Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @zonnetje: fijn dat het zo goed gaat!

@conejita: jazeker gister had ik 2 badjes staan, een grote voor mij en mijn zoontje (kun je met 4 pers. In) en een baby zwembadje voor de kleine meid. Ze is in beide geweest, in de grote bij mama op schoot en in de kleine "zelf" en met haar grote broer die zich er nog net bij in kon wurmen:D

Wat ben jij overigens slank! Kun je zelf nog zien dat je zwanger bent geweest? Hier is het gewicht wel o.k. Zelfs lichter dan voor zwangerschappen (loop me dan ook de benen uit het gat:D) maar vormen zijn wel erg veranderd. Veel kleding die ik door zachte blubber buik niet meer mooi pas. ;)

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Even ego alleen antwoorden, heb de rest wel gelezen, maar vaak geen fut om te reageren.

Maar hier gaat het prima. Boefje blijkt een flinke knul te zijn (waarschijnlijk door de Ascal, suiker is het gelukkig niet). Als hij tot 40 weken zou blijven zitten zou hij rond de 8 pond zijn volgens de groeiecho's. En dat ben ik niet gewend na mijn twee fijne meisjes :p
    Maar liever wat extra spek dan te licht en het is nog maar afwachten hoe zwaar hij daadwerkelijk is straks natuurlijk ;)
    Hij beweegt lekker, volgens mij is hij boos dat hij weinig ruimte begint te krijgen haha. Zaterdag 35 weken en dan is het nog 2-3 weken tot de inleiding. Dus het gaat opschieten (gelukkig....kan niet wachten om hem in mijn armen te kunnen sluiten).

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: hier ook gezwommen :). In een groot zwembadje, ik pas er liggend in. Dus ik kon ook mooi afkoelen ;).
    @daisy: gaat hard! Sterkte met de laatste loodjes!
    Dat ineens heel druk bewegen was hier trouwens een teken dat ze eraan kwam dus wie weet kondigt hij zich eerder aan! Wanneer word je ingeleid?
    R was 3515 gram bij 47 cm, heerlijk zo'n spekkie :)

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Oh haha, hopelijk blijft hij nog wel even zitten. Want doe het liever onder begeleiding in het zkh dit keer. Maar wie weet, grote zus kwam ook al met 36 weken zonder bijzondere reden :p
    Over 2-3 weken word ik ingeleid (de precieze datum zet ik niet online vanwege evt meelezers ;) )

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @daisy: wauw schiet mooi op nu! Zo fijn!

Hier: ben de warmte zat. M.n. Voor de kids. Alleen weekend nog gelukkig.

6. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daisy: wat fijn dat het zo goed gaat!

Even iets heel anders: ik heb ineens sinds vandaag bloedverlies. Het ziet eruit als menstruatiebloed en ik heb ook een wat menstruatie-achtig gevoel en bijbehorend hoofdpijntje. Kan ik echt na 3,5 week alweer ongesteld zijn? En dat terwijl ik borstvoeding geef? Bij oudste dochter is het een half jaar weggebleven...

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @daisy: snap ik! Hopelijk luistert deze beeb gewoon braaf ;). Zet m op die laatste weken!
    @minty: ik had dat ook en bleek een placenta rest...

Dames, help. R slaapt in een ledikantje bij ons hoofdeind wat we alledrie heerlijk vinden. Alleen mevrouw heeft het draaien uitgevonden. Draait continue van buik naar rug, en fietst dr hele bed door. Nadeel is dat ze alleen jn slaap valt als ze op dr buik ligt. Vannacht dus een keer of wat op dr buik moeten draaien en vast gehouden tot ze in slaap viel.
    Nu spelen we met het idee haar naar dr eigen kamer te verplaatsen in de hoofd dat wij dan wat beter slapen. Maar ja als ze dan dus draait en doet en niet in slaap valt moeten we er iedere keer uit.
    Wat is wijsheid?

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hier even slecht nieuws. Schoonzusje heeft wrsch maar 1 jaar of iets meer. Het is een ander soort kanker waar chemo en bestraling niet helpt, alleen maandelijkse injecties om de groei te beperken.
    Daar moet je het dan mee doen :(.
    Ik vlieg morgen naar Nederland om hen te steunen. Ouders en zus zijn op vakantie en vooral ouders kunnen niet makkelijk terug.
    Het is zo verschrikkelijk..:(
    Hele lijf zit vol angst. Broer en schoonzus vinden het erg fijn dat ik kom, dus ik ga, ook al voel ik me zelf ook niet al te best. Twee jaar vloog mijn familie ook over toen Noa was overleden en dat was zo fijn.
    Woensdag weer terug.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jemig... Heftig conejita. Heel veel sterkte en kracht voor jou en je familie.

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Minty, niet helemaal hetzelfde, maar ik bloed nog steeds. Niet veel maar wel dus al bijna 5 weken

Daisy, schiet al heerlijk op. Succes met de laatste loodjes! Jullie kindje is bijna in de armen!!

Conejita, want ontzettend hard. En zo oneerlijk. Hebben ze ook kinderen? Ik krijg daar tranen van in mijn ogen. Sommigen vechten zo voor het leven terwijl anderen het gewoon afpakken alsof het niks waard is in naam van.....tsja, in naam van wat eigenlijk? Goed van je dat je gaat steunen. Sterkte... wordt een zware tijd.

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Madelein, kun je het niet een paar daagjes proberen en kijken wat het beste werkt voor iedereen?

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Conejita, hier zei de kinderarts trouwens dat ik tussen twee flessen af en toe water kon/moest aanbieden tijdens de grote hitte. Al was het maar 30ml ofzo...

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Oké..het mag maar het hoeft dus niet..

Mijn broer is wat ouder en heeft jong (ongewild) kinderen gekregen bij een ex. Lang en ingewikkeld verhaal. Dat zijn nu tieners. Hij is sinds een paar jaar nu met min schoonzusje getrouwd en samen hebben ze geen kinderen. Zij wilde wel, maar vanwege de gezondheidsproblemen is het er niet van gekomen. Gelukkig, zegt ze nu. Maar wel verschrikkelijk natuurlijk. De wens was er enorm bij haar.

Dank voor jullie steun.
    Ben nu al doodmoe. Kb zit midden in zijn 26 weken sprong en het zal me niks verbazen als hij met een paar weken kruipt. Slapen is weer drama dus we slapen maar even samen. Rust is nu even het belangrijkst.

Dais... Spannend meis! Nog eventjes!

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: wat een heftig nieuws! Sterkte, vooral tijdens je bezoek!

@madelein: heeft ze al een slaapzakje aan? Dan hebben ze vaak niet zo de neiging om om te rollen. Schuin in bed belanden wel, mijn zoontje lag soms zelfs ondersteboven:)
    Verder hebben wij airo sleep, geeft me een prettig gevoel dat als ze op haar buik zou belanden dat ze dan nog wel lucht krijgt.

15. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: wat vreselijk naar en oneerlijk! En jij ook veel sterkte.

@Madelein: hoe kwam je erachter dat het een restje placenta was? Ben je toen gecurreteerd? Getsie...ik maak me nu wel een beetje zorgen. Bij mij was het bloeden na een week eigenlijk gestopt. Wie weet hoe het zit met de kans op placentaresten na een keizersnede?

@Eef: is de kleine dame alweer wat rustiger?

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Madelein. Onze oudste was ook een buikslaper vanaf een half jaar. Wij hebben ook een aerosleep gekocht en haar verder op haar buik laten slapen. Ook met slaapzakje aan.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ze heeft idd altijd een slaapzakje aan, daarmee draait ze net zo hard. Maf kind. Gaan ook gerust 2 benen en een slaapzak door de spijlen.

Vannacht heeft ze voor het eerst op dr eigen kamertje geslapen. Ze heeft van 20.00-5.00 geslapen. Ik heb ieder uur op de camera gekeken. Maar goed even doorzetten maar.

@conejita: sterkte meis.
    @minty: ze hebben een echo gemaakt jn het zh destijds. Ik heb ook een ks gehad. Ze zeggen dat de kans dan nihil is, maar ik ben dus een wandelend voorbeeld dat het wel kan helaas...
    Ze hebben het restje bij mij idd weggehaald dmv hysteroscopie op de ok.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Eerste tandje gespot :D

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ahh leuk. Geen last van?

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee valt wel mee eigenlijk. Wat meer bijten op dingen maar verder geen rare dingen.
    Vannacht heeft ze weer van 20.00 tot nu geslapen. Eigen kamer geeft dus idd meer rust.

Deel Deze Pagina