Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Speeltuin lijkt mij een prima idee in dat geval Conejita, zeker als het weer bij jullie een beetje aardig is.

Spannend Nijntje!!

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijn: spannend hoor!

@conejita: niet iets heel bijzonders gedaan hoor. Gewoon visite beperkt (11 man) waardoor de kids hun speelruimte in huis nog hadden. En het belangrijkste de nichtjes 10 en 12 jaar waren er ook en die zijn heel lief met de kinderen, mijn zoontje is helemaal gek van ze. Ze hebben heel leuk gespeeld.

3. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden, lang gelede dat ik hier geweest ben! Iedereen nog de beste wensen he! Hier wordt het al weer bijna spannend, al weer 31 weken! :eek: De tijd gaat wel errug hard.. Ook al weer een paar maanden een eigen administratiekantoor, gelukkig loopt het ondertussen al aardig maar het is wel een beetje druk allemaal. Zwangerschapsverlof zit er voorlopig niet in.. ;)

Zijn er verder geen meiden meer zwanger geworden van dit clubje? Allemaal lekker aan het genieten van de kleintjes denk ik! :)

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha Will, leuk om even van je te horen. Schiet alweer op zeg! Hoe gaat het met de kleine en met de zwangerschap? Hier geen zwangerschap meer: twee is genoeg.

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wauw will, alweer 31 weken wat gaan die zwangerschappen (bij anderen;)) toch altijd snel!

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn, wat leuk en spannend!

Y30, wat gezellig! Handig ook, wat grotere meiden als "oppas" erbij ;).

Will, druk! Knap hoor! Fijn dat alles goed gaat.

Hier een ziek kind. Overgeven en diarree en zoooooo hangerig, huilerig, constant aan de borst willen, pffff heel intensief. Elke 2/3 uur wakker ' s nachts, huilen, huilen en alleen te troosten door te lopen of de borst :$.
    Echt vreselijk. Zit er behoorlijk doorheen. Wanneer gaat het nou eens beter :(.

7. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: dat soort periodes zijn loodzwaar! Veel sterkte: hopelijk knapt hij snel weer op en kun je zelf bijtanken.

Even een vraag: ik geef nu bijvoeding naast volledige borstvoeding. Gaven/geven jullie ook wat extra water met zes maanden? Ze eet nog heel matigjes, dus wellicht dat de bv nog zo verzadigend is dat ze daarnaast weinig trek heeft.

Verder mijn eerste werkweek er weer opzitten. Was aan de ene kant fijn, maar ben ook wel moe. En of ik dat kolven vol ga houden... Bij de oudste ben ik met 6 maanden gestopt, maar het liefst zou ik wel nog een paar maanden door willen gaan met bv.

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Minty, ik gaf in het begin geen water. Pas met een maand of 8/9 wat meer.

Kolven wel intensief he, vond ik ook. Werk je fulltime? Kun je niet gedeeltelijk bv blijven geven?

Ik ben met 9.5 of zo gestopt. Met kolven dan. Als Kb op het kdv was, kolfde ik niet maar kreeg hij poedermelk. Als hij hele dagen bij mij is, krijgt hij gewoon fulltime bv. Nog steeds trouwens.

Dankje trouwens Minty. Nu zelf ook niet lekker. Daar gaat je weekend met leuke dingen doen..

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: dubbel altijd die eerste weken op het werk. Heerlijk om even wat anders te doen dan luiers en voedingen maar tegelijk ben je met je gedachten toch m.n. Bij je kleine juist ook door het kolven.

Ik heb het wel een tijdje vol gehouden (tot 8,5 maand). Ik kolfde wel maar 1 keer op per dag op het werk. Gaf 1 bv en 1 kv mee naar creche.

@conejita: pfff klinkt zwaar! Hopelijk is hij snel beter

10. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hoi meiden,

Even tijd om te reageren hier!

@Will, 31 weken al! gaat idd hard.Administratiekantoor, wat is jou domein?
    Na veel miserie en verlies hebben we het besloten om het bij Sid te houden. Ergens vind ik het wel erg maar ik heb het wat aanvaard. Sommige zeggen: misschien wil je binnen een paar jaar nog een. Ik word op het einde van dit jaar al 34 dus veel jaren heb ik niet meer hé.

@ Minty, ik heb borstvoeding gegeven tot dat Sid niet meer wilde. 6 maanden voltijds dan denk ik tot 7.5 's morgens en 's avonds. Hij vond een flesje veel rapper gaan dus... Ik vond het in het begin wel spijtig om mee te stoppen maar uiteindelijk wilde ik er een maand of 2 later mee stoppen omdat ik met mijn zaak ging beginnen en nu zou ik er ook echt geen tijd hebben om de borst te geven. Kolven heb ik nooit veel gedaan. Vond dat verschrikkelijk. Alleen als het echt moest. Ik ben Sid water beginnen geven na 7 maanden denk ik. Toen hij naar de crèche begon te gaan maar hij drinkt niet zo graag water. Soms geef ik heb thee of diksap maar dat moet hij meestal ook niet hebben. Sid is eigenlijk niet zo'n goede eter maar hij komt voldoende bij dus. Hij zit wel van onder aan de curve.

@ conjita, klinkt idd zwaar! Hopelijk snel beterschap!
    Sid is 2 keer na elkaar zwaar ziek geweest. De eerste keer duurde het bijna 2 weken. Nu was het buikgriep. Enkele dagen hoge koorts boven de 40 dat we niet omlaag kregen maar nu is hij weer bijna de oude. Zit nu in een sprongetjes :(. Wordt 's nacht geregeld wakker en wilt dat niet meer in zijn bedje. Heeft deze week al 3 keer bij ons geslapen. Hij is een wriemel dus zelf slaap je dan amper. Zware week dus.
    De zaak draait ook best goed dus ik heb mijn bezigheid wel.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, hoe gaat het nu? Hopelijk is hij weer opgeknapt! Zwaar he als ze ziek zijn :(

Minty, T. drinkt pas nu af en toe water. Eerder kreeg hij het wel aangeboden, toen hij minder fv kreeg, maar dronk het niet.

Hier helaas ook weer een ziek kind. Vanaf vannacht weer huilen, overgeven en hele erge diarree. Echt weer tig keer per dag. Wij vinden het niet normaal hoe vaak hij ziek is. Als hij net hersteld is begint het weer.
    Zijn jullie kleintjes ook zo vaak ziek?

12. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Nijntje, wat lastig dat T zo vaak ziek is. Het is nu natuurlijk ook de periode maar je wordt er op een duur zo moe van hé. Sinds dat Sid naar de crèche gaat is hij ook aanhoudend ziek. Meestal loopneus en zo maar hij is toch al enkele keren zwaar ziek geweest. Onlangs was het ergst, buikgriep. We kregen zijn koorts ook niet omlaag. Hield niets binnen. Wat afgevallen. Hij was toen zo zielig.
    Hopelijk is T snel beter!

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey Nijn, hier ook redelijk vaak ziekenboeg hoor. Vind ik dan.
    Wat vervelend dat T weer ziek is. Hij gaat niet naar het kdv toch?

Hier gaat het weer een stuk beter. Kb en ik weer beter maar nu wordt ie natuurlijk nog steeds elke 2 u wakker omdat ie dat nu gewend is ;). Pffff ben dus wéér aan het slaaptrainen en borst aan het afbouwen (dat kreeg hij vorige week, ook 's nachts op verzoek omdat hij haast niets at en anders was het krijsen).
    Dit is dus precies waarom ik nog niet aan een tweede moet denken.
    Vind het soms wel moeilijk dat alles hier zo moeilijk moet gaan ('s nachts dan). :(

Anneenmarie wat super dat je bedrijfje goed draait! Knap hoor!
    Sterkte met je mannetje.

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @ziekenboeg: heel vervelend en zielig ook voor die kleintjes maar volgens mij wel normaal hoor dat die ukkies m.n. In najaar en winter vaak ziek zijn. Ze pikken alles op wat aan virussen langs komt.

Ik ben destijds met mijn zoontje vanaf 2 jaar met vitamines geven begonnen, achteraf bleek dat al vanaf 1 jaar te kunnen, dus nu met dochtertje begonnen. Hopelijk zal zij daardoor ook minder ziek zijn.

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, gefeliciteerd met je zoontje! 1 jaar alweer! Hopelijk hebben jullie een leuke dag!

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Conejita: gefeliciteerd! Hoe was de dag?

Verder even weinig nieuws en weer aan het werk, dus ook minder tijd.

@Y30: dat kolven zorgt er inderdaad voor dat je er ook op je werk niet echt uit bent. Ik denk niet dat ik het heel lang ga doen. Dan wil ik wel in de ochtend en avond bv blijven geven, maar overdag vaste voeding met poedermelk.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: gefeliciteerd nog met de 1e verjaardag van je mannetje

Hier: pittig dagje gehad. Mijn zoontje is meestal wat pittig op maandag, prikkels van het weekend en papa weer naar het werk. Vandaag was hij ook weer flink op dreef, o.a. Met lelijk doen tegen zijn zusje.

Zij deed op haar beurt geen middag slaapje, dus om 10.45 wakker van slaapje 1. Daarna tussen 14 en 16 uur 3 x tevergeefs geprobeerd haar te laten slapen.
    Zij hing dus aan mijn been.

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh klinkt zeker pittig Y30. Heeft je zoontje dat vaker, dat hij lelijk doet tegen zijn zusje?

Dankjullie wel!

Toch wel heel bijzonder hoor :).
    Pannenkoeken gemaakt (hij moest even wennen ;)) en mijn oueders waten hier een paar dagen. Heerlijk! Ze hebben ook op hem gepast vrijdag, hij liet zich gewoon in bed leggen door mijn moeder. Wat een vooruitgang!
    Verder alleen met schoonouders en nichtjes gevierd. Mijn man heeft nogal een grote familie hier en we hadden geen zin in een groot feest. Uiteindelijk was het slecht weer dus binnen gebleven.
    Ik zat zelf niet zo lekker in mijn vel dus trok mijn luidruchtige schoonmoeder niet zo, maar ach, het was gezellig hoor.
    Maar vooral het bezoek van mijn ouders was leuk, en dat mijn man vrij was.
    Mijn vader is helemaal dól op Kaléb. Zo leuk om te zien.

Vitaminen ga ik ook even uitzoeken, goede tip!

Achteraf bleek Kb ook in een sprong te zitten (officieel nu nog), een weke na het ziek zijn. Ik was gesloopt. Ik ben ook best dun en mijn mdr stelt steeds voor om te stoppen met bv. Dit wil ik helemaal niet! Maar ze maakt zich zorgen over mij (ingevallen gezicht).
    Even heb ik het overwogen omdat Kb zo vaak wakker wordt /werd, dat hij missch onrustig werd van mijn medicijnen.
    Maar ik denk toch niet dat dit het is, want overdag slaapt hij wel langer en hij heeft m.i. gewoon behoefte aan nabijheid.
    Ik ga dus een tweede ledikantje kopen deze week en zet die naast ons bed. Dan kan hij daar in. Vaak hoeft hij alleen een klopje op de rug en slaapt door. Uit vermoeidheid en moe zijnvan de strijd slaapt hij nu bij ons in bed en krijgt ook 's nachts weer bv ;).
    Maar het geeft mij woe veel minder stress en iedereen slaapt beter.
    Voorlopig doen we het even zo, en dan binnenkort wel weer afbouwen van de nachtvoedingen.
    Maar ik lees op bv sites dat hebt heel normaal is om 's nachts te drinken en hij slaapt zoveel beter!
    https://www.borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/al-even-bezig/de-nacht-doorslapen.html
    Al dat geslaap- train is zo vermoeiend en uiteindelijk helpt het maar even.
    Ik houd wel een bepaalde structuur erin en merk ook dat ik zelf grenzen heb die ik belangrijk vind, maar dit artikel gaf me ook wel wat rust.

Nijn, is T alweer wat beter?

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: zolang de nachtelijke BV voor jullie allebei fijn is, is het toch goed. Doen wat werkt.

M.b.t. Je vraag, ja helaas wel. Hij kan nog steeds moeilijk om gaan met de indringer:(

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, wat leuk dat je ouders er een paar dagen waren toen Kb jarig was.
    En helpt het 2e ledikantje of heb je hem nog niet? Wat zwaar dat hij nog steeds drinkt 's nachts, wist ook niet dat dat 'normaal' was. Hopelijk kan hij toch snel weer zonder.
    T. gaat idd niet naar het kdv, dus geen idee van wie hij al die ziektes krijgt.

Y30, wat lastig zeg dat je zoontje je dochtertje nog steeds als indringer ziet. Hopelijk gaat dat snel beter.

Hier kwakkelen we vrolijk verder. In het weekend had T. een avondje koorts en afgelopen nacht weer 2x overgeven.
    Vind het echt niet normaal hoe vaak hij overgeeft 's nachts. Het CB zal over 2 wkn wel blij zijn met zijn gewicht, want hij komt niet meer zo hard aan vanwege al die ziektes.

Deel Deze Pagina