Ramadan 2016

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roosje24, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.874
    5.111
    113
    Meen je niet. Wat lijkt me dat rot zeg. Ik heb juist een goed beeld van mensen uit Turkije, helaas ervaar jij dat niet zo.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Belachelijk zeg umm... subhanAllah. Wat een haat jegens medemoslims. Zoals je weet had mijn man ook heel vervelende ervaringen in dat land.
    En ik maar denken dat Tunesië erg was.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat jammer dat het zo gaat Umm. Ik herken het zelf niet zo erg maar veel Turken zijn helaas wel kortzichtig en denken heel rechttoe rechtaan. Maar gelukkig zitten er ook hele leuke mensen tussen ;) die leer je vast nog wel kennen de komende tijd insa'Allah.

4. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    He bah Umm, jammer dat je het zo moet ervaren. Veel mensen zijn echt kortzichtig. Waar in Turkije ben je nu? Ik weet nog dat je midden-Turkije zei, maar welk richting/stad moet ik dan aan denken? Kayseri?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja precies. Het is gewoon erg vervelend om weggekeken te worden met je kinderen als je ergens bent, ze gaan echt in mn nek staan hijgen en rare bewegingen maken.
    Ook gewoon domme acties van mensen, terwijl ik met vier kinderen en een hoop boodschappen sta gewoon voordringen, iedereen smijt alles op straat, kinderen plassen her en der, een deur open houden voor iemand met zn handen vol is iedereen hier onbekend. Terwijl je in gesprek bent met met een dokter komt iemand gewoon er tussen staan en zn verhaal doen. Dan vind ik het niet zo vreemd dat het in veel Islamitische landen een zooitje is, mensen hebben geen manieren.

Ik ben wel meerdere keren voor vakantie hier geweest, maar als je echt officieel dingen moet gaan regelen is het anders. Weet ook niet of ik hier aan kan wennen. Ik zit idd in Kayseri.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dat is wel jammer Umm. Normaal gezien zijn de Turken niet zo. Maar ik ben ook al 3 jaar niet geweest. Ik merk ook dat Turkije veranderd is. Ik hoor ook van mensen die op vakantie is geweest dat er veel syrische zijn en dan praten ze negatief over hun.

Wel spijtig hoe ze zich gedragen.

INshaAllah komt het goed.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hoe kleedt je je aan? Gewoon als turken? Of soort van abaya, jilbab etc.. want daar zie je nket veel mensen in jilbab.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zie juist amper turken nog met turkse jassen ed, ze dragen juist allemaal jilbab. Ik draag enkel geen turkse hoofddoek, verder idd gewoon jurken met sjaal. Enige gedachte bij hun dat ik syrisch zou kunnen zijn is omdat ik weinig turks spreek en nls met de kinderen. Ook mijn Turkse schoonzus die dus wel zo nu en dan nls spreekt met haar kinderen zien ze aan als Syrische.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Het kan ook je uiterlijk zijn he. Mijn man is blond/blauwe ogen/lichte huidskleur en omdat hij wel gewoon Arabisch praat denken veel mensen automatisch dat hij Syrier/Libanees is (zowel hier onder moslims als in Tunesië waar ook best veel Syrische vluchtelingen wonen). In die landen zijnbmensen vaak licht.

10. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik moest ook aan uiterlijk denken, Syriërs zijn vaak een stuk lichter

11. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Daar heb je helaas helemaal gelijk in. Niet alleen in Islamitische landen, maar ook in buurten bv hier in België waar veel Moslims wonen, helemaal geen respect voor elkaar, voordringen, schelden en zich gedragen als imbecielen. En als je er iets van zegt word he uitgemaakt voor munafiek en beginnen ze als scheldend te bewijzen dat juist jij de slechte moslim bent. Kan er echt verdrietig om worden, vooral om hoe er met elkaar wordt omgegaan.

12. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Subhaan Allah 💖💖💖

13. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    💛💛💛💛

14. oumYahya

Hoe gaat het met je zwangerschap ummK
    Heb je al een buikje? Haha

15. oumYahya

Dat zijn vooral diegene die cultuur boven geloof zetten die zich zo gedragen
    Spijtig dat ze dan moslims in het algemeen een slechte naam geven

16. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik kan echt verdrietig worden om de manier waarop sommige moslims zich gedragen. Zouden zich wat meer moeten gaan verdiepen in hoe het wel moet.

Hoe gaat het vasten bij iedereen? Hier Alhamdulilah. Gisteren heb ik om 19u helaas het vasten moeten verbreken. De hele dag zware migraine. heb geprobeerd het vol te houden, maar ik trok het echt niet meer. Vandaag nog de nasleep, maar Alhamdulilah niet zo erg als gisteren.

Zo maar eens gaan bedenken wat te eten. Jullie al iets bedacht?

17. oumYahya

Allahi chafiek sassie hopelijk word je snel beter

Vandaag eet ik bij schoonmoeder hahah dus weet niet wat

18. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ameen!
    Lekker makkelijk bij je schoonmoeder :)

19. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Al redelijk een buikje haha, maar voelt nog als een vetbuikje. Voelt pas als een baby buik als ik haar ga voelen :p

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    hoi meiden hoe gaat het ?
    vinden jullie ook dat het zo snel gaat ?

hier gaat het prima
    vandaag zelf baklava gemaakt was de eerste keer dus ben benieuwd :)
    vanavond maak ik pasta en een salade

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina