Eef, haha een mutsje op! Duurt lang he als die kleintjes ziek zijn. Hopelijk knapt ze snel op! Geen idee of jbpm afgebouwd moet worden. Ik nam het aan aangezien ze normaal wel rond de 6 mnd stoppen met spugen. Hier helaas ook weer een ziek zoontje. Verkouden, 39.5 graden koorts en paar keer overgeven Ben bang dat onze kerstplannen dus niet door kunnen gaan. Iedereen fijne dagen!!!
Hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad! Allemaal met een extra gezinslid erbij. Ook hier een ziek meisje dat maar reutelt en pruttelt. Vandaag is ze alweer precies 6 maanden oud. @ Eef: ik twee jaar geleden ook derde miskraam en vorig jaar met kerst verteld. Toen zat ik net op 12 weken. Eigenlijk wilde ik het nog niet vertellen, maar het viel op dat ik niet dronk. En nu is ze er gewoon!
Hoi hoi Hoe is het met alle zieke kindjes? Eef, wat naar dat ze benauwd is? Of lees ik dat niet goed. fijne kerst gehad allemaal? Ik niet echt bijzonder. Bij schoonfamilie en zag er tegen op vanwege mijn schoonmoeder. Het viel uiteindelijk wel mee, maar ik mis ook gewoon soms mijn eigen familie waar alles veel opener en warmer is en bijv Noa ook een plekje heeft. Bij mijn sch fam is dat niet zo en dat blijft soms moeilijk. Plus schoonmdr is erg dominant en weet alles beter en is al vaak over mijn grenzen gegaan mbt Kb dus het contact kost me erg veel moeite. Ben blij dat de kerst voorbij is eerlijk gezegd . Vraagje, even advies. Kb krijgt nog een fles om 23/24 uur, papfles. Toen mee begonnen omdat ik van de bv afwilde en zo kon ik hem "weigeren". Om 5/6 uur krijgt hij weer. Maar nu denk ik... "moet" hij hier ook niet vanaf? Wil niet dat slechte gewoontes blijven hangen.. 6 u wordt vaak ook nl 5 u en bij Kb moet je echt oppassen anders wordt het weer een chaos. (Pikt snel gewoontes op, dus moet consequent zijn, daar reageer hij goed op). Schema: 5/6 bv 8.00 bv en yoghurt (125ml) , eet niet altijd alles op 10u 150 ml poedermelk op kdv 12u bakje gepureerde warme maaltijd (best volle bak) 14u 150ml poedermelk 15 u haal ik hem op dus bv Tussen 15 en 19.30 krijgt hij: Fruit of fruithap, de rest vd yoghurt, een kleine boterham of soms nog wat hapje warme maaltijd. En water. En bv dus. Ik vind niet dat hij veel eet als hij bij mij is. Drinkt toch meer bv. Vandaar die papfles nog. Ik bied hem wel steeds aan, maar soms eet hij maar 2 hapjes fruit, boterham niet op, stukjes fruit "eet" hij wel, maar vooral eindigt veel op de grond. Dus vandaar die papfles.. Maar is dit wel "normaal"? Moet ik hier niet binnenkort mee stoppen? Voor nu werkt het voor ons maar op lange termijn moet hij hier natuurlijk wel vanaf... Wat denken jullie?
Conejita, kan je de pap niet per zoveel dagen afbouwen? Toen wij T. z'n flessen gingen afbouwen ging hij steeds beter eten en nu eet hij erg goed. Bij ons CB raden ze pap 's ochtends aan en om met 12 maanden op 300 ml melkproducten te zitten. Wij zijn dus ook hard aan het afbouwen want T. drinkt bij ontbijt en lunch 150/5, na avondeten yoghurt 100 ml en voor het slapen (19 uur) 90/3. Wij zijn dus hard aan het afbouwen. T. is gelukkig niet meer ziek, maar wel erg verkouden en ik ook al een paar weken. Hij zit nu ook heerlijk in een sprongetje (44 weken) Iedereen (alvast) de beste wensen voor 2017!!
Hoi Nijn, jij ook de beste wensen! En iedereen natuurlijk hier . Oh fijn, een sprong haha. Kb er net uit maar hij heeft erge "mamitis" zoals ze dat hier zeggen. Ik vind het wel leuk . "Ama" zegt ie ipv mama. Zo lief. Is T nog erg op je man gericht of was het een fase? 300ml melkproducten, bedoel je dan incl poedermelk? Want ik geef natuurlijk bv op verzoek... Afbouwen goed idee. Ga proberen!
Conejita, ja inclusief poedermelk. Vanaf 1 jaar raden ze normale melk aan ipv poeder, maar niet iedereen doet dat. Maar hoe het met bv zit geen idee, blijf je dat dan nog geven? Snapt hij wat ama/mama betekent? T zegt ook al een tijdje mamamama, maar volgens mij weet hij niet wat hij zegt. Hij is helaas nog wel eenkennig naar mijn man, maar het wordt steeds minder nu ik sinds kort hem meer verzorg. Ik geef nu zijn ochtendfles en scoor daarmee punten bij hem Hebben alle kleintjes goed geslapen afgelopen nacht? T is niet eens wakker geworden van het vuurwerk en heeft de hele nacht alleen geslapen. Al 3 nachten achter elkaar. Hopelijk blijft hij dat doen.
Ha ha Nijn, de liefde van de (kleine) man gaat door de maag . Hier geen vuurwerk. Boooooring. Viel al bijna in slaap vóór twaalf uur . Ik geef wel de papfles met half geitenmelk, half water. Op het kdv krijg thij dus twee flessen poedermelk maar drinkt ze niet altijd op. Missch kan ik zeggen dat ze daar iets anders voor in de plaats geven... Bv... nou ja, denk van wel want Kb drinkt nog erg veel, productie is nog supergoed, het gaat allemaal zo makkelijk en hij (en ik) is er erg aan gehecht. Ik zie bij hem echt niet voor me hoe ik zou moeten stoppen... Moet hier nog effe info over lezen. Hij begint nu ook voor de grap te "bijten" . Doet het wel heel zachtjes, meer zo van "kan dit ook?". Ik lig soms in een deuk maar wil dit niet laten zien! Haha wat een boef. Hij kan er wat van hoor.
Hoi meiden, Ik heb het even ontzettend druk met de opstart van de nieuwe zaak dus even rustig hier maar als ik tijd heb kom ik zeker eens schrijven. Denk aan jullie!!!
Hey meiden, Iedereen nog de beste wensen voor 2017! De ziekenboeg is weer voorbij lees ik, fijn. @conejita: jammer dat de feestdagen wat tegen vielen. Lastig he die schoonmoeders, zucht. M.b.t. Hoeveelheid melk, ik houd mij niet zo aan de cb regels, vindt dat zij erg streng zijn qua melk. Kleine meid krijgt nog streeds: 's ochtends pap van 200cc melk (poeder), gaat meestal op paar happen na op. 'Smiddags voor bed 200 cc melk. En 's avonds, fles 240 cc ( met 2 lepeltjes rijstebloem). Dus zoals je ziet ga ik fors over die 300cc van het cb heen. Heb ik met mijn zoontje ook altijd gedaan, heb 2 lange smalle kids. Verder krijgt ze 200 gram fruit, 1,5 boterham en ongeveer 230 gram avondeten.
Ze is vandaag 1 jaar geworden! Heel speciaal gevoel. Vele momenten vandaag gedacht "vorig jaar om deze tijd..." Vandaag leuke dag gehad als gezin, naar binnenspeeltuin geweest. En zondag komt visite. Verder pannenkoeken gegeten, voor haar de eerstr keer speciaal voor verjaardag. Ze vond het erg lekker. Gewoon kale pannenkoek, maar het was echt smullen, zo leuk.
Y30, gefeliciteerd!! Klinkt als een leuke dag! Wat eet en drinkt ze veel. Maarja als ze niet te zwaar is... ik ben ook geen fan van het cb, maar T is kleiner dan gemiddeld maar ook zwaarder dan gemiddeld. We willen echt niet dat hij dikker wordt, dus we geven hem zo min mogelijk melk. Ik heb het idee dat hij zijn avondfles niet echt nodig heeft en dat het meer een gewoonte is. Hij krijgt nu nog maar 2 schepjes en dat gaat prima. Denk ook niet dat we 300 ml gaan redden hoor met 12 mnd als ze yoghurt ook meetellen. Hij krijgt nu dus 500 inclusief yoghurt. Wanneer ga jij over op normale melk? Ik twijfel nog wat we straks gaan doen.
Dank je! Nee, ze is zeker niet te zwaar. Ze was bij de laatste check (met 10 maanden en 2,5 week) 79,5 cm en 9450 gram. In het grafiek ziet dat er uit als lengte naar leeftijd +2,5 lijn en gewicht naar lengte tussen -2,5 en -2 lijn. Dus eerder te licht voor haar lengte. T. Heeft die controle ook al gehad? Zo ja, wat waren zijn lengte en gewicht dan? M.b.t. Normale melk. Ik heb die overstap nooit gemaakt met mijn zoontje. Hij heeft tot zijn 3e verjaardag nog peutermelk gehad voor zijn middag dutje en 's avonds voor het slapen. Deed ik bewust hij was nog slanker dan mijn meisje, vond dat hij die calorien wel kon gebruiken. Gewone melk bleek hij daarna niet lekker te vinden. Optimel van papa wel. Dus sindsdien optimel bij middag brood en verder geen zuivel meer, behalve kaas.
Gefeliciteerd Y30! Pannenkoeken bakken een leuk idee! Klinkt zeker als een leuke dag. Kb over twee weken ook een jaar .. kan het niet geloven! Wil het niet echt vieren want dan komt de héle fam van mijn man en daar hebben we geen zin in. We gaan gewoon naar de speeltuin (dat vindt hij het leukst; de trap van de glijbaan opklimmen en zelf zich naar beneden laten glijden) en degene die erzijn (opa's en oma's) krijgen op een terrasje ernaast koffie met wat lekkers, en daarna stuur ik iedereen weer naar huis (lees:schoonfamilie) zodat hij lekker kan slapen. Ik heb leuke badspeeltjes gekocht en we gaan natuurlijk zingen voor hem. Verder beseft hij het toch niet dus vooral niet teveel poeha hier . Grappig om te horen dat jullie niet dol zijn op het cb. Krijg vaker die indruk... Ik doe het gewoon ook op gevoel, biedt hem wel vaker wat aan. En zo grappig, nu inene hoeft hij die fles niet eens meer, of maar een heel klein beetje. Dus prima zo. En om 5/6 u borst en dan slaapt hij heerlijk bij ons verder tot 8.30 of zo. Heerlijk nu ik vakantie heb deze week!
Gefeliciteerd Y30! Wat leuk dat ze zo smulde van de pannenkoek. Dame hier ook alweer ruim een half jaar oud, maar echt eten doet ze nog amper. Iedere dag probeer ik wat groente te geven, maar veel meer dan een of twee eetlepels gaan er niet in. Papfles gaat wel goed en die krijgt ze vaak in de ovhtend rond 10:00 uur. Verder nog volledig bv en ze is absoluut niet mager. Brood en fruit wil ze nog niet echt. En ze eet ook alleen wortel en broccoli. Ik laat het maar even zo. Bied wel iedere keer iets aan, maar wat er niet ingaat, gaat er niet in. Eerste voeding is vaak rond 07:00 uur, laatste tussen 19:00 en 20:00 uur. Bij de oudste ben ik met een jaar overgestapt op gewone melk en water, maar die at op die leeftijd echt alles. Ik vermoed dat haar zusje wat kieskeuriger gaat worden.
Minty, hier at Kb ook heel weinig hoor in het begin. Maar ik zag wel elke paar weken verandering. Nog steeds eet hij het makkelijkst gepureerd en bijv brood eet hij het best als ik het in mini stukjes aanbied. Fijn dat de bv zo goed gaat. Das toch het belangrijkste het eerste jaar. De rest is bijvoeding, toch? Een half jaar ook alweer. Nog even en we gaan weer in de weer met ovulatietesten .
Haha! Nou, ik niet hoor. Ons gezin is compleet; een derde willen we allebei niet. Maar het is wel gek dat met de geboorte van de jongste het hoofdstuk van zwanger worden/zijn dus is afgesloten. En inderdaad: het heet niet voor niets bijvoeding. Hier ook alles gepureerd.
Hier ook niet hoor!! Man toevallig deze week gesterilliseerd. Nog een keer het hele duitse (imuun) circus zou niet goed voor me zijn, dus gelukkig voelt het gezin ook echt compleet. Vandaag haar verjaardag gevierd met fam. De kids hebben het super leuk gehad, ik heb zelf met name in de bediening gelopen en foto's gemaakt. Evengoed genoten hoor. Beide kids waren zo luidruchtig blij, heerlijk.
Y30, leuk dat de kids het naar hun zin hebben gehad vandaag Nee, T. heeft geen controle meer gehad, met 6 maanden voor het laatst en nu weeg ik hem gewoon thuis. Hij is iets meer dan 10 kg nu. Conejita, fijn dat Kb zelf de fles niet meer hoeft. Scheelt weer afbouwen. Eten jullie in Spanje wel eens pannenkoeken eigenlijk? Zie dat nooit in het buitenland. Het is zo lekker, T. heeft al een paar keer een hapje op (ik maak altijd zelf beslag, dus zitten geen gekke dingen in) en hij vindt het heerlijk. Hij al bijna 1, gaat opschieten he. Hier eind volgende maand pas feest, voelt wel bijzonder. Zo lang gewacht en nu wordt hij gewoon al
Haha ik moet er ook nog niet aan denken hoor. Wilde even jullie reacties horen . Pannenkoeken eten ze hier niet echt. Je hebt het wel hoor, een soort crêpes, van de Fransen gestolen zeg maar. Wel een leuk idee voor verjaardag idd. Y30, wat hebben jullie precies gedaan dat de kinderen zo leuk vonden? Ik zit nog te dubben wat te doen met verjaardag Kb. Mijn ouders zijn hier dan. Mijn schoonmoeder wil ik niet te veel ruimte geven omdat zij erg dominant en luidruchtig is. Peins peins... wat ga jij doen, Nijn? Iemand tips? Wil eigenlijk het liefst naar buiten, koffie drinken op terras bij de speeltuin zodat hij lekker zijn gang kan gaan en we niet in huis op elkaars lip zitten..
Conejita, wij vieren het gewoon thuis met onze ouders, zusjes+gezin en misschien enkele vrienden waar wij ook op kinderverjaardagen komen. Wil wel een tijd zeggen van te voren, dus niet de hele dag drukte. Maar wat jij zegt bij een speeltuin is ook prima toch. Spreek je ook gewoon een tijd af en kan je daarna naar huis voor Kb z'n slaapje. Enne ik doe hoop ik wel mee hoor over paar weken of maanden met ovulatietesten