Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Tot dusver hebben mijn man en zoontje het niet gekregen. Manlief heeft wel het volgende virus mee gebracht, die snottert en hoest nu.

M.b.t. Je vraag, de snelweg zou voor mij geen belemmering zijn, het gesleep met zo'n kleintje denk ik wel. Ik vroeg meestal aan mijn man om even wat op te halen als hij uit het werk kwam.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: wel naar dat ze zo ziek is! En ja, huisarts in opleiding zou ik niet zo blij van worden op zo'n moment zou toch denken misschien had een ervaren huisarts het al wel vaker gezien en het wel geweten.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Uiteindelijk toch de hap gebeld vanavond omdat er steeds meer vlekjes bij komen en ze ook nog erg ziek oogt.
    Hele kundige arts gezien, heel fijn. Er zijn blijkbaar 100 van dit soort virussen naast 5e en 6e ziekte en daar heeft ze er eens van te pakken. Morgen moet het beter gaan en anders moeten we weer terug. Niks 10 dagen, maandag moet het weg zijn en anders echt weer bellen. Nogal een verschil. Tijd om een andere ha te zoeken

4. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke ja dat weet ik ook niet. Het ging bij mij iedere keer zo vroeg mis dat je het gevoel hebt dat je zo vroeg moet beginnen omdat het anders geen nut heeft. Maar ja geen idee of de utro de vorige keer heeft geholpen of dat het aan iets anders lag.. Verder alleen tarwekiemolie en vitamine D en E wat extra. Dus eigenlihk geen specifieke medicatie. Alleen voor de zwangerschap van J. was mijn vitamine D wel te laag dus daar kan het eventueel wel mee te maken hebben gehad.
    Maar ja je kunt niet anders dan afwachten he!

Ja dankjewel! Ik durf nog niet echt te hopen..

5. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat zit nog niet echt mee Madelein.. Beterschap hoor!

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #86 conejita, 9 jul 2016
    Laatst bewerkt: 9 jul 2016
    Wat en drukte hier ineens :).
    Ook wat zieken lees ik.. Madelein en Y30 en Eef jij hebt het al gehad gelukkig. Wat een verschil in huisarts Madelein. Fijn dat deze je wel serieus nam.
    Beterschap!
    Y30 hoe is het met jullie?

anneenmarie, ik had dat gevoel ook, het idee om hem op zijn eigen kamer te leggen vond ik vreselijk. Maar hij begon zich om te draaien in zijn slaap, zelfs in de puckababy :)$) dus het was niet meer veilig. En de Co sleeper te klein. Toen dacht ik, ik leg hem overdag in zij bedje. Het ging zo goed dat hij nu alleen nog maar daar slaapt. Een eerlijk gezegd. Het geeft wel iets meer "lucht". Even weer wat ruimte voor ons.

Will.... Spannend!
    Hier ook pas een keertje onveilig gedaan :) maar ik ben nog niet ongesteld. Weet dat het risico erin zit... Maar erg klein is. Als het zo is dan zien we het wel.

Hier nog moe en druk met slaaptraining bezig. Er is wel vooruitgang dus ik zet door. Maar hij doet wel vijf slaapjes of zo, van 45 min slechts, en elk slaapje kost me gemiddeld 20 min. Dus ben er de hele dag zowat mee zoet. Heb wel het idee dat hij onrustiger is vanwege dat we net terug zijn uit Nederland, de warmte misschien en e.v. tandjes die eraan zitten te komen. Maar tis ook een erg onrustig en alert kind. Vaak heeft ie al tien keer de kans om in slaap te vallen, ligt rustig met oogjes half dicht, beetje gejengel. Soms doet ie ook zijn ogen dicht maar het lijkt dan alsof hij besluit "Onee dit was niet de bedoeling!" En we beginnen weer opnieuw :p. Wel dodelijk vermoeiend maar ik heb het idee dat dit toch zoden aan de dijk gaat zetten. ;)

Eef hoe voel je je nu? Wat naar dat je je zo angstig voelde. Ik herken het wel een beetje. Eerlijk gezegd vind ik het soms fijn dag Kb om de drie uur nog wakker wordt, als hij een x langer slaapt vind ik het meteen "eng".
    Ben je al wezen winkelen? Ik denk dat ik het ook wel zou doen, in een draagdoek of wandelwagen, op een rustig (winkel)moment misschien. Of iemand meevragen (doe ik vaak) die even kan helpen als dat nodig is. Een vriendin of zo.

Minty wat fijn dat je herstel goed gaat en grote zus zo lief is! En nog even tijd alleen met de baby, wel zo fijn.

Nijn, jouw zoontje wil 's avonds dus niet slapen? Is hij wel moe? Wat een gedoe he. Mijn man loopt ook op zijn vrije dagen met Kb in de draagzak. Heerlijk, dan heb ik "vrij".
    Het 1.5 uur wakkertijd aanhouden werkt dus goed, behalve 's avonds? Misschien anders toch iets aanpassen zodat hij 's avonds moeier is? Of wil hij gewoon niet in zijn bed?

OZ, bij jou ook alles goed! Hoe oud is je meisje nu? Ben even vergeten, is het je eerste?
    Mickey hoe gaat het met jou?

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Trouwens, ik weet nog helemaal niks over bv afbouwen en Rapley :). Ben zo met het slapen bezig geweest dat ik weinig puf heb om me erin te verdiepen. Iemand goede link of website? Of gewoon effe googlen?

Schoonzusje... 13 juli krijgt ze een mri en dan nog een week wachten op de uitslag dus. Hopen natuurlijk op "goed" nieuws. Ze heeft wel een ander soort kanker dan de meesten typen dus missch dat dat wat hoop geeft...? Ik heb geen idee. Het nare is dat ze al depressief was. En nog meer psychische klachten had. Ze had al eerder kanker gehad ja. Zo erg allemaal. :( ook voor mijn broer. We steunen en bidden, meer kun je niet doen. Mijn moeder heeft ze een vakantie kado gedaan, hopen dat ze dat ook kunnen gaan doen (hangt af van uitslag).
    Het zet alles wel weer even op scherp hoor.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Sterkte conejita :(. Heftig...

Hier een ruk dag gehad vandaag. R was vannacht nog zieker geworden. 39.5 koorts, heel snel en oppervlakkig ademen, nauwelijks nog drinken, apathisch. Dus vanmorgen weer naar de hap. Daar vonden ze dr ook ziek, moest een spray gebruiken en als dat niet hielp in de middag terug. Nou hielp dus niks en rond 15.00 had ze om 8.00 voor het laatst gedronken. Dus weer terug, door naar de kinderafdeling. Daar hebben ze een hogere dosering paracetamol gegeven ( huisarts zei 2-3x 120mg en moesten nu 5x 120 Mg gaan geven). Dat lijkt te helpen! Koorts gezakt tot 38.0, ze heeft 3x gedronken tot nu, en ze was zowaar ook weer vrolijk net.
    Om 20.00 mochten we naar huis met dr.

Trouwens nog wat naars gebeurd vanmorgen. R is op de een of ander manier vast komen te zitten in het bandje van haar rompertje :(. Ze had zo'n ding met spaghetti bandjes aan, en 1 bandje is vannacht denk ik afgezakt en zat om dr arm gekneld. Dusdanig dat het er helemaal in gesneden was :(. Zij krijgt dus geen hemdjes meer aan voor de nacht maar alleen nog romper met korte mouwen...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,2 KB
      Weergaven:
      5
  8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Och arme, ook dat nog!

Pfff nou gelukkig is de koorts gezakt en is ze weer een beetje de oude.
    Schrikken hoor.

9. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Oh germ Madelein dat ziet er echt heel naar uit! En wat erg van de Hap zeg, gelukkig daarna wel serieus genomen. Hoop dat jullie meisje opknapt!

10. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Conejita, klinkt net als hier, super alert meisje denk je eindelijk dat ze slaapt wordt ze weer wakker van iets haha. Elke keer ertegen vechten. Gaat nu wel langzaam beter, nu is ze 13 maanden maar het slapen blijft een strijd. Lijkt met zo fijn dat je ze neer kan leggen voor 2 uurtjes haha

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ze is gelukkig inmiddels wel aan de beterende hand. Kan weer lachen en spelen, drinkt alleen nog wat matig maar krijgt wel steeds wat binnen. Temp is zelfs heel laag af en toe dus geen koorts meer gelukkig.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: fijn dat het nu wat beter gaat! Die striem op haar arm ziet er naar uit, maar gelukkig is de huid nog heel. Onze kleine heeft nog altijd een flink litteken van de wond op haar arm destijds. Je voelt je zo schuldig ook al kun je er niets aan doen.

@conejita: ik heb zelf wel altijd het idee dat die kleintje snel "verreist" zijn. Hopelijk zit hij snel weer in zijn ritme.

Hier: ook een narigheidje vandaag. We waren op een verjaardag en mijn man besloot langer te blijven dus ik om 17.30 met de kids naar huis. Thuis moest ik wat spullen uit de auto halen, kom ik terug gelopen hoor ik mijn meisje al krijsen en zoontje wacht me op in de gang. Ligt de maxi cosi helemaal op zijn kop. Hij had hem omgeduwd met haar er in. Gelukkig zat ze nog vast en de beugel omhoog, maar evengoed heel erg geschrokken en zij natuurlijk ook.

Snap niet wat hem bezield heeft hij kon het me niet goed vertellen.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jemig. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!! Gelukkig lijkt ze er niks aan over gehouden te hebben...

14. annaenmarie

annaenmarie Actief lid

25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    @ Will, gefeliciteerd meid! Ach moet je je niet schuldig voelen omdat je niet van begin utro hebt gebruikt want mijn arts vond dat niet nodig om zo vroeg te gebruiken. Ik heb van week 6-8 gebruikt omdat ik toen op reis was in Italië en dan terug vanaf week 20 tot 37w denk ik omdat ik last kreeg van harde buiken.

@ Eef, dag 3 van flesje geven heeft hij maar 3 uurtjes geslapen en gisteren waren we laat gaan slapen dus geen zin gehad om flesje te geven. Ik vind steriliseren zo'n gedoe dus gewoon de bv gegeven en hij heeft 5,5 uurtjes geslapen :). Hij kan het! Maar ik ga toch als lukt als laatste voeding flessenvoeding blijven geven.

Ik zou ook gerust beide kids durven meenemen om te gaan winkelen.

@ madelein, blij om te horen dat het met R beter gaat? Wat erg dat ze is vast komen zitten. Heeft ze niet hard geweend?

@ Conejita, spannend! wanneer moet je ongesteld worden?
    Pff wat zwaar voor je schoonzus. Ik hoop dat de kanker niet te hard uitgezaaid is. Hoe oud is ze?

@ Y30, wat schrikken meid! Zo dingens zijn snel gebeurt hè. Goed dat ze niets aan heeft over gehouden.

Ik enkele dagen ook op 1 dag 3 voorvalletjes gehad met Sid 1) leg heb geregeld in de zetel zodat ik iets kan doen. Hij wriemelt zo hard. Ik kwam terug en hij lag half in de zetel. 2) in de wipstoel. Ik had hem niet vast gemaakt. 3) op de verzorgingstafel. Ik had heb blijkbaar niet goed op gelegd dus ik draai me om om iets te pakken en hij viel bijna. Pfff al maar goed dat ik een goed reflex had en me omdraaide. Verzorgingstafel is zeker een meter hoog. Wat verschoot ik wat al hij was gevallen? Nu laat ik hem alleen nog in zijn box. Ik heb mijn lesje wel geleerd nu!

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @annaenmarie: jemig wat schrikken!! Niet meer ergens neerleggen idd. Ik doe het met r ook niet meer.
    Ze heeft idd helemaal niet gehuild toen ze vast zat. Ze was wat aan het kreunen en licht huilerig af en toe, maar dat deed ze al vanwege de koorts. Ze was ook wat apatisch zaterdag dus denk dat ze het gewoon niet zo door heeft gehad. Arm schaap.
    Ze is ook nog steeds ziek. Gister leek ze op te knappen, geen koorts meer en zelfs wat ondertemp ( 36.0). Helaas gisteravond weer verhoging en vanmorgen 38.5 :(. Net de huisarts maar weer gebeld dus ( moest van de kinderarts de ha bellen als ze vandaag koorts had). Wordt zo terug gebeld als het goed is.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Minty, wat fijn dat het goed gaat en haar grote zus zo lief is.

Conejita, spannend bijna de mri van je schoonzusje. Lijkt me idd slopend dat wachten.
    Gelukkig is er vooruitgang met de slaaptraining. Gemiddeld 20 minuten is nog wel te doen, maar jammer dat hij nog niet langer slaapt. Ben hier nu ook meestal zoiets bezig, met uitschieters naar de 50-60 minuten. Maar hij slaapt wel langer dan K. hoor. Als ik weg ga en dus zijn handje los laat trekt hij z'n speen eruit en begint hij meestal te huilen, dus ik probeer sinds vandaag maar een doekje of iets in z'n handen te doen als ik mijn hand weg haal. Hij slaapt alleen met speentje in.
    Ik denk dat T. 's avonds wel moe is, hij wrijft wel in z'n ogen en gaapt zo nu en dan. Hopelijk gaat hij straks ook begin van de avond een slaapje doen na die 1,5 uur.

Y30, poeh dat is schrikken zeg, dat je zoontje de MC om heeft geduwd. Gelukkig is alles goed met je meisje, maar wat moet jij geschrokken zijn.

Eef, heb je nog gewinkeld? Ik zou het wel durven met een baby op de snelweg en winkels in. Toen sliep hij nog heerlijk onderweg en nu niet meer, dus nu doe ik het niet vaak meer ;)
    Heeft je dochtertje nog diarree? Ik hoefde toen niks extra's te geven van de huisarts toen T. dat zo'n 6x per dag had. Misschien wel beter om het wel te doen idd.
    Nog geen betere nachten hier en het kan idd een sprongetje zijn. Deze duurde 5 weken met het hoogtepunt op 19 weken en dat was hij gisteren. Hij wilde dit weekend nog minder slapen en moest dus nog meer huilen. Wie weet gaat het over een paar dagen weer beter, alleen gaan we dan over 2 weken alweer het volgende sprongetje in hihi.

Madelein, oh wat sneu zeg dat ze zo ziek is met uitslag en dan ook nog vastgezeten met haar armpje. Beterschap voor haar.

Will, spannend hoor. Wilde je zo snel alweer zwanger worden? Lijkt me best pittig :)

Annaenmarie, schrikken hoor. Ze worden steeds beweeglijker die kleintjes, dus hou hem maar goed in de gaten :)

Als T. trouwens huilt, bijt hij ook vaak in z'n hand... We denken al een paar weken dat hij last heeft van z'n tandjes, maar zien en voelen nog niks. Wel een beetje vroeg nog toch, bijna 4,5 maand?

Vorige week zijn we ook weer naar CB geweest en hij was dus 7,4 kg! Lekkere dikzak dus :D Verbaas me er nog over, hij is gewoon 4,4 kg aangekomen in 4 maanden tijd.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: dan is hij inderdaad best gegroeid! Hoe lang is hij er bij?
    Tandjes kan prima hoor, gemiddeld is 6 a 7 maanden voor 1e tandje meende ik.

@madelein: rot dat de koorts terug is gekomen! Wat zei de arts?

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, nu 66 cm. Bij geboorte 50 cm.

Gisteren trouwens ook nog erg geschrokken, vergeet ik helemaal te vertellen. T. slaapt in een slaapzak met laken en evt. deken, maar kan tegenwoordig op zijn rug een half rondje draaien en lag dus ineens met z'n hele hoofd onder het laken. Vond het best eng, dus nu stoppen we zijn slaapzak onder zijn matras.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nijntje: slaapzak onder een matras stoppen zou ik niet doen... Hij kan zich dan ook vast draaien in z'n slaapzak namelijk. Gewoon pyjama met slaapzak is warm genoeg met dit weer.
    Hij is flink zeg! R is nu ook 7.5 kg :)
    R heeft ook al maanden heel erg de neiging om op alles te kauwen, en kwijlt heel veel. Maar nog geen tandjes gespot hier. Ben benieuwd wat er gebeurd bij hem!

Ha kon er niet zoveel mee. Afwachten en morgen belt ie hoe het dan gaat. Ze heeft op vanmorgen na geen koorts meer gehad vandaag gelukkig.

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zooo...7,4 kilo bij 66 cm Hollandse welvaart;)
    Lekker toch, dat baby vet is er af voor je het weet.

Deel Deze Pagina