Ramadan 2015

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lovely83, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hopelijk kan ik het zonder veroordeeld te worden vertellen.

Op school mochten wij tijdens de ramadan niet in de aula eten omdat dit de moslims stoorde. Moslims kregen altijd vrij voor van alles (dat was hoe wij het zagen de reden wisten wij natuurlijk niet)
    Dit helpt niet mee aan een 'positief' beeld.
    Daarin tegen kwamen een aantal gesluierd naar school om dan zich om te kleden in de wc met bergen make up, minirokjes en korte truitjes. Het was vooral de moslims die het te vertellen hadden ipv dat niemand iets te vertellen had en ze allemaal gelijk zijn(volgens mij waren de docenten gewoon 'bang' van ze:) . (Was trouwens op het mbo) op die leeftijd begin je een beetje je mening te ontwikkelen. Maar ipv een normaal beeld te krijgen zagen wij alleen het negatieve.

Nu denk ik niet meer zo hoor hahaha wijsheid komt met de jaren:p

2. Islah

Islah Niet meer actief

Kan me dat heel goed voorstellen hoor, en nee, je wordt vast niet veroordeeld door hoe je dit vertelt, door mij in ieder geval niet. Het is ook gewoon zo dat veel moslims helaas niet leven naar hoe de Qur'an en sunna (voorbeeld van de profeet, vrede zij met hem) dit gebiedt. Moslims zijn niet perfect i.t.t Islam.
    Overigens zijn het soms ook de scholen zelf die er vanuit gaan dat iets moslims zal storen terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn... Bv. bij de Haagse Hogeschool hadden ze een keer de kerstbomen verwijderd omdat ze dachten dat de moslims daar aanstoot aan zouden geven zonder dat met hen te hebben besproken. Denk namelijk helemaal niet dat een moslim meer last heeft van een kerstboom dan een atheïst of belijdend christen die zo'n boom als heidens symbool zal zien.

Overigens zijn er maar 2 Islamitische feesten, dus denk niet dat ze zoveel vrij kregen. Misschien dat ze, omdat de families vaak wat groter waren, wat vaker vrij kregen dan een gemiddelde andere leerling om bruiloften of sterfgevallen? Iets anders kan ik eigenlijk niet bedenken. Of ze hielden gewoon van spijbelen haha.

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier ook de,mini,pil sinds 2 weken. En vandaag eerste menstruatie naar se bevalling

Spiraal heb ik ook gehad. Bleef 6 maanden lang continu bloeden erna 2 jaar niks en daarna elke x,wat niet echt ideaal zolang ik volledig bv geef blijf ik de mini pil gebruiken

4. Islah

Islah Niet meer actief

Spiraal mag ik niet eens om medische reden. Volgens mij mis ik niks haha.

5. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Smakelijk alvast dames!
    Ik ben om 6 uur gestopt met vasten helaas. ik zat net lekker in het ritme, hopelijk kan ik snel weer beginnen.

6. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Dankjewel Islah voor je uitleg over menstruatie/tussenbloeding.. Ik weet nu meer..

Er zijn idd meiden die hoofddoek dragen en volop make up of strakke korte kleding. Sommige meiden halen zelfs de hoofddoek eraf op school.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Graag gedaan, ik hoop dat ze je kunnen helpen, meid! Zo akelig dit :(

Elektrische schokjes: is dat om te zien hoe je op pijnprikkels reageert? Ik denk dat je het moet zien als die tense die je met een bevalling/bij de fysio hebt? Denk ik hoor, ik weet het niet, ik zou het ook niet fijn vinden. Ik zal aan je denken vrijdag.

Ik blijf dit een leuk topic vinden, gaat over van alles, over het vasten, over eten, heel leuk om te lezen, vind ik tenminste :)

Ook dat van die tussentijdse bloedingen wist ik niet dat je dan gewoon mocht blijven vasten, mits je zeker weet dat het geen menstruatie is. Zo leer ik weer wat bij :)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, maar weet je, dat is toch heel vaak omdat ze dan min of meer gedwongen worden van huis uit. Dat zie ik ook bij veel gereformeerde meisjes. Zij moeten een lange rok aan, geen make up, haren strak in de knot, maar dan willen ze wel eens zeggen dat ze bij een vriendinnetje zijn en dan kleden ze zich om in minirokje, makeup en haren los......En gaan dan naar de discotheek of kroeg...
    Zij mogen ook geen gemeenschap voor het huwelijk, maar zijn vaak al geen maagd meer wanneer ze 15 zijn :$ Je wilt echt niet weten hoeveel er hier een dorp verder moeten trouwen met 15 of 16 jaar.

Het zijn pubers, die eigenlijk een eigen keuze willen hebben, maar het niet mogen van huis uit.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Dat van die gereformeerde meisjes zag ik ook regelmatig, ik ging met de trein die ook in bepaalde dorpen stopt. Soms kleedden ze zich zelfs om in de trein...
    Overigens zijn het niet altijd de ouders, soms dragen meisjes ook een hoofddoek om door bepaalde mensen in de gemeenschap als 'goed' of netjes gezien te worden.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Hoe gaat het met de vastende zusters?
    Ik had vandaag weer moeten beginnen, maar had echt teveel hoofdpijn. Hoop echt zo dat dit niet de hele maand doorgaat. Ook al heb ik een geldige reden om niet te vasten, later inhalen is toch anders.

Mamabri, ik heb nooit zulke s hokjes gehad tijdens m'n bevallingen of bij de fysio dus geen idee hoe het voelt. Maar bevallingspijn is natuurlijk zo erg dat je dan qua andere soorten pijn alles wel goed vindt.
    Wat ik van m'n HA heb begrepen willen ze testen of bepaalde zenuwen bekneld zitten. Heb daar jaren geleden nl. ook al last van gehad. Maar heb regelmatig erge pijn in die arm en laat er constant alles uit vallen omdat ik er minder kracht in heb en dat is érg storend. 'Gelukkig' is het m'n linkerarm.

En niet ieder soort bloed is onrein inderdaad.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben helemaal op. We hebben vandaag met een paar ouders de school versierd voor Ramadan maar dat is echt veel werk! Wel heel leuk maar pfoe. Merk meteen dat het warmer weer was vandaag. En volgende week wordt het misschien zelfs een hittegolf met elke dag 25-30 graden elhamdulillah dat gaat wel wat zwaarder worden dan deze eerste week.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Poeh dat is inderdaad wel zwaar ja! Ben je nu helemaal klaar met de school versieren of gaan jullie morgen nog verder?
    Als het teveel gevraagd is moet je echt even rustiger aan doen hoor.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier gaat het vasten goed, vandaag zelfs wezen hardlopen!

Islah: wat vervelend van de hoofdpijn :(. Als het niet kan dan kan het niet, maar snapt dat je baalt. Vasten tijdens ramadan is heel anders dan het moment dat jij het vasten aan het inhalen bent.

14. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier in het ziekenhuis me jongste zoontje moest worden opgenomen in sha allah mogen we vandaag naar huis
    huis

Was denk ik wel druk voor me man hihi met de rest vd kidvastesten maar alhamdoulilah

In sha allah vast ik snel weer mee vind,niks,aam,om niet mee te,kunnen doen

15. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    ohnee, niks ergs toch?
    zijn jullie alweer thuis?

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik zie ook wel een beetje op tegen de warmte

wat eten jullie vandaag?

ik heb zin om te bbq-en maar mijn man vind dat
    veel te laat en dat we daar veel te veel dorst van gaan krijgen
    dus maak vanavond pasta uit de oven en een salade

@ mama201
    wat is er met je zoontje? beterschap in ieder geval

17. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    BarakAllahu feeki Islah, heel leerzaam !

Mama201, hoop dat alles oke is In Shaa Allah ?

Mijn man had tot gisteren nachtdiensten dus vanavond eindelijk In Shaa Allah samen eten alleen een beetje inspiratieloos

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij krijgen visite vanavond ik ga maken: linzensoep, tabouleh, kebab van de bbq, houmous en een fruitsalade.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Moest vandaag bloed prikken en ik voelde me erna zo beroerd. Ik weet wel dat veel bloed laten prikken het vasten verbreekt maar nu weet ik dus niet of dit "veel" was... Ik zit er vooral mee omdat ik nu dus niet zeker weet of ik deze dag vasten moet inhalen.
    Lovely, weet jouw man dat misschien?

Deel Deze Pagina