Oh jeetje, wat heftig zeg om het dan als gescheiden stel te doen met zoveel kleine kinderen! Je ziet inderdaad al in de filmpjes dat ze erg geirriteerd zijn naar elkaar en er echt geen spatje liefde meer vanaf straalt. Zonde, maar ik begrijp het ook wel. Wanneer moet je de tijd voor elkaar vinden met zoveel kinderen? Lijkt me erg lastig.
Ik vind het ook knap hoe ze toch enige orde weet te bewaren met al die kinderen, maar toch heb ik het gevoel dat mijn jongens veel meer liefde van hun ouders krijgen dan deze kinderen. Dat baseer ik enkel op de 2 afleveringen die ik nu heb gezien dus wellicht is het totaal onterecht. Maar ik zie toch vaak dat kinderen wat vragen en dan maar een half antwoord krijgen. Ik zie daarnaast ook wel regelmatig knuffels en dergelijke, maar toch, ik weet niet... Het wordt denk ik ook gevoed doordat ze er zo ontzettend moe uit ziet. En zelf ben ik als ik zo moe ben ook een stuk minder warm naar de kinderen toe. Misschien onterecht dat ik mijn ervaring nu doortrek naar hun situatie, maar ik doe het toch. Scheelt misschien wel dat die broertjes en zusjes elkaar volgens mij (naast de nodige ruzies ) veel liefde geven.
je krijgt denk ik ook wel minder individueele aandacht van je ouders als je met meer kinderen bent maar kan je vertellen dat liefde onderling ook veel doet. zelf kom ik uit een gezin met 5 kinderen en daarnaast hadden we in het weekend en vakanties ook nog de 2ling uit mijn vader zijn 1e huwelijk erbij. 7 kids dus. toch kan ik me niet herrinneren dat we aandacht te kort hadden en ook kinderen uit de buurt wilde dolgraag bij ons spelen. mijn moeder was pas 25 toen ze zoveel kinderen moest groot brengen (mijn vader werkte 15 uur per dag om ons groot te brengen maar was er altijd met etenstijd). Mijn moeder heeft nooit geslaan, geschreeuwd of der gedult verloren en we luisterde erg goed naar haar. we wisten goed wat onze grenzen waren en dat is denk ik de oplossing van zoveel kinderen opvoeden. de kinderen laten weten hoe ver ze kunnen gaan en ook strikt hie rin zijn. ik heb soms al moeite met 2 kids en als ik niet heb geslapen dan kan ik ook echt minder hebben dan normaal. ik zou echt nooit niet zoveel kinderen op kunnen voeden en heb dan ook diep respect voor ouders die dit wel kunnen en dan ook op deze manier.