Ramadan 2016

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roosje24, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Sassie, de trampoline was dus gewoon tweedehands maar alles zit wel gewoon "nieuw" in de doos zeg maar. Dus wel tweedehands, niet gebruikt.
    Dank jullie wel zusters... Het gaat wel wat beter alleen heel erge keelpijn. Van niet drinken wordt het erger dus ik kijk wel even aan of ik door blijf vasten of niet, vind het de (misschien) laatste dag altijd zo jammer als ik niet zou kunnen vasten! Voelt voor mij een beetje als valsspelen haha, zo een dag voor 'eid. Ook al is het natuurlijk een geldige reden.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.155
    113
    Home
    dames, is het al zeker dat het de laatste dag is ?

even een vraagje vanaf welke leeftijd gingen jullie kinderen mee naar de moskee?

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nee dat weten we vanavond na maghrib in saudi pas zeker.

Hier gaat de oudste (7) nog niet mee omdat het nu veel te laat is. Als ishaa rond 20.00 was geweest zou ze wel mee zijn gegaan naar taraweeh gebeden.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Beterschap islah! Insa'Allah kun je toch de laatste dag(en) meevasten.

Anna, mijn meiden gaan nu al elke zondag een keertje mee naar de moskee met hun vader, gewoon om er vertrouwd mee te raken. Als ze mee willen bidden doen ze dat en anders blijven ze gewoon rustig zitten tot het gebed is afgelopen en dan mogen ze spelen. Er zijn vaak ook andere kinderen en ze krijgen altijd wel iets lekkers dus ze vinden het er geweldig :) des te beter. De oudste gaat sindskort ook naar Koranles in het weekend in de moskee.

Hier sowieso vandaag de laatste dag vasten, voor ons staat het al vast dat het feest morgen is. Nog genoeg te doen hier :)

5. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Islah beterschap meid!

Ik heb er zin in! Moet nog zoveel gebeuren voor morgen; schoonmaken, cadeaus afmaken, strijken, nog een gebakje bakken, en tussendoor ook gewoon iftar. Ik ben nu op werk. Denk dat ik tegen 18.00 uur thuis kom..... Komt goed 💪💪 😁
    #nualeenbeetjestressen

6. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Ga zo de laatste koekjes bakken inchallah.
    Mijn man had gisteren gelezen dat eid al fitr dit jaar misschien op woensdag zou vallen omdat ze de maan dinsdag heel helder zouden kunnen zien.
    Als het goed is viert Marokko ook dit jaar met saudie Arabie als die ook woensdag eid vieren.
    Liefd

7. Islah

Islah Niet meer actief

Haha Motherprincess. Komt goed insha Allah.
    Wij blijven na fajr altijd wakker met 'eid. Dan kan je ook altijd nog de laatste puntjes op de i zetten.

Mijn kinderen gaan van jongs af aan naar de moskee, jongste (nog 2) is pas voor het eerst geweest. Maar voor lessen gaan ze niet, mijn man kan dat om eerlijk te zijn veel beter.
    Ik ken kinderen die naar die lessen in de moskee gaan al twee jaar lang en geen verschil maken tussen alif en baa. Daarbij is er maar één les heel de week en dan ook gelijk 5,5 uur lang... Op een gegeven moment zitten ze alleen maar te klieren van vermoeidheid. Nee dan gewoon liever thuis op een rustige manier terwijl wij de beloning er zelf voor krijgen insha Allah.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Meestal is Marokko later of eerder dan de andere landen merk ik... Vaak loopt het niet gelijk met Tunesië terwijl het in Tunesië vaak wel gelijk is aan KSA. Best apart he terwijl de landen nagenoeg naast elkaar liggen.
    Ik dacht trouwens dat het pas rond 'asr hier bekend was of ze in KSA de maan al dan niet hebben gezien?

9. Evelien80

Klopt ougti Islah normaal wel ja.
    Maar subhannallah had het zelf gelezen op marokko.nl of bladna.nl weet niet welke.
    Toen had ik het tegen mijn man verteld .
    En die zag het ook op arabische nieuwssite staan.
    Maar idd vandaag zullen we het zeker weten inchallah.
    Hoop toch wel woensdag want moet nog best veel doen haha.
    Liefs

10. Islah

Islah Niet meer actief

Op de site van fatwa-online staat dat ze later op de dag met een aankondiging komen.

11. Evelien80

Zo de ka3k is gemaakt.
    Vind het zooo lekker ruiken.
    Vanavond de welbekende cornflakeskoekjes maken.
    En als morgen eid is ook nog gauw basboussa.
    Als woensdag eid is misschien dat ik morgen nog 2 soorten ga maken haha ben helemaal in de baksfeer.
    Liefs

12. Evelien80

Het is officieel .
    Woensdag is het eid al fitr inchallah.
    Moge Allah onze vasten accepteren en onze zonden doen vergeven allahoma ameen.
    Liefs

13. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Ameen! En toch fijn dat we nog een dagje langer van de maand ramadan mogen genieten ❤️

14. MotherPrincess

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Zo.. Dames liggen in bed, was is gesorteerd en ga proberen alles weg te werken.

🎀💗🎉

15. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
  16. Evelien80

Mijn Allah.
    Wat is dit .....
    La hawla wa la qowata illa bi Allah.
    Mijn hart huilt ......

17. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd wat er aan de hand is. De een zegt aanslagen de ander zegt een gasexplosie wa Allahu Alem

18. MotherPrincess

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Ja.. Waarschijnlijk aanval. Zag het net op nu.nl

Verschrikkelijk!!!

19. Islah

Islah Niet meer actief

Het waren aanslagen, de khawaridj (is) zaten erachter.
    We weten alhamdulillah allemaal wat er in de Quran staat over het opzettelijk doden van een gelovige. Moge Allah hen datgene geven wat hen toekomt en de slachtoffers laten behoren tot de shuhada.
    Gelukkig is het nu wel 100% duidelijk dat KSA deze honden van de hel niet steunt (op welke manier dan ook) en dit ook nooit heeft gedaan.

20. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ameen!
    Het wordt steeds erger.

Deel Deze Pagina