Ramadan 2016

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roosje24, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik ben thuis :p

Gisteren zalm, krieltjes en sla. Vandaag denk ik krieltjes, sla en een vegetarische burger.

Heb eigenlijk zin in gerookte makreel, maar ben bang dat ik de volgende dag nog steeds die smaak in mn mond heb.

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Vandaag soepje en wrap met kipfilet stukjes sushi wat baklava

3. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

💖💖💖

4. Islah

Islah Niet meer actief

Haha ik heb echt geen idee hoe ik die 'plaatjes' hier plaats. Meeste krijg ik nl. via WhatsApp.

Het was een beetje stil van mijn kant, liep zooo ver achter in het huishouden. Sinds het ramadan is is mijn energielevel nogal gedaald, niet dat die zo hoog was hoor haha.

Voor vanavond maak ik gevulde msemen (met kip/groenten), soep hadden we nog van gisteren. Best bewerkelijk en ook niet zo gezond maar zó lekker op z'n tijd! Mjam. Misschien maak ik er nog wat kleins bij. Wat schaft de pot bij jullie straks?

5. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Je gaat gewoon naar meer opties en dan bijlagen beheren ofsoiets
    bestand kiezen
    dan krijg je optie om in jouw apparaat te zoeken of geheugenkaart..
    dan klik je apparaat en krijg je verschillende mappen daar staat een map tussen van whatsapp en klik je daarop.. krijg je weer mapjes dan kies je media.. daarna vind je het wel haha

Nadien als je uw foto gekozen hebt moet je die uploaden
    venster sluiten en verzenden

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Vandaag weet ik het niet. Ben nu de kids halen

En ik wou boodschapjes doen maar dat gaat lastig als je geld vergeten bent he

En moet direct door naar zwemles

Dus ga kijken wat ik thuis nog heb of me man moet zinnen hebben straks nog te gaan

Ik loop ook achter met huishouden heb net snel wat dkngen gedaan wou eigenlijk gaan slapen maar dan komt nergens wat van en om nou straks thuis te komen en dan nog moeten gaan opruimen geen zin in

Alles is netjes kan zo beginnen met koken

Hoop dat in sha Allah snel ze zwemdiploma gaat halen dan zijn we er vanaf hahah

7. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    image.jpg

8. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Hier nog geen idee wat ik ga maken. Hij heeft vrij vannacht Alhamdulillah kunnen we iig fatsoenlijk samen aan tafel zitten.

Weten jullie leuke restaurantjes, het liefst omg Utrecht of Amsterdam, waar je als gezinnetje lekker kunt eten?

9. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
  10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Onder de nieuwe Ulu moskee in de Kanaalstraat in Utrecht kun je lekker (Turks) eten.

Wij aten gisteren ovenfrietjes met döner en sla. Voortoe kunefe en fruit. Voor vanavond heb ik drumsticks in de marinade staan, maar misschien eet mijn man niet thuis, dan bewaar ik ze voor morgen. Ga ik iets anders maken voor mezelf wat hij niet lekker of iftarwaardig vind :p

11. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Zat daar idd laatst al even naar binnen te gluren, dankjewel ben benieuwd

12. Islah

Islah Niet meer actief

Was even vergeten dat mijn man een broederiftar in de moskee heeft. Deeg is al gemaakt en ik begin zo aan de vulling maar die bewaar ik dan gewoon beide voor morgen in de koelkast.

Geen idee waar je halal kan eten in Amsterdam/Utrecht. Ik heb een tijdje in Bos en Lommer gewoond en op de hoek van onze flat zat wel een halalsnackbar (hier waar ik woon nu in Zeeland trouwens ook haha) maar dat is vast niet wat je zoekt.
    Voor echt lekker eten moet je eerder in Antwerpen zijn.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vrede zij met jullie dames, ik blijf dit hoekje vergeten, irritant.

Islah, hoop dat je snel wat meer energie hebt.
    Ik ben een paar dagen vrij vanwege mn maandelijkse periode. Mijn man is een paar dagen niet thuis vanwege werk dus scheelt met koken ed.
    Volgende week willen we ook ergens uit eten gaan voor iftar met de hele familie, even kijken hoe we dat gaab regelen.

Ik mis hier trouwens wel enorm om even gewoon te eten. Heb liever wat meer keuze qua groenten ipv 15 verschillende geuren vuilniszak en 30 verschillende soorten wasverzachter haha. Al het eten is gewoon een beetje eenzijdig vind ik, maar goed. We hebben eten Alhamdulillah.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Hahaha, wel herkenbaar, in Tunesië zie ik dan ook 10 merken vijgenjam en 15 merken harissa, maar een simpel pakje havermout nergens te bekennen. Wat voor eten hebben ze dan bv niet wat je graag zou willen?
    En ik denk dat je gewoon moet wennen aan alleen seizoensgroenten eten (neem aan dat je dat bedoelt?). In Tunesië hebben ze bijna ook alleen seizoensgroenten. Ik vind dat juist wel goed, hier proberen wij ook vooral seizoensgebonden te eten (qua fruit gaat dat wat lastig in de winter met alleen maar sinaasappels en mandarijnen natuurlijk). Veel mensen daar vriezen bepaalde groenten in, zoals doperwten die je alleen in de lente kan kopen. Ik denk dat ik maar een weckketel mee ga nemen :D (denk daar serieus aan hoor!).

15. Islah

Islah Niet meer actief

En ik vast dus nu ook even niet mee en ja meer energie haha. Maar dat heb ik altijd die tijd van de maand omdat ik dan zo'n opruim-en- schoonmaakkick krijg. Soort van maandelijkse nesteldrang ofzo.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Bijna alle turkse gerechten bevatten gewoon ui, aardappel groene peper, aubergine, knoflook en tomaat. Vlees en tomatenpuree. Dat is ook zo'n beetje wat er is. Hier en daar een verlepte sla en wat komkommertjes.

Goede bananen is zoeken, appels zijn melig, laatst had je veel aardbeien maar zijn al verrot als je thuis komt. Nu zijn er druiven maar vallen ook allemaal van het trosje af uit armoede haha.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En kruiden mis ik, gelukkig na lang zoeken kerrie gevonden.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Haha heel herkenbaar. In Tunesië is ook alles met toma(a)t(enpuree), aardappel, ui. Kruiden kan ik wel weer goed vinden op de markt, niet in de supermarkt... Maar dan moet je ze wel weer zelf samenstellen, mijn schoonmoeder bv maakt haar ras el hanout zelf.
    Groenten is ook niet denderend qua kwaliteit inderdaad (de goede worden geëxporteerd naar Europa) of je betaalt driedubbel wat de meeste mensen niet kunnen. Gelukkig hebben ze regelmatig wel goede dadels. Slecht fruit ken ik eigenlijk niet. Is juist erg lekker in de zomer, winter heb je alleen sinaasappels en voor degenen die het kunnen betalen (want erg duur) bananen.

Wat ik ook gek vind is dat ze zo weinig groenten eten... Groot bord couscous en dan zitten 3 mensen bij wijze van spreken te vechten om 1 stukje pompoen haha. Vlees vinden ze wel weer ontzettend belangrijk. Ze snappen nooit dat ik daar extra groenten voor mezelf kook.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

In de supermarkten is het aanbod groenten en fruit inderdaad hopeloos (slechte kwaliteit ook) in Turkije. Op de markt is er wel veel en heel vers, maar het hangt er ook een beetje vanaf waar je zit. In Alanya kun je bijna alles krijgen, maar bij mijn schoonmoeder in het dorp is het aanbod ook beperkter. Maar ook daar kon ik gewoon kerriepoeder vinden de laatste keer dus het wordt wel beter ;). In de diepvries heb je trouwens wel meer keuze aan groenten (doperwtjes bv), misschien is dat nog een ideetje. Oh en verse mais vind ik altijd heerlijk in Turkije :)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben echt bij allerlei supermarkten geweest maar zag alleen erwten en mais in de diepvries. Markt wel geweest en idd betere groenten maar nog beperkt. Zit nu trouwens in midden Turkije wat vast ook niet meewerkt :)

Deel Deze Pagina