Bij mijn jongste eigenlijk niet op gelet haha... oudste vond het nooit vreemd geloof ik. Ik krijg nu eerder vragen waarom ik niét vast als ik ongesteld ben. Alleen de jongste eet helaas wel moeilijker, ze at sowieso al moeilijk de laatste tijd, dus of het echt door ramadan komt geen idee. Recept volgt trouwens nog als ik op de pc kan typen.
Ik vind dat niet raar islah.. Ik vind dat heel goed zolang je er echt mee bezig bent. ummK super leuk maa shaa Allah ! Wat zou je graag willen? Wij proberen nog zwanger te worden en vind het stilletjes aan te lang duren. In shaa Allah deze maand.. Ik zou de laatste week van ramadan o gesteld moeten worden... als ik blijk zwanger te zijn (wat ik betwijfel) zou dat echt een hele mooie eid(suikerfeest) cadeau zijn!! ❤♡
Islah, idd echt niks meer of minder dan bewondering voor je. Je moet er echt wel geduld voor hebben plus de kennis. Madeliefje06, ik doe nu nog halve daagjes mee en wil straks hele dagen meevasten. Lichamelijk gaat het goed Alhamdulillah alleen onderschat ik het toch wel met een kleintje van 5 maanden haha. Misschien kan iemand hier mij vertellen wat ik dien te doen. Vorig jaar niet gevast ivm zwangerschap en niet ingehaald ivm toen nog bv. Nu zullen er ook genoeg dagen zijn die ik mis. Moet ik dan 2 maanden gewoon vasten ?
Ik zal je niet vergeten in mijn smeekbeden umm Yahya. Lijkt me echt een beproeving wanneer het zo lang duurt.
Nog een jongetje lijkt me geweldig, maar een meisje ook. Heb totaal geen voorkeur eigenlijk, ben alleen maar super benieuwd. Moge Allah jullie verblijden met een vroom nageslacht 💚
Bij mij hetzelfde probleem vorige jaar zoontje 8 weken en 3 dagen gevast mijn bv liep terug toen gestopt En nog niet ingehaald ik geef nu nog bv hij is 14 maanden nu In sha Allah na de ramadan ga ik het inhalen
Ik heb je andere topics gelezen idd alles is el mekteb maar lijkt me idd zeker een beproeving wanneer het zo lang duurt Een oud collega heeft 10 jaar gewacht en geduld gehad en toen ineens zwanger en zo 3 Mashallah mooie dochters binnen 3 jaar Zo zie je maar Allah heeft overal een rede voor Ik zal dua doen voor je dat het lukt Ik tes te 2 jaar geleden ook positief laatste dagen vd ramadan In sha Allah dit jaar ook voor jou
Assalaamou aleykoum, Ramadaan moubarak everyone! hier is een meningsverschil over. Toevallig vandaag nog een hele les hierover geluisterd. vanaf 29 m en 58 sec gaat het over de zwangere en borstvoedende vrouw. Het vasten in de maand Ramadaan Een ander vraagje; Ik ben pril zwanger alhamdoulillaah en ik vast. Ik voel me goed. Nu weet ik dat het geen verplichting is maar ik wil er ook niet super makkelijk over nadenken. Iemand hier ervaring met het pril zwanger zijn en vasten. Ik voel me soort van schuldig naar mijn kleine wondertje en heb het gevoel dat hij/zij niet voldoende voedingsstoffen etc krijgt van mij. Vooral nu dat alle organen gaan groeien etc.
Wa alaykoem salaam wa rahmatuAllahi wa barakatuuh, BarakAllahu feeki! Ik snap je schuldgevoelens. Je kleintje haalt nu z'n voeding nog uit het dooierzakje en daar zit een mooi voorraadje in en komt nu niks te kort nog
Wat zijn jullie stil dames Geen energie voor zp haha Hier ook ver te zoeken Ben door wekker heen geslapen van acht Dacht ga even uurtje liggen Heb nu wel echt dorst meer als gisteren Verder Alhamdoulilah
Dit jaar doe ik niet mee met de ramadan omdat ik bijna hoogzwanger ben. Vind het wel jammer beetje, sfeer kan ik niet vinden. Mijn man vast wel maar toch mis ik die gevoel beetje. Misschien ook omdat ik nu gewoon overdag eet lijkt het mij geen ramadan pff. Misschien komt het nog wel
De dag begon niet zo goed voor mij, was misselijk en gooide alles eruit. Beetje slapjes en hoofdpijn, maar Alhamdulilah.
Baarak Allahu fiekoum (moge Allah jullie zegenen) Alhamdulilah er is wel nog geduld.. heb er vertrouwen in dat het komt wanneer het voor ons goed is het is alleen de mensen om u heen als ze blijven vragen of ik nog niet zwanger ben.. ghair ummK ik zie dat je bevallen bent in december. Maa shaa Allah En nu trg zwanger. Is dat niet moeilijk voor u? Was dat zo gepland of... oepsie haha Wij gaan vandaag voor het eerst ons vasten thuis verbreken. Dus ben alvast aan de soep begonnen zodat ik straks niet veel hoef te doen
Heb je geprobeerd om te vasten of mag dat sowieso niet voor een hoogzwangere? En moge Allah het voor u vergemakkelijken. Hoogzwanger zijn met zo'n weer is moeilijk! Maar niet vergeten, je wordt ervoor beloond! En dat je niet in sfeer zit kan ik mij best inbeelden dat heb ik gewoon al als ik ongesteld ben en dus niet mee vast Ai sassie, Kan het zijn dat je zwanger bent? Anders bij sahoor wat meer eten en voldoende drinken
Wa feeki barakAllah Nee was gepland haha. Dacht eerlijk gezegd dat het wel wat langer zou duren, maar Alhamdulillah het was gelijk raak. Kan het lichamelijk goed handelen Alhamdulillah, maar ben wel erg moe haha vooral nu m'n zoontje leert kruipen.
Ja dat ik best ge love dat je moe bent haha.. Maa shaa Allah straks zullen uw kinderen lei met elkaar kunnen spelen in shaa Allah Heb je trouwens uw echo gehad?
Ik had dat 3 jaar geleden ook, was toen even ver als jij en mocht om medische redenen niet vasten. Heb wel geprobeerd wat meer te doen qua Qur'an lezen e.d. maar toch inderdaad het gevoel is anders... Vaak at ik wel wat mee met m'n man anders zat hij zo alleen te eten haha. Sophia: Ik was met mijn dochters naar sport vanmiddag, vanochtend bezig in het huishouden en verder is de computer vaak bezet. Mijn man luistert vaak lessen maar nu nog vaker. En lange dingen typen op mobiel vind ik toch wat lastiger.
Nog het recept van de soep: Voor ongeveer 2 liter soep een paar kippenvleugels of andere delen van de kip (ander vlees kan ook), ik had 6 voor deze pan soep kikkererwten, uit blik of gedroogd en geweekt kruiden (ik gebruik Tunesische ras el hanout en kurkuma) harissa/sambal/hete peperpoeder scheut olijfolie 5-6 lepels parelgerst (iwzan) wat zout en teentje knoflook eetlepel tomatenpuree, liefst van de Turkse winkel bladpeterselie Als je gedroogde kikkererwten gebruikt: 24 uur van tevoren weken. Doe de kikkererwten (ik neem ongeveer een half glas (droog gewogen) voor een pan soep) in een pan met ruim water en breng aan de kook met zout. Als het zo'n half uur kookt doe je de gerst erbij en de overige ingrediënten, behalve de kip en peterselie. Na ongeveer een half uur weer de kip en peterselie erbij. Als je ander vlees gebruikt moet je het er wel eerder toevoegen, maar kip gaat zo snel uit elkaar vallen. Je kan het natuurlijk ook vegetarisch houden en eventueel extra groenten toevoegen. Kikkererwten uit blik kan je helemaal aan het eind toevoegen, als de soep klaar is. Dan hoef je dus alleen de gerst + andere ingrediënten te koken. Ik gebruik Tunesische ras el hanout en die verschilt wel een beetje van de Marokkaanse maar je kan er gewoon in doen wat je wil natuurlijk. De moeder van een vriendin van me had zelfs eens harira gemaakt en in plaats van vermicelli iwzan gebruikt, was ook erg lekker geworden.
En dan nog een recept, iets heel anders... Had gisteren baked oatmeal gemaakt voor de sahur, was erg lekker! En gezond. ongeveer 250 gram dadels, geweekt in een glas melk (aantal uur in de koelkast) nog 1 glas melk ongeveer 1,5 glas appelmoes (ik had het zelfgemaakt, dus zonder suiker) 1 ei 4 glazen havermout 2 theelepels kaneel 2-3 eetlepels kokosolie, gesmolten Mix de dadels die in de melk zitten met de staafmixer tot een soort puree. Verwarm het met de rest van de melk tot het lauwwarm is samen met de kokosolie tot de kokosolie smelt. Doe het ei en de appelmoes erbij en in een andere kom de droge ingrediënten. Het dadelmengsel mengen met de droge ingrediënten, gewoon roeren, mixen hoeft niet. Je kan ook nog andere dingen toevoegen zoals kokosrasp, nootjes, extra gedroogd fruit. Voor mij hoefde dat niet, wilde het basic houden en het was al zoet genoeg. Erg voedzaam dus een goed idee voor sahur, vooral als je niet zo van brood houdt in de nacht. In de oven bakken op 175 graden voor 40-45 minuten. Het verschilt trouwens wel per dadelsoort hoelang ze moeten weken. Ik had Saudische sukkari-dadels, maar bv. Iraanse dadels zijn weer veel zachter.