan de familie voorstellen!

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: heb je familie die heel ver weg woont? Of is er een andere reden dat ze je meisje nog niet hebben ontmoet.

En ik kom er ook vroeg mee: Iedereen hele fijne kerstdagen!!

Deel Deze Pagina