Ramadan 2015

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lovely83, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Aameen. Kom gezellig meekletsen! <3

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind dit echt zo'n fijn en respectvol clubje trouwens, na de ramadan ga ik denk ik een besloten club aanmaken. Wie is voor?

3. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    leuk idee!
    ik ben voor:D

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Leuk!

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Leukkk idd

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    I'm in ;)

Wat gaan jullie eten vanavond? Ik heb voor de kinderen vis, aardappeltjes groenten. Misschien voor mezelf maar een kippenbout in de oven gooien ipv vis.

Ramadan ontbijt was geslaagd, alle kinderen zaten aan lange tafels in de gang, a
    moeders hadden lekkere dingen gemaakt, Alhamdulillah. Meisjes in prinsessenjurkjes :)

7. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    leuk zeg!
    trakteren jullie kinderen ook met het Suikerfeest. mijn dochter trakteert komende dinsdag al, omdat het in de laatste week van de psz te druk was. Ik denk gewoon leuke cupcakes ofzo

Vanavond eten we restjes van de afgelopen 2 dagen hier haha. heb nog wat pasta, rijst met vis en aardappeltjes met een gehaktbal hahah

8. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Wij gaan naar mijn schoonzus naar iftar..

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Leuk Umm!

Nourenyasmin hier trakteren inderdaad ook wel kinderen met het Suikerfeest. Cupcakes zijn altijd goed :)

Roosje, fijn, lekker makkelijk!

Club, ja leuk! Ik merk wel dat besloten clubs vaak na een paar weken inzakken - maar dat is met Ramadan topics meestal ook zo en deze blijft ook actief dus zou zeker leuk zijn.

Hoe doen jullie dat met uitnodigingen voor de iftar? Ik sla ze allemaal af omdat het veel te laat is voor de kinderen. Nu zondag komt mijn moeder een avond oppassen en dan gaan we wel. Maar nu heeft mijn vriendin ons uitgenodigd voor donderdagavond, zodat ik die avond geen eten hoef te maken (volgende dag gaan we op vakantie). Vind ik wel heel lief en handig ook maar ja de kinderen? Ze hebben dan wel geen school meer maar geen uitgeruste kinderen om mee op reis te gaan is ook niet echt handig (of juist wel, gaan ze lekker slapen in het vliegtuig :D ).

Wij eten vanochtend de restjes van de school-iftar van gisteren :D vanochtend meegekregen na het schoonmaken. Gewone döner, kipdöner, tulumba, een meloen. Ik heb zelf nog linzensoep, brood, watermeloen dus dat komt helemaal goed.

10. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Eylem, heb jij een goed recept voor tulumba? ik heb ze van de week gemaakt en ze smaakte goed, alleen de dag erna waren ze helemaal zacht en zompig. of weet je hoe dat komt??

11. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Leuk idee ik ben voor

Vandaag weer eerste dag vasten sinds 1,5 week

Moet wel even wennen zeg niet echt dorst maar energie loos

Kids thuis die liggen lekker in zwembadje

Moest vandaag paspoorten nieuwe halen dus ook fotos hele onderneming met alle kids haha

In sha allah gaan we volgende week naar marokko

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind het zo leuk om met jullie mee te lezen!
    Maar ik zou er eigenlijk een woordenlijst naast moeten hebben. :p

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Islah super leuk idee, ook ik ben voor!

Ik ben momenteel aan het werk en ook blij om!
    Heb het huis vol met mannen, doen we elk jaar. Koran lezen, muziek maken en daarna eten.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Dat gaat gewoon automatisch bij de meesten (zoals ikzelf), ben natuurlijk ook alweer 12 jaar moslim. Maar zal er rekening mee proberen te houden! Nog woorden die ik moet vertalen? :D

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee hoor, de meeste dingen kan ik wel uit de context halen. ;)

16. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wij eten vanavond sambusa, verse crossant (heb ik zo zin in) en bulgur salade wat over is. En veel drinken weer :)

Vandaag had ik een erg luie dag. De eerste deze ramadan dus moet kunnen toch? Morgenochtend even goed aan t huishouden.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee ik heb het nog nooit zelf gemaakt. Hou er niet zo van en vind ze ook alleen versgebakken lekker, daarom ;)

18. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Leuk, gezellig !

19. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ja leuk!

20. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ja ik trakteer ook met suikerfeest met een andere moeder voor heel de school!
    hebben jullie nog ideeën voor 160 kids?

Deel Deze Pagina