Ramadan 2016

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roosje24, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.147
    113
    Home
    hier gaan de kinderen straks naar een openbare school
    ik vind onder andere contact met anderen ook erg belangrijk voor hun ontwikkeling.

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja bij ons laten ze de keuze aan de ouders
    Ik zeg eerlijk mijn kids trakteren wel
    Me oudste is nu 9 Ik heb afgesproken volgend jaar laatste keer

Verder doen ze offerfeest vieren suikerfeest heel leuk krijgen ze ook cadeautjes en doen spelletjes

Kerst etc doen ze niet En wij ook niet.

Ben best tevreden over de school 2x godsdienst per week
    Gym en zwemles is gescheiden vanaf groep 5

Zijn wel meeste nl juffen niet bekeerd
    Alleen de juf van groep 4 is moslima

Ze hebben het naar hun zin dat is belangrijk

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

Dat vind ik ook belangrijk contact met andere kinderen

Maar vind dan wel weer in de vorm van moslims ook fijn tuurlijk spelen ze hier buiten met kindjes uit de straat

Maar ik merk bij mijn buurjongen die dus hier op school zit hun zijn Marokkaans hij is de enige bijna op school rest nl
    Dat hij toch heel veel gewoontes gaat overnemen en veel bij nl niet moslim kindjes speelt en ook gewoon bij Mac eten enzo

Maar Ja iedereen voor zich zo lang je er goed bij voelt

Me zoontje vast ook ben benieuwd tot hoelang ik zei als je niet meer kan ga je eten.

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja ik eet soms wel slecht Hahah maar sommige dingen zijn te lekker

Die soep ken ik wel

5. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Wat leuk ja je hebt ook hele leuke posters ervan

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb het hele topic gelezen, super interessant. Hele fijne ramadan gewenst!

Mag ik vragen wat het idee erachter is? Ik ken niemand die ramadan houdt en ben echt benieuwd!

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Hier vanavond Turkse linzensoep en wraps met köfte op het menu. Daarnaast salade en fruit.
    Wij eten eigenlijk dezelfde dingen als normaal en zo gezond mogelijk. Bijna geen (zoete) hapjes.

Merk wel dat onze oudste dochter het heel verwarrend vindt. Steeds als ze eet en wij niet mee eten zegt ze: 'Papa, mama proeven. Hapje. Ook eten' enz. Gelukkig eet ze nog wel. Hoe gaat dat bij jullie?

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Dank je het is 1 van de 5 zuilen van de islam het vasten het hoort bij onze godsdienst

De Ramadan is een bijzondere maand voor moslims, overal in de wereld. Het is de maand waarin de eerste openbaringen van de Heilige Qor'aan aan profeet Mohammed (vzmh) plaats vonden. Het vasten in deze maand is verplicht voor alle moslims. De Schepper heeft het vasten altijd aan de mens voorgeschreven. Daarom is in vrijwel alle religies in de wereld nog een traditie van vasten te herkennen of zij hebben die ooit in een of ander vorm gekend. Vasten heeft in het Arabisch de betekenis van "zich onthouden van.".

Toegepast op de religie heeft het vasten de betekenis gekregen van het uit vroomheid afzien van: eten; drinken; seksuele relaties en alles wat geacht wordt het vasten te kunnen verbreken. Het vasten begint bij het aanbreken van de dageraad en eindigt met het ondergaan van de zon

9. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja ze is nog klein

Hier eten ze direct uit school vaak wat ik over had van dag ervoor of ik maak iets simpels en dan avond voor slapen gaan nog wat hapjes die ik dan al klaar heb of een boterham

De oudste eet ook nog een keer met ons mee hahaha zo blijven ze eten

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb vandaag last van energietekort haha, kon met een volle maag slecht slapen maar goed gelukkig gingen de meiden vanmiddag bij een vriendinnetje spelen, even een uurtje geslapen. Voor vanavond is er nog dolma over, ik maak er tarhanasoep bij, salade en ik heb voor mezelf kip uit de diepvries gehaald waar ik nog iets mee ga doen. Meiden hebben bij vriendinnetje gegeten dus dat is fijn :)

Onderwijs, onze meiden gaan naar een islamitische basisschool (dezelfde als de kinderen van sophia ;) ). Bevalt ons heel goed. Thuisonderwijs heb ik absoluut het geduld niet voor en de kennis trouwens ook niet. Buiten dat vind ik contact met andere kinderen en de veelzijdigheid wat er op school wordt aangeboden heel belangrijk. Op onze school is een heel open en ontspannen klimaat, er is ruimte voor de diverse stromingen en overtuigingen dus dat vind ik wel heel prettig.

11. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Mijn dochtertje van bijna 2 vindt het ook maar gek dat ik geen hapje wil. Ik zeg steeds ' mama is aan het vasten, mama mag pas straks eten'. Kijkt ze mij een beetje gek aan, herhaalt mn woorden en dan is het oke. Totdat ze weer wat gaat eten....

12. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Haha SubhanAllah nu heb ik weer hier zin in.. Ga toch even Turkse zusters oproepen

13. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Morgen hebben wij btw geslachtsecho, kijk er enorm naar uit ben ontzettend nieuwschierig geworden

14. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mashallah wat leuk spannend is dat

Laat je het ons weten

15. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ga ik doen, vind t idd best spannend haha

16. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn oudste dochter heeft juist veel sociale contacten. Dus in ons geval wil thuisonderwijs absoluut niet zeggen dat ze weinig omgaat met andere kinderen. En ik weet niet of ik zo enorm geduldig ben, volgens mij niet hoor... maar het gaat bijna vanzelf gewoon. Het is natuurlijk ook iets waar je in groeit en niet mee begint van de één op andere dag. Overigens wil ik absoluut geen discussie beginnen, maar was gewoon meer een mededeling. Soms realiseer ik me even niet dat anderen hier van staan te kijken/het apart vinden, voor ons is het inmiddels heel normaal natuurlijk.

17. Islah

Islah Niet meer actief

O en ik woon inderdaad in Nederland, de leerplichtambtenaar hier doet niet erg moeilijk.

18. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik vind het niet raar vind juist knap omdat ik het niet zou kunnen haha

19. Islah

Islah Niet meer actief

Spannend ummK!

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Sassie1981: Hetzelfde dus bij jouw dochter. Ze zijn ook ongeveer van dezelfde leeftijd. Ben een beetje bang dat ze opeens eens minder gaat eten, dus dat hou ik wel in de gaten.

Ummmk: Wat spannend de geslachtsecho. Ben benieuwd. Je bent ook vrij snel weer zwanger zie ik. Hoe gaat het vasten? Fysiek nog goed te doen?

Islah: Ik heb er alleen maar bewondering voor dat jullie thuisonderwijs geven.

Deel Deze Pagina