Ramadan 2016

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roosje24, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Wel veel bekeerlingen maa shaa Allah..
    En islah vind het echt goed dat de papa hen lesjes geeft.. Lijkt mij moeilijk of niet? Want bij kinderen moet dat spelenderwijs om hun aandacht te kunnen behouden

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

Mashallah lekker kort op elkaar is echt super

Hier zit 1.5 jaar tussen me 1en2e kindje en tussen me 2e en 3e 2 jaar

Toen bewust wat langer gewacht

Ik heb altijd gevast tijdens de zwangerschap

Je moet doen waar je je goed bij voelt

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    In sha Allah lukt het dit jaar wel. Alleen wel de nl versie

Zijn er bekeerlingen die hem in het Arabisch kunnen lezen??

Verder ja extra gebeden

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Leuk om te lezen allemaal dames. Ik ben ook bekeerd sinds drie jaar nu. Heb dus nooit alleen gevast, ik vind het toch wel makkelijker hoor als je in een omgeving bent waar de meesten vasten. Geeft ook een gevoel van saamhorigheid net als bij het teravih-gebed enzo. Maar ik ben daar nogal gevoelig voor mss ligt het daaraan ;) .

Hoe gaat het bij jullie vandaag, hier prima, echt veel gedaan vandaag, ga nu net pas even rustig zitten. Het eten is voor het grootste gedeelte klaar, ideaal. We eten vanavond dolma (gevulde druivenbladeren, hele middag mee bezig geweest) met Turkse yoghurtsoep en salade. Mijn man neemt straks als hij uit het werk komt vers brood mee van de moskee en we hebben nog watermeloen aardbeien etc en ook baklava, dus elhamdulillah hebben we meer dan voldoende vandaag.

5. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ben met een Marokkaan getrouwd, maar ik houuuu van Turks eten haha. Heb nu gelijk zin in Dolma 😍

6. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Iedereen bezig met voorbereidingen?
    De eerste dag is mij alles meegevallen Alhamdulilah. Nog best veel gedaan en toch geen echte dorst of honger gehad.

Mn zoon van 9 heeft het volgehouden, ben zo trots op hem. Ik heb hem om half 9 wel naar bed gestuurd om even te slapen.

7. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    De intentie is er, maar of het er ook echt van komt..

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.149
    113
    Home
    ik doe ook weer mee

hoe ging jullie eerste dagje ?
    hier weer mega hoofdpijn op dag 1 maar alhamdullah zit er bijna op

we eten vanavond
    zelfgemaakte harira
    en dolma

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.149
    113
    Home
    wat ontzettend goed van je zoon !

10. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    :)

Hij is nu weer beneden en heeft toch wel een beetje trek.

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Fijne ramadan dames en eet smakelijk voor straks!

12. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mashallah echt goed mijne wilt morgen mee doen in sha Allah ga hem straks om half 3 wakker maken

13. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik had ook mega hoofdpijn vandaag en heel moe door slaapgebrek me zoontje slaapt normaal 2 a 2.5 uur middag ik dacht ik ga dan ook even word die nu naar een 1 uur
    Wakker ik sliep net dat was balen

Wie gaat er slapen tot net voor fajr en wie blijft wakker ???

Ik ga zo afruimen en beetje quran lezen

14. Islah

Islah Niet meer actief

Valt wel mee. Maar je groeit er ook wel in, is niet echt iets wat je zo van de één op de andere dag doet. Mijn jongste dochter bv. kijkt veel filmpjes m.b.t het Arabische alfabet en is nog niet echt met boeken e.d begonnen. Dus bij haar inderdaad spelenderwijs.
    Oudste is natuurlijk wel wat verder en het lukt haar ook redelijk om langer te concentreren. Vanmiddag toen ik mijn deel uit de Qur'an ging lezen ging zij ook lezen vanuit de mushaf, dus ik was best trots op haar! Allahumma baarik.
    Er zijn kinderen van de leeftijd van de oudste die naar de moskee worden gestuurd om daar les te volgen maar die kennen nog geen 10% van wat mijn dochter kan. Dus ik heb zeker een goede keuze gemaakt door haar daar niet naartoe te sturen naar mijn mening (ze zitten daar vaak ook alleen maar vervelend te doen tegen elkaar van wat ik zo hoor).

15. Islah

Islah Niet meer actief

Sophia, ik las ergens anders iets over je energydrink... En ik hoor ook om me heen van vriendinnen die koffieverslaafd zijn (al zullen ze dat niet toegeven en "houden ze gewoon van koffie" naar hun mening, hahaha) dat ze de eerste dagen barstende hoofdpijn hebben.
    En ik ga gewoon slapen voor fajr. Heb dat wel echt nodig.

16. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ah die hoofdpijn kan idd daar van komen. Was zooo verslaafd aan red bull, dronk er zo 4/5 op een dag weg jarenlang en kreeg enorme hoofdpijn wanneer ik een poging deed om te stoppen. SubhanAllah bij m'n vorige zwangerschap helemaal nergens last van gehad toen ik helemaal gestopt ben met het drinken van enerydrankjes.

Hier ga ik ook zo richting m'n bed, ben super moe

17. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    En knap zeg Allahoema barek !

18. Islah

Islah Niet meer actief

Sassie wat knap van je zoon, Allahumma baarik!

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Sassie1981: Wat knap dat je zoon het volgehouden heeft!

Sophia2016: Zal je net zien dat je zoon dan maar 1 uurtje slaapt. Hopelijk morgen beter.

Hier ging de eerste dag goed. Wel wat hoofdpijn. Ik blij dat de temperatuur wat af gaat nemen in de loop van de week. Ik ga wel slapen voor fajr, anders kom ik niet aan de uren slaap die ik nodig heb.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik snap trouwens niet wat mensen zo warm vinden aan dit weer haha. Ik lees het ook steeds op het forum.
    Ik vind het juist lekker warm en zonnig maar niet té, wellicht dat het in mijn woonplaats wat minder is ofzo... Waar wonen jullie dan allemaal, dat het zo warm is? Ik woon in het zuidwesten en vind het gewoon lekker, maar niet te warm, dus hopelijk blijft het zo. Zit nu ook met een dikke trui aan...

Deel Deze Pagina