Ik volg nu op 'vitaliteit' (een Belgische zender) de documentaire 'Raising sixtuplets'. Vind het wonderlijk om te zien hoe die ouders (Jenny & Bryan Masche) het toch maar doen met een 6-ling. En al bij al lijkt het hen nog heel goed af te gaan. Veel respect daar voor. Ik las onlangs dat het koppel nu wel gescheiden is dus dat is minder maar ik denk ook wel dat een 6-ling echt een super grote druk legt op een relatie als koppel. Ik zou zelf niet weten wat te doen moest de gyn mij zeggen dat ik een 6-ling zou verwachten. Natuurlijk is de kans erg klein in België (ik weet niet in Nederland) gezien ze maximum 2 vruchtjes terugplaatsen en dat natuurlijk zwanger raken van een 6-ling bijna onmogelijk is. Is deze documentaire ook in Nederland op tv (geweest)? Want ik zou het wel interesant vinden om hier eens over te praten met anderen. Of gewoon jullie mening hier rond eens te horen
Ik ken de documentaire niet nee. Ik zou ook niet weten wat ik zelf zou doen eerlijk gezegd... Ik denk dat ik abortus zou overwegen (of gedeeltelijk abortus, dat kan ook geloof ik). In Nederland zit er ook een maximum aan het terugplaatsen van embryo's (2 ook geloof ik?), dus de kans is hier ook niet zo groot. De risico's voor de kinderen zijn natuurlijk ook groot. Maar buiten dat weet ik niet of ik het zelf wel zou trekken.
Ik volg het ook! erg leuk om te zien idd en ik verbaas me er ook over hoe goed ze het doen eigenlijk. 6 kinderen opvoeden is zwaar maar een 6ling helemaal!! Ze krijgen wel veel hulp van de ouders gelukkig. Ik wist niet dat ze gescheiden zijn trouwens, wat jammer vond ze erg leuk samen.
Tja, ik zou er al niet voor gekozen om zoveel vruchtjes terug te laten plaatsen. Als je ervan uitgaat dat er mogelijk cellen zich spontaan hebben gesplitst tot een tweeling, hebben ze er iig 3 teruggeplaatst destijds, blijkbaar en dat is dus teveel. Moet je niet willen. Een 6-ling lijkt me echt een hell of a job. Ik zou al niet met Adi willen ruilen, laat staan dat ik er 6 in 1 keer zou krijgen
Heb wel vaak Jon and Kate plus 8 gezien op Discovery Travel and Living. Een stel met een zesling én een Tweeling. Ook die zijn uit elkaar by the way. Ik zou zeggen dat een leven en pleine publique niet bepaald goed is voor je huwelijk. Groetjes Siri1981
idd Siri, John en Kate plus 8 is af en toe nog wel is op Discovery T&L, wist trouwens niet dat ze gescheiden zijn...maar ja met zoveel kindjes, lijkt me ook wel heel zwaar!
Pff ik moet er niet aan denken... een 6-ling! En wat te denken als je straks 6 pubers hebt... Ik ben al blij met 1 kindje
komt elke dag gewoon en ook nieuwe afleveringen (dus waarin ze alles alleen doet enzo, John komt dan niet meer in beeld) Ik vind haar wel leuk, lekker neurotisch en ze steekt het ook niet onder stoelen of banken, aan de andere kant is ze dan weer superrelax, nee ik vind het wel een leuk mens, en ik vind dat ze het goed doet....
Wauw wat gaaf lijkt me dat.. Die serie dan he ... Zijn jon en kate ook ergens terug te kijken online?? En die belgische show ook??? Dan ga ik echt wel kijken he!!
Ik weet niet of je die documentaire die ik bedoelde (raising sixtuplets) online kunt bekijken eigenlijk. Ivm uit elkaar gaan: de druk van die camera's enzo zullen inderdaad niet veel goed doen daaraan. Maar ik denk dat je vooral die druk van een 6-ling (+ 2-ling in die andere documentaire) niet mag onderschatten. Ivm terugplaatsen van zoveel cellen: als je echt wanhopig bent en je al 3 jaar probeerd om zwanger te raken denk ik dat je ook zoveel mogelijk kans wil maken om zwanger te worden. En dit koppel vertelde ook dat hen reductie was voorgesteld maar ze dit niet hebben gedaan door hun geloof en omdat ze al zolang uitkeken naar een gezin.
het is voortaan kate+ 8 ze zijn uit elkaar. kan me het niet voorstellen maar denk dat als dit je overkomt je wel moet en dat je er wel in rolt ofzo. Ik vind dat kate het trouwens erg goed doet, voorbeeld voor veel moeders en wat een gedult heeft ze. vandaag zag ik een oude aflevering dat ze even met der 8 kids nieuwe schoenen ging halen. en ja hoor alle kinderen waren redelijk braaf en dacht echt hoe doet zij dit . ik zou gewoon voor alle meiden de zelfde nemen en ook zo voor de jongens maar nee har akids mochten om de beurt hun eigen schoenen uitzoeken. ik kan nog niet eens met fatsoen voor 2 kids schoenen kopen. Ook laten ze zien in deze serie dat het ook wel is gaos is en ze ook wel is met der handen in het haar staan wat ze meoeten doen maar vind het een geregelde gaos. zo waren toen ze nog een koppel waren de rollen goed verdeeld. terwijl moeder de trommeltjes klaar maakte voor school en het ontbijt (voor 8 kids) klede papa de kleren aan. en zo was alles geregeld. volgens mijn is het echt agenda werk met zoveel kids. pff wat als ze later gaan sporten en naar verschillende scholen gaan.
Ik ben nu via youtube afleveringen van jon & kate + 8 aan het bekijken. En zag de aflevering waarbij ze voor het eerst naar hun nieuwe huis gingen Maar vind idd dat ze het wel goed doen. Want net zoals lovewinnie zegt moet het toch wel enig geduld vereisen om met 8 kinderen toch nog goed het gezin te kunnen runnen!
YouTube - ‪Jon and kate plus 8‬‏ op joutube kun je best veel vinden kwa filmpjes hier een foto van hun. 1 tweeling en 1 6 ling
Pfoe ik vind ze wel erg moe en lusteloos overkomen zeg (dat eerste filmpje waarin ze naar het nieuwe huis gaan). Ben toch blij dat ik er maar 2 heb.
Zouden ze dat huis en dergelijke hebben gekregen voor het programma? Het is wel een enorme vooruitgang tov wat ze eerst hadden en ik krijg niet de indruk dat het van die carriere tijgers zijn ofzo.
Volgens mij zijn ze inmiddels gescheiden (Jon & Kate)...zoiets las ik een tijdje terug. Verbaast me niks dat je huwelijk naar de knoppen gaat met zoveel kleine kinderen.