Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, aah wat leuk die broodkorst. Leuk dat hij het zo naar z'n zin had.
    Over het in slaap vallen, dit weekend valt hij uit zichzelf in slaap, maar afgelopen weken is de schommelstoel veel gebruikt. Of handjes vasthouden en wang aaien tot hij slaapt. Volgens mij zie ik nu wel verband tussen sprongetjes en slecht in slaap vallen.
    Hoop echt dat hij bij jou echt snel beter gaat slapen!

De bv lukte op zich wel, maar T viel steeds tussendoor in slaap waardoor ik steeds bijna een uur bezig was. En dat echt om het uur zowat. En dan steeds met veel pijn, kloofjes, ontsteking... misschien hapte T niet goed ofzo. Hij liet ook vaak los. Die fv was een verademing, gewoon veel minder vaak op een dag en hij sliep er veel langer op. En je weet wat hij binnen krijgt en hoeveel hij mag. Hou wel van die zekerheid.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: aha ik snap m :). Zat gister weer eens jn een discussie met een collega die vond dat ik veel te veel voedde want 4 x 200 cc moest ik geven. Vandaar m'n frustratie ;). R eet wel al wat en lijkt idd overdag minder behoefte aan drinken te hebben. Dit haalt ze echter s avonds wel in.
    Merk wel dat ze enorm afgeleid is ineens tijdens het drinken. Laat 20x los en ook bij ieder geluidje. Grrr
    @niintje: hier was ik de eerste weken ook steeds een uur aan het voeden. Daarna nog minimaal 45 min rechtop houden ivm reflux. Dan kon ik een uurtje slapen en dan begon het weer. Slopend maar het wordt echt zoveel makkelijker na verloop van tijd. Nu ( oke nu even niet omdat ze zo snel afgeleid is) drinkt ze 5-10 min, boeren en klaar. Ideaal. Uiteraard moet je vooral doen waar jij je goed bij voelt, met fv worden ze ook groot :)
    @conejita: hier valt ze idd zelf in slaap. Soms kost het wat moeite en dan blijf ik even bij haar. Wij hebben in het begin haar gewoon bij mij in slaap laten vallen na voedingen. Soms werd ze dan wakker als we dr jn bed legden en we hebben ook een paar keer drama gehad op die momenten. Ik heb een soort van methode gevolgd maar die aangepast. Bij huilen naast haar gaan zitten en boekje lezen ( dus geen continue aandacht voor haar). Dan elke paar min een aai over dr bol. Als ze na 15 min nou huilde pakte ik dr en troostte haar en zodra ze stil was legde ik dr terug. Dit laatste is denk ik 2-3x gebeurd. Nu valt ze meestal probleemloos in slaap.
    R slaapt niet bij ons in bed, ze slaapt in haar ledikant. Die staat tegen ons hoofdeind aan. In de ochtend ligt ze wel naast me. Ik heb dr altijd helemaal tegen me aan dus geen last van draaien.

Vannacht geen gefeest dus hopelijk is die fase weer over.

Hoe doen jullie het met knuffels in bed? Ik haal ze bij r steeds weg als wij gaan slapen. Vind het eng met een buikslaper... Maar ze heeft een knuffel popje ( een soort hydrofiele doek met een olifanten kopje erop genaaid) waar ze helemaal gek van is en waar ze steeds slechter zonder kan. Nu had m'n man die gisteravond bij dr laten liggen, ( ik had late dienst) maar ze had hem helemaal opgepropt en tegen dr gezicht aan gedrukt. Heb hem dus weg gehaald.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Madelein, gelukkig was het vannacht geen feestje .
    Knuffels haal ik weg als hij slaapt. Hij trekt ze ook over zijn gezicht, maar heeft wel graag iets in zijn handen tijdens het in slaap vallen .
    Goed om te lezen dat de bv niet zo lang blijft duren.

T bleef vanaf 5 uur met zn slaapzak tegen de spijlen van zijn ledikant trappen. Hij ligt steeds dwars. Leuk geluid, die rits ertegen. Kon er niet van slapen, dus dan maar weer even nog een uurtje bij ons in bed, hij sliep gewoon verder.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik heb altijd begrepen dat je vanaf een maand of 3a 4een knuffeltje bij ze mag laten in bed. omdat ze het dan gewoon weg pakken als het op gezicht komt. Eigenlijk zo gauw ze kunnen pakken/spelen.

5. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Y30: dat dacht ik ook: ze halen het dan vanzelf weg als ze geen adem kunnen halen.

@Conejita: je kolft dan oo het moment dat kb de fles krijgt, of er vlak voor/na, zodat he he productie wel op peil houdt (indien je dat zou willen). Hoeft niet midden in de nacht dus ;), tenzij je borsten ontploffen omdat hij ineens zo lang slaapt.

BV is hier ook nog steeds wat rommelen. Meisje valt ook vaak in slaap tijdens get drinken. Dan leg ik haar weg, wordt ze wakker en wil ze weer drinken. Naar het scheelt dat ik nu weet dat dat vanzelf beter wordt.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Madelein, ik ben er nu ook eens naast gaan zitten. Maar Kb gaat gewoon spelen ;). Meestal geef ik een kus en loop ik weg, hij heeft soms echt tijd nodig om aan te rommelen, en roept dan vanzelf weer.
    Hij zit nu echt middenin een sprongetje volgens mij dus ik ga nu niks nieuws beginnen.
    Vannacht vier x eruit. 21.30, 01.00, 04.00, 6.00 en hij werd om 8.00 wakker. Dit is een normale nacht voor ons.

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hahaha I wish! :D maar tis het proberen waard ;)
    Ja, ze zeggen je moet die kleintjes wakker houden om te drinken he.
    In het begin was ik ook superlang bezig, volgens mij is dat normaal.
    Knuffeltjes kan volgens mij geen kwaad als je je kindje kent en weet dat hij of zij behendig genoeg is om het te pakken. Maar ik haal alles uit bed, want alles wordt een feestje. Ik moet hem zelfs vaak stevig vasthouden om rustig te worden, handjes uit zijn mond halen, anders blijft hij doorgaan. Hij heeft echt geen rust in zijn kont.

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoe laten jullie de kleintjes slapen in deze hitte?
    Hier was het weer drama, het duurde weer een uur.
    Zonder slaapzak gaat hij steeds op z'n buik liggen en omdat hij niet terug kan rollen gaat ie daarna dus keihard janken.
    Met een dun lakentje wordt hij helemaal wild en gaat hij onwijs lachen en trappen dus die is er zo af.
    Nu ligt hij met alleen romper aan in de slaapzak maar dat is zo warm. Maar hij slaapt nu wel...

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik blijf het eng vinden stom genoeg. Ook al is het een hydrofiel en zou ze er dus doorheen moeten kunnen ademen. We halen het nu weg en als ze s nachts echt niet kan slapen geven we hem terug

@minty: het wordt echt beter ja :). Hier in het begin verschrikkelijk veel moeite gehad daarmee. Maar nu tankt ze 5-10 min en dan is het klaar.
    @conejita: jemig dat is pittig. Moet zeggen dat r ook een beetje een vergelijkbaar schema heeft s nachts. Maar zij slaapt bij ons en dus hoef ik er niet uit. Is dat geen optie voor jullie? Kost minder energie.
    @nijntje: wat voor slaapzak heb je? Ik heb een slaapzak die net zo dun is als een hydrofiel, van lodger. Ideaal ding. Daar slaapt ze mee als het warm is. Denk dat ik dr vanavond in alleen een romper leg, slaapkamer is op het zuiden dus wordt vaak heel warm.

Hier ineens drama met drinken. Ze weigert regelmatig de borst sinds gister. Heeft dan verder ook geen honger lijkt. Zal ook wel weer een fase zijn.

We hebben onze vakantie geboekt gister! 16 dagen in een heel klein huisje ergens in the middle of nowhere langs de Portugese kust. Zin in!

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ohh vakantie ook zo'n zin in. Wij moeten de tickets nog boeken, moeten eerst paspoort regelen, zonder paspoortnummer kun je niet boeken. We gaan pas in oktober dus tijd zat.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Doe hier overigens romper in slaapzakje en dan onder lakentje

Nu meer moeite met mannetje, die ligt op hete zolder.

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Kb slaapt in luier met hemdje zonder mouwen. Heb deze bij H&M gekocht. Is voor 1.5 tot 2 jaar maar die Spaanse maten zijn echt heel klein. Het hemdje is wat groot maar da´s juist lekker om in te slapen.
    Ik leg dan een hydrofiel over zijn benen.
    ´s Nachts als het wat afkoelt doe ik een dunne slaapzak aan (0.3 tog). Meestal zonder romper. Ik voel altijd in zijn nekje, maar blijf het ook lastig vinden. Ik dacht, misschien laat ik vandaag het hemdje aan en slaapzak erover heen. Romper is weer zo warm.

Madelein: Kb sliep wel bij ons, maar hij draait en beweegt heel veel dus dat past niet. Ik doe ´t smorgens wel eens maar ik lig dan zó op het randje dat ik bijna uit bed val :D
    Wel fijn om te horen dat R ook nog zo vaak komt.
    Het gaat vanzelf minder worden (ooit ;)). Ik zorg nu wel dat ik wat vaker tijd voor mezelf neem, da´s wel belangrijk.

Heerlijk, die vakanties!! Wij gaan nergens meer heen maar ik woon al in Spanje aand het strand dus ik zit hier best ;)

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Kon hier momenteel wel spanje zijn, 34 graden morgen, pfff:)

En dat terwijl we tot oktober wachten omdat het dan minder heet is in spanje:D
    Mijn vader woont daar we gaan op bezoek.

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hahaha :D
    Het is hier trouwens best te doen. Niet zo heet als vorig jaar.
    Maar ik ga bijv gewoon niet de deur uit midden op de dag. Alleen in de ochtend of na 18 u.
    Zijn er eigenlijk dingen waar je op moet letten met de warmte? Vaker laten drinken lijkt me, borstvoeding alleen is genoeg toch? Of moet je ook water geven?

Nijn, trouwens, wat jij schrijft over dat rollen: Kb kan ook soms omrollen en dat ie dan wakker wordt (niet altijd). Wat ik dan doe is er de eerste minuten bij blijven zitten als hij slaapt, en hem tegenhouden als hij om wil rollen zodat hij dieper gaat slapen en nog op zijn rug ligt. Meestal helpt dat. Misschien ook proberen?

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Water, of vaker aan leggen

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Doe ik hier overigens niet.

17. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi dames, het is hier even heftig met de vakantie van m'n zoontje en m'n dochtertje die ofwel haar eerste sprongetje heeft of heel veel krampjes heeft sinds een paar dagen. Heb dus nog niet teruggelezen maar ben direct op zoek gegaan naar nieuws van zonnetje. Een eerste goede echo dus! Een prachtig begin! En inmiddels al een nieuwe gehad toch? Ik hoop zo dat die ook weer goed was!

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Oooh! Ik zie nu aan je handtekening dat die van dinsdag ook goed was! WoW! Super!! Ben je al eerder zo ver gekomen met goede echo's?
    Wanneer is de volgende? Succes met het uitzitten van de tijd!!!

Daisy, met jou ook alles goed? Hoe lang nog?

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oh, daar ben ik blij mee om te horen! Go Zonnetje! Hoop zó dat het nu goed mag gaan!

Eef, sterkte, sprongetjes altijd wel pittig he.

Kb heeft twee vaccinaties gehad en werd weer zooooo vaak wakker. Toch weer even geprobeerd om in ons bed te slapen en dat ging een stuk beter! Ik zat er echt doorheen dus dit gaf mij ook wat rust.

Hier een fotootje van Kb in zijn zwembadje :). Hij vindt het heerlijk!
    "Zwemmen" jullie ook met de kleintjes?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,5 KB
      Weergaven:
      4
  20. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Warmte: ik heb dochter vannacht alleen in een romper in bed gelegd. Dat ging prima. Oudste wel ook twee keer wakker vannacht door de hitte, dus kort nachtje achter de rug.

@Zonnetje: gefeliciteerd!!!

@Eef: sterkte! Is nog even zoeken he, zo met de vakantie en aandacht verdelen tussen oudste en baby. Ik heb af en toe echt het gevoel dat ik de oudste tekort doe, maar weet gelukkig ook dat iedereen dit heeft.

Ik geloof overigens dat extra water geven niet hoeft zolang ze goed aan de borst drinken. Het kan er namelijk ook voor zorgen dat je productie weer terugloopt.

Deel Deze Pagina