We zijn vandaag gestart met de puckababy. Omdat Nick zo heel slecht in slaap kan komen, en wel bij ons op de arm slaapt. Maar wat trek ik hem nu aan? Hij slaapt normaal onder een dubbelgeslagen deken, laken en zijn kleertjes aan. Ik heb hem nu zijn broekje uit gedaan, verder gewoon met zijn shirt aan in de puckababy gelegd, en onder de dekens. Wat trekken jullie je kindje aan in een puckababy? Ben zo bang dat ik em te warm aankleed....
Ik ben pas begonnen met afbouwen maar aangezien het nu best "warm" weer is heeft hij alleen een romper aan erin. Nu heeft hij een slaapzak aan en ook weer daarin alleen zijn romper ( met lange mouwen nu aangezien de slaapzak zonder mouwen is) En dan de deken tot zijn buikje.
Ik zal hem zo eens tempen als hij wakker wordt. Sprak net mijn zus en op het KDV waar ze werkt gaan kindjes met kleren en een dekentje in de puckababy? Is wel een verschil met alleen een romper
ik deed zoey iig geen broekje aan in de puckababy en vaak als het weer warm was een kortemouw romper en bij koelerweer een langermouwromper en anders daar een t-shirtje over maar nooit kleren is veel te warm.
Ik had hem inderdaad geen broekje aangedaan, temp vannacht 36.4! Dus maar weer een broekje aan, temp 36.8. Ik zal het vandaag nog even goed in de gaten houden, maar ik kan hem in ieder geval zeker niet alleen in een romper leggen.
Zie je idd dat het toch een beetje van het kindje afhangt. Ons ventje heeft heel snel verhoging dus daarom alleen een romper met korte of geen mouwen.
Het hangt een beetje van de temperatuur op je kamer, en je baby zelf af. De Puckababy is niet zo warm, gewoon een dun slaapzakje toch? (die wij hier nog hebben liggen iig wel). Mijn dochter slaapt in de Pacco inbakerdoek, dat is een stuk warmer en ze heeft nu geen broekje aan maar een romper zonder mouwen dan een truitje met lange mouwen erover). En een deken stevig over haar heen voor extra geborgenheid. Op haar kamertje was het net 19 graden.
sorry sorry heb verkeerd geantwoord!!!wij hebben nu ook de Pacco en daar gaat ze met romper korte mouw in. In de puckababy ging ze met een langemouwen shirt en een broekje!!!sorry nogmaals.
Geeft niets! In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.... de puckababy is inderdaad maar een heel dunne slaapzak.
ja dat klopt, de pacco is veel dikker vandaar het antwoord met korte mouw romper. Het hangt natuurlijk ook van de kamer temperatuur af wat je aan trekt, hier is de temp altijd rond de 18 graden.
Onze dochter ging in het begin ook met kleertjes aan in de pucka en dan onder de deken. Toen daarna broekje weggelaten. En nu in romper in de pucka en onder de deken. Als ze het heel warm heeft, (voel ik aan het nekje) laat ik de deken weg. Ze ligt toch in ieder geval wel helemaal bedekt met de pucka. Het ligt ook aan je kindje. Jouw baby is pas 4,5 weken? De Piep is ook best strak en houdt warmte beter vast. De mini is wat wijder. En voor de zomer, hebben ze nu een nieuwe pucka, de hot summer.