Ramadan mubarak meiden..... Ik doe dit jaar niet mee helaas ivm kans op blaasontsteking waardoor ik mn tweeling ben verloren door vroegtijdige weeen ... Maar al zou ik geen problemen hebben zou ik niet vasten want Wat betreft een zwangere vrouw of een vrouw die borstvoeding geeft bestaat er een overlevering dat deze in beide gevallen mogen eten gedurende de ramadan en voor elke dag een vastende moeten voeden, deze mening wordt door vele grote geleerden aangenomen waaronder Shaikh al Albaanie.... het is niet verplicht dames en voel je niet schuldig als je niet mee doet dit jaar Allah wil alleen t beste voor ons....
Goedemorgen, Toen het gisteravond tijd was voor iftar had ik helemaal geen trek meer. Toch wel wat gegeten en vannacht nog een goedgevulde shake gehad. Vandaag een dag vrij genomen, was rustig en ik had een korte dienst. Morgen een lange dienst dus kan ik daar energie voor sparen en en even in alle rust koran lezen.
mijn dochtertje slaapt ook door misschien wel een idee om haar dan wakker te maken maar ik weet niet of ze daarna weer gelijk in slaap zal vallen ik probeer ook zo veel mogelijk te drinken eet eigenlijk alleen de avondmaaltijd en drink veel water maar zou eigenlijk later nog wat fruit ofzo moeten eten maar ik kan als ik wakker word niet gelijk eten in sha allah zal het ons lukken en houden we het vol.
Als de metgezellen er al niet over uit waren of het verplicht is of niet durf ik daar zelf niet zo stellig uitspraken over te doen... Kwestie van meningsverschil uiteindelijk. Rahimahumullah voor je tweeling.
Hier gisteren zat ik ook zo snel vol. Ik had mix van brokoli, wortels en bloemkool gekookt voor dochterlief maar ze had het niet gegeten dus heb voor mezelf groenteomelet gemaakt, was best veel dus ik ontplofte bijna haha. Daarna bij sahur was ik weer misselijk en hoofdpijn, weer geen trei maar toch wat gegeten
fijn om te horen dat het bij de meeste zo goed gaat! Hier gaat het ook prima, de dagen zijn goed gevuld, dus ik merk amper dat ik niet eet. hebben jullie nog tips voor eten wat makkelijk opgewarmd kan worden en ook lekker blijft? ik kook nu elke keer voor de kinderen en ons apart
Lastig dat apart koken! Ik kook gewoon wat ik anders ook zou koken en wat de ene dag van ons overblijft warm ik de volgende dag voor de kinderen op. Eigenlijk blijft alles hier wel lekker hoor. Maar ik heb ook nog een tip wat ik wel eens doe als ik bv. rijstgerechten kook, dan eten de kinderen er eerst van maar omdat we geen magnetron hebben en ik rijst lastig vind om in een pan warm te maken (zonder dat het papperig wordt) wikkel ik een laken en daarover een dekbed over de pan. Blijft nog uren warm! (Google maar eens op de 'hooikistmethode'). Bolkje (een lid hier) heeft er ook wel eens iets over geschreven op haar blog Positief Besparen.
Mijn jongste dochter is trouwens best een moeilijke eter en ik merk gewoon dat ze er niks van snapt dat wij niet mee-eten (en daardoor nog slechter eet)... Ze eet dan welliswaar met haar zus maar er gaat haast niks in. Vanochtend ook met ontbijt 3 hapjes ofzo. Ze heeft net wel een boterham gegeten en wat yoghurt gelukkig maar ze is een beetje uit haar doen. Herkenbaar?
Ooh dat lijkt me vervelend zeg. Dat is gelukkig niet herkenbaar hier, ik heb hier twee vreetzakjes machallah. lust ze echt niks of bepaalde dingen toch wel? Wel een leuke tip voor de rijst! Sommige dingen vind ik minder lekker om op te warmen, lasagne blijft bijvoorbeeld niet echt lekker vind ik. vanavond wordt het denk ik nasi
Miin kids eten mee met ons als ze vrij hebben dat vinden ze gezellig Ik heb besloten niet te vasten meer ben echt bang voor de bv Smoothies zijn ook heel gezond en makkelijk met suhor. Heb eentje met banaan 2 stuks 6 sinaasappels rn scheutje kokosmelk die ga ik vanavond proberen En ga tonijn hapjes maken met bladerdeeg em kip in oven Zijm er nog zusters die bekeerd zijn net als ik?
Over het algemeen lust ze wel alles maar ze eet gewoon heel weinig. Nou ja, alles klopt niet echt, vlees eet ze niet echt. Maar dat vind ik niet zo'n probleem omdat dat goed te vervangen is door peulvruchten of ei o.i.d. M'n oudste eet wel heel goed Allahumma baarik en die is ook nooit een slechte eter geweest dus dit is echt nieuw voor me, haha. Als ik lasagne maak dan maak ik het in 2 kleinere ovenschalen, 1 voor ons en 1 voor de kinderen.
Wordt zo'n smoothie met banaan niet zo bruinig? Althans ik neem aan dat je dat van te voren klaarmaakt?
Alhamdoulilah. Alweer 7 jaar geleden. Ben jij bekeerd voor je je,man,hebt ontmoet of erna, Wat betreftvde smoothie heb m nog,niet geprobeerd laat het vanavond weten haha Had gisteren sinaasappels met banaan en rode zomervruchten was heerlijk met ijsblokjes erdoor
Slim dat ik daar dan zelf weer niet op kom... haha en je moet kinderen natuurlijk wel stimuleren om te eten, maar uiteindelijk geven ze zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben denk ik. ik at vroeger ook altijd heel weinig
Ik, maar dat wist je al nu ruim 2 jaar elhamdulillah Wat lastig Islah dat de jongste zo weinig eet nu! Hier merk ik niet echt verschil. De oudste begrijpt het al goed en de jongste eigenlijk niet maar vind het wel prima om alleen met haar zus te eten. Hier ben ik vandaag echt niets waard. Ik wil alleen maar slapen, wat natuurlijk niet gaat met de kleintjes hier thuis en wat trouwens ook de bedoeling niet is. Maar er komt niets uit mijn handen. Ben al de hele dag aan het bedenken wat we vanavond moeten eten (en kom er niet uit ). Voor de kinderen is er nog rijst over van gisteren, daar maak ik een eenpansgerecht van met doperwtjes en mais en kip erdoor. Maar voor onszelf, geen idee.