Ramadan Kareem! Ik doe ook mee. gefeliciteerd lovely. ik heb niet mee gevast toen ik zwanger was. Wel geprobeerd maar vond het erg zwaar en voelde me niet goed.
Ok, dat wist ik niet, bedankt voor de correctie Ramadankalender voor de kinderen moet ik nog maken (morgen insa'Allah). Hier is het thema op (isl) school vanaf volgende week ook Ramadan dus dat is wel extra leuk voor de oudste. De kinderen kregen vandaag ook al een potje dadels mee als kadootje. Zo leuk allemaal Nou ik ga even koken, mijn man heeft bedacht dat hij eristeli pilav wil bij de sahur dus dat ga ik maar vast even maken.
Ik ben 17 wk zw. En ik zou graag mee willen doen alleen is het zo dat ik constant wat tussen door moet gaan eten en drink de laatste paar wk veel water over de hele dag zelfs in de avond. En het heeft geen zin om te proberen. Mijn man zegt ook doe het liever niet, maar ik wens iedereen een fijne ramadan
Salaam,aleikoem ramadan mubarek,moge Allah onze vasten accepteren en onze zondes vergeven!! Ook ik ga meevasten in sha allah ik geef wel bv mijn kleintje is 10 weekjes oud als ik merk dat de bv terug loopt zal ik stoppen of ik compenseer het met om de dag vasten.
Allah i bareek fiek. Inderdaad. Houd je borstvoeding in de gaten. Voor jou is het geen eis om te vasten. heel veel succes!
Hier gaat het tot nu toe redelijk alhamdulillah. Ik maakte me niet zozeer zorgen om het vasten op zich maar wel om de ochtenden omdat ik altijd zo misselijk ben 's ochtends. Dan at ik altijd iets kleins en was het over. Ik ben namelijk chronisch verkouden, vandaar. Maar heb veel du'aa gedaan dat het mee zou vallen en het gaat redelijk met een paar keer m'n mond spoelen. Heb wel het gevoel dat de misselijkheid een beetje wegebt.
Hier gaat het tot nu toe ook goed, net de verloskundige gebeld en die zegt dat ik gewoon goed naar mijn lichaam moet luisteren op het ongeboren kindje heeft het in ieder geval geen invloed. Ik voel me verder prima dus hoop het de gehele ramadan maand ook vol te kunnen houden. Islah wat vervelend dat jij je elke ochtend zo misselijk voelt, gaat dat ook alleen weg met iets eten?
Ja helaas wel, maar hoefde echt maar iets heel kleins te eten en het was al weg. Sinds ik weer met medicijnen ben begonnen (cetirizine) is het al iets minder. Ben daar vooral mee begonnen vanwege ramadan. Misselijkheid is nu alhamdulillah wel weg.
Wel fijn trouwens dat de vk je gerustgesteld heeft lovely! Idd gewoon goed naar je lichaam luisteren. Hoe voel je je?
Wat fijn dat jullie je goed voelen Islah en Lovely, elhamdulillah! Mam201 jij ook veel succes hopelijk kun je gewoon meedoen Hier gaat het ook prima elhamdulillah, lekker op de fiets de oudste naar school gebracht en daarna met de jongste op de markt watermeloen aardbeien frambozen etc gekocht, heerlijk, nu al zin in. Wat we gaan eten weet ik nog niet maar het fruit is er . Ik heb met de sahur alleen 750 ml water gedronken, ik kan nooit eten als ik net wakker ben dus meestal drink ik alleen veel water.
Wat fijn dat het goed gaat meiden. Hier had ik gisteravond veel gegeten dus bij sahur was ik misselijk en hoofdpijn omdat ik ook laat sliep dus had helemaal geen trek. Heb watermeloen gegeten en 1 bolletje tonijnsalade toch maar.. Ik voel me wel goed maar heb 2 uur lang gelopen buiten om wat te kopen en daarna toch niet de bus genomen en weer gelopen omdat ik moet afvallen haha maaar ben zooooo moe nu.. Hoef voor vanavond geen eten te maken omdat me man werkt en daar gaat eten. Dus alleen voor mij koken hoeft niet. Denk dat ik weer watermeloen ga eten en iets simpels weer
Ramadan Moubarak! Dit jaar vast ik niet mee. Ik ben nog maar pril zwanger en gezien mijn verleden met MK durf ik het risico niet te nemen.
Liyana: ik snap je angst! Roosje24: wow 2uur lopen, kan me voorstellen dat je moe bent! Ik wil zelf ook blijven sporten tijdens de ramadan en zo gezond mogelijk eten, geen baklava en vette gerechten voor mij ed. Ik heb momenteel ook helemaal geen energie, ga een uurtje liggen. Moet namelijk straks ook nog een paar uur werken.
Salaam alleikhoem, Ramadan mubarak allemaal, eerste dag gaat wel snel hier. Heb alleen giga hoofdpijn en een buikgriepje dus morgen voel ik me hopelijk beter. Heb al lekker turkse linzensoep en mini pizza gemaakt voor vanavond. Mijn man werkt onregelmatig en heeft late diensten genomen zodat hij daarna gelijk door kan naar de moskee. Zit ik dus alleen elke avond 😑 maarja snap hem ook wel. Laatste 10 dagen is hij wel vrij maar gaat dan meestal in de moskee slapen meerdere nachten. Fijne ramadan allemaal!!!
Salaam aleikoem Hier gaat wel goed heb wel ochtend geslapen toen de kids naar school gingen die zijn 4,6,8 jaar Heb met de sahur liter siroop met water gedronken en ook die avond had ik al zo liter op in sha allah zal dit voldoende zijn om de bv op gang te houden Verder lekkere smoothie gemaakt van verse jus met,zomerfruit en banaan lekker vol met vitaminen Ben alleen beetje grieperig dus doe lekker rustig aan
ramadan Mubarak hier gaat het redelijk maak me toch wel wat zorgen ivm met bv begin me toch af te vragen of ze wel genoeg binnen krijg straks even dadels halen vind ik altijd zo lekker tijdens de ramadan vanavond eten we harira rijst en kip en een salade