Overigens is vlees ook schreeuwend duur (duurder als in nl). En mis inderdaad gewoon lekkere verse groenten en fruit.
In amsterdam heleboel. Meram restaurant Mesken restaurant Merza restaurant HFC (halal fried chicken) Beymen restaurant Leziz restaurant.
Ik zie deze topic net pas 😳 Leuk! Ik doe dit jaar weer voor het eerst mee. Vorige jaren was 2x zwanger en 1x borstvoeding waardoor ik niet mee deed. Tot nu toe gaat het goed met vasten. Ik vind het alleen jammer dat ik laat mijn bed in ga en er tussendoor uit ga voor sahur. We doen het voor een goed doel )) Wat doen jullie voor leuke dingen met kinderen? We hebben een ramadan-kalander gemaakt. Maar nu ben ik een beetje inspiratieloos. Ik wil heel graag dat dochter (3jaar) iets mee krijgt van Ramadan. Hebben jullie leuke ideeën?
Je kunt haar elke dag een dag op de kalender laten afstrepen en dan 'iets' laten doen wat met Ramadan/geloof te maken heeft. Een vriendin van mij doet dat met haar kinderen, echt heel leuk. Dus een keertje oefenen met bidden of Al Fatiha opzeggen, maar ook mama helpen met opruimen of de vogeltjes brood geven. Zelf hebben we in huis wel een aftelkalender, maar ik doe verder geen opdrachtjes ofzo. Mijn meiden zitten op een islamitische basisschool en krijgen daar nu met de Ramadan dagelijks extra dingetjes, knutselwerkjes, verhalen etc en persoonlijk vind ik dat voor nu wel voldoende.
Vlees is idd heel erg duur in Turkije. In een supermarkt zal je niet echt verse groente en fruit vinden. Beter kan je naar de markt gaan. En hoe bevalt het je daar? Kan je goed opschieten met de mensen in Turkije?
(sorry breek in) Lees wel mee met jullie... Nou idd we gingen vorige week bbqen dan ben je voor gehakt en rundvlees al goed 80 lira kwijt echt absurd.
Meestal komen de verkopers uit de dorpjes om de groente en de fruit te verkopen. Ik vind ze iig verser dan de supermarkt.
Ja klopt zo bedoelde ik het niet.. Fruit is heerlijk! Ik bedoelde meer qua groente zo weinig variatie.. Altijd pepers,paprika,tomaten,aubergine,dolma en dat is het wel een beetje
Vandaag ga ik gegrilde groentes maken Paprika aubergine courgette heb ik zo zin in Gegrilde kip en frietjes Hebben jullie ook dat je met iftar eet en erna haast niks meer zit dan vol wel drinken Hier is best appart overal is fajr zo rond 03:48 en bij ons om 03:04 Elke moskee is dus anders weer want gaat echt om afstand van minder als 10 km kan nooit zoveel schelen Ik zie om dat tijdstip ook echt niks nog heel donker
Hier is fajr vandaag om 3.50 uur geloof ik. Inderdaad gek dat er zo'n verschil tussenzit. Zowel de lijst van de moskee als mijn gebedstijden app geeft deze tijd aan. Allahu alem.
Bij ons is het ook om 3:08 maar in moskee bidden ze om 4 u pas fajr.. Probleem is diegene die de kalender maakt, wss niet eens moslims Allahu a3lam. Maar fajr is duidelijk nog niet om 3:08 hoor. Dan is het inderdaad nog te donker