ik ben ook bekeerd alweer 8 jaar alhamdullilah ik heb mijn vasten verbroken werd vanmiddag voor de eerste keer weer ongesteld na de bevalling weet niet of ik daarna weer verder ga vasten misschien af en toe een dag hangt van de melkproductie af
Ja, ben jij dan diegene waarmee ze omging vlak na haar bekering (wel eens iets gehoord nl over een eveneens bekeerde zuster waar ze destijds mee omging en veel problemen had met haar ouders en die later met een Somalische broeder was getrouwd ofzo?). Overigens zijn er ontzettend veel zusters die haar kennen dus kan er ook naast zitten natuurlijk.
Grappig zeg, was jij trouwens ook lid van het OntdekIslam vrouwenhoekje? Staat me iets van bij dat ik je daar ook van 'ken', je nickname begon met een J?
MashAllah veel zusters die bekeerd zijn. Echt heel knap van jullie. Ik ben zelf Turks. Ik heb/had altijd interesse, vind het leuk om te lezen hoe zusters bekeerd zijn. Hoe het is gegaan? Waarom? Etc. Als jullie het niet privacy vinden wil ik wel kort lezen hoe en wat? Of vraag ik nu te veel?
Straks als ik de laptop ter beschikking heb vertel ik wel wat meer. Op telefoon is het zo lastig om een lang verhaal neer te zetten.
Salaam dames, Ik ben ook bekeerd, ivm met herkenbaarheid vertel ik er liever niet teveel over. Hebben jullie het ook zo koud? Ik ben trouwens al 3kilo afgevallen, moet niet te snel gaan ook ivm zwangerschap.
Bedankt alvast Islah.. Dat je wat erover wilt vertellen. Lovely, jaa ik heb het idd ook koud.. Afvallen, wow haha kon ik maar afvallen tijdens ramadan. Ik kom meestal aan.. Ik probeer nu wel op te letten. Ga af en toe een maaltijdshake nemen. Jij moet idd mu extra opletten en niet teveel afvallen
Ja ik vast dus ook niet van wanneer is jouwe kleintje dan? Mijne 8 april maar nog geen menstruatie te zien ben dan ook week geleden met de mini pil begonnen Wat leuk zoveek bekeerde zusters masha allah
Bem benieuwd hoe jullie Eid gaan vieren,voor de bekeerlingen. Betrekken jullie je ouders(familie) die geen moslim zijn er ook bij? Of doen jullie het zonder hun maar wel met hun feestem zoaks kerst etc etc
ik dacht ongesteld te worden had licht bloedverlies maar nu is het weer helemaal weg nou ja maar weer afwachten ja ik vind het toch te eng om te vasten en word er ook erg duizelig van in mijn hoofd zodra ik bv geef daarom gestopt maar denk er over om gewoon om de dag te gaan vasten mijn dochter is van 9 april 1 dagje verschil
Nee doe ik niet want dan vinden ze weer dat het van 2 kanten moet komen. En wij vieren alleen de islamitisch voorgeschreven feesten omdat feesten van andere geloven vieren en innovaties als verjaardagen vieren niet toegestaan zijn. Als ik dat al zou doen kon het alleen met eid ul fitr omdat m'n moeder vegetariër is (m'n vader hebben we wel eens vlees gegeven maar die doet verder niet zo moeilijk).
ik nodig mijn familie wel altijd uit op onze feestdagen. ik vier zelf geen kerst en verjaardagen meer en mijn zusje komt ook niet altijd bij ons, omdat ze het dan niet "eerlijk" vindt. wat ik ergens ook wel begrijp.. Gelukkig komen mijn moeder en opa en oma en oudere zus wel bijna altijd, dat is wel erg gezellig! Dat afvallen gaat wel heel snel dan zeg! ik val vaak ook wel wat af, maar niet 3 kilo in 3 dagen tijd, zou het wel in de gaten houden.
Oke ja wij vieren ook geen kerst en alles etc. Vorige jaar mog een boze moeder gehad ze had ons uitgenodigd om te wokken 2e kerstdag maar ik zei ik doe er niet aam dat kunnen we dat ook een dagje later doen maar dat wou ze niet Ik probeer wel bij de Islamitische feestdag te betrekken zoals sint wil ik niet sat ze cadeaus krijgen als ze ze persee wil geven mag dat met Onze feestdagen Is soms best moeilijk En zo zijn er wel meer dingen ook dat mijn dochter alhamdoulilah de hidjaab draagt iig wanneer zei wilt dat is dus naar school en nr les ook vaak als we weg gaan ik laat haar daae vrij in maar stimuleer der wel. En ook omdat ze arabische lessen en quran lessen volgen volgen Zo,kan ik nog wel even doorgaan helaas Maar alhamdoulilah Heb linzen soep gemaakt voor eerst ben benieuwd of me man het lekker gaar vinden hahahaha De kleine was een bee tj e hangerig vandaag hij heeft griep veel slijm dus beetje chaotisch met koken huishouden etc