@nijn: wat naar dat T. op en af ziekig blijft. Hier: al weer zo'n 3 weken gebroken nachten. Eerst zo'n 3 a4 per week, maar momenteel iedere nacht. Ik heb de fout gemaakt het mezelf makkelijk te maken door flesje te geven, maar nu verwacht ze die dus ook. Gewoon troosten wordt niet gepikt. Zucht! Hopelijk is het klaar met 60 weken, volgens oei ik groei zouden bijna alle baby's dan weer in goed vaarwater zitten...
Oeh, lastig Y30. Herkenbaar. Ik was dus weer aan de nachtvoedingen omdat hij niks at maar ik kreeg echt een onuitstaanbaar kind. Piepen en zeuren om elk dingetje grrr was er echt klaar mee weer. Vrijdag weer Cold turkey van de borst af s nachts en het was twee uur krijsen en daarna was het klaar . Zaterdag nog even trainen weer in eigen bedje wakker neerleggen, weer aardig wat protest maar nu is het over. Hele nacht lekker in cosleeper geslapen (vanaf 24 u) en niet uit bed hoeven halen. Nog wel vaak wakker, maar een klopje op de rug of slokje water en hij slaapt verder. Blij met de co- sleeper! Ben ook bv overdag nu op vaste tijden aan het aanbieden. Hij heeft er een handje van om bij elke poep en scheet de borst te willen. Ik heb contact gehad met een hele fijne babyconsulent en zij adviseerde me dit. Mijn "fout" is dat ik steeds "toegeef" als hij ziek is. Hij is dan extreem aanhankelijk en echt heel moeilijk met slapen. Maar ik moet toch strenger zijn dan anders ben ik steeds weer terug bij af. Babyconsulent had er scherp zicht op, ze zei Kb is erg sterk in zijn lijfje,erg beweeglijk en als hij ziek is raakt hij helemaal van slag omdat hetgeen waar hij normaal zo op vertrouwt, zijn kracht in zijnlijfje, wegvalt en gaat hij dus extreem aan mij (ons) hangen. Dus de kunst is nu hem zelf te leren vertrouwen op zijn lijfje, met slapen, met ziek zijn. En dus ook niet zo vaak aan de borst hangen. Echt een kundige vrouw! En heel erg aardig. Veel aan gehad. Zeker een aanrader. Jij zit nu dus in hetzelfde schuitje Y30? Ik bedoel met dat flesje . Nijn, wat naar dat T zovaak overgeeft. Komt dat ook door de reflux? Dat heeft hij toch? En ook naar dat hij steeds ziek is. Hier ook dus, maar ja, ik denk dat het door het kdv komt. Hopelijk volgend jaar meer weerstand. Is T binnenkort jarig?
@Nijn: wat vervelend dat hij zo vaak moet overgeven. Misschien inderdaad toch nog steeds een beetje reflux. @Y30: waaraan metk je dat zoon nog steeds moeite heeft met zijn zusje? Lijkt me lastig. Hier gaat het eigenlijk vrij goed, maar oudste is ook al zes en heeft al echt haar eigen leventje. Dat is dan denk ik een voordeel van een wat groter verschil in leeftijd. Al vraag ik mij dan weer af of ze nog wel echt met elkaar zouden kunnen spelen in de toekomst. @Conejita: fijn dat dit werkt. Mijn ervaring is dat zowel baby's als kinderen erg gebaat zijn bij regelmaat en voorspelbaarheid. Zelf hadden wij dat voordat we kinderen kregen helemaal niet, dus we moesten er erg aan wennen. Maar het werkt echt. Volgens mij komt mijn eerste menstruatie eraan. Zweterig, hoofdpijn. Helaas. Ik vond het wel even fijn zo zonder.
@conejita: yep zelfde schuitje. Ik wacht nog even af, mevrouwtje heeft bij vorige sprongen laten zien dat ze na de sprong weer normaal ging slapen. Hoop daar nu ook op, al duurt het dit keer wel erg lang. @minty: ik herkende 1e menstruatie ook al van te voren, gek he hoe heftig je lijf daarop reageert. En i.d.d kon ik dat ook nog wel een jaartje missen M.b.t. Je vraag over houding van mijn zoontje naar zijn zusje, het zit in veel dingen, te veel om op te noemen. 2 Opvallendste: territorium verdedigen, als zij op schoot wil komen, snel zelf op schoot springen (desnoods half bovenop haar) zelfde met speelgoed, maar ook hard gaan nephuilen als zij overstuur is. Filmpje van haar, hij gaat er voor springen of andere scene schoppen dat soort dingen. En hij doet haar vaak pijn, en zegt dat ze het huis uit moet.
Dat klinkt wel pittig Y30! Hopelijk gaat het met de jaren beter als hij merkt dat er toch ook voordelen aan zo'n zusje zitten. Bij vrienden van ons was het ook best heftig met hun zonen toen ze klein waren (zo'n 2,5 jaar verschil), maar nu ze 7 en 9 zijn gaat het best wel goed. Lijkt me voor jou ook niet makkelijk. Oh, had ik al gezegd dat ik dat kolven op mijn werk niet echt ideaal vind? Ik heb ook iedere keer stuwing rond een uur of 05:00 uur als ik overdag heb gekolfd. Ik denk er serieus aan om overdag te stoppen met borstvoeding. Ideaal als je kind altijd bij je is, maar een stuk minder ideaal op je werk.
Y30, dat is wel erg zeg, hoe je zoontje doet. Dat lijkt me erg moeilijk. Hoop echt dat er snel verandering in komt. Conejita, wat fijn dat de cosleeper bevalt. Scheelt toch weer dat je er niet meer uit hoeft. T. is de laatste dag vd maand jarig, nog 2 weekjes dus. Minty, dat kan ik me voorstellen, dat kolven op het werk niet ideaal is. Prima toch om nu af te gaan bouwen. Of misschien lukt het dan om het alleen sochtends en savonds te geven, dat hoor ik ook wel eens. Dat zou ik gaan proberen, maar zo ver is het nooit gekomen Hier is het echt verschrikkelijk met T. Het overgeven komt niet door reflux denk ik, meestal is hij dan echt ziek. Hij spuugt wel dagelijks nog wel 1x na een fles, dat zal wel door reflux komen, maar de kinderarts zei wel dat alle baby's reflux hebben. Sinds de laatste keer overgeven wil hij geen avondeten meer. Als hij niet eet jankt ie steeds snachts. Sowieso is het steeds krijsen tijdens avondeten. Echt een verschrikkelijk moment vd dag is dat tegenwoordig. Heb alle soorten eten geprobeerd en ook zelf eten. Als test een keer een boterham gegeven en dat smaakte hem erg goed. Ik weet gewoon niet meer hoe we hem weer aan het eten krijgen. Hij huilt ook weer zo met naar bed brengen en ligt hele nachten bij ons, terwijl hij steeds vaker doorsliep. Hij is ook wel weer erg verkouden, dus voelt zich misschien niet lekker en heeft pijn in zn mond. Aangezien hij slecht slaapt huilt hij overdag ook weer zo veel. En dan te bedenken dat er zo ook nog een sprongetje aan komt. Bah. Sorry voor mijn geklaag.
Nijn, wat zwaar! Voor hem en voor jullie! Dus het komt door het overgeven van die ene fles dat hij daarna dan niet meer wil eten? Boterham kan dan toch ook? Dat je hem 's middags al warm geeft of zo (doen we hier in Spanje allemaal ) Alle babies reflux, Oja? Nou maar T heeft er wel echt meer last van dan een gemiddelde baby lijkt mij. Sterkte! Oh... spannend. Nog twee weekjes! Kolven op werk: vond ik ook erg vermoeiend! Y30; al van het flesje af? Wat lastig van je zoontje dat hij het er zo moeilijk mee heeft. Als hij wat meer met haar kan spelen zal het missch wel beter gaan? Minty, ja regelmaat en voorspelbaarheid: ik ben nu wat "strenger" en hij heeft het echt nodig. Als hij ziek was, ga ik te veel erin mee denk ik. Nu dus niet meer. Meteen proef op de som want gisteren koorts en vandaag thuis gebleven. Niet afgeweken van de routine ook al vond ik het soms moeilijk .
Conejita, dat overgeven was niet na een fles, maar snachts en al z'n eten kwam eruit Nu heeft ie dus een afkeer tegen warm eten lijkt wel. Op zich goed idee om het een keer tussen de middag te proberen, maar denk niet dat het er vaak van komt om sochtends te gaan koken. We koken niet meer apart voor hem sinds een paar dagen, zonde van de tijd, hij eet maar met de pot mee. Ik kook toch meestal zonder zakjes en pakjes en zout. En ik vond het ook vreemd hoor van die kinderarts. Ben er verder niet op ingegaan omdat dat niet de reden was van onze komst. Morgen naar het CB. Ben benieuwd of ik weer klachten krijg over zijn gewicht. Volgens onze weegschaal is hij niet veel aangekomen t.o.v. vorig bezoek een half jaar geleden, dus heb goede hoop.
@nijn: wat heftig voor jullie en ook voor hem. Ik denk inderdaad dat hij een negatieve associatie heeft opgedaan met warm eten, en daarom niet meer wil. Ik heb altijd zoiets van "doen wat werkt" dus als hij wel brood wil zou ik dat in ieder geval dagelijks aanbieden. Eventueel met geprakt fruit of avocado er op zodat er ook nog wat gezonds binnen komt. Ben benieuwd wat CB zegt. Opmeking van kinderarts klopt maar alleen de eeste maanden daarna is normaal gezien het klepje van de slokdarm goed ontwikkelt, en hebben dus niet alle baby's reflux. @minty: je hebt het nu al een heel tijdje gedaan, als afbouwen goed voelt is het toch prima. En i.d.d wie weet kun je je productie ook op peil houden met 's ochtends en 's avonds voeden. @conejita: flesje wisselt nog. Vanacht weer wel, gister niet. Maar nog lang niet terug op iedere dag doorslapen. M.b.t. Wat je zei over mijn zoontje. Ik hoop daar ook op dat het beter wordt als hij met haar kan spelen. Dat lukt nu soms al. Hij kan ook heel lief voor haar zijn, maar ook vaak niet. Lijkt misschien niet zo, maar het is een super lief jochie die iedereen wel wil helpen en heel blij is. Hij is alleen ook erg gevoelig en lijkt maar niet aan de "nieuwe situatie" te kunnen wennen. Hij is zondag 4 geworden, was super leuk! Zo enthousiast en blij, kan ik zo van genieten.
Y30: ik heb er een keer een grappig stripverhaaltje over gelezen waarbij de komst van een broer/zus vergeleken werd met als je man ineens thuis zou komen met een extra vrouw. Het schijnt ook zo te zijn dat als kinderen tussen de 2 en 3 zijn, ze de komst van een broer/zus het lastigst vinden. Leuk dat hij zo heeft genoten van zijn verjaardag en het komt op de lange termijn vast goed. @Nijntje: sterkte!! Klinkt best pittig. Ik zou ook voor de boterham gaan. Soms moet je ook gewoon even een bepaald patroon doorbreken. Ik ga denk ik overdag inderdaad afbouwen, maar vind het best wel moeilijk. Omdat ons gezin compleet is weet ik dat het nooit meer terugkomt als ik stop. Word ik toch wel een beetje emotioneel van
Y30, nog gefeliciteerd met je zoontje! Spannend, want dan gaat hij nu dus naar school? Vindt hij het leuk? Ok dus gewoon een boterham geven als hij niet wil eten. Wat we nu deden was wat extra melk voor het slapen, hij kreeg nog maar 1 schepje dus er kon nog wel wat bij. Boterham is idd wel beter dan. Gelukkig eet hij wel z'n yoghurt en fruit savonds. En vanavond heeft hij ineens best wel goed gegeten eigenlijk, dus geen extra melk hoeven geven. Vandaag dus bij Cb geweest en voor het eerst waren ze tevreden, hij is niet meer zo zwaar. Hij is maar 1100 gram aangekomen afgelopen 6 mnd (hij was erg afgevallen toen hij tijdje ziek was in november). Hij zit onder de gemiddelde lijn, net zoals bij z'n geboorte. Daarna kwam hij veel te hard aan, maar nu gelukkig niet meer.
Ja, die vergelijking van die extra vrouw ken ik, helpt inderdaad om je in je kind te verplaatsen. Stoppen met BV is inderdaad best een emotioneel ding. Maar goed het afbouwen is nog geen stoppen, toch?
@nijn: fijn dat cb tevreden is, en helemaal fijn dat hij vanavond goed heeft gegeten. Als hij paar goede associaties heeft gaat het misschien steeds beter. M.b.t. Je vraag: hij is 2 x wezen wennen, en hij vond het leuk, heb nog niet het idee dat hij al echt contact maakt maar dat komt vast snel. Hij is niet verlegen.
School is toch best wel een enorme verandering. Je krijgt er ineens ook een heel sociaal leven van je kind bij. Komen er allemaal vriendjes spelen, met ouders die je niet altijd even aardig vindt. Of juist wel. En alle schoolpleingossip. Hier is het ondertussen zo erg dat oudste zich ook echt niet meer goed kan vermaken zonder speelmaatje. Dan gaat ze zich echt vervelen. Aangezien het nu vakantie is - en ik zelf ook vrij ben - hoop ik maar dat niet alle vriendinnen op vakantie zijn.
Had pas al het een en ander getypt, maar kreeg steeds een foutmelding. Nieuwe poging... Y30, fijn dat hij school leuk vond. Vanaf wanneer gaat hij dan hele dagen naar school? Deze week gaat het weer goed met T. Hij eet meestal weer goed, met de pot mee en het liefst met zijn handen En tot nu toe heeft hij deze week nog maar 1x bij ons geslapen! Dit weekend vieren we zijn verjaardag, pfff wat gaat dat hard!
Hier weer terug van weggeweest. Ik heb een paar bewogen weken achter de rug. Ben sinds vorige week met spoed aan mijn rug geopereerd. Had al enkele weken last van pijn aan mijn been maar door mijn drukke leven niet veel aangedaan. Op den duur kon ik niet meer. ct en mri laten maken en bleek dat ik een mega grote hernia had die serieus op mijn zenuwen drukte. Kreeg zelfs verlammingsverschijnselen. Op het einde was de pijn echt niet te harden zelfs met ontzettend ware pijn medicatie. Nu mag ik 6 weken niet heffen en tillen wat verschrikkelijk is want wil zo graag ons Sidje oppakken. Maar de pijn is zo goed als weg. Bijna geen verlammingsverschijnselen meer alleen een voos gevoel linkervoet. Wat blijkbaar nog lang kan duren en daardoor mank ik wat.
Jeetje annaenmarie wat heftig! Gelukkig hebben ze goed kunnen opereren. Inderdaad wel naar dat je sid nu niet kunt dragen. Hopelijk herstel je snel! In tussentijd maar veel knuffelen met sid op schoot. Nijn; wat fijn dat het zoveel beter gaat met T. Hier: vreemd weekje deze week. Mannetje gaat maandag starten op school, dus afscheid creche met alle bijbehorende emoties "ik ga ze wel missen,mama" en dan met zo'n treurig snoetje. Traktaties maken etc Maar ook dochterlief had afscheid, van de baby groep, zij start komende week bij dr dreumessen. Al met al gaat het me even te snel deze week met de veranderingen, ze worden zoooo snel groot. Enerzijds heel leuk maar ook wel loslaten van dingen die ik best nog wel even had en willen behouden.
Anneenmarie, heftig idd! Heel veel sterkte en rustig aan! Y30, oh kan me zoooo goed voorstellen. Is ook even emotioneel ja, och gossie, je zoontje, wat lief dat hij dat zegt. Ik kan me voorstellen dat het er nog meer inhakt als je gezin zo compleet is en alles "de laatste keer" is. Jij ook sterkte ermee! Nijn, T alweer bijna 1' wat fijn dat het beter gaat met hem! En ook met slapen dus. Hoop op het aankomende jaar minder zieke kindjes. Hier Kb net een weke hersteld, nu weer conjuntivitus, ontstoken oogjes. Ik kan gene stap geven, hij zit dag en nacht aan me vast geplakt. Nou ja, het is tijdelijk zullen we maar zeggen . Ik probeer er ook van te genieten, hij is nog klein, nu kan het nog! Over een een paar jaar mis ik deze momenten .
Annaenmarie, sterkte hopelijk ben je snel weer hersteld. Y30, wat een veranderingen. Ja het gaat idd veel te hard. Lijkt me ook wel moeilijk om zulke periodes af te moeten sluiten. Conejita, niet bijna, het was gisteren, z'n 1e verjaardag Wat vervelend dat Kb nu weer ontstoken oogjes heeft. Doen ze daar in spanje wat aan? Hier niet, T. heeft het ook al paar keer gehad. Hoop het ook, komend jaar minder zieke kindjes! Nou T. had even moeite met de drukte op zijn verjaardag, maar daarna werd hij wel vrolijk gelukkig. Vind het wel gek hoor, dat zo snel dat 1e jaar voorbij is. Hij is gewoon geen baby meer.