Raar lichaam.....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Gooischemama, Dec 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Ik heb verleden week woensdag de pregnylspuit gezet dus dan moet je eitje toch wel springen maar heb vandaag een echo gehad en ze zag dat er een eitje van 11 mm zat
    Hoe kan dit????????????????

Oowja deze maand heb ik een HSG gehad

2. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    pregnyl zorgt toch ook voor een groeispurtje van je follikel (waarvan je de eisprong hebt gehad). misschien is dit eitje ook meegegroeid?
    ik denk even mee;)

liefs

3. kelly001

kelly001 Bekend lid

Jan 10, 2011
    592
    18
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik had ook op CD14 een eitje van 18mm en vandaag CD16 was er een eitje 17mm, hoe kan dat? mijn gyn vond het ook raar ze zei of die andere is gesprongen of hij is kleiner geworden. maandag mag ik weer komen voor een FM en als ze er nog aan twijfelt mag ik bloed prikken zelf vind ik het ook raar ik wist niet dat die eitjes kleiner kunnen worden.

4. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    @boeff
    de clomid zorgt dr voor dat het eitje groeit en de pregnyl zorgt er voor dat die springt:p
    Heb netjes de clomid geslikt 21 nov HSG gehad en 23 nov me pregnylspuit gezet dus in theorie moet me ei dan al gesprongen zijn maar nu 2 dec zien ze NOG een ei van 11 mm terwijl me NOD 9 dec al is
    Bedankt voor het meedenken meis:D maar snap het nog steeds niet:p

@kelly eitjes kunnen wel krimpen ja

Heeft iemand anders nog een idee????

5. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    :p haha,, dat ei wat nu 11mm is, is misschien gegroeid door de pregnyl. heb wel eens vaker gelezen dat er meiden zijn die pregnyl spuiten voor de follikel ontwikkeling, alleen dan niet zoon hoge hoeveelheid natuurlijk.

maar het kan natuurlijk ook dat het vanzelf is gaan groeien;) hsg verhoogd ook de vruchtbaarheid is mij verteld.

snap je er nu wel iets van:p:p

liefs

6. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    hahahaha nee nu snap ik dr nog minder van:p:p
    Ik spuit pregnyl 5000 om echt het eitje te laten springen:p niet om ze verder te ontwikkelen

Snap jij dr nu nog iets van??

Eitje is dus gaan groeien na de pregnylspuit

7. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    pff,, ik geef nog niet op;) ik spuit ook pregnyl 5000 om mijn eitje te laten springen maar er zijn meiden die pregnyl 1500 spuiten voor de follikelgroei(eigenlijk hetzelfde wat ik nu doe met puregon doen hun met pregnyl). maargoed, ik begin zelf ook een beetje de kluts kwijt te raken:p

8. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    oeps,, ik snap dat je het niet meer begrijpt:p heb hetzelf helemaal verkeerd begrepen haha. het komt niet door de pregnyl, sorry. heb het helemaal verkeerd gelezen.

had je een eisprong met 1 eitje of waren er nog meer iets grotere? misschien is dit eitje van 11mm gewoon uit zichzelf doorgegroeid?

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kan inderdaad zo zijn dat een follikel door de Pregnyl een stimulans krijgt om te groeien. Het is dus mogelijk dat de grote follikel wel degelijk is gesprongen, maar dat een tweede kleine follikel door de Pregnyl een spurt heeft gekregen tot 11 mm. Deze is niet meegesprongen en zie je nog op een echo.

Of het kan zijn dat je geen eisprong hebt gehad na de Pregnyl. Helaas kan dit voorkomen, zeker bij een lagere dosis. En dat de follikel is gekrompen tot 11 mm en nu nog zichtbaar is.

Je had het beste bloed kunnen laten prikken om de progesteron-waarde te bepalen. Dan kun je in elk geval zien of je wel of geen eisprong hebt gehad.

10. Gooischemama

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    FF uppen:D:D

@boeff ja ik spuit ook 5000:p

nou om heel eerlijk te zijn...............mocht ik deze maand geen clomid slikken en ook geen pregnyl spuiten ivm de hsg
    Ze wouden even rust daar binnen

@jippie
    oke oke dat wist ik dus niet dat dat ook nog mogelijk zou zijn
    thx:D

Share This Page