Ramadan 2015

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lovely83, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Ervoor. Was ook nog maar 16 hihi.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Dankjewel, heel lief!
    Hopelijk breken er voor jou ook fijnere tijden aan. <3

3. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik ben ook bekeerd alweer 8 jaar alhamdullilah

ik heb mijn vasten verbroken werd vanmiddag voor de eerste keer weer ongesteld na de bevalling
    weet niet of ik daarna weer verder ga vasten misschien af en toe een dag hangt van de melkproductie af

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Stomme vraag maar ben jij soms een vriendin van Teddy? (Uit hillegom)

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, ben jij dan diegene waarmee ze omging vlak na haar bekering (wel eens iets gehoord nl over een eveneens bekeerde zuster waar ze destijds mee omging en veel problemen had met haar ouders en die later met een Somalische broeder was getrouwd ofzo?). Overigens zijn er ontzettend veel zusters die haar kennen dus kan er ook naast zitten natuurlijk.

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Ja klopt! Dat ben ik.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Grappig zeg, was jij trouwens ook lid van het OntdekIslam vrouwenhoekje? Staat me iets van bij dat ik je daar ook van 'ken', je nickname begon met een J?

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Dat klopt ook. Was niet zo actief daar.

Doe teddy maar salaam van mij en ramadan mubarak :)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Zal ik zeker doen insha Allah!

10. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik ben ook bekeerd, nu alweer 12 jaar Alhamdoelilah!

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    MashAllah veel zusters die bekeerd zijn. Echt heel knap van jullie. Ik ben zelf Turks. Ik heb/had altijd interesse, vind het leuk om te lezen hoe zusters bekeerd zijn. Hoe het is gegaan? Waarom? Etc.

Als jullie het niet privacy vinden wil ik wel kort lezen hoe en wat? Of vraag ik nu te veel?

12. Islah

Islah Niet meer actief

Straks als ik de laptop ter beschikking heb vertel ik wel wat meer. Op telefoon is het zo lastig om een lang verhaal neer te zetten.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Salaam dames,
    Ik ben ook bekeerd, ivm met herkenbaarheid vertel ik er liever niet teveel over.
    Hebben jullie het ook zo koud?
    Ik ben trouwens al 3kilo afgevallen, moet niet te snel gaan ook ivm zwangerschap.

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Bedankt alvast Islah.. Dat je wat erover wilt vertellen.

Lovely, jaa ik heb het idd ook koud.. Afvallen, wow haha kon ik maar afvallen tijdens ramadan. Ik kom meestal aan.. Ik probeer nu wel op te letten. Ga af en toe een maaltijdshake nemen.
    Jij moet idd mu extra opletten en niet teveel afvallen

15. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ja ik vast dus ook niet van wanneer is jouwe kleintje dan? Mijne 8 april maar nog geen menstruatie te zien ben dan ook week geleden met de mini pil begonnen

Wat leuk zoveek bekeerde zusters masha allah

16. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Bem benieuwd hoe jullie Eid gaan vieren,voor de bekeerlingen. Betrekken jullie je ouders(familie) die geen moslim zijn er ook bij?

Of doen jullie het zonder hun maar wel met hun feestem zoaks kerst etc
    etc

17. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home

ik dacht ongesteld te worden had licht bloedverlies maar nu is het weer helemaal weg :(
    nou ja maar weer afwachten
    ja ik vind het toch te eng om te vasten en word er ook erg duizelig van in mijn hoofd zodra ik bv geef daarom gestopt maar denk er over om gewoon om de dag te gaan vasten
    mijn dochter is van 9 april :)1 dagje verschil

18. Islah

Islah Niet meer actief

Nee doe ik niet want dan vinden ze weer dat het van 2 kanten moet komen. En wij vieren alleen de islamitisch voorgeschreven feesten omdat feesten van andere geloven vieren en innovaties als verjaardagen vieren niet toegestaan zijn. Als ik dat al zou doen kon het alleen met eid ul fitr omdat m'n moeder vegetariër is (m'n vader hebben we wel eens vlees gegeven maar die doet verder niet zo moeilijk).

19. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    ik nodig mijn familie wel altijd uit op onze feestdagen. ik vier zelf geen kerst en verjaardagen meer en mijn zusje komt ook niet altijd bij ons, omdat ze het dan niet "eerlijk" vindt. wat ik ergens ook wel begrijp.. Gelukkig komen mijn moeder en opa en oma en oudere zus wel bijna altijd, dat is wel erg gezellig!
    Dat afvallen gaat wel heel snel dan zeg!
    ik val vaak ook wel wat af, maar niet 3 kilo in 3 dagen tijd, zou het wel in de gaten houden.

20. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Oke ja wij vieren ook geen kerst en alles etc. Vorige jaar mog een boze moeder gehad ze had ons uitgenodigd om te wokken 2e kerstdag maar ik zei ik doe er niet aam dat kunnen we dat ook een dagje later doen maar dat wou ze niet

Ik probeer wel bij de Islamitische feestdag te betrekken zoals sint wil ik niet sat ze cadeaus krijgen als ze ze persee wil geven mag dat met Onze feestdagen

Is soms best moeilijk

En zo zijn er wel meer dingen ook dat mijn dochter alhamdoulilah de hidjaab draagt iig wanneer zei wilt dat is dus naar school en nr les ook vaak als we weg gaan ik laat haar daae vrij in maar stimuleer der wel.

En ook omdat ze arabische lessen en quran lessen volgen
    volgen

Zo,kan ik nog wel even doorgaan helaas

Maar alhamdoulilah

Heb linzen soep gemaakt voor eerst ben benieuwd of me man het lekker gaar vinden hahahaha

De kleine was een bee tj e hangerig vandaag hij heeft griep veel slijm dus beetje chaotisch met koken huishouden etc

Deel Deze Pagina