Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: de eerste dagen is dat gevoel heel normaal en dat het bij jullie door de lastige start langer duurt ook. Mocht het over 1 a 2 maanden nog zo voelen kun je altijd even ergens een paar gesprekken aanvragen. hopelijk voelt het snel beter!

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ik verwacht dat het wel zal slijten hoor. En Daisy, ik ben altijd wel al een stresskip geweest hoor. Volgens mij lukt het jou ook al beter te genieten van je zwangerschap dus ga je straks ook volop genieten van je frummeltje!!

Y30, hier is het nog maar pril natuurlijk maar dat vind ik ook heel moeilijk, de aandacht verdelen en niemand te kort doen. Lastig met een zoontje die toch al niet alleen kon spelen! Ik ga m'n zoontje veel wegbrengen naar dagverblijf, oppasmoeder etc. Ik voel me daar heel slecht over maar ik zie me niet de twee tegelijk thuis hebben de eerste weken. De oudste vraagt ook veel tijd en ik durf ze geen seconde alleen te laten samen in dezelfde kamer. Bang dat hij te wild speelt, haar wil gaan tillen uit het wiegje etc. En hij kan dan ook lekker spelen daar... met andere kindjes.
    Hoe doe jij het met de twee??

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Was in het begin heel lastig omdat zij heel veel huilde door de darmkramp en Reflux achtige klachten, dus was er weinig aandacht voor mijn zoontje. Toen ik de draagzak ben gaan gebruiken werd het beter. Heb daar veel te lang mee gewacht, tegen beter weten in, omdat mijn man er niet aan wou. Gaf zoveel meer mogelijkheden, niet meer iedere 5 minuten naar boven en dus zoonlief alleen beneden.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier pittige dag achter de rug. Kramp en eind van de sprong. Dus combinatie ik wil niet dat je me los laat en ik heb pijn, PFFF.
    Heel veel huilen, gaat door merg en been.

Uiteindelijk vanavond iets gedaan wat lang niet nodig was, haar een keer extra aan de borst gelegd omdat ze vanaf de borst meestal wel gewoon in bedje gaat slapen.
    Ik dacht wel meteen " hoe moet dat straks (ik ga een dezer dagen stoppen met BV) op dit soort niets werkt momenten..."

5. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    De combi straks lijkt mij ook wel moeilijk, al heb ik wel het voordeel dat de oudste al bijna zes is. Ze kan heel veel al zelf (en vindt dat ook leuk). Nu heeft mijn man ng vakantie, en dat is maar goed ook. Het herstel van een keizersnede is toch echt wel wat intensiever, dus ik moet af en toe gewoon echt mijn rust kunnen pakken, maar straks als dochter vakantie heeft wil ik gewoon lekker veel naar buiten gaan. Baby in de wandelwagen en op pad (we wonen heel groen). Ook gaat dochter af en toe een dag naar de BSO, maar ik denk maar 1x per week.

@Eef: wat vervelend dat je zo gespannen bent. De slechte start zal hier vast mee te maken hebben, maar hou jezelf goed in de gaten en trek op tijd aan de bel als je denkt dat het de richting van een pp depressie opgaat. Hopelijk slijt het de komende weken: knuffel!

Hier gaat het verder goed: ik geniet echt van mijn kleine meisje en laar me lekker in de watten leggen door onze kraamhulp. Wel ligt ze nog veel aan de birst omdat de bv nog niet helemaal goed op gang is. Dus ik denk dat ik morgen even een kolf ga huren.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    He wat leuk hier over jullie kindjes te lezen!
    Mag ik af en toe mee lezen en schrijven?
    Heb weinig tijd over dus heel actief zal ik niet zijn vrees ik...

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hey Madelein, leuk jou ook weer hier te zien! Ik ben ook niet superactief, vlieg af en toe in haha. Alles goed bij jullie?

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hey oz! Tijd geleden!
    Ja alles gaat super hier. Eerste maanden rete zwaar doordat R forse verborgen reflux had en zich hierdoor fors verslikte ( en bijna verstikte) steeds. Uiteindelijk over naar zij en buikligging zodat ze zich niet zo verslikte steeds. Dit ging gepaard met de nodige angst... Nog steeds vind ik het eng dat ze op dr buik ligt. Maar ze doet het er super op.
    Ze loopt voor qua ontwikkeling wat heel fijn is, en leuk om te zien. We zijn sinds een kleine 2 weken aan de bijvoeding à la rapley. Ze vind dat geweldig!

9. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hey Madelein, wat fijn dat het nu goed gaat! Hier ook a la rapley al hoewel in ook pureerde toen nog. Soms verstikte ze gewoon dat vond ik eng. Nu vanaf 9-10 maanden ging het beter en krijgt ze hele grove stukken bijvoorbeeld en eet ze zelf een peer/appel enzo. En ze eet alles nu :). Hier ook al vrij snel op dr zij gelegd. Buik vond ik ook zo eng. Met zo'n zijlig kussentje hadden we toen. Sinds ze een maand of 10 is draait ze lekker op dr buikje en slaapt een stuk beter :).

10. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    eef, dat gevoel herken ik dat had ik in het begin ook heel erg. Als hij huilde huilde ik bijna mee. 's nachts controleer ik ook nog altijd maar het is iets wat geminderd maar de angst om hem te verliezen blijft nog.

madelein, blij om nog eens van je te horen. Ik schrijf hier ook alleen wanneer het uitkomt en dat geldt waarschijnlijk voor de meeste mama's hier. We weten als geen ander hoe druk het soms kan zijn!

Hier gaat alles zijn gangetje. Alleen het meer uren slapen wil maar niet lukken nog altijd om de 2,5 à 3 uur 's nachts wakker. Iemand misschien tips om hem langer te laten slapen? Sommige mensen zeggen dat ik hem op zijn kamertje moet leggen maar dat krijg ik niet over mijn hart om dat al te doen.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: leuk dat je ook mee komt kletsen. ik kom ook alleen wanneer ik het kan redden hoor. Het is zooo druk.
    Jullie hebben een heftigere variant van verborgen reflux gehad dan wij, pfff klinkt echt naar.

Hier nu buikgriep sinds gister, zowel ik zelf als de kleine meid, valt niet mee.

Verder bezig met de puzzel afbouwen borstvoeding, waneer rijstemeel toevoegen aan fles, en dan de late voeding er af. En dan nog hoe zorg ik dat ik over een maand zo ver ben dat ik vlees kan toevoegen aan haar menu, terwijl de eerste hapjes nu nog niet super verlopen.

Wie denkt mee?:)

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, wat verschrikkelijk van je schoonzusje! In de lever is niet zo best, toch? Weet je inmiddels al meer?
    En hoe is het in NL?

Minty, wat fijn dat jullie weer thuis zijn. Hopelijk gaat het snel beter met de wond.

Oz en Madelein, hoe gaat dat la rapley? Wat is hiervoor geschikt?

Vind het echt leuk dat hij hapjes mag eten. Worteltjes vindt hij niks, geraspte appel vind hij heeerlijk en vanaf vandaag gaan we een paar dagen courgette doen. Hij kijkt er vies bij, maar eet het wel op.

We hebben nu ook de afspraak dat we hem bij de 3e keer huilen eruit halen 's nachts, omdat we er soms best veel uit moesten om hem te troosten. Nu dus 2x troosten en weer verder slapen en na de 3e keer slaapt hij tussen ons in. Sinds een week slaapt hij dus weer de halve nacht bij ons en dan huilt hij geen 1x meer. Toch wel gek dat hij een paar weken in z'n eigen bedje heeft doorgeslapen en nu al een tijdje niet meer.

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie: niet echt tips. Hier reguleerde het redelijk vanzelf. Op een gegeven moment wel gaan wekken voor een late voeding zodat ze doorsliep tot 5 a 6 uur.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oja en overdag slaapt hij nu wel redelijk sinds de 1,5 uur regel, maar meestal na 17 uur krijgen we hem er niet meer in tot we zelf naar bed gaan. We proberen het een uur, steeds troosten enzo, maar daarna geven we het op. M'n man loopt al een paar avonden buiten met de draagzak. Vind het zelf echt te zwaar (meer dan 7 kg..) en in de kinderwagen slaapt hij dus niet.

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: blijft een dingetje he dat slapen. Juist omdat je het niet kunt dwingen. Als ze hier knetter oververmoeid in een huilbui beland denk ik ook altijd "ga dan gewoon slapen meisje". Onze zoon viel altijd op de arm in slaap tijdens het troosten en die legde je dan terug in bed. (Soms wel 5x maar het kwam goed) Deze kleine meid dus echt niet.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Net over rapley gelezen, laat ik nu al 2 weken begonnen zijn met gepureerd;)

Ga dat voedingsschema sowieso ff printen. Daar noemen ze vlees overigens pas bij 9 maanden i.p.v. 7.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, rot zeg die buikgriep, beterschap!

18. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Broccoli vind ze hier geweldig, kunnen ze zelf pakken en kan je heel fijn maken in het mondje (kook het wel echt zacht), wortels ook een hit hier. Verder banaan, zachte peer. Courgette is best sterk... heeft ze nog niet veel op hier. Boontjes kan wel bijvoorbeeld (wel even dat draadje eruit halen_. Stukjes brood met boter of een korstje alleen.

19. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    hier pas vlees/vis vanaf 11/12 maanden....lang mee gewacht. ~Vond het niet zo zeer nodig nog. Nu eet ze het allemaal ;).

20. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Y30: volgens mij kun je vlees het hele eerste jaar weglaten. Dat is helemaal geen noodzaak, dus ik zou me daar niet al te druk over maken.

@Nijntje: tja, dat slapen...Bij de oudste ging het altijd vanzelf weer beter en was het slechts een fase. Meestal kon ze na zo'n periode ook allemaal nieuwe dingen, dus ik weet het altijd aan de groei vd hersenen. Maar ze gaan vanzelf helemaal doorslapen. Vooral het eerste jaar is vaak een beetje rommelen.

Verder gaat het hier goed. Wel nog heel vaak voeden om de borstvoeding goed op peil te krijgen, maar verder is ze een hele relaxte baby (tot nu toe). Ook haar grote zus reageert heel lief. Af en toe geeft ze haar zusje een hele lieve knuffel en allemaal kusjes en verder doet ze gewoon haar ding, zoals ze normaal ook deed. Het is ook echt wel even fijn dat ze nog 1,5 week naar school gaat, want zo heb ik alle tijd voor de baby. De wond geneest ook heel goed, dus ik ben nu ook gestopt met pijnstillers. En dat gaat eigenlijk heel goed.

Deel Deze Pagina