Ramadan 2016

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roosje24, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    De box wilt hij liever niet in. Maar als ik moet stofzuigen of iets anders te doen heb, moet hij van mij wel in. Hij begint dan wel te jammeren, maar later blijft hij erin. En de tv zet ik dan aan met een tekenfilm. Hij speelt dan niet, maar blijft staan totdat ik hem oppak.

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Kinderen kunnen best vermoeiend zijn. Mijn jongste is nu bijna 2 en hoewel het een heerlijk kind is, moet ik zeggen dat ik toch al uitkijk naar het moment dat ze 4 is en naar school gaat.
    Is voor haar ook goed, lekker met andere kinderen ipv de hele dag met mij;)
    Maar goed, hoop In Sha Allah in september met een korte opleiding te beginnen. En hopelijk vind ik ook een baan voor 2 dagen per week. Dan gaat ze naar de kinderopvang.

Werken jullie? Kinderen naar de opvang of oppas?

Vandaag op het menu: drumsticks en aardappeltjes uit de oven.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Normaal werkte ik in de schoonmaak bij mensen thuus Tijdens mijn 3e zwangerschap ziek gemeld en nu ook. Ik zou terug beginnen met werken na de 3e kind en hij zou naar de oppas gaan, maar hij is bij mij thuis.

Andere kindjes gaan naar de bassisschool en daar mogen ze tot 17.30 uur blijven. Het maakt niet uit als je werkt of niet, kost wel 0.75 cent per half uur.

Na de 4e kind ga ik niet meer werken. Ik word een thuisblijfmoeder😀

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.152
    113
    Home
    gaat je kindje straks niet naar de psz ?
    heb jij ook even je handen vrij

mijn zoontje gaat 2x een ochtend en hij vind het geweldig
    ik werk als verpleegkundige op de ic maar werk nog maar parttime en ben nog minder gezakt met mijn uren
    wel wisselende diensten dus goed te combineren met mijn man zijn werk
    en opa's en oma's passen op :)

5. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Nazli, Is toch prima als dat is wat jij wil en het voor jou en jouw gezin goed werkt.
    Ik wil wel weer graag werken, maar niet meer dan 24 uur per week. Het liefst zelfs 16 uur. Maar parttime banen zijn best lastig te vinden.

6. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Goed geregeld dus!

7. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Vandaag eet ik bij mijn moeder (haha is niets nieuws meer, dat weten jullie ondertussen al)
    En we eten gehaktballetjes gekookt met groentjes in een tomatensausje
    En ik hb er gekookte aardappeltjes bij gedaan (gekookt met en schil, vind het dan extra lekker)
    En uiteraard eerst een soepje, dat is standaard

Sassie hmm drumsticks super lekker.. Ik ze elke dag eten haha

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.876
    5.115
    113
    Wij zijn inmiddels bij schoonfamilie. Wil niet meer weg haha. Met familie vasten verbreken is heel fijn. Fijne sfeer, goede gesprekken en lekker eten :D

Sassie1981: Aan welke opleiding zit je te denken?

Ik werk drie dagen. Kinderen gaan 1 dag naar mijn ouders, 1 dag naar mijn man zijn ouders en 1 dag naar de gastouder (ook als onze ouders niet kunnen wat af en toe voorkomt). Vind het prima geregeld zo.

Oumyayha: Welke soep eet je vooraf? Wil binnenkort wat nieuwe recepten uitproberen dus wil wat ideeën opdoen.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk gewoon harira madeliefje.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.876
    5.115
    113
    Dat denk ik ook haha. Maar valt te proberen ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ben ik thuis met de kinderen. In de toekomst wil ik wel wat gaan doen inshaAllah.

Verder niet zoveel huishouden. Voor onze emigratie echt praktisch alles weggegeven dus een vrij basic huis nu zonder veel spullen.

12. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Ik heb vandaag broodjes gevuld met zelfgemaakte tonijnsalade
    En stukjes stokbrood gevuld met shoarma.
    En kaasstengels gemaakt en soort van chocolade broodjes.
    En allerlei soorten fruit en natuurlijk mag de verse muntthee niet missen .
    Oja en verse sinaasappelsap geperst en voor mijn man een smoothie van advocado gemaakt.
    Ben echt brak nu.
    Alhamdolillah helpt de oudste mee en wast vaak af en de kids ruimen de tafel mee af.
    Liefs🌷

13. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

Hier was het hysterisch huilen heb de box weg gedaan als ik moet stofzuigen dweilen doe ik hem in de stoel even voor de tv en geef ik hem wat lekkers voor de rest loopt die heel dag rond van ah stiekem dingen doen

14. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik heb altijd gewerkt 2 dagen a 3 per week na de geboorte van de jongste ben ik tijdelijk gestopt hij was heel vaak ziek en had koemelk allergie en ik gaf borstvoeding en hij pakte geen fles

In sja Allah naar de ramsdan begin ik weer heb er zin in Even tussen uit

De kleine blijft dan bij mijn man en de rest zitten op school dus is niet heel druk voor hem dan

Vandaag een pasta gemaakt met garnalen
    En een pizza uit de oven

Geen soep en hapjes een keer. Was gaan slapen had hoofdpijn

Kids hebben hun raporten en wat ben ik mashallah trots gaan allemaal over en hebben ook voor godsdienst echt een mashallah goed cijfer

Nog volgende week school en dan de maandag nog en dan lekker vakantie heerlijk

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee, ik ken het gebed niet dus mijn vasten zal niet geaccepteerd worden. Ik moet echt aan mijn imaan gaan werken en het gebed gaan leren. Ik vind het alleen zo lastig om die arabische woorden in mijn hoofd te krijgen en de betekenis te onthouden dat ik daardoor erg laks ben... Zoals ik eigenlijk altijd ben geweest.. Mijn vader heeft mij vroeger vanaf mijn 7e jaar zo vaak naar de lessen in de moskee geprobeerd te sturen maar ik was echt te eigenwijs.. Nu heb ik daar ontzettende spijt van.

Jullie een fijne ramadan gewenst dames!

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is dat zo dan? Dat je vasten niet geaccepteerd zal worden?

17. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Jammer dat je zo denkt dat is aan Allah om te bepalen of jou vasten geaccepteerd word. Het willen is al een eerste stap ik zou toch echt mijn vaste oppakken en hulp vragen aan iemand of desnoods met een boekje bidden

Ik ben zelf nl en heb het ook zelf geleerd door middel van een kinderboekje en YouTube kijken sourat al fatiha regel voor regel leren

In sha Allah kom je er wel

Woon je in omgeving Utrecht ?

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb geen betrouwbare bron bij de hand maar op google, facebookpagina's en van mensen hoor ik niks anders Umm85

19. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Intentie is belangrijk

Als jij vast

En je bent op weg het gebed te leren

Waarom niet

Juist nu niet vasten is zo zonde

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Lieve woorden van je! Ik heb volgens mij nog boekjes liggen, ik zal morgen zoeken. Super knap van je dat je het geleerd heb! Ik heb echt ontzettend veel respect voor bekeerlingen die dat allemaal kunnen met zoveel overtuiging! Nee ik woon niet in omgeving Utrecht.

Deel Deze Pagina